John Bos anno 2008 - De Kreidlerfabriek in Portugal (2008)

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
michaelvanzanten
Berichten: 537
Lid geworden op: 05 jan 2006, 23:51
Locatie: culemborg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#101 Bericht door michaelvanzanten » 09 nov 2008, 17:29

rick rol schreef:Gaat weer nergens over .................wat een slap geouwe hoer weer.... wees blij dat zo,n man nog steeds de naam kreidler in leven houd en ook iedereen kan voorzien van onderdelen want ga maar eens naar vehikel koop je schroot voor een hoop geld en bij john bos niet.

RR :roll:
Hoezo, de naam Kreidler in leven houden? Dat doen wij! De hobbyisten.
En de rest is puur buisness. Daar is niks mis mee, maar ga het aub niet
zitten romantiseren.

Gijs.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9754
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 827 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

#102 Bericht door Maarten » 09 nov 2008, 17:58

Als je het artikel goed leest (maar misschien ben ik geen goede schrijver), dan staat er dat John Bos in 2003 is verhuisd naar Portugal.

Dit artikel vertelt niets nieuws, behalve dat we nu een beter beeld hebben van wat er daar in Portugal gebeurt.

John Bos zit daar nu dus al 5 jaar, en is daar dus ook al jaren bezig. Er worden daar dus al jaren onderdelen gemaakt.

Dat dit artikel nu op de site staat, kondigt dus eigenlijk geen enkele verandering aan. Behalve dat John Bos zijn bedrijf opnieuw onder de aandacht wilde brengen, en dat is met de banner en het artikel aardig gelukt.

PS. Misschien gaan de mooiste spullen nu wel naar de Portugezen die daar zelf hun onderdelen komen afhalen. Inspiratie doen ze genoeg op als ze daar in die vitrine/balie staan te kijken.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#103 Bericht door Zatopek » 09 nov 2008, 18:15

Erwin_1965 schreef:de naam in leven houdt????
voor de euros ja :wink:
Vriend,

Doe jij werken voor geld wat je niet leuk vindt :wink:

Het is bij John Bos natuurlijk ook iets dat hij leuk vindt en natuurlijk doet ie het ook om van te leven, dat lijkt me duidelijk.

Toch leuk dat je hobby en werken kunt combineren en dat in een land waar de zon veel schijnt en waar veel minder regeltjes zijn en helemaal voor ondernemers. Hij snapt het wel die John :wink: Ben er verder ook blij mee dat er nog iemand is die onderdelen maakt.

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#104 Bericht door freaky_ferry » 09 nov 2008, 19:09

ik vind dat de kappen die meneer nos maakt nog steeds origineel zijn.

ze zijn immers met dezelfde machines vervaardigt, en niet door 1 of andere smeckboer

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#105 Bericht door hermanp » 09 nov 2008, 20:23

Als ik het goed begrijp worden niet alle onderdelen opnieuw gemaakt, en dat wat wel gemaakt wordt vindt niet altijd de weg naar Nederland? Ergens heb ik gelezen dat John Bos van het type RMC alle mallen heeft overgenomen en het grootste gedeelte van de mallen van de types daarvoor, althans voor zover ze anders zijn. Ook wordt in dit artikel gesuggereerd dat John Bos complete Kreidlers, eventueel op kenteken (RS) kan leveren, terwijl ik elders berichten heb gehoord dat je wel kunt bestellen maar dat je nog veel langer kunt wachten.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10325
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#106 Bericht door Andy » 09 nov 2008, 20:58

Wat zal een nieuwe kreidler in portugal kosten :?: En de onderdelen :?:

Aangezien de levenstandaard ...


Andy,

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

#107 Bericht door Michel » 09 nov 2008, 23:34

Andy schreef:Wat zal een nieuwe kreidler in portugal kosten :?: En de onderdelen :?:

Aangezien de levenstandaard ...


Andy,
Ben ook wel benieuwd naar prijzen, met de levenstandaard van de in Portugal wonende Nederlanders zit het wel goed, helaas zal de gemiddelde Potugees geen Kreidler kunnen betalen

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

#108 Bericht door maloud » 09 nov 2008, 23:36

Michel schreef:
Andy schreef:Wat zal een nieuwe kreidler in portugal kosten :?: En de onderdelen :?:

Aangezien de levenstandaard ...


Andy,
Ben ook wel benieuwd naar prijzen, met de levenstandaard van de in Portugal wonende Nederlanders zit het wel goed, helaas zal de gemiddelde Potugees geen Kreidler kunnen betalen
Fout, kijk maar eens op http://ckfportugal.com.sapo.pt/

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

#109 Bericht door Michel » 09 nov 2008, 23:47

maloud schreef:
Michel schreef:
Andy schreef:Wat zal een nieuwe kreidler in portugal kosten :?: En de onderdelen :?:

Aangezien de levenstandaard ...


Andy,
Ben ook wel benieuwd naar prijzen, met de levenstandaard van de in Portugal wonende Nederlanders zit het wel goed, helaas zal de gemiddelde Potugees geen Kreidler kunnen betalen
Fout, kijk maar eens op http://ckfportugal.com.sapo.pt/
Hallo Louis,

Wat is er fout? Wij hebben een Kreidler voor de hobbie, de gemiddelde Portugees kan net een fiets betalen, straatarm land, tuurlijk zijn er een paar mensen die iets meer hebben en lid zijn van een Kreidlerclub, maar het lijkt me sterk dat die fabriek bijna alles afzet in Portugal. Denk dat de locatie, naast het mooie zonnetje ook te maken heeft met lage lonen etc

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10325
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#110 Bericht door Andy » 10 nov 2008, 09:07

maloud schreef:
Michel schreef:
Andy schreef:Wat zal een nieuwe kreidler in portugal kosten :?: En de onderdelen :?:

Aangezien de levenstandaard ...


Andy,
Ben ook wel benieuwd naar prijzen, met de levenstandaard van de in Portugal wonende Nederlanders zit het wel goed, helaas zal de gemiddelde Potugees geen Kreidler kunnen betalen
Fout, kijk maar eens op http://ckfportugal.com.sapo.pt/

Wat is fout :?: Louis.

Dat is een eitank club zo te zien, weinig JB modellen ertussen :idea:

Volgend jaar mijn vakantie naar portugal plannen :)

Heb laatst nog een SB cilinder via ebay.de uit portugal gekocht :idea:
Waarschijnlijk ook te duur voor de gemoiddelde portugees, dan maar op ebay :idea:

Andy,

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#111 Bericht door Andre » 11 nov 2008, 10:05

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=vale ... 1&ct=image

Die club zit in vale de cambra vlak boven agueda waar jb zit.
Dit ligt onder de grote stad porto.

Mijn broer heeft 2 portugese eitanks en die zijn gewoon tot de laatste dag gebruikt in portugal,ze lopen nog gewoon.58 er en 61er.
Portugezen zijn erg handig en vindingrijk om zo lang mogelijk met iets te doen das tenminste te zien aan de eitanks.

Als het mogelijk is om eens een kijkje te nemen daar in de fabriek zal ik daar zeker gebruik van maken.
Op de brommer daar naartoe? :D

Gompy
Berichten: 876
Lid geworden op: 04 jul 2008, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#112 Bericht door Gompy » 11 nov 2008, 14:14

Ik vind de hele discussie *portugees-staal* dolkomisch.
Ik durf er om te wedden dat op dit forum niemand het verschil ziet tuusen Protugeesstaan en Coresstaal.
En uhhh, ik denk dat Cores veel beroerder staal produceren als daar vraag naar is dan JB zou gebruiken.
Wanneer *pisbakkenstaal* goed behandeld wordt kan het 100 jaar of langer meegaan, denk maar eens aan de conserveblikjes en noodrandsoenen

Mvg, Rob

Roetsj
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 nov 2008, 15:52
Locatie: Leiderdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#113 Bericht door Roetsj » 11 nov 2008, 18:46

Tjee jongens, kan het zijn dat 'pisbakkenstaal' meer vervuilt is met zwavel waardoor het moeilijker lasbaar is? Een lasser kan zoiets beamen?? Als het kreidler staal maar stevig is...waar of niet?

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#114 Bericht door dolle aad » 11 nov 2008, 19:07

Jonh Bos is een aardige vent ,
Ik ken m verder eigelijk niet , maar dat zal waarschijnlijk wel zo zijn .

Gebruikersavatar
kaZeta
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#115 Bericht door kaZeta » 12 nov 2008, 08:50

Eindelijk de stilte doorbroken!
En nu maar hopen dat alle oud-producenten eens de koppen bij elkaar steken...

John Bos met zijn materiaal, De Jager met hun know-how,... etc en dan misschien eens een officiële nieuwe lijn en racers produceren....

Blabla bla blablabala... :mrgreen: een mens mag toch dromen hé?


Mooi artikel, fijn dat hij het forum checkt!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

#116 Bericht door Henk 3bakvoet » 12 nov 2008, 09:13

Gompy schreef:Ik vind de hele discussie *portugees-staal* dolkomisch.
Ik durf er om te wedden dat op dit forum niemand het verschil ziet tuusen Protugeesstaan en Coresstaal.
En uhhh, ik denk dat Cores veel beroerder staal produceren als daar vraag naar is dan JB zou gebruiken.
Wanneer *pisbakkenstaal* goed behandeld wordt kan het 100 jaar of langer meegaan, denk maar eens aan de conserveblikjes en noodrandsoenen

Mvg, Rob
Die motorschermen geloof ik wel, RINGEN !!! RINGEN !!! daar zitten ze in Nederland op te wachten :lol: :lol:

Gebruikersavatar
lutje
Berichten: 934
Lid geworden op: 21 sep 2008, 17:35
Locatie: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#117 Bericht door lutje » 12 nov 2008, 09:20

[/quote]Die motorschermen geloof ik wel, RINGEN !!! RINGEN !!! daar zitten ze in Nederland op te wachten :lol: :lol:[/quote]

Croom of RVS :?: :lol: :D

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#118 Bericht door veldmuis » 12 nov 2008, 09:37

Verchroomd graag

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#119 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 nov 2008, 10:43

veldmuis schreef:Verchroomd graag
Zal je toch bij VDO moeten zijn en niet bij JB. :wink:

Enzo

Helmantel
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 62 keren

#120 Bericht door Helmantel » 12 nov 2008, 14:36

Gompy schreef:Ik vind de hele discussie *portugees-staal* dolkomisch.
Ik durf er om te wedden dat op dit forum niemand het verschil ziet tuusen Protugeesstaan en Coresstaal.
En uhhh, ik denk dat Cores veel beroerder staal produceren als daar vraag naar is dan JB zou gebruiken.
Wanneer *pisbakkenstaal* goed behandeld wordt kan het 100 jaar of langer meegaan, denk maar eens aan de conserveblikjes en noodrandsoenen

Mvg, Rob
pisbakken zijn doorgaans van RVS. Dat hoeft niet behandeld te worden :wink:

azzink
Berichten: 1004
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
Locatie: Sint Isidorushoeve
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 25 keren
Contacteer:

#121 Bericht door azzink » 12 nov 2008, 15:15

Wijsneus :wink: . Pisbakkenstaal is gewoon een algemeen begrip, en is gewoon st37 als ik het goed heb. Het is gewoon normaal plaatstaal in ieder geval. En zo slecht is dit ijzer helemaal niet, en het moet gewoon goed behandeld worden om roest tegen te staan.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#122 Bericht door caveman » 12 nov 2008, 17:41

Hee Maarten kun je nog meer foto´s krijgen vanuit de fabriek ?

Of dat John het zelf leest en die er een paar kan sturen naar jou.

zou wel leuk zijn om die te plaatsen.

zodat we elke dag kunnen zie hoe het allemaal nog kan worden

gemaakt.

greetz cave

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#123 Bericht door TonK » 12 nov 2008, 17:45

Ik stel voor dat hij een webcam plaatst, kun je de hele dag kijken of hij het goed doet cave. :lol:

Gompy
Berichten: 876
Lid geworden op: 04 jul 2008, 21:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#124 Bericht door Gompy » 12 nov 2008, 17:47

Ik heb mijn webcam even aangezet.

http://www.cam.gompy.net/

Mvg, Rob

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#125 Bericht door TonK » 12 nov 2008, 18:04

Tsja de nickname zegt het al, het blijkt waar te zijn. :shock:

Plaats reactie