k53/402 van bromfiets naar motor
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
De ori zit het mooiste om de tellers.Ronvanderstelt schreef: ↑13 dec 2018, 22:53 Wie weet welk m stuur ik nodig heb voor kreidler met cockpit?
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Vandaag de wielen terug van speaker, meteen de verse bandjes er om gelegen.
Ook de maguradelen opnieuw gespoten.
Koplamnuis helemaal kaal gemaakt en staat nu ook in de primer.
Ook de maguradelen opnieuw gespoten.
Koplamnuis helemaal kaal gemaakt en staat nu ook in de primer.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Wil graag dat mijn blok eerst goed loopt voordat ik ga demonteren dus vanavond het crossuitlaatje verwijderd.
En de replica RS uitlaat gemonteerd.
De uitlaatbocht steekt ver door in de demper (9 cm), voor zover ik hier gelezen heb is het niet de bedoeling dat hij zo ver door steekt.
Ik neem dus aan dat ik er 6cm af moet zagen zodat hij net in de demper zit (3cm).
En de replica RS uitlaat gemonteerd.
De uitlaatbocht steekt ver door in de demper (9 cm), voor zover ik hier gelezen heb is het niet de bedoeling dat hij zo ver door steekt.
Ik neem dus aan dat ik er 6cm af moet zagen zodat hij net in de demper zit (3cm).
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Eerst rijden voordat je gaat zagen.
Als je hem afzaagt meer snelheid, maar minder pit.
Als je hem afzaagt meer snelheid, maar minder pit.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Vertel Enzo hoe moet het wel?Enzo-tvdzijden schreef: ↑17 dec 2018, 23:43 Hij staat nog niet juist op zijn standaard op dit plaatje.
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Die replica RS uitlaat zit meestal iets verder naar voren gemonteerd , vandaar dat de bocht nu te lang is.
Als je ooit een ori RS pijp wil , dan is de bocht op de juiste lengte.
En ik zou ook eerst gaan rijden voordat je gaat zagen...
En als je gaat inkorten : een pijpensnijder gaat beter
Als je ooit een ori RS pijp wil , dan is de bocht op de juiste lengte.
En ik zou ook eerst gaan rijden voordat je gaat zagen...
En als je gaat inkorten : een pijpensnijder gaat beter
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Bij een blokfluit uitlaat imi is een ori bocht juist te kort.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Goeie tip,Caspar schreef: ↑18 dec 2018, 10:12 Die replica RS uitlaat zit meestal iets verder naar voren gemonteerd , vandaar dat de bocht nu te lang is.
Als je ooit een ori RS pijp wil , dan is de bocht op de juiste lengte.
En ik zou ook eerst gaan rijden voordat je gaat zagen...
En als je gaat inkorten : een pijpensnijder gaat beter
Ik kan eventueel de uitlaat ook naar achter brengen d.m.v. een platte strip en zo uitproberen zonder de bocht af te zagen.
En een pijpensnijder heb ik iedere dag wel in mijn handen dus komt wel goed.
Dank je.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
klopt Bertus hij stond maar net los en heb klem nu op een plankje staan en wat mij ook opviel is dat de veer Van de standaard strak tegen het blok zit, dit lijkt me ook niet optimaal.
Eigenlijk moet de standaard dus wat stijler staan als ik het goed begrijp?
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ronvanderstelt schreef: ↑18 dec 2018, 16:26Goeie tip,Caspar schreef: ↑18 dec 2018, 10:12 Die replica RS uitlaat zit meestal iets verder naar voren gemonteerd , vandaar dat de bocht nu te lang is.
Als je ooit een ori RS pijp wil , dan is de bocht op de juiste lengte.
En ik zou ook eerst gaan rijden voordat je gaat zagen...
En als je gaat inkorten : een pijpensnijder gaat beter
Ik kan eventueel de uitlaat ook tijdelijk naar achter brengen d.m.v. een platte strip en zo uitproberen zonder de bocht af te zagen.
En een pijpensnijder heb ik iedere dag wel in mijn handen dus komt wel goed.
Dank je.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Juiste onderdelen. Hoort bijna recht te staan. Je kan je gebruikte wat versleten standaard repareren door hem aan de achterkant op te lassen en daarna vlak te slijpen.Ronvanderstelt schreef: ↑18 dec 2018, 07:13Vertel Enzo hoe moet het wel?Enzo-tvdzijden schreef: ↑17 dec 2018, 23:43 Hij staat nog niet juist op zijn standaard op dit plaatje.
Enzo
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ok gaan we dat eens proberenEnzo-tvdzijden schreef: ↑18 dec 2018, 16:38Juiste onderdelen. Hoort bijna recht te staan. Je kan je gebruikte wat versleten standaard repareren door hem aan de achterkant op te lassen en daarna vlak te slijpen.Ronvanderstelt schreef: ↑18 dec 2018, 07:13Vertel Enzo hoe moet het wel?Enzo-tvdzijden schreef: ↑17 dec 2018, 23:43 Hij staat nog niet juist op zijn standaard op dit plaatje.
Enzo
313A6A18-F267-4235-A381-912DE3984A4F.jpeg
Bedankt weer
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Even ter info.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.
- 69erflorett
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 93 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Ik heb nog in t voorjaar iemand ff een plug and play blokje gegeven voor de keuring, heb je dan iig je kenteken en kun je af en dan wat testen als je dan met je eigen blok bezig bent.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Wil het liefst naar de keuring met eigen blok dus misschien toch slimmer om het eerst goed af te stellen?69erflorett schreef: ↑18 dec 2018, 21:47 Ik heb nog in t voorjaar iemand ff een plug and play blokje gegeven voor de keuring, heb je dan iig je kenteken en kun je af en dan wat testen als je dan met je eigen blok bezig bent.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Lijkt me allemaal dubbel werk. Waarom niet meteen gestript en dan in één keer als motor opbouwen en keuren.Ronvanderstelt schreef: ↑18 dec 2018, 17:11 Even ter info.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Dat is een heel fraai gebaar ,69erflorett schreef: ↑18 dec 2018, 21:47 Ik heb nog in t voorjaar iemand ff een plug and play blokje gegeven voor de keuring, heb je dan iig je kenteken en kun je af en dan wat testen als je dan met je eigen blok bezig bent.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.
Maar bij de keuring word in 9 van de 10 gevallen ook het bloknummer genoteerd .
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Zwitsers blok zonder nummerCaspar schreef: ↑19 dec 2018, 11:49Dat is een heel fraai gebaar ,69erflorett schreef: ↑18 dec 2018, 21:47 Ik heb nog in t voorjaar iemand ff een plug and play blokje gegeven voor de keuring, heb je dan iig je kenteken en kun je af en dan wat testen als je dan met je eigen blok bezig bent.
Mss zit er iemand in de buurt die je ff kan/wil helpen?.
Maar bij de keuring word in 9 van de 10 gevallen ook het bloknummer genoteerd .
- 69erflorett
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
- Locatie: Venlo
- Gegeven waarderingen: 93 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Kan zijn dat ze t bloknr noteren, mss alleen al om te kijken of er geen gestolen blok onder hangt.
Maar op je kenteken staat alleen maar t framenr.
Maar op je kenteken staat alleen maar t framenr.
- b.bonk
- Berichten: 3689
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 519 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
ik zei tegen ron .maak eerst ff het motortje mooi lopend.Enzo-tvdzijden schreef: ↑19 dec 2018, 07:58Lijkt me allemaal dubbel werk. Waarom niet meteen gestript en dan in één keer als motor opbouwen en keuren.Ronvanderstelt schreef: ↑18 dec 2018, 17:11 Even ter info.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.
Enzo
anders moet ik zo stressen haha.
mvg bertus
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: k53/402 van bromfiets naar motor
Nou Bertus jij hoeft echt niet re stressen hoor.b.bonk schreef: ↑19 dec 2018, 12:42ik zei tegen ron .maak eerst ff het motortje mooi lopend.Enzo-tvdzijden schreef: ↑19 dec 2018, 07:58Lijkt me allemaal dubbel werk. Waarom niet meteen gestript en dan in één keer als motor opbouwen en keuren.Ronvanderstelt schreef: ↑18 dec 2018, 17:11 Even ter info.
Deze uitlaat wordt waarschijnlijk alleen gemonteerd voor de keuring bij rdw.
Waarschijnlijk zal de 60cc beter presteren met een andere uitlaat die na de keuring gemonteerd wordt.
Het blok loopt maar heeft fijnafstelling nodig.
Rijden kan Ik er eigenlijk niet mee daar het kenteken geschorst is.
Ik denk dat ik deze afstelling maar uitstel tot na de opbouw op het motorframe en me nu ga verdiepen in de voorbereiding daar op.
Dat wil zeggen de gehele bromfiets strippen,voorvork aanpakken,de midden standaard fixen,en bepaald delen spuiten in de juiste kleur zoals kroon plaat,achter brug en onderbouw.
Enzo
anders moet ik zo stressen haha.
mvg bertus
Kan nog genoeg doen