Kreidlerknipsels en artikelen (uit de oude doos) (Tip!)

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Kreidler IJzersterk - Kreidler gaf ze het nakijken!

#226 Bericht door Maarten » 01 apr 2019, 18:24

Kreidler IJzersterk - Kreidler gaf ze het nakijken!


Afbeelding

KREIDLER GAF ZE HET NAKIJKEN!

Honderden malen gaven KREIDLER 50 cc motoren hun tegenstanders het nakijken - bij wegraces, terreinritten en rekord pogingen. Binnen en buiten onze landsgrenzen. Zo haalde dit befaamde minimotortje in 1965 op de zoutvlakte van UTAH het absolute Wereldrekord van 210 km. p. u.! En veegde in 1966 8 Wereldrekords onder tafel. Dichter bij huis sleepte KREIDLER bij de Ned. Kampioenschappen 50 cc wegraces telkens de belangrijkste prijzen weg - in 1966, in 1967 èn in 1968. In de internationale klasse de le èn 2e plaats, in de nationale klasse de le plaats! Ook bij talloze moordend-zware terreinritten zegevierden regelmatig KREIDLER 50 cc motoren. O.a. meermalen in de beruchte internationale "Zesdaagse". En vorig jaar zette Aalt Toersen in Engeland de kroon op het werk-drie Wereldrekords sprint! KREIDLER staat eenzaam aan de top Het KREIDLER motorrijwiel RS is een waardige telg uit dit geslacht van kampioenen en rekordbrekers. Het is de enige 50 cc serie-motor ter wéreld met een continu vermogen van 6,3 PK bij 8600 toeren p. min. - goed voor een kruissnelheid van 85 km. p. u. En een klimvermogen van 36%! Qua konstruktie, materiaalkeuze e.d. is er trouwens geen wézenlijk verschil met de befaamde racemachines. Liggende cylinder - zeer laag zwaartepunt, "klevende" wegligging. Zuigerbeweging in rijrichting - géén trillingen. Hardchroom cylinderwand - fantastisch lange levensduur. Rondom hydraulisch geveerd, zware precisiekrukas, remnaven 150 mm. Ø. 5 voetversnellingen, steekassen, stuurslot, magnifieke vormgeving - Óók de KREIDLER "RS" staat eenzaam aan de top!

KREIDLER
FLORETT


KREIDLER IJZERSTERK BON
Gaarne ontvang ik vrijblijvend de kleurenfolder van . KREIDLER Florett bromfietsen en motoren het kleurenaffiche van de KREIDLER Florett 50 cc: Wereldrecordhouder sprint.
Naam:
Adres:
Woonplaats:

S.v.p. uitknippen, en In open envelop opzenden aan:
VAN VEEN IMPORT N.V.,
antwoordnr. 1147,
Amsterdam.
GEEN POSTZEGEL NODIG!


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Goed voor een WERELDKAMPIOENSCHAP - Smeer 'm met CASTROL

#227 Bericht door Maarten » 01 apr 2019, 18:27

Afbeelding

Jan de Vries

Kreidler

Castrol


Goed voor een WERELDKAMPIOENSCHAP

Smeer 'm met CASTROL


Burmah Castrol Nederland N.V. OOSTEINDE 137 Voorburg



Bron: Motor, No. 41, 08-10-1971

Afbeelding

GTX High Performance Motor Oil

Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Das erfolgreichste 50 ccm Motorrad

#228 Bericht door Maarten » 01 apr 2019, 18:37

Das erfolgreichste 50 ccm Motorrad

Afbeelding


Das erfolgreichste 50 ccm Motorrad

Im Sportjahr 1961 hat sich die FLORETT als erfolgreichstes 50-ccm-Motorrad erwiesen. Die Ergebnisse der schwersten Wettbewerbe bestätigen erneut seine Überlegenheit. Hier einige der markantesten FLORETT-Siege:

Europa-Pokal

Höchste internationale Trophäe im 50-ccm-Rennsport
Gesamtsieger H. G. Anscheidt
Zweiter W. Gedlich

Holländische Straßenmeisterschaft
Sieger und Meister der 50-cccm-Klasse
C. v. Koeveringe

Belgische Straßenmeisterschaft
Sieger und Meister der 50-ccm-Klasse
R. Hanset

Internationale 3-Tage-Fahrt in Isny
Schwerster deutscher Geländewettbewerb
Klassensieg
5 Goldmedaillen
punktbeste westdeutsche Fabrikmannschaft

Internationale 6-Tage-Fahrt in England
Schwerste Geländeprüfung der Welt
6 Goldmedaillen
1 Silbermedaille
Goldener Fabrikpreis
H. G. Anscheidt punktbester deutscher Fahrer aller Klassen

Schweizer Geländemeisterschaft
Seit 1958 ist Hans Haller, Basel, in ununterbrochener Folge Jahr für Jahr Schweizer Geländemeister auf FLORETT.

Das sind nur einige wenige Beispiele. Welches andere 50-ccm-Motorrad bietet an-nähernd gleiche Leistungsbeweise?

Die überragende Bewährung der FLORETT im Sport und im Alltag ist auch der tiefere Grund dafür, daß KREIDLER heute mehr motorisierte Zweiräder baut als jedes andere deutsche Werk. Jedes 3. Motorrad, das 1961 im Bundesgebiet gebaut wurde, war eine KREIDLER FLORETT.

FLORETT

KREIDLER FAHRZEUGBAU KORNWESTHEIM



Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Florett Super Untermieter?

#229 Bericht door Maarten » 01 apr 2019, 18:42

Florett Super Untermieter?

Afbeelding

FLORETT-Super
Untermieter?

Man könnte es fast annehmen. Aber einen größeren Parkraum braucht die Kreidler-FLORETT eben nicht. Diesen Vorteil wissen schon viele zu schätzen: Berufstätige und Schüler. Parkplätze sind für Autos selten ge-worden. Nicht für eine FLORETT.

Es gibt noch mehrere Gründe, warum gerade eine FLORETT fürdie heutigen Verhältnisse im Straßenverkehr richtig ist: Schnelligkeit, Wendigkeit, sparsame Unterhaltung. Kurzum —jeder kann sich eine FLORETT leisten: ob großes Einkommen oder kleiner Geldbeutel. Wollen Sie außerdem noch erfahren, wie technisch ausgereift eine FLORETT ist, dann lassen Sie sich einen ausführlichen Prospekt kommen: Postkarte genügt.

FLORETT- Mokick : 2,6 PS • 3-Gang-Getriebe • 40 km/h Führerschein KI. 5

FLORETT-Motorrad: 5,2 PS 4-Gang-Getriebe • 80 km/h Führerschein Kl. 4

FLORETT-Super: Luxusausführung des FLORETT- Motorrades

KREIDLER FAHRZEUGBAU 7014 KORNWESTHEIM BEI STUTTGART


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerknipsels en artikelen (uit de oude doos) (Tip!)

#230 Bericht door Maarten » 01 apr 2019, 21:19

Tommaselli


Afbeelding


GILLEND

gaat een Racer voorbij met :

TOMMASELLI

CLIPONS EN/OF HANDELS

een naam die is ingeslagen!!


Wat eens alleen mogelijk was voor de grootste Internationale Race- en Crossmachinefabrieken is thans ook mogelijk voor U.
Voor Miliardi di Lire werden over zee geëxporteerd, thans zo maar even in de gewone verkoop.
Bij elke betere Motorspeedshop koopt U ze, ondanks het feit, dat wij uiteraard enorme aantallen uit voorraad kunnen leveren, bestel tijdig, de fabriek kan het niet aangewerkt krijgen.

MOLYBDEENSTALEN RACE CLIPONS
(6 maten kaal of met alle toebehoren)

ONTZETTEND MOOI

Cross sturen met of zonder handels (normaal of tijdens het rijden verstelbaar) 5 types. Korteslag gashandels enkele of dubbele. Spec. handels voor Race of Cross 8 types, voor prijzen die U zullen meevallen, overigens

ALLES

wat Italië produceert kunnen wij U leveren.

Motorenimport Gé v. Bockel N.V.

Mr. Willemstr. 14-16 (bij de Bergweg) R'dam.
Telefoon 24 29 36 - Postbus 3045.
Zaterdags tot 6 u. geopend.
's Maandags gesloten

Zoekwoorden: tomaseli, tomasselli, tommasselli, tomasseli, tommaaselli, tommasseli, snelgas, snel, gas, hendel, hendels, hendle, hendles, handel, handels, handle, handles, gashendel, remhendel, gashendle, remhendle, gashandel, remhandel, remhandle, gashandle, clipon, clip-on, clipons, clip-ons, tomaselli, advertentie, advertenties, koppeling, koppelings, koppelingshendel, koppelinghendel, koppelingshandle, koppelinghandle, koppelinghandel, koppelingshandel

hermanp
Berichten: 6521
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Kreidlerknipsels en artikelen (uit de oude doos) (Tip!)

#231 Bericht door hermanp » 01 apr 2019, 22:21

Molybdeen

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Bosch bougies

#232 Bericht door Maarten » 04 apr 2019, 19:58

Bosch bougies


Bosch Logo:
Afbeelding


Bosch bougie doorsnede:
Afbeelding


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Champion bougies

#233 Bericht door Maarten » 04 apr 2019, 20:02

Champion bougies


Afbeelding

200 km/u.

'n Mooie snelheid voor een auto. Maar voor 'n motorfiets is dat fantastisch. En wanneer die fiets maar 'n 50 cc motor en één cilinder heeft, dan is dat helemaal ongelofelijk. Voor iedereen, behalve Jan de Vries.
Tien jaar geleden waren zulke snelheden op 'n gewone brommer onvoorstelbaar. Maar vorig jaar, op weg naar z'n tweede 50 cc Wereldkampioenschap, reed Jan op Francorchamps de 200 km/u grens aan stukken.
Onstuimig als die 6-versnellingen Van Veen-Kreidler van Jan is, hij verschilt maar weinig van de standaard 50 cc brommer, waar ontelbare Europeanen dagelijks op rijden. „Bij 'n fiets met maar één cilinder is een vlekkeloze ontsteking absolute noodzaak.
Daarom monteren we ook altijd 'n Champion bougie. Die hebben me nooit in de steek gelaten, zelfs niet boven de 200."
Hoewel Jan zich nu heeft teruggetrokken, blijft zijn advies: als je met maar één bougie rijdt, dan moet 't wel een Champion zijn.


Weer een wereldkampioen die vertrouwt op Champion. En u?


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Kreidler Florett RS - 50 cc - De standaard motor met race reserves (1970)

#234 Bericht door Maarten » 04 apr 2019, 20:08

Kreidler Florett RS - 50 cc - De standaard motor met race reserves (1970)



Afbeelding

Kreidler Florett RS - 50 cc - De standaard Motor met race reserves

Van Veen Import N.V. Haarlemmerweg 518. Amsterdam


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

1974, Protar

#235 Bericht door Maarten » 04 apr 2019, 20:17

1974, Protar


Afbeelding


Afbeelding

Micromodelli Protar

ER ZIJN 20 MOTOR-FANS die de bouwdoos voor de
VAN VEEN KREIDLER
BESLIST NIET ZULLEN KOPEN ! !

Het zijn:
W. Bloemendaal, Paltzerweg 75, Bilthoven
M. Brünken, Straelseweg 57, Venlo
A. P. van Delft, Nieuwe Hofstad 12b, 's-Hertogenbosch
R. Groeneveld, Bentheimerstraat 51, Coevorden
A. Heres, Venestraat 113, Assen
A. Hoving, Jensemaweg 3, Oldehove (Gr.)
E. de Jong, Waalstraat 55, Oudorp NH
H. Karelsen Sr.. Schimmelpenninckstraat 2, Nijkerk
M. van Klaveren, Voltastraat 36, Amersfoort
W. v. d. Kooi, Venkelstraat 33, Arnhem
W. Lienos, W. Barendszstraat 142, Den Helder
H. Riddersma, Wilgenstraat 49, Leeuwarden
C. J. Schutters, Halsterseweg 99, Halsteren NB
W. P. Steketee, Adriatischezeestr. 8, Oost-Souburg Zld.
Bert Varga, G. Metsustraat 20, Alkmaar
A. Verheul, Wilhelminastraat 6, Bergschenhoek ZH
B. de Vos, Jaffadwarsstraat 8a, Rotterdam
J. C. de Vries, Schaepmanstraat 2, Gouda
H. de Water, Jan Evertsenlaan 32, Castricum
A. IJntema, Kortevreugde 7, Sneek

Dit zijn de gelukkigen die er, als 50ste inzender bij onze „opwarm-actie van Provini" (het heeft èrg lang geduurd eer hij goed op temperatuur was) van ons een gratis krijgen toegezonden.

ELKE ANDERE MOTOR-FAN ZAL DIT PRONKSTUK ECHTER OOK NIET WILLEN MISSEN

al moet hij/zij er dan wèl f 32,50 voor neertellen. Wie echter vlug naar een der meer dan 400 PROTAR-dealers gaat kan nog wèl profiteren van de REDUCTIE—BON die tijdelijk in iedere PROTAR-BOUWDOOS VOOR DE VAN VEEN-KREIDLER is bijgesloten en recht geeft op een korting van f 3,— bij aankoop van een willekeurige ANDERE bouwdoos uit de PROTAR-serie van 36 modellen óf op een korting van f 4,— indien een rijder-figuur gewenst wordt op de KREIDLER.

Dit, eigenlijk speciaal voor Nederland gemaakte, PROTAR-MODEL is voorzien van een metalen frame en vork terwijl het motorblok inwendige delen heeft. Evenals alle PROTAR MODELLEN natuurlijk ook werkende vering, draaiende wielen en ketting en in de onovertroffen uitvoering die PROTAR zijn wereldfaam heeft bezorgd. Montage grotendeels door pas-fitting en schroefjes, dus weinig lijm-werk.

PROTAR BOUWDOZEN, RIJDER-FIGUREN EN STOFKAPPEN zijn verkrijgbaar bij meer dan 400 dealers in Nederland. Zonodig worden adressen in uw omgeving u graag verstrekt door

PROTAR IMPORT HOBBIMEX BV
HOGENHOFSTRAAT 1
TELEFOON 04184-411 KERKWIJK



Afbeelding

Van Veen Kreidler van Protar

Juist voordat we deze pagina zouden samenstellen kregen we een telefoontje van de heer Zwaal van Hobbymex.
„Eindelijk is-ie binnen”’, dat waren de eerste woorden door de telefoon.
Inderdaad, het heeft verschrikkelijk lang geduurd, maar nu is het dan toch zover.
De Van Veen Kreidler als model is in Nederland.
Enige maanden geleden mochten wij reeds het prototype bekijken, dat door de constructeurs van de originele machine gekeurd moest worden.
Ja, dan mag het erg lang duren voor dat er een nieuw model uit de fabriek van Tarquinio Provini komt, maar als het er uit komt, dan heeft zelfs wereldkampioen Jan de Vries geen aanmerkingen meer.
Het model is geweldig origineel gecopieerd in een schaalverhouding van 1:9. Het frame van de modelmachine is van metaal, evenals veel andere delen.
De modelbouwer die een hekel heeft aan lijmtube, komt bij het bouwen van de Van Veen machine volkomen aan zijn trekken, want hij kan de onderdelen voor een groot gedeelte aan elkaar schroeven (het is aan te raden hiervoor een horloge-schroevedraaiertje aan te schaffen).
Bijna vanzelfsprekend is het, dat zowel de achter- als voorvork verend zijn.
Hij die het model met de nodige zorg monteert, zal bemerken dat er in het inwendige van de motor draaiende delen zijn, zoals
krukas met toebehoren. De eerste doos met de onderdelen zal uiteraard overhandigd worden aan wereldkampioen 50 cc Jan de Vries.
Hij die na Jan de doos wil ontvangen, zal hiervoor f 32,50 neer moeten tellen.
Op meer dan 400 verkooppunten in Nederland is de machine te koop.

Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Importeur Landman

#236 Bericht door Maarten » 04 apr 2019, 20:22

Importeur Landman


Afbeelding


DELLORTO

Paioli - standaard-, race- en crossvorken
pakkingsets
afsluitbare motorkoffers - FABRI
schijfrem - ombouwsets - SCARAB

officieel importeur:

J. W. LANDMAN B.V.
RIOUWSTRAAT 30 - 32
DEN HAAG —
TELEFOON 070 - 646810


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Shell TT Assen

#237 Bericht door Maarten » 04 apr 2019, 20:25

Shell TT Assen

Afbeelding


Kreidler zal met Shell-produkten op de T.T. in Assen voor spectaculair race-werk zorgen.


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Super Breitwand Cilinder

#238 Bericht door Maarten » 05 apr 2019, 21:11

Super Breitwand Cilinder


Afbeelding


Super Breitwand Cylinder 9 pk met gesmede zuiger, passend op RS motorfiets en Formule Kreidler Cross

Prijs: f 422,75 exclusief btw

Van Veen Import bv
Haarlemmerweg 518
1014 BL Amsterdam, Nederland
Telefoon (020) 84 55 55
Telex 13025


Afbeelding


Super Breitwand Cylinder 9 pk

Deze nieuwe cylinder met gesmede zuiger werd speciaal ontwikkeld voor gebruik in Moto-Cross, en past op het 5-v RS blok.

Met een standaard uitlaat en Bing 20 mm Ø carburateur levert de cylinder een vermogen van 9 pk.

Met een getunede expansie-uitlaat en een 28 mm Ø carburateur wordt het geleverde vermogen verhoogd tot 11,5 pk.

Deze eigenschappen maken de MC-cylinder uitermate geschikt voor gebruik in zowel de standaard RS-motorfiets (Formule Kreidler) als de Kreidler/Van Veen MotoCross 50-cc machines.


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Daverend applaus voor het NGK Road Racing Team in Ahoy-hal

#239 Bericht door Maarten » 06 apr 2019, 13:19

Daverend applaus voor het NGK Road Racing Team in Ahoy-hal


Afbeelding


Daverend applaus voor het NGK Road Racing Team in Ahoy-hal

De voorstelling van het NGK Road Racing Team aan pers en publiek in de grote sport-hal Ahoy te Rotterdam is een daverend succes geworden. De voorstelling had plaats medio februari tijdens de populaire wielerwedstrijden op zondagochtend. Bij die gelegenheid gaven de leden van het team Theo van Geffen, Aad Roestenburg, Adri de Korte, Wim van Rijsbergen en Wim Spruit een demonstratie op de piste. Als speciale gast nam aan dit gebeuren ook deel de wereldkampioen '74 in de 50cc klasse Henk van Kessel. Er werd een wedstrijd gereden over 50 ronden, welke werd gewonnen door Aad Roestenburg.
Bekend werd, dat het NGK Road Racing Team in de afgelopen maanden verschrikkelijk hard heeft gewerkt om het materiaal in een prima staat te brengen. In de komende wegraces zullen de leden van dit team in actie komen. Van de enthousiaste toeschouwers, in de Ahoy-hal kregen zij een daverend applaus, wel een bewijs dat de voorstelling van het Team erg werd gewaardeerd.
J. de R.

Foto: Tijdens de voorstelling van het NGK Road-Racing Team in de Ahoyhal te Rotterdam stonden de renners keurig in een rij opgesteld. Zij zouden op de baan ook een wedstrijd rijden.


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Polyester uit Drenthe voor wereldkampioenen

#240 Bericht door Maarten » 07 apr 2019, 11:08

Polyester uit Drenthe voor wereldkampioenen

Bron: Moto 73, 13-12-1974

Scan: peter G

Afbeelding


SHOPPING

Polyester uit Drente voor wereldkampioenen!


Inderdaad, in het Drentse dorp Ruinen worden sinds tweeëneenhalf jaar de stroomlijnen, zitjes en tanks vervaardigd voor wereldkampioenen wegrace. Directeur, de heer Boer van Alco startte tweeëneenhalf jaar geleden zijn bedrijf min of meer uit nood. Werkzaam in de bromfiets-accessoires-branche, werd hij regelmatig geconfronteerd met leveringsproblemen van diverse toeleveringsbedrijven, met name de leveranciers van kunststof delen lieten het nogal eens afweten. Nee, verkopen bestaat bij de heer Boer niet, dus besloot hij de fabrikage van die kunststof-artikelen zelf ter hand te nemen. Binnen zeer korte tijd waren de moeilijkheden overwonnen en kon gestart worden met de produktie van stuurkuipen en andere artikelen uit polyester. Geen opdracht is te dol en geen uitdaging te groot voor de werknemers (nu 12 in getal), toen twee. Op verzoek van de Nederlandse importeur werd in samenwerking met Jan de Vries een stroomlijn ontworpen voor de racer waarop Jan jacht maakte op de wereldtitel.
In een tijdsbestek, waarvoor wij het superlatief Supersonisch zouden willen gebruiken, kwam er een stroomlijn uit de mallen, die op een enkele wijziging na de juiste bleek te zijn. Zo goed zelfs, dat Jan er niet minder dan twee wereldtitels mee wist te veroveren. Wereldtitels waren voor de heer Boer en zijn toenmalige medewerker Prijs (thans bedrijfsleider) niet genoeg en er werd naarstig gezocht naar andere projecten. Brandbluswagentjes, boten, vijvers, zwembaden, kappen voor de verlichtingsindustrie en vele produkten voor industriële toepassingen rolden uit de fabriek. Een van de interessantste produkten welke ooit uit de Alco-mallen kwamen, zijn de modellen van vliegtuigen, zoals een model van een DC6 voor de KLM en een model van een Super Sabre, dat in opdracht van de USAF werd gemaakt en waarvan er vele naar Amerika werden overgevlogen, om tentoongesteld te worden. Het huidige programma van de kunststof-verwerkende industrie Alco is in grote lijnen afgestemd op de vervaardiging van produkten, waaraan in de bromfiets- en motorbranche de meeste behoefte bestaat. Zo omvat dit programma o.a. stuurkuipen, cross-spatborden, raceruiten (helder en in smoke-tint), beenschilden, BMW voor- en achterspatborden in de originele BMW-kleuren, windschermen en, voor liefst 26 typen helmen van 18 merken, gelaatschermen. Een nieuw produkt is het universele gelaatscherm voor jet-helmen. Het scherm is vervaardigd van Lexan (u weet wel het materiaal uit de ruimtevaart), is onbreekbaar en zeer krasvast. Uit veiligheidsoverwegingen heeft men bij Alco het scherm (consumentenprijs rond de veertien gulden) voorzien van een met metaaldelen verstevigde, veiligheidsstrip aan de onderzijde. Een leuk aspect aan dit gelaatscherm is de gekleurde band in de kleur van uw helm, aan de onderkant van het scherm. Na montage op de helm geeft de strip de jet-helm het aanzien van een integraal. Het huidige programma wordt op de markt gebracht onder de naam „Speed 7" en bestaat zoals gezegd uit vele interessante artikelen voor de motor-man. Om zich geheel aan de ontwikkeling en produktie te kunnen wijden heeft Alco de verkoop van de „Speed 7"-produkten ondergebracht bij haar agent Van Maaren, Lieven de Keylaan 37 te Hilversum. Ook op sponsorgebied is Alco actief, met name de Assenaren Jansen (de sprinter) en Geerts (zijspan wegrace) worden door de Alco-industrie gesteund. Hoe dynamisch de zaak wordt aangepakt, blijkt wel uit de lijst van landen waarheen de Alco-produkten worden geëxporteerd, nl. Noorwegen, Denemarken, Duitsland, België, Luxemburg en Frankrijk.

Vos Oss had volle bak

Zaterdag 30 november was het open huis bij Vos Motorservice in Oss. Die dag werd met een filmdag de zgn. najaarssjoo van Vos geopend. Ondanks het bijzonder slechte weer, was de belangstelling voor het 2 x 2 uur durende filmprogramma (ter beschikking gesteld door Castrol, Champion, BP, Honda en Suzuki) groot te noemen. Een bijzonder woord van dank gaat uit naar Asahi-Pentax Nederland B.V. Nadat de toegezegde 16 mm geluidsprojector in rook was opgegaan en het vanwege de St. Nicolaas feesten, niet
haalbaar bleek een vervangende apparatuur te huren, stelde Asahi-Pentax ons (MOTO 73) een complete apparatuur beschikbaar, hiermede de dag reddend.

Power-set
125 cc Yamaha crosser


Tijdens het cross-seizoen was het ons al vaker opgevallen dat de door Gouweleeuw en Noorlander bereden 125 Yamaha's veel sneller waren dan menig andere van hetzelfde fabrikaat. Kort geleden kwam de aap uit de bekende mouw. De door Nijhuys Motors getunede machines waren voorzien van een door Bob Tuin geïmporteerde Noguchi Powerset. Een set die een vermogens-winst levert (zo claimt de fabrikant) van 7 pk. Jan Tijhuys vertelde ons, dat hij vooral in het begin problemen had met de uitlaten welke bij de set worden geleverd. In samenwerking met Theo Meurs werden nieuwe uitlaten gemaakt, waarmee men uit de problemen bleek te zijn.
De set bestaat uit: een cilinder met kop, zuiger compleet, groot membraan, inlaatrubber, carburateur, uitlaat, pakkingen en sproeiers en kost f 1099,— incl. BTW. De set past op elke ééncilinder 125 cc Yamaha en wordt in Nederland op de markt gebracht door Nijhuys Motors, Putsestraat 18a te Rotterdam. In België door Louis Wollants, Averbode Steenweg 52 te Blauberg Herstel. Van hetzelfde fabrikaat zullen er binnenkort powersets (via Theo Meurs Motors in Bergschenhoek) in de handel komen voor wegracers.

Nieuwe kettingsmeermiddelen

Van Kawasaki-importeur Bruinsma B.V. in Amsterdam ontvingen wij een speciaal voor Kawasaki ontwikkeld kettingsmeermiddel, een Bardahl-produkt. Zoals bekend zijn de zware Kawasaki's uitgerust met een oliedruppelaar voor de secundaire ketting, waarvoor overigens geen speciale olie in de handel was. In samenwerking met Bardahl OiI Company Dubbeldam B.V. is er een speciale kettingolie ontwikkeld, welke in een handige halveliter flacon verkrijgbaar is voor de prijs van f 5,25. Bij gebruik van deze speciale olie kan de olie-druppelaar op de minimumstand afgesteld worden. Nieuw van Bardahl is ook de spuitbus van Bardahl Chain Lube. Na opspuiten van het smeermiddel, dat via een bijgeleverd plastic slangetje zeer gericht en zonder geknoei kan geschieden, vormt het produkt volgens de fabrikant een niet te doorbreken zeer dunne, droge smeerfilm (geen spatten op kleding). De fabrikant claimt een grote duurzaamheid en zeer goede werking van het middel, dat volgens het persbericht door diverse wegracecoureurs en crossers met veel enthousiasme beproefd is. De spuitbus is verkrijg-baar in veel motorzaken voor f 15,60.

100 procent Belgisch: Nylmax kettingwielen

André Milhoux, ex-kampioen trial-en motocross, heeft een oplossing gevonden voor de kettingproblemen bij motorfietsen. Hij kiende een injectiesysteem uit voor het in grote hoeveelheden produceren van „Nylmax"-kettingwielen. Deze nylon-kettingwielen worden nu geproduceerd door Beaumaine International. Michel Beaumaine zelf is een fervent motorrijder en heeft zelfs ten persoonlijken titel het Brusselse „Maison de la Moto" gekocht. Het Nylmax-kettingwiel (voorgesteld op de Keulse IFMA) heeft verschillende voordelen: slijtage der ketting vermindert, één ketting kan zowat 15.000 km mee, kettingspannen slechts om de 2000 km, goedkoper dan een klassiek kettingwiel, kleiner onafgeveerd gewicht, minder vermogensverlies in de overbrenging (wat tot 2 pk kan oplopen bij 200 km/uur), corrosievrij en in de winter heeft het strooizout er geen vat op, geruisarmer (bij een bromfiets vermindert het rijlawaai bv. met twee decibel), niet onderhevig aan veroudering en tenslotte ook nog zelfsmerend (een Nylmax-kettingwiel bestaat hoofdzakelijk uit molybdeen-bisulfide MoS2). Dit 100 procent Belgische industriële project werd aan een keiharde duurproef onderworpen op de omloop van Nijvel en de snelweg Nijvel-Manage-Gosselies. Negen piloten (waaronder Jules Nies, Michel Vanneste) losten elkaar van de ochtend van 26 oktober tot de namiddag van 1 november af aan het stuur van een Honda 750 en een Kawasaki 900. Een test die op 5 dagen en 8 uur resulteerde in een kilometer-aantal van resp. 10176 en 8608 km.


artikel, artikels, artikelen, advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Sieger mit MAHLE

#241 Bericht door Maarten » 08 apr 2019, 08:14

Sieger mit Mahle

Afbeelding

Sieger mit MAHLE

Wo in Motorschlachten Siege gewonnen und Rekorde gebrochen werden, sind es fast immer MAHLE-Kolben und MAHLE-Leichtmetallzylinder. die die entscheidenden Sekunden bringen.
Ist das nicht Grund genug, auch im Alltag darauf zu sehen?

MAHLE
MAHLE GMBH
D 7000 Stuttgart 50 (Bad Cannstatt)


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Automatische 2-versnellings stadsbrommer (1969)

#242 Bericht door Maarten » 13 apr 2019, 18:24

Automatische 2-versnellings stadsbrommer (1969)

Afbeelding

Dit jaar werd de automatisch schakelende 2-versnellings stadsbrommer geïntroduceerd. Naar idee van de heer Van Veen Jr. creëerde de bekende boetiek-eigenaarster Sophie van Kleef hierbij een passende metaalmode bestaande uit Kreidler-emblemen.
Naast deze wat luchtige creatie zijn verder leverbaar: haarbanden, armbanden en ceintuurs. Inlichtingen hierover:
Negema N.V.
Gooiberg 38
Bussum
(de heer Dumas 02159-30853).


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Castrol Super TT Cup Zandvoort 1974

#243 Bericht door Maarten » 13 apr 2019, 20:34

Castrol Super TT Cup Zandvoort 1974

Afbeelding

Zij wonnen in de revanches van de TT op Zandvoort de Castrol Super TT Cup Zandvoort 1974

50cc Henk van Kessel
125cc Bruno Kneubuhler

Minder olie in de benzine = minder rook in de lucht met: Castrol Super TT 1:50


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Bromfietsen- en fietsenzaak W. de Kruijf en zn. twintig jaar aan Soesterweg

#244 Bericht door Maarten » 04 mei 2019, 21:19

Bromfietsen- en fietsenzaak W. de Kruijf en zn. twintig jaar aan Soesterweg


Scan: Tjerry (Enzo-tvdzijden)



Afbeelding


Zaterdag Big Fat John Russel in de zaak

Bromfietsen- en fietsenzaak W. de Kruijf en zn. twintig jaar aan Soesterweg

AMERSFOORT — De ruim vierhonderd pond zware zanger Big Fat John Russel is zaterdag a.s. te horen in de bromfiets- en rijwielhandel W. de Kruijf aan de Soesterweg 234/236. Het voornaamste doel van zijn komst is echter het leiden van een verkoopstunt. Klanten die namelijk vanaf 13.00 uur de winkel betreden mogen op een bepaalde manier de prijs bepalen van enkele bromfietsen en fietsen.

Dit gebeuren houdt de heer W. de Kruijf en zijn zoon R. de Kruijf vanwege het 20-jarig bestaan. Dat jubileum is eigenlijk al weer een maand oud, maar, meent de heer de Kruif, toen was het zulk slecht weer, dat hij er mee rekende dat weinig klanten de deur uit zouden komen om Big Fat John Russel tussen de fietsen en de brommers aan het werk te zien.

In 1961 kocht de heer de Kruijf samen met een compagnon het pand aan de Soesterweg 342, na eerste vele jaren in deze branche ervaring opgedaan te hebben.
Na een verbouwing begonnen zij met de verkoop en reparatie van NSU motors, Kreidler bromfietsen en fietsen. Door de gestaag groeiende verkoop-aktiviteiten werd vijf jaar later het pand ernaast gekocht, waarin een sigarenmagazijn zat. „Het heeft tien jaar geduurd", vertelt de heer de Kruijff", voordat dat sigarenmagazijn eruit was".
Vijf jaar geleden konden ze dan dat pand erbij trekken. In dat jaar werd ook gestopt met de verkoop van motors. De heer de Kruijf en zijn zoon, die ondertussen ook al in de zaak gekomen was, richtten zich helemaal op de verkoop en reparatie van bromfietsen en fietsen. Men is dealer van het bekende bromfietsmerk Kreidler. In 1976 werden ze door de importeur uitgeroepen tot de grootste Kreidterdealer van Nederland, waar zowel vader Kruijf in 1961 verkocht is twee jaar geleden door de eigenaar weer ingeruild voor een snorfiets. De brom-mer staat nu in de etalage. „Voor ons is deze brommer een museum-stuk", zegt de Kruijf junior. „En hij is nog in een prima staat".

Foto: Vader en zoon de Kruijf voor de zaak op de eerste verkochte Kreidler.

Dit jaar heeft de firma er nog een dealerschap bijgekregen, en wel dat van race- en trimdealer. „We verkochten al langer racefietsen, maar door een uitbreiding van de zaak met 40 m2 zijn we ook kleding en accessoires gaan verkopen. Wat dit dealerschap betreft zijn we de enige officiële in Amersfoort", zegt de heer R. de Kruijf tot slot.



Afbeelding


artikel, artikels, artikelen

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Wim de Kruijf beste uit zevenhonderd

#245 Bericht door Maarten » 04 mei 2019, 21:40

Wim de Kruijf beste uit zevenhonderd


Scan: Tjerry (Enzo-tvdzijden)


Afbeelding


De heer De Kruijf (links) neemt de bokaal in ontvangst.

WIM DE KRUYF BESTE UIT ZEVENHONDERD

SOESTER KWARTIER - Vorige week woensdag, werd aan de heer Wim de Kruyf, Soesterweg te Amersfoort, een onderscheiding toegekend die behoort bij de titel „Kreidler dealer van het jaar 1976/1977.
De heer Beszelsen, verkoop-direkteur van het merk Kreidler in Nederland, wenste hem van harte geluk met deze verkiezing. In zijn toespraak zei hij onder meer: ,Als u bedenkt dat jaarlijks 700 Kreidler dealers in Nederland om deze titel strijden, dan kunt u vermoeden dat zich een heel bijzondere man in ons midden bevindt. Kreidler dealer van het jaar kan uitsluitend iemand worden, zie zich gedurende langere tijd op uitzonderlijke wijze voor ons merk heeft ingezet. Daarbij wordt vooral gelet op service, optimisme, doorzettingsvermogen in moeilijke tijden, presentatie van ons merk in de winkel en het bijzonder op specialisatie. Juist het laatste punt heeft de doorslag gegeven. Iedereen, ook al heeft hij geen verstand van bromfietsen, kan konstateren dat in deze zaak Kreidler wordt verkocht en dat de heer de Kruyf zijn vertrouwen volledig aan dit merk heeft geschonken".

Verder wees hij op het feit, dat de heer de Kruyf precies 15 jaar geleden de eerste Kreidler verkocht. In 1963 verkreeg de heer de Kruyf de alleen-verkoop van Kreidler voor geheel Amersfoort. Dat mag een unieke situatie genoemd worden voor een plaats met dergelijke afmetingen.
Ook mevrouw de Kruyf werd in de hulde betrokken. „Zij heeft haar aandeel in de groei en bloei van dit bedrijf ruimschoots geleverd", aldus de heer Beszelsen.
Aan het echtpaar de Kruyf werd een veertiendaagse vakantiereis aangeboden met een bestemming naar eigen keuze. ,We vinden het hard nodig", zei de heer Beszelsen, „dat dit keihard werkende echtpaar na 15 jaar inspanning wat nieuwe energie gaat opdoen voor de volgende 15 jaar".


artikel, artikels, artikelen

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerknipsels en artikelen (uit de oude doos) (Tip!)

#246 Bericht door Maarten » 04 mei 2019, 21:44

Afbeelding

Gebr. De Jong
voor uw
Kreidler-bromfiets


Met unieke service/onderhoudssysteem. Ook hebben wij regelmatig goede occasions in voorraad.
Gebr. de Jong, Haarlemmermeerstr. 51-53, bij Surinamepl.
Telef. 157188


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Re: Kreidlerknipsels en artikelen (uit de oude doos) (Tip!)

#247 Bericht door Maarten » 05 mei 2019, 16:10

1962

Afbeelding

Im Stil der Meisterfahrer

Abgestimmt auf den Verkehr von heute

Bosch
Zundkerzen
Thermo-elastic


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Advertenties 1964 Duitsland

#248 Bericht door Maarten » 05 mei 2019, 17:13

Advertenties 1964 Duitsland

Afbeelding


Afbeelding

Florett... eine so gut wie die andere!

Wir bauen Rennmaschinen und Serienmaschinen. Als einziges deutsches Werk stehen wir im harten Rennen um die Weltmeisterschaft

Die Kreidler-FLORETT ist bekannt für Qualität und Leistung. Das bestätigen unsere FLORETT-Fahrer. Von ihnen werden unsere Fahrzeuge täglich geprüft und für gut befunden. Deshalb brauchen wir keine Testmaschinen zu bauen ..
mit den führenden Marken der Welt Die dabei gesammelten wert-vollen Erfahrungen kommen unserer Serie zugute.

Eine ausgereifte Konstruktion. von Experimenten unabhängig, heute und morgen unverändert führend - das ist die Kreidler-FLORETT. Wenn Sie mehr über unsere Fahrzeuge wissen wollen, dann schreiben Sie bitte an uns. Postkarte genügt

Kreidler Fahrzeugbau
7014 Kornwestheim bei Stuttgart


Afbeelding



Zwei Florett-Fahrer: Wolfgang Borschert und Vizeweltmeister Hans-Georg Anscheidt

Fachsimpelei

Da gehts recht fachmannisch zu der „Mann von der Rennpiste’ tauscht Erfahrungen mit dem „Mann von der Straße”.
Hier geht es in erster Linien um Straßentage Sie ist wichtig ım Verkehr, wichtig im Rennen.
Die Kreidler-Florett wurde dafur mit tiefliegendem Schwerpunkt, ja sogar (als einige deutsche 50-ccm-Serienmachine) mit Iegenden Zylinder ausgerustet.
Klarer Vorteil: Kolbenbewegung harmoniert mit Bewegung der Maschine. Fahrer und Fahrzeug werden geschont. Es sind eine Menge Vorteile an der Kreidler-Florett. Ein ganz wichtiger: sie hat die wohl teuerste Kurbelwelle, die es in einer 50-ccm-Maschine qıbt - für Rennen entwinielt, dort bewart und dann ebenso hochwertig ın der Serienmaschine verwendet.
Wollen Se mehr uber die Kreidler Florett wissen, dann schreiben Sie uns. Postkarte genugt.

Florett Mokick: 2,6 PS 3-Gang-Getriebe 40 km/h Fuhrerschein Klasse 5
Florett:Motorrad: 4,2 PS 4-Gang-Getriebe 75 km/h Führerschein Klasse 4
Florett Super: Luxusausfuhrung des Florett-Motorrades

Kreidler Fahrzeugbau Kornwestheim


Afbeelding


Untermieter?

Man könnte es fast annehmen aber einen größeren Parkraum braucht die Kreidler-FLORETT eben nicht. Diesen Vorteil wissen schon vele zu schätzen, Berufstätige und Schuler.
Parkplatze sind fur Autos selten geworden. Nicht für eine FLORETT.
Es gibt noch mehrere Grunde warum gerade eine FLORETT für die heutigen Verhältnisse im Straßenverkehr richtig ist:
Schnelligkeit, Wendigkeit, sparsame Unterhaltung, Kurzum — jeder kann sich eine FLORETT leisten: ob großes Einkommen oder Kleiner Geldbautel.

Wollen Sıe außerdem noch erfahren, wie technisch ausgereift ein FLORETT ist, dann lassen Sie sich een ausfuhrlichen Prospekt kommen: Postkarte genugt.

KREIDLER FAHRZEUGBAU 7014 KORNWESTHEIM BEI STUTTGART


Afbeelding


Afbeelding


Alles ungewiß

Wir wissen noch nicht, ob wir beim nächsten Rennen wieder siegen werden. Es wäre natürlich schön, denn wir fahren, weil wir begierig sind zu testen. Im härtesten Test den es gibt: auf der Rennpiste im sportlichen Wettkampf mit den führenden Marken der Welt. Das kommt unserer Serie zugute.

Warum hatte auch dıe Serien- FLORETT Doppel-rtohr Stoßdämpfer mit Olausgleichskammer?
Die gıbt es sonst nur ın Sportmaschinen. Und woher käme diese weiche Vorderrad-Langschwinge, die selbst bei scharfem Bremsen nicht taucht? Alles das kommt vom Rennen, dem härtesten Test.
Das gilt auch für den Motor - mit seiner langen Lebensdauer.

Sie sollten sich mal einen Prospekt kommen lassen, Postkarte genügt.

FLORETT Mokick 50 ccm, 2,6PS, 40hm/h, Führersch. 5
FLORETT Motorrad 50ccm, 5,2 PS, 80 km/h, Führersch 4
FLORETT-Super Luxus-ausführung des Motorrades

KREIDLER FAHRZEUGBAU
7014 KORNWESTHEIM
BEI STUTTGART


Afbeelding


177 km/h aus dem Fingerhut


Afbeelding

8 neue Weltrekorde

Eina stolze Bilanz für die Kreidler-FLORETT — Auf dem Autodrom von Montlhery verbesserte H. G. Anscheidt die Welltrekorde
der 50 ccm- und 75 ccm-Klasse ganz erhoblich. Die neuen sensationellen Wellbestleistungen lauten:
über 10 km 151.0 km/h (bisher 142 km/h);
über 100 km 156,67 km/h (bisher 142 km/h],
über 1 Stunde 159,11 km/h (bisher 143 km/h).

Über 6 Stunden war er zusammen mit dam Holländer Cees van Dongen und dem Franzosen Claude Vigreux mit einer Durchschnittsgeschwindigkeit von 139.49 km/h (bisher 122.31 km/h) erfolgreich (Vorbehaltlich der Anerkennung durch die FIM)
Das sınd Geschwindigkeiten. die man noch vor wenigen Jahren für unmöglich hielt? Dafur hat KREIDLER intensive Entwicklungsarbeit geleistet. Sie kommt heute der Serie zugute...

Wenn Sie Freude am sportlichen Fahren haben und über die Kreidler-FLORETT mehr wissen wollen, dann schreiben Sie bitte
an uns. Postkarte genügt.


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Advertenties 1965 Duitsland

#249 Bericht door Maarten » 05 mei 2019, 20:47

Advertenties 1965 Duitsland


Afbeelding

Techniker unter sich

Gutschein M 8

Afbeelding

Wir alle fahren VEITH-PIRELLI.

Seit über 50 Jahren werden In den Produktionsstätten Im Odenwald Zwelradrelfen hergestellt, die sich durch hohe Qualität
und moderne Profilgestaltung einen weltweiten Ruf erworben haben. Ob Fahrrad, Moped, Roller und Motorrad:
für Zweirad-Fahrer Reifen der Marke VEITH-PIRELLI.

Afbeelding

Klettermaxe
(Aber der mit 2,6 PS und 50ccm)


Warum?

Weil des FLORETT-MOKICK auf Steigungen perfekt ist. So erklettert es mit einer Person z. B. Steigungen von 30%, mit zwei Personen solche von 20%. Ohne besondere Anstrengungen für Fahrer und Molor.

Ein FLORETT-MOKICK ist eben mehr als ein motorisiertes Fahrrad. Echte Leistungen stecken dahinter, nämlich: 2,6 PS und
40 km/h, Und wer hat den Nutzen davon?
Sie.

Denn das FLORETT-MOKIcK wird überall gebraucht und eingesetzt: Für den täglichen Weg zur Arbeit und zur Schule. Oder
auch als Nutzfahrzeug In steilen Weinbergen und auf dem Feld, weil es besonders schnell und wendig ist.

Ein vollwertiges Fahrzeug also, das Sie auch am Wochenende und in der Freizeit genießen müssen.

Ubrigens, das FLORETT-MOCKIK kann jeder ab 16 Jahre fahren (Führerschein V - nur Fragebogen austüllen). Sie müssen
keine besonderen technischen Kenntnisse haben. Selbst das Schalten Ist kinderleicht weil's des 3-Gang-Getriebe wahlweise
mit Hand- oder Fußschaltung gibt.

Und wie's mit den Unterhallskosten steht?
Das FLORETT-MOCKIK Ist fast zu bescheiden. wenn Sie an die großen Leistungen denken. Aber mehr als 2 Liter Kraftstoff auf 100 km braucht es nun mal nicht. Außerdem ist es steuer- und zulassungsfrei.

Wenn Sie mohr über die Kreidler FLORETT Modelle wissen möchten, kleben Sie bitte diesen Gutschein aul eine mit Ihrem Ab-
sonder versehene Postkarte. Senden Sie ihn bitte an uns:

Gutschein M 11
Kreidler Fahrzeugbau,
7014 Kornwestheim

Afbeelding

Wetten, daß ich pünktlich bin?

Es ist Hauptverkahrszeit. Stauungen. Die Ampeln sind rot.
Wohne 8 km vom Stadtzentrum entternt.

Keine Angst, ich schaffe es trotzdem. Weil ich eine Kreidter-FLORETT tahre.

Und FLORETT-Fahrer kennen lange Autoschlangen und Verkehrsgewühl nur vom Vorbeifahren. Sie sind im dick
sten Stadtverkehr immer die Schnellsten und Wendigsten.
Kein Wunder, mit 5,2 PS, über 80 km/h und 5-Gang-Fußschaltung,

Die Kreidier-FLORETT ist eben ein vollwertiges. modernes Fahrzeug für wenig Geld. Sie ist billig in der Unterhaltung
und sparsam im Verbrauch (2 - 2,5 Liter Normal-Benzin auf 100 km).

Wollen auch Sie immer pünktlich sein — bei Ihrer Arbeit und zu Hause? Dann kaufen Sie sich die Kreidier-FLORETT.
Denn FLORETT-fahren ist einfach chic.

Wenn Sie mehr über die Kreidler Florett Modelle wissen möchten, kleben Sie bitte diesen Gutschein auf eine mit Ihrem Absender versehene Postkarte. Senden Sie ihn bitte an uns:

Gutschein H 6
Kreidler Fahrzeugbau,
7014 Kornwestheim.

Afbeelding

Absoluter Weltrekord 50 ccm für KREIDLER: 210 km/h

Erstmalig gelang es einem 50 ccm-Fahrzeug die Geschwindigkeitsmarke von 200 km/h zu überschreiten. Diese absolute Weilbestleistung wurde von Rudolf Kunz auf dem Höchstgeschwindigkeitskurs von Bonneville (Salt Flats) in Utah/USA aufgestellt. Er erzielte mit fliegendem Start über: 1 km - 210,634 km/h, 1 Meile - 209,215 km/h.

Außerdem erreichte Rudolf Kunz im Verlaut der Weltrekordfahrten mit stehendem Start über: 1/4 Meile - 73,95 km/h‘,
1 Meile -108,28Km/h, 10km -180,875 km/h.

*Vorbehaitlich der Anerkennung durch die FIM,

Nur jahrelange Konstruktions- und Entwicklungsarbeit ermöglichte diese sensationellen Erfolge.

KREIDLER durch Forschung und Rennerfahrung dem Fortschritt voraus!

Bitte übersenden Sie uns diesen Gutschein mit Ihrem Absender versehen auf einer Postkarte. Sie erhalten dann eingehende Intormationen über unsere Serien-Fahrzeuge.

Gutschein M12
Kreidler Fahrzeugbau,
7014 Kornwestheim


Advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9104
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 199 keren
Ontvangen waarderingen: 73 keren
Contacteer:

Dit koele aluminium is net zo slim als 'n thermostaat (Advertentie 1974)

#250 Bericht door Maarten » 08 mei 2019, 20:25

Dit koele aluminium is net zo slim als 'n thermostaat (advertentie 1974)


Scan: Tjerry (Enzo-tvdzijden)


Afbeelding


Dit koele aluminium is net zo slim als 'n thermostaat


'n Kreidler cilinder is uniek door z'n grote omvang. Die heeft hij niet alleen gekregen voor de fraaie vormgeving. Het extreem grote oppervlak van de licht aluminium koelribben houdt de Kreidler motor namelijk op constante „bedrijfstemperatuur". Zelfs bij een hittegolf en onder de meest barre winterse omstandigheden. Oververhitting en daardoor slijtage is onmogelijk.'n Kreidler cilinder heeft, als het ware een ingebouwde thermostaat. Gaat zo'n stuk uitgekiende techniek lang mee, zult u vragen. „Honderdduizend kilometer" zeggen de Kreidler ingenieurs. Dat doet die onverslijtbare hardchroom cilinderwand. Uniek in bromfietstechniek. En alweer zo'n frappant staaltje Kreidler wetenschap. Wilt u meer weten over de rasechte Kreidlers '74 ? Vul dan nu de bon in. U ontvangt dan uitgebreide documentatie.

1. Kreidler "GP" Rood frame, matzwarte motorschilden en roestvrijstalen voorspatbord 4-versnellingen met trefzekere voetschakeling Prijs (incl. B.T.W.) f. 1.895.- Contant of inruil f. 481.- Per maand ± f. 54.-*

* 36 termijnen, volgens het Kreidler Krediet Plan. Exclusief verzekering.

2. Kreidler "GP" Oranje frame, matzwarte motorschilden en roestvrijstalen voorspatbord 4-versnellingen met trefzekere voetschakeling.
Prijs (incl. B.T.W.) f. 1.895,-

3. Kreidler "SL." Rood frame en lak (antraciet) tank. Geforceerde luchtkoeling 3-versnellingen met hand-schakeling.
Prijs (incl. B.T.W.) f. 1.679.-

Van Veen Kreidler Wereldkampioen der Constructeurs

BON

Stuur mij de kleurenfolder met alle informatie over de Kreidlers '74 en een complete dealerlijst.
Naam
Adres
Plaats
Zenden in dichte enveloppe (gefrankeerd als brief) naar
Van Veen Import b.v..
Haarlemmerweg 518,
Amsterdam,
Tel. 020-820356.

Voor België:
Van Veen Import p.v.b.a.,
Steenweg op Bergen 104 a,
1600 St. Pietersleeuw,
Tel. 02 3 774149.

advertentie, advertenties

Plaats reactie