Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#976 Bericht door emilio » 19 nov 2011, 20:34

Hier is werk aan besteed! Chapeau!

hermanp
Berichten: 6985
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#977 Bericht door hermanp » 20 nov 2011, 01:08

Erg mooi geworden. Ook de kleur lijkt beter/dichter bij origineel, dan wat je vaak tegenkomt.

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#978 Bericht door oz » 20 nov 2011, 06:34

Nog even terugkomen op de kokusan, rijd goed inderdaad maar boven de 12000 toeren word het gevaarlijk, het vliegwiel van een kokusan is niet goed uitgebalanceerd en uiteindelijk zal/kan je krukas tap afbreken dit is nl al bij 2 blokken van ons gebeurt (beide 90cc).
Ik hoop dat je aan deze info wat hebt gr oz.........

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#979 Bericht door Writer » 20 nov 2011, 18:33

Hallo Oz,

Ik rijd niet vaak boven de 12k, heb max koppel vij 9k word daarna vlot minder.
Is inmiddels zo gegeared dat ik niet gauw in de 6e versnelling 12k halen ga.

Paul

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#980 Bericht door freaky_ferry » 20 nov 2011, 19:01

nou paul je kunt er trots op zijn :clap heb je ook nog een foto van de cilinder erop ?

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 696 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#981 Bericht door Monsma » 20 nov 2011, 19:06

Prachtig gedaan Paul.
Dit maakt het wel af!

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#982 Bericht door Writer » 20 nov 2011, 19:29

Cylinder ligt nog op de werkbank, was zeterdag een uur of 4 werk.
Heb met een schurschijf P80 op de flex eerst de koelribben evenwijdig gemaakt en iets dunner ala Mahle.
Daarna de kopse kanten hoekig geslepen, daana geschuurd met schuurlinnen.
Daarna schuren P120, P240, gevolgd door waterproof 400 en 600.
Dan het toetje van de middag met polijst borstel op boormachine een anderhalf uur boenen.
Vervolgens vetvrij maken met velgenreiniger en thinner, opwarmen in de oven en spuiten maar.
Daarna afbakken in oven en direct daarna de ribben schoonpoetsen met doek en thinner.

Leuke zaterdag middag...., wel mooi resultaat.

Zal deze week even bij Dick aanhoren wat aantrek koppel is, dan kan hij weer gemonteerd worden.
Komt een nieuwe langer luchtfilter op, achter de kappen krijgt hij het met de korte twinair benauwt.

Foto's volgen.

Paul

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#983 Bericht door Writer » 28 nov 2011, 21:49

Zo afgelopen weekend de cylinder weer gemonteerd, moest de aantrek momenten nog navragen.
Is inmiddels dus gedaan echter is mijn uitlaatveer verbogen bij demontage, en gebroken bij terug buigen.
Nieuwe word door de Jager verstuurd, kan dus deze week afgerond worden.

Wel inmiddels gemonteerd en de uitlaat met sileconenkit gemonteerd om de lekkage bij uitlaatspruitstuk te voorkomen.
Kan nu drogen zit met ijzerdraad opgebonden, kan ik uitwisselen als de post is geweest.

Heb de foto' s gemaakt met android tablet, ook een resizer geinstalleerd en lijkt allemaal te werken.

Komen nog foto' s als hij compleet gemonteerd is en gepoetst en buiten staat.

Veel kijk plezier,


Paul
Bijlagen
jager-3.jpg
jager-3.jpg (53.68 KiB) 11648 keer bekeken
jager-2.jpg
jager-2.jpg (53.07 KiB) 11648 keer bekeken
jager-1.jpg
jager-1.jpg (54.92 KiB) 11648 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#984 Bericht door dijk » 28 nov 2011, 21:51

ziet keurig uit paul :wink:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9302
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 944 keren
Ontvangen waarderingen: 776 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#985 Bericht door Eifelyeti » 29 nov 2011, 19:59

:thumbsup

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4860
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 696 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#986 Bericht door Monsma » 29 nov 2011, 20:16

Prachtig verzorgde rs, mag je trots op zijn!

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#987 Bericht door Lieuw » 29 nov 2011, 22:00

Veren en verentrekker zijn onderweg !

Grt Alexander

Ps. strakke bak zo ! ;-)

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#988 Bericht door pascal » 29 nov 2011, 22:16

Toch een keer andere stickers erop Paul....
Dit is toch zeker geen brommert meer..

131037
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2010, 11:15
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#989 Bericht door 131037 » 14 dec 2011, 21:44

prachtige kreidler :lol: ,daar mag je trots op zijn.

grt jelle

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#990 Bericht door Writer » 30 dec 2011, 13:19

In de kerstperiode toch maar een klein project aangepakt, dagrijverlichting in de koplamp naast de Bi-Xenon lamp. In de spiegel zat al een gaatje voor parkeerlicht, deze uitgerust met vijfvoudige ledlamp. Op de foto lijkt het bijna of de Xenon lamp aan is, hopelijk weer een detailom beter gezien te worden. Vermodelijk de eerste Kreidler met dagrijverlichting?

Op naar nieuwe uitdagingen voor 2012!

Paul
Bijlagen
daglicht2.jpg
daglicht2.jpg (77.79 KiB) 11318 keer bekeken
daglicht3.jpg
daglicht3.jpg (92.85 KiB) 11318 keer bekeken

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#991 Bericht door freaky_ferry » 31 dec 2011, 02:15

ook in het rood is hij prachtig :clap

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#992 Bericht door Writer » 23 jan 2012, 23:09

Na het inbouwen van dagrijverlichting en Bi-Xenon in de rode Kreidler ook maar besloten de groene zo uit te voeren. Is inmiddels gereed na een uurtje of drie werk, de ruimte blijft een uitdaging om achter de spiegel de drietal kastjes van de Xenon te plaatsen, en er zat al de schakelaar van de schijfrem. Zal even een foto maken van de dagrij verlichting hetgeen ik erg succesvol vind, en erg veilig met zo een kleine motorfiets die men dikwijls over het hoofd ziet.

Groeten,

Paul

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#993 Bericht door Writer » 01 mei 2012, 22:00

Na de winter een klein voorjaars uitdaging, hij wou gisteren alleen voluit minder deed hij alleen met veel tegensputteren. Vermoeden was de luchtfilter die ik geplaatst heb om eea achter de kappen te krijgen, na het er af halen bleek het ook waar te zijn en verjonging in de aanzuiging waardoor de aanzuighals afgesloten werd. Vanavond even gereden zonder filter en bleek dus idd het probleem te zijn, kan inmiddels weer 50 in de 6e rijden dan gas er op enweglopen tot de 12000rpm...., heerlijk!

Ben inmiddels van messing filter materiaal zelf een luchtfilter aan het maken, zal morgen hiervan een foto plaatsen.

Paul
Bijlagen
luchtfilter.jpg
luchtfilter.jpg (92.24 KiB) 10802 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#994 Bericht door nozems » 01 mei 2012, 23:17

Dat ie daar nog op wil lopen verbaasd me nog het meest, ik ben zelf er achter gekomen dat een twinair nog meer lucht tegen kan houden als een met gaten doorzeefde koker, bij die laatste heb je echt 0,0 filtering.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#995 Bericht door Writer » 02 mei 2012, 19:05

Hier de foto's van de messing luchtfilter wat vrijwel geen weerstand geeft en niet verzadigd raakt van mengsmeer olie. Moet nu alleen nog een bodem van messing zoeken 50mm diameter, als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.

Paul
Bijlagen
Messing Filter 2 (Large).jpg
Messing Filter 2 (Large).jpg (77.79 KiB) 10728 keer bekeken
Messing Filter 1 (Large).jpg
Messing Filter 1 (Large).jpg (93.26 KiB) 10728 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#996 Bericht door nozems » 02 mei 2012, 23:12

Waar haal je dat spul vandaan Paul?

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#997 Bericht door Writer » 03 mei 2012, 17:46

Is materiaal dat om een puntstuk gedaan word, gaat dus om pvc buis die de grond ingeslagen word voor beregening. Is te koop bij goed gesorteerde ijzerwinkel of berijven die spullen voor beregening verkopen.

Paul

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#998 Bericht door Writer » 03 mei 2012, 20:45

Luchtfilter is klaar bodem is van stuk koperen afvoerbuis gemaakt, zit inmiddels gemonteerd verwacht nu geen aanzuig beperkingen meer achter de kappen.

Paul
Bijlagen
LF1 (Large).jpg
LF1 (Large).jpg (83.71 KiB) 10626 keer bekeken
LF3 (Large).jpg
LF3 (Large).jpg (94.24 KiB) 10628 keer bekeken
LF2 (Large).jpg
LF2 (Large).jpg (79.13 KiB) 10628 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#999 Bericht door nozems » 03 mei 2012, 21:56

Juistem, dat is weer duidelijk, en ik ben heel benieuwd naar je bevindingen, het ziet er goed uit in ieder geval :D

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1000 Bericht door Writer » 12 mei 2012, 22:26

Na een winterslaap in Winkel is de groene weer bij de rode Kreidler, en nu ook als big bore volgende specificaties;

Slag 48mm
Boring 54mm
Compressie 1:12,35
Timing 125/178/174 (spoeler, uitlaat, hulpuitlaat)
Carburatie Stage 6 28mm open filter sproeier 140
Membraan Mallossi
Bougie B8HS
Benzine euro 95 smering 1:35
Primaire overbrenging 1:2,95 ipv standaard 1:3,95
Externe overbrengign 15 voor 36 achter
Vermogen iets boven 20 PK bij 9000 RPM
Koppel iets boven 16 Nm bij 8800 RPM

Vandaag voor het eerst mee gereden en wat is hij enorm sterk en gretig...

Paul
Bijlagen
110-3 (Medium).jpg
110-3 (Medium).jpg (71.86 KiB) 10498 keer bekeken
110-2 (Large).jpg
110-2 (Large).jpg (77.28 KiB) 10498 keer bekeken
110-1 (Large).jpg
110-1 (Large).jpg (91.83 KiB) 10498 keer bekeken

Plaats reactie