Gewoon omdat ik het leuk vond er een Kreidler bijgekocht, ditmaal een nette eitank uit 1963.
Er zullen een paar dingetjes zijn die niet kloppen, achterschokbrekers, bagagerek (?), maar dat mag de pret niet drukken.
Hij haalt ongeveer 45 km/u en klinkt lekker fris.
Kreidler 1963
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Kreidler 1963
Hele mooie Eitank man
Een paar dingetjes niet kloppen, nou en.
Max 45 km p/u is wel wat krap.
Veel plezier ermee.
Groet Nicolaas
Een paar dingetjes niet kloppen, nou en.
Max 45 km p/u is wel wat krap.
Veel plezier ermee.
Groet Nicolaas
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler 1963
Prachtig Herman,
Een Kreidler Eitank, 1963 het eerste jaar waar de heer van Veen de importeur werd van de Florett.
Daar moest voor de Hollandse markt nog wel het één en ander aan bijgeschaafd worden in zijn optiek.
Een luxere tank bijvoorbeeld, de Nederlandse arbeider moest zijn broodtrommel kunnen mee nemen.
Maar de eerste Florett werd geïntroduceerd zo als jij hem daar heb staan, met een bagage klaprekje (uit eigen universele bromfiets schappen) en de tank zonder knieflappen en messing emblemen.
Het Hollandse bagagerek af fabriek zo als wij dat noemen kwam in 1964, de tank had van Veen op de super uitvoering gezien en moest ook op de Hollandse uitvoering geplaatst worden, wel met een iets ingetogener pijl op de tank.
Luxe en looks stonden bij van Veen import op nr.1 over de degelijkheid was geen discussie, zelfs nu in 2022 niet.
Herman, een mooie aanwinst in jou collectie, en knip die naafborstels er af.
Vandaag nog.
Een Kreidler Eitank, 1963 het eerste jaar waar de heer van Veen de importeur werd van de Florett.
Daar moest voor de Hollandse markt nog wel het één en ander aan bijgeschaafd worden in zijn optiek.
Een luxere tank bijvoorbeeld, de Nederlandse arbeider moest zijn broodtrommel kunnen mee nemen.
Maar de eerste Florett werd geïntroduceerd zo als jij hem daar heb staan, met een bagage klaprekje (uit eigen universele bromfiets schappen) en de tank zonder knieflappen en messing emblemen.
Het Hollandse bagagerek af fabriek zo als wij dat noemen kwam in 1964, de tank had van Veen op de super uitvoering gezien en moest ook op de Hollandse uitvoering geplaatst worden, wel met een iets ingetogener pijl op de tank.
Luxe en looks stonden bij van Veen import op nr.1 over de degelijkheid was geen discussie, zelfs nu in 2022 niet.
Herman, een mooie aanwinst in jou collectie, en knip die naafborstels er af.
Vandaag nog.
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
- vlatro (30 jan 2022, 00:14)
- Waardering: 9.09%
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
Re: Kreidler 1963
mooie eitank Herman! ik kocht een tijdje terug ook een 1960 erbij heerlijke brommer