Kreidler van Veen GS50 uit 1980
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Een Kreidler van Veen GS50 , in 1980 in Duderstadt gebouwd.
Gekocht van een mede forum lid uit België , was al bijna klaar : gerestaureerd en gereviseerd. Dus alleen een kwestie van de puntjes op i zetten.
Het betreft een uitvoering met de optionele 6 bak , gereviseerd door Arnold. met een 15.**.** cross-cilinder.
Er zit een 26mm Mikuni op ipv een 28mm model 84 Bing. Waarom ? omdat er al in 1980 problemen waren met het afstellen van de 28mm Bing op deze GS modellen. Deels ook door het luchtfilterhuis.
BS-Motors heeft dat destijds ontdekt en aangepast.
Volgens de statistieken van BS-Motors , zijn er 20 van deze GS50 modellen afgeleverd destijds , volgens de Kreidler database zouden het er meer kunnen zijn.
Er zit een HPI-2Ten ontsteking op , daarom de open koelkap op de ontsteking , de HPI kan anders zijn warmte niet kwijt.
- Bijlagen
-
- 20211023_164726.jpg (210.08 KiB) 3309 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
- Bongers-70 (14 mar 2022, 20:47)
- Waardering: 9.09%
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Omdat de GS erg hoog is , kwam Gosé niet helemaal soepel over het zadel.
De Betor achter-schokbrekers zijn daarom naar Jan Droog gestuurd voor revisie en 2 cm inkorten.
Bij terugkomst bleek dat de demping nu perfect was , maar de nieuw veren waren te week. Daarop de oude gele veren terug gezet op de gereviseerde dempers , nu is het goed.
De opmaat uitlaat gooide alle troep tegen het witte achterspatbord en de nummerplaat , even een bochtje erop gelast , zodat de uitlaatgassen naar de zijkant uitblazen.
De Betor achter-schokbrekers zijn daarom naar Jan Droog gestuurd voor revisie en 2 cm inkorten.
Bij terugkomst bleek dat de demping nu perfect was , maar de nieuw veren waren te week. Daarop de oude gele veren terug gezet op de gereviseerde dempers , nu is het goed.
De opmaat uitlaat gooide alle troep tegen het witte achterspatbord en de nummerplaat , even een bochtje erop gelast , zodat de uitlaatgassen naar de zijkant uitblazen.
- Bijlagen
-
- IMG-20211021-WA0007.jpg (44.37 KiB) 3305 keer bekeken
-
- IMG-20211025-WA0005.jpg (51.19 KiB) 3305 keer bekeken
-
- IMG-20211025-WA0011.jpg (55.3 KiB) 3305 keer bekeken
-
- IMG-20211025-WA0008.jpg (32.67 KiB) 3305 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
nog wat plaatjes
- Bijlagen
-
- IMG-20211025-WA0031.jpg (204.06 KiB) 3304 keer bekeken
-
- IMG-20211025-WA0007.jpg (49.18 KiB) 3304 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Woensdag 23 Maart naar de RDW voor een Nederlands kenteken.
Hij heeft ooit op een Nederlands kenteken gestaan , hopelijk krijgen we dat weer terug ?
Dank ook aan Roman , die had veel informatie over dit model
Hij heeft ooit op een Nederlands kenteken gestaan , hopelijk krijgen we dat weer terug ?
Dank ook aan Roman , die had veel informatie over dit model
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Prachtige GS50 heren. Hopelijk het NL kenteken terug. Altijd leuker.
Yves had het goed voor elkaar met een 6-bak van Arnold de Specialist en een 15 cilinder van LVS
En dan genieten.
Enzo
Yves had het goed voor elkaar met een 6-bak van Arnold de Specialist en een 15 cilinder van LVS
En dan genieten.
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9266
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 923 keren
- Ontvangen waarderingen: 765 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Hallo Caspar,
Gose heft zeeker veel plezier ermee
hier so een luchtfilterhuis van de BS Motor. Was so bij Hardy montiert op sijn "echte BS", met een spruitstuk van de Junior en een 28er Bing.... wel met een origineele 15.43.99er, die bij de GS50 ook origineel waren montiert.
herrie was heel minder.... en voor een ori GS setup genoeg, de 28er was veel te groot geweest voor een 28er Bing...
Gose heft zeeker veel plezier ermee
hier so een luchtfilterhuis van de BS Motor. Was so bij Hardy montiert op sijn "echte BS", met een spruitstuk van de Junior en een 28er Bing.... wel met een origineele 15.43.99er, die bij de GS50 ook origineel waren montiert.
herrie was heel minder.... en voor een ori GS setup genoeg, de 28er was veel te groot geweest voor een 28er Bing...
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Vandaag D-day: RDW
Alles in orde.
Nadat de keurmeester er op gewezen werd dat deze GS50 oorspronkelijk een Nederlands kenteken had , krijgt hij nu gelukkig zijn originele NL kenteken uit 1980 weer terug
Mooi dat dat kan , heeft emotionele meerwaarde.
Nu bij de brievenbus wachten op de kenteken kaart , dan plaat maken , verzekeren en gas er op.
Rest nog wat afstelwerk aan de carburateur.
We hebben van de attente verkoper een doosje met sproeiers en gasnaalden er bij gekregen , moet lukken.
Alles in orde.
Nadat de keurmeester er op gewezen werd dat deze GS50 oorspronkelijk een Nederlands kenteken had , krijgt hij nu gelukkig zijn originele NL kenteken uit 1980 weer terug
Mooi dat dat kan , heeft emotionele meerwaarde.
Nu bij de brievenbus wachten op de kenteken kaart , dan plaat maken , verzekeren en gas er op.
Rest nog wat afstelwerk aan de carburateur.
We hebben van de attente verkoper een doosje met sproeiers en gasnaalden er bij gekregen , moet lukken.
- Bijlagen
-
- IMG-20220323-WA0004.jpg (69.97 KiB) 2866 keer bekeken
-
- IMG-20220323-WA0003.jpg (69.05 KiB) 2866 keer bekeken
-
- IMG-20220323-WA0002.jpg (165.88 KiB) 2866 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Goed gedaan
Enzo
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Caspar (23 mar 2022, 15:08)
- Waardering: 9.09%
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Vandaag lekker sleutelweer , de GS liep nog niet helemaal naar wens.
Om te beginnen was de eind-overbrenging veel te lang met de standaard 15/45 tandwielen , 85km/u in de 4e versnelling . En dan heb je nóg 2 versnellingen...
Daar nu 13/45 van gemaakt , dat gaat al beter.
In de folder staat als secundaire overbrenging 15/45 , in de Van Veen persmap 13/52. denk dat dit beter klopt.
De Mikuni VM26-665 eens gewisseld voor een VM24-512 , weinig verschil . Luchtfilter , sproeiers , gasnaald , gasschuif , het maakt weinig verschil.
Komende dagen de ontsteking eens testen en de uitlaat wisselen , wordt vervolgd !
Om te beginnen was de eind-overbrenging veel te lang met de standaard 15/45 tandwielen , 85km/u in de 4e versnelling . En dan heb je nóg 2 versnellingen...
Daar nu 13/45 van gemaakt , dat gaat al beter.
In de folder staat als secundaire overbrenging 15/45 , in de Van Veen persmap 13/52. denk dat dit beter klopt.
De Mikuni VM26-665 eens gewisseld voor een VM24-512 , weinig verschil . Luchtfilter , sproeiers , gasnaald , gasschuif , het maakt weinig verschil.
Komende dagen de ontsteking eens testen en de uitlaat wisselen , wordt vervolgd !
- Bijlagen
-
- 20220502_145500.jpg (178.02 KiB) 2388 keer bekeken
-
- 20220502_145427.jpg (136.77 KiB) 2388 keer bekeken
-
- 20220502_145347.jpg (142.28 KiB) 2388 keer bekeken
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 13 okt 2019, 17:31
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Hallo, ik heb ook een GS50, maar wil uitlaat opnieuw Geel coaten hittebestendig heb jij ervaring daarna, of weet je spuiterij welke dat kan uitvoeren?
Alvast bedankt Groet,
Henk Zandvliet, tel.0651246682
Alvast bedankt Groet,
Henk Zandvliet, tel.0651246682
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Ik zou Bertus Bonk hier op het forum eens vragen , die kan dat wel.
Maar het is moeilijk om dat geel mooi te houden , door de hitte wordt het op den duur toch bruin.
Daarom deze uitlaat zwart gemaakt.
De GS50 uit deze topic is trouwens naar een liefhebber in Zeeland verhuisd. Hij bleek toch wat te hoog voor Gosé.
Maar het is moeilijk om dat geel mooi te houden , door de hitte wordt het op den duur toch bruin.
Daarom deze uitlaat zwart gemaakt.
De GS50 uit deze topic is trouwens naar een liefhebber in Zeeland verhuisd. Hij bleek toch wat te hoog voor Gosé.
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Wel slim met dat bochtje op de uitlaat, heb ik bij mijn puch cobra ook gedaan. In een mum van tijd was de gele spatbord zwart.
Vooral met koude motor...
Andy
Vooral met koude motor...
Andy
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Gele uitlaten coaten brand weg. Met spuiten zal het ook verkleuren.
Enzo
Enzo
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: Kreidler van Veen GS50 uit 1980
Bij waterscooters doen ze termisch coaten, voor de hitten en zoute water. Zou je even moeten vragen bij de coaters of ze dat ook doen.
Verkleurd niet meer.
Andy,
Verkleurd niet meer.
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren