Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
- oz
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
- Locatie: utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Nog even terugkomen op de kokusan, rijd goed inderdaad maar boven de 12000 toeren word het gevaarlijk, het vliegwiel van een kokusan is niet goed uitgebalanceerd en uiteindelijk zal/kan je krukas tap afbreken dit is nl al bij 2 blokken van ons gebeurt (beide 90cc).
Ik hoop dat je aan deze info wat hebt gr oz.........
Ik hoop dat je aan deze info wat hebt gr oz.........
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hallo Oz,
Ik rijd niet vaak boven de 12k, heb max koppel vij 9k word daarna vlot minder.
Is inmiddels zo gegeared dat ik niet gauw in de 6e versnelling 12k halen ga.
Paul
Ik rijd niet vaak boven de 12k, heb max koppel vij 9k word daarna vlot minder.
Is inmiddels zo gegeared dat ik niet gauw in de 6e versnelling 12k halen ga.
Paul
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
nou paul je kunt er trots op zijn heb je ook nog een foto van de cilinder erop ?
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Cylinder ligt nog op de werkbank, was zeterdag een uur of 4 werk.
Heb met een schurschijf P80 op de flex eerst de koelribben evenwijdig gemaakt en iets dunner ala Mahle.
Daarna de kopse kanten hoekig geslepen, daana geschuurd met schuurlinnen.
Daarna schuren P120, P240, gevolgd door waterproof 400 en 600.
Dan het toetje van de middag met polijst borstel op boormachine een anderhalf uur boenen.
Vervolgens vetvrij maken met velgenreiniger en thinner, opwarmen in de oven en spuiten maar.
Daarna afbakken in oven en direct daarna de ribben schoonpoetsen met doek en thinner.
Leuke zaterdag middag...., wel mooi resultaat.
Zal deze week even bij Dick aanhoren wat aantrek koppel is, dan kan hij weer gemonteerd worden.
Komt een nieuwe langer luchtfilter op, achter de kappen krijgt hij het met de korte twinair benauwt.
Foto's volgen.
Paul
Heb met een schurschijf P80 op de flex eerst de koelribben evenwijdig gemaakt en iets dunner ala Mahle.
Daarna de kopse kanten hoekig geslepen, daana geschuurd met schuurlinnen.
Daarna schuren P120, P240, gevolgd door waterproof 400 en 600.
Dan het toetje van de middag met polijst borstel op boormachine een anderhalf uur boenen.
Vervolgens vetvrij maken met velgenreiniger en thinner, opwarmen in de oven en spuiten maar.
Daarna afbakken in oven en direct daarna de ribben schoonpoetsen met doek en thinner.
Leuke zaterdag middag...., wel mooi resultaat.
Zal deze week even bij Dick aanhoren wat aantrek koppel is, dan kan hij weer gemonteerd worden.
Komt een nieuwe langer luchtfilter op, achter de kappen krijgt hij het met de korte twinair benauwt.
Foto's volgen.
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Zo afgelopen weekend de cylinder weer gemonteerd, moest de aantrek momenten nog navragen.
Is inmiddels dus gedaan echter is mijn uitlaatveer verbogen bij demontage, en gebroken bij terug buigen.
Nieuwe word door de Jager verstuurd, kan dus deze week afgerond worden.
Wel inmiddels gemonteerd en de uitlaat met sileconenkit gemonteerd om de lekkage bij uitlaatspruitstuk te voorkomen.
Kan nu drogen zit met ijzerdraad opgebonden, kan ik uitwisselen als de post is geweest.
Heb de foto' s gemaakt met android tablet, ook een resizer geinstalleerd en lijkt allemaal te werken.
Komen nog foto' s als hij compleet gemonteerd is en gepoetst en buiten staat.
Veel kijk plezier,
Paul
Is inmiddels dus gedaan echter is mijn uitlaatveer verbogen bij demontage, en gebroken bij terug buigen.
Nieuwe word door de Jager verstuurd, kan dus deze week afgerond worden.
Wel inmiddels gemonteerd en de uitlaat met sileconenkit gemonteerd om de lekkage bij uitlaatspruitstuk te voorkomen.
Kan nu drogen zit met ijzerdraad opgebonden, kan ik uitwisselen als de post is geweest.
Heb de foto' s gemaakt met android tablet, ook een resizer geinstalleerd en lijkt allemaal te werken.
Komen nog foto' s als hij compleet gemonteerd is en gepoetst en buiten staat.
Veel kijk plezier,
Paul
- Bijlagen
-
- jager-3.jpg (53.68 KiB) 11648 keer bekeken
-
- jager-2.jpg (53.07 KiB) 11648 keer bekeken
-
- jager-1.jpg (54.92 KiB) 11648 keer bekeken
- Lieuw
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
- Locatie: Winkel (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Veren en verentrekker zijn onderweg !
Grt Alexander
Ps. strakke bak zo !
Grt Alexander
Ps. strakke bak zo !
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
In de kerstperiode toch maar een klein project aangepakt, dagrijverlichting in de koplamp naast de Bi-Xenon lamp. In de spiegel zat al een gaatje voor parkeerlicht, deze uitgerust met vijfvoudige ledlamp. Op de foto lijkt het bijna of de Xenon lamp aan is, hopelijk weer een detailom beter gezien te worden. Vermodelijk de eerste Kreidler met dagrijverlichting?
Op naar nieuwe uitdagingen voor 2012!
Paul
Op naar nieuwe uitdagingen voor 2012!
Paul
- Bijlagen
-
- daglicht2.jpg (77.79 KiB) 11318 keer bekeken
-
- daglicht3.jpg (92.85 KiB) 11318 keer bekeken
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Na het inbouwen van dagrijverlichting en Bi-Xenon in de rode Kreidler ook maar besloten de groene zo uit te voeren. Is inmiddels gereed na een uurtje of drie werk, de ruimte blijft een uitdaging om achter de spiegel de drietal kastjes van de Xenon te plaatsen, en er zat al de schakelaar van de schijfrem. Zal even een foto maken van de dagrij verlichting hetgeen ik erg succesvol vind, en erg veilig met zo een kleine motorfiets die men dikwijls over het hoofd ziet.
Groeten,
Paul
Groeten,
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Na de winter een klein voorjaars uitdaging, hij wou gisteren alleen voluit minder deed hij alleen met veel tegensputteren. Vermoeden was de luchtfilter die ik geplaatst heb om eea achter de kappen te krijgen, na het er af halen bleek het ook waar te zijn en verjonging in de aanzuiging waardoor de aanzuighals afgesloten werd. Vanavond even gereden zonder filter en bleek dus idd het probleem te zijn, kan inmiddels weer 50 in de 6e rijden dan gas er op enweglopen tot de 12000rpm...., heerlijk!
Ben inmiddels van messing filter materiaal zelf een luchtfilter aan het maken, zal morgen hiervan een foto plaatsen.
Paul
Ben inmiddels van messing filter materiaal zelf een luchtfilter aan het maken, zal morgen hiervan een foto plaatsen.
Paul
- Bijlagen
-
- luchtfilter.jpg (92.24 KiB) 10802 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Dat ie daar nog op wil lopen verbaasd me nog het meest, ik ben zelf er achter gekomen dat een twinair nog meer lucht tegen kan houden als een met gaten doorzeefde koker, bij die laatste heb je echt 0,0 filtering.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hier de foto's van de messing luchtfilter wat vrijwel geen weerstand geeft en niet verzadigd raakt van mengsmeer olie. Moet nu alleen nog een bodem van messing zoeken 50mm diameter, als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.
Paul
Paul
- Bijlagen
-
- Messing Filter 2 (Large).jpg (77.79 KiB) 10728 keer bekeken
-
- Messing Filter 1 (Large).jpg (93.26 KiB) 10728 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Is materiaal dat om een puntstuk gedaan word, gaat dus om pvc buis die de grond ingeslagen word voor beregening. Is te koop bij goed gesorteerde ijzerwinkel of berijven die spullen voor beregening verkopen.
Paul
Paul
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Luchtfilter is klaar bodem is van stuk koperen afvoerbuis gemaakt, zit inmiddels gemonteerd verwacht nu geen aanzuig beperkingen meer achter de kappen.
Paul
Paul
- Bijlagen
-
- LF1 (Large).jpg (83.71 KiB) 10626 keer bekeken
-
- LF3 (Large).jpg (94.24 KiB) 10628 keer bekeken
-
- LF2 (Large).jpg (79.13 KiB) 10628 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Juistem, dat is weer duidelijk, en ik ben heel benieuwd naar je bevindingen, het ziet er goed uit in ieder geval
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Na een winterslaap in Winkel is de groene weer bij de rode Kreidler, en nu ook als big bore volgende specificaties;
Slag 48mm
Boring 54mm
Compressie 1:12,35
Timing 125/178/174 (spoeler, uitlaat, hulpuitlaat)
Carburatie Stage 6 28mm open filter sproeier 140
Membraan Mallossi
Bougie B8HS
Benzine euro 95 smering 1:35
Primaire overbrenging 1:2,95 ipv standaard 1:3,95
Externe overbrengign 15 voor 36 achter
Vermogen iets boven 20 PK bij 9000 RPM
Koppel iets boven 16 Nm bij 8800 RPM
Vandaag voor het eerst mee gereden en wat is hij enorm sterk en gretig...
Paul
Slag 48mm
Boring 54mm
Compressie 1:12,35
Timing 125/178/174 (spoeler, uitlaat, hulpuitlaat)
Carburatie Stage 6 28mm open filter sproeier 140
Membraan Mallossi
Bougie B8HS
Benzine euro 95 smering 1:35
Primaire overbrenging 1:2,95 ipv standaard 1:3,95
Externe overbrengign 15 voor 36 achter
Vermogen iets boven 20 PK bij 9000 RPM
Koppel iets boven 16 Nm bij 8800 RPM
Vandaag voor het eerst mee gereden en wat is hij enorm sterk en gretig...
Paul
- Bijlagen
-
- 110-3 (Medium).jpg (71.86 KiB) 10498 keer bekeken
-
- 110-2 (Large).jpg (77.28 KiB) 10498 keer bekeken
-
- 110-1 (Large).jpg (91.83 KiB) 10498 keer bekeken