Van Veen: Fabrieks-replica's voor privécoureurs (1978)
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Bijlagen
-
- v veen aankoopbevestiging.JPG (39.94 KiB) 21061 keer bekeken
-
- aankoopnota v veen.JPG (51.75 KiB) 21075 keer bekeken
-
- v veen gereedschapnota.JPG (69.98 KiB) 21075 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Ed.P op 04 okt 2009, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
een zacht prijsjeeduardc schreef:En voor degene in deze tijden van crisis die last hebben van een overbuget
http://cgi.ebay.co.uk/van-veen-kreidler ... 286.c0.m14
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 28 okt 2006, 19:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Zoals beloofd de prijslijst van de Kreidler cross onderdelen.
- Bijlagen
-
- Kreidler motorcross onderdeel prijzen 4-80.jpg (93.26 KiB) 20344 keer bekeken
-
- Kreidler motorcross onderdeel prijzen 3-80.jpg (93.89 KiB) 20344 keer bekeken
-
- Kreidler motorcross onderdeel prijzen 2-80.jpg (92.51 KiB) 20344 keer bekeken
-
- Kreidler motorcross onderdeel prijzen 1-80.jpg (72.96 KiB) 20344 keer bekeken
- Arny
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Van Veen: Fabrieks-replica's voor privécoureurs (1978)
Jaja een van Veen voor slechts 4370,- D-mark, een goede 2200,- €Eifelyeti schreef:dat is een moij list...
- karst5251
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 26 mei 2006, 12:27
- Locatie: 't Haantje
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Van Veen: Fabrieks-replica's voor privécoureurs (1978
Op dit forum zitten de mensen met wegrace-verstand, daarvoor heb ik twee vragen.
Ik heb altijd begrepen dat er in Duderstadt 49 stuks productieracers zijn gebouwd, klopt dat ??
En... hebben die dan frame-nummers en op welke plek staan die???
Karst
Ik heb altijd begrepen dat er in Duderstadt 49 stuks productieracers zijn gebouwd, klopt dat ??
En... hebben die dan frame-nummers en op welke plek staan die???
Karst
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Van Veen: Fabrieks-replica's voor privécoureurs (1978
Er is hier vast wel iemand op het forum die er eentje heeft staan, die kan je zo vertellen, of even kijken, of en waar het framenummer staat.
Wordt er een aangeboden en wil je weten of het wel een echte is?
Volgens Kreidlerdatabase ging het om productiejaren 1977-79, model waarop ook Hans Spaan heeft gereden. Met 20 of 21 pk.
Wordt er een aangeboden en wil je weten of het wel een echte is?
Volgens Kreidlerdatabase ging het om productiejaren 1977-79, model waarop ook Hans Spaan heeft gereden. Met 20 of 21 pk.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
Kreidler maakt wedstrijdmachines zowel voor cross als wegrace
Kreidler maakt wedstrijdmachines zowel voor cross als wegrace
Door Wim Hessing
Sedert medio vorig jaar beschikt de Duitse motorfabrikant Kreidler over een eigen afdeling voor de sport. Deze sportsectie ontstond na jarenlange samenwerking tussen KreidIer te Stuttgart en de Nederlandse importeur v. Veen. De sportmachines worden vervaardigd in het Westduitse Duderstadt, waar ook de bekende Van Veen OCR wankelmachine wordt gemaakt. Het is de bedoeling, dat de fabriek in Duderstadt zich volledig gaat concentreren op de vervaardiging van Kreidler wedstrijdmachines, zowel voor de afdeling cross als de wegrace. Als eerste telg is nu uit de fabriek gekomen een 50cc crossmachine. We zouden deze motor het geesteskind van de bekende Nederlandse crosser André Gebben kunnen noemen. Hij heeft namelijk de eerste machine van dit soort gebouwd en dat produkt wordt nu in serie door de fabriek gemaakt. Voor de export van de wedstrijdmachines richt Kreidler zich voornamelijk op de Nederlandse, Deense en Zweedse motormarkt omdat in deze landen het meest met 50cc motoren wordt gereden.
In Duitsland genieten de betrouwbaarheidsritten een grotere populariteit, vandaar dat Kreidler voor eigen land van deze crossmachine een betrouwbaarheidsversie produceert. De nieuwe Kreidler crosser zou reeds eerder op de markt zijn verschenen als het toeleveringsbedrijf Ceriani, dat de voor- en achter-telescopen vervaardigt, niet enige tijd in moeilijkheden had gezeten. Die problemen zijn inmiddels uit de weg geruimd en Kreidler is nu fa speed bezig met de bouw van de cross-wedstrijdmachine, die in ons land geleverd zal worden via de firma Gebben. In de fabriek te Duderstadt zagen we de vervaardiging van deze crossmachine. Het motorblok komt compleet uit de fabriek te Stuttgart. Maar het frame wordt geheel in Duderstadt gemaakt en ook de meeste andere onderdelen heeft men in Duderstadt in eigen hand. We waren ook in de gelegenheid het prototype te bewonderen van de wegrace-machine, welke in het komende seizoen voor het wereldkampioenschap zal worden ingezet. Er werd reeds hard aan deze nieuwe wegracer gewerkt. In vergelijking met de vorige machines zijn er heel wat veranderingen aangebracht. De versterkte koppeling en het nieuw ontworpen frame waren nog in het experimentele stadium, zodat daar weinig over kon worden gezegd. Ons werd met nadruk verboden van de machine foto's te maken. Voorlopig houdt men de belangrijkste wijzigingen en verbeteringen nog geheim. maar zodra de tijd rijp is, zal het een en ander wel voor publicatie worden vrijgegeven Buiten deze speciale racer. die onderdeel vormt van het Grand Prix-project. zullen er nog tweehonderd van deze race-machines worden gebouwd, die als produktieracers op de markt komen.
Omdat ik nu toch in Duderstadt was en de OCR wankelmachine van Van Veen binnen handbereik had, kon ik niet nalaten te informeren naar de gang van zaken rond deze revolutionaire motorfiets. Welnu, de produktie begint op gang te komen. Wekelijks worden twee van deze fietsen gemaakt. Daarbij viel mij op, dat voor deze zeer exceptionele machine alleen het beste van het beste wordt gebruikt. In samenwerking met Koni heeft men zeer onlangs nog weer een nieuwe voorvork ontwikkeld. Ik werd in de gelegenheid gesteld een korte rij-impressie op te doen. Opmerkelijk is vooral het geluid. dat deze machine produceert en dat ik niet na-der kan omschrijven. De kracht van de motor zit vooral in het lage toerengebied. Wat zegt u van een koppel van 13 bij 2000 toeren? In de praktijk betekent dit. dat na hem vanaf stilstand even door zijn 4 versnellingen heen te trekken en hem dan in 'vier terug laten zakken naar 2000 toeren, er veel mogelijk is. Als je dan gas geeft. vliegt de machine verschrikkelijk snel naar elke gewenste snelheid zonder dat je ook maar enige schokkende of stotterende beweging kunt waarnemen. Voor zover ik het tijdens de korte rij-impressie heb kunnen waarnemen is de wegligging fabelachtig goed. Maar om daar meer gedetailleerd over te kunnen schrijven is het nodig de machine langduriger te berijden. Als er in Nederland een exemplaar van deze machine is. zal er vermoedelijk ook wel gelegenheid komen om deze uitzonderlijke motor nader te testen.
Door Wim Hessing
Sedert medio vorig jaar beschikt de Duitse motorfabrikant Kreidler over een eigen afdeling voor de sport. Deze sportsectie ontstond na jarenlange samenwerking tussen KreidIer te Stuttgart en de Nederlandse importeur v. Veen. De sportmachines worden vervaardigd in het Westduitse Duderstadt, waar ook de bekende Van Veen OCR wankelmachine wordt gemaakt. Het is de bedoeling, dat de fabriek in Duderstadt zich volledig gaat concentreren op de vervaardiging van Kreidler wedstrijdmachines, zowel voor de afdeling cross als de wegrace. Als eerste telg is nu uit de fabriek gekomen een 50cc crossmachine. We zouden deze motor het geesteskind van de bekende Nederlandse crosser André Gebben kunnen noemen. Hij heeft namelijk de eerste machine van dit soort gebouwd en dat produkt wordt nu in serie door de fabriek gemaakt. Voor de export van de wedstrijdmachines richt Kreidler zich voornamelijk op de Nederlandse, Deense en Zweedse motormarkt omdat in deze landen het meest met 50cc motoren wordt gereden.
In Duitsland genieten de betrouwbaarheidsritten een grotere populariteit, vandaar dat Kreidler voor eigen land van deze crossmachine een betrouwbaarheidsversie produceert. De nieuwe Kreidler crosser zou reeds eerder op de markt zijn verschenen als het toeleveringsbedrijf Ceriani, dat de voor- en achter-telescopen vervaardigt, niet enige tijd in moeilijkheden had gezeten. Die problemen zijn inmiddels uit de weg geruimd en Kreidler is nu fa speed bezig met de bouw van de cross-wedstrijdmachine, die in ons land geleverd zal worden via de firma Gebben. In de fabriek te Duderstadt zagen we de vervaardiging van deze crossmachine. Het motorblok komt compleet uit de fabriek te Stuttgart. Maar het frame wordt geheel in Duderstadt gemaakt en ook de meeste andere onderdelen heeft men in Duderstadt in eigen hand. We waren ook in de gelegenheid het prototype te bewonderen van de wegrace-machine, welke in het komende seizoen voor het wereldkampioenschap zal worden ingezet. Er werd reeds hard aan deze nieuwe wegracer gewerkt. In vergelijking met de vorige machines zijn er heel wat veranderingen aangebracht. De versterkte koppeling en het nieuw ontworpen frame waren nog in het experimentele stadium, zodat daar weinig over kon worden gezegd. Ons werd met nadruk verboden van de machine foto's te maken. Voorlopig houdt men de belangrijkste wijzigingen en verbeteringen nog geheim. maar zodra de tijd rijp is, zal het een en ander wel voor publicatie worden vrijgegeven Buiten deze speciale racer. die onderdeel vormt van het Grand Prix-project. zullen er nog tweehonderd van deze race-machines worden gebouwd, die als produktieracers op de markt komen.
Omdat ik nu toch in Duderstadt was en de OCR wankelmachine van Van Veen binnen handbereik had, kon ik niet nalaten te informeren naar de gang van zaken rond deze revolutionaire motorfiets. Welnu, de produktie begint op gang te komen. Wekelijks worden twee van deze fietsen gemaakt. Daarbij viel mij op, dat voor deze zeer exceptionele machine alleen het beste van het beste wordt gebruikt. In samenwerking met Koni heeft men zeer onlangs nog weer een nieuwe voorvork ontwikkeld. Ik werd in de gelegenheid gesteld een korte rij-impressie op te doen. Opmerkelijk is vooral het geluid. dat deze machine produceert en dat ik niet na-der kan omschrijven. De kracht van de motor zit vooral in het lage toerengebied. Wat zegt u van een koppel van 13 bij 2000 toeren? In de praktijk betekent dit. dat na hem vanaf stilstand even door zijn 4 versnellingen heen te trekken en hem dan in 'vier terug laten zakken naar 2000 toeren, er veel mogelijk is. Als je dan gas geeft. vliegt de machine verschrikkelijk snel naar elke gewenste snelheid zonder dat je ook maar enige schokkende of stotterende beweging kunt waarnemen. Voor zover ik het tijdens de korte rij-impressie heb kunnen waarnemen is de wegligging fabelachtig goed. Maar om daar meer gedetailleerd over te kunnen schrijven is het nodig de machine langduriger te berijden. Als er in Nederland een exemplaar van deze machine is. zal er vermoedelijk ook wel gelegenheid komen om deze uitzonderlijke motor nader te testen.
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Van Veen: Fabrieks-replica's voor privécoureurs (1978)
Een koppel van 13 bij 2000 toeren
????
Dat is wel erg optimistisch.
????
Dat is wel erg optimistisch.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 27 jul 2022, 16:10
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Re: Van Veen: Fabrieks-replica's voor privécoureurs (1978)
Als ik het goed begrijp, ging dit om de OCR.