Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
erno se2
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:04
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1151 Bericht door erno se2 » 30 mei 2014, 19:13

Hallo Paul,die is inderdaad goed naar de knoppen.Ik zei het toch al het is nergens goed voor dat opvoeren :mrgreen: Ondanks de kou gisteren heerlijk gescheurd en dan bedoel ik niet jou binnen kop. Toch maar eventjes de 85 km/u aan getikt met mijn oude rsje met toch wel een dikke 5,3pk maar bij een klein beetje klimmen terug naar 70/75 km/u het oude beestje heeft hard moeten werken maar is wel heel gebleven :roll: Groetjes Erno

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1152 Bericht door nozems » 30 mei 2014, 23:24

Een paar duizend km is dan nog niet veel, maar je kan dus beter een 'vaste'kop hebben, Alexander lief aankijken en dan polijst ie hem wel voor je :)

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1153 Bericht door Henk 3bakvoet » 31 mei 2014, 09:10

Wel vreemd dat zoiets kan gebeuren,enig idee?
Aanhaal moment?

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1154 Bericht door Writer » 31 mei 2014, 09:27

Henk toch het aanhaal moment is keurig met 16Nm uitgevoerd!

Paul

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1155 Bericht door Enzo-tvdzijden » 31 mei 2014, 09:35

Writer schreef:Henk toch het aanhaal moment is keurig met 16Nm uitgevoerd!

Paul
Vind ik veel te hoog voor grote diameter. Dat aanhaalmoment is voor boring 40mm

Met o-ring koppen en grotere boring kan je VEEL lager

Of het is op advies van de Jager. Dat weet ik niet.

Enzo

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1156 Bericht door pascal » 31 mei 2014, 10:05

Lijkt me niet dat het aanhaalmoment dit veroorzaakt.
Zeker niet als er al een paar duizend km mee gereden is.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1157 Bericht door nozems » 31 mei 2014, 10:15

Ik hanteer een veeel lager aanhaalmoment, 16nm is wel erg veel. Smeer jij ook? Ik heb daar een speciaal goede je voor, droog monteren of zomaar wat olie of vet moet je dus niet gebruikten...zo voorkom je torsie in je tapeinden, waar die uiteindelijk bekende gebroken tapeinden van kunnen komen.

Ik doe dit omwege de dun geworden cilinder, dan mikt het wat kritischer, net zoals je bij een cilinderkop van een auto motor een juist aanhaalmonet dient te gebruiken..doe je dit niet dan vervormt de kop met alle gevolgen van dien.

Toch denk ik niet dat hierdoor de kop gescheurd is, alleen kan ik dat niet onderbouwen.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5549
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren
Contacteer:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1158 Bericht door kreidler844 » 31 mei 2014, 10:21

Dit komt vaker voor met losse binnenkopjes, hij wordt dan te dun in de verbrandingskamer. Kop verder uitdraaien en een dikkere binnenkop maken.
Dit heeft niks met het aanhaalmoment te maken.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1159 Bericht door lazy rider » 02 jun 2014, 00:41

kreidler844 schreef:Dit komt vaker voor met losse binnenkopjes, hij wordt dan te dun in de verbrandingskamer. Kop verder uitdraaien en een dikkere binnenkop maken.
Dit heeft niks met het aanhaalmoment te maken.
Juist daarom teken ik mijn binnen kopjes eerst in autocad dan kun je exact zien welke wanddikte je overhoud en daarna schrijf ik het freesbank programma om de kopjes te maken . ( Ik draai ze dus niet CNC frezen is veel nauwkeuriger )
Tegenwoordig maak ik de losse inzet van 6082 T6 oer sterk materiaal .

Johan

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1160 Bericht door Writer » 07 jun 2014, 21:28

Woensdag met spoed kapotte binnenkop naar de jager gestuurd omdat Dick na donderdag op vakantie ging, is aangekomen op tijd en pakje met de De Jager kop is ook weer terug!
Heb vandaag de rippen met schuurschijf in de slijptol laten afslanken en een rechte voorkant gegeven, daarna gezoet en gepolijst......:-( pokke werk.
Als hij gereed is dan is het toch weer de moeite waard, ben ervan overtuigd dat het ook gunstiger is voor de warmte afgifte speciaal voor Henk ook met dit weer!

Zal binnenkort met de montage aanvangen en dan weer rijden!

Paul
Bijlagen
jagerkop3 (Small).jpg
jagerkop3 (Small).jpg (146.65 KiB) 13106 keer bekeken
jagerkop2 (Small).jpg
jagerkop2 (Small).jpg (118.72 KiB) 13106 keer bekeken
jagerkop1 (Small).jpg
jagerkop1 (Small).jpg (129.07 KiB) 13106 keer bekeken

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1161 Bericht door Writer » 08 jun 2014, 18:03

Heb vandaag toch maar even de kop gemonteerd tegenslag was dat de draadeinden net niet lang genoeg waren voor de de Jager 110CC kop.
Heb dus eerst nieuwe draadeinden gemaakt en hem gemonteerd, hetgeen gelukt is en zal zo een rondje gaan toeren.

Ook heb ik nu een lange schacht bougie nodig liefst gelijk aan type van afbeelding, weet iemand waar je dat type met lange schacht bestellen kan?
En hoe het type nummer dan word?

Paul
Bijlagen
jagerkop6 (Small).jpg
jagerkop6 (Small).jpg (124.46 KiB) 13050 keer bekeken
jagerkop5 (Small).jpg
jagerkop5 (Small).jpg (162.56 KiB) 13050 keer bekeken
jagerkop4 (Small).jpg
jagerkop4 (Small).jpg (172.93 KiB) 13050 keer bekeken

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1162 Bericht door midde » 08 jun 2014, 20:58

Deze hebben ze bij scooterfactoryparts is hetzelfde nummer met lange schacht en kost iets over de 11 euro.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1163 Bericht door lazy rider » 08 jun 2014, 21:05

Writer schreef:Heb vandaag toch maar even de kop gemonteerd tegenslag was dat de draadeinden net niet lang genoeg waren voor de de Jager 110CC kop.
Heb dus eerst nieuwe draadeinden gemaakt en hem gemonteerd, hetgeen gelukt is en zal zo een rondje gaan toeren.

Ook heb ik nu een lange schacht bougie nodig liefst gelijk aan type van afbeelding, weet iemand waar je dat type met lange schacht bestellen kan?
En hoe het type nummer dan word?

Paul
Ik zal even kijken of ik een lange schacht versie heb .

Johan

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1164 Bericht door lazy rider » 08 jun 2014, 21:18

Ik heb 2 stuks B10EVX op voorraad liggen .
http://www.kreidlercncparts.com/Webshop ... uct_id=366

Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 08 jun 2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1165 Bericht door pascal » 08 jun 2014, 21:45

Heb je wel de juiste draadeinden gebruikt?
Je kunt niet zomaar een andere gebruiken,dan klopt je aanhaal moment niet meer.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1166 Bericht door Writer » 08 jun 2014, 23:56

Pascal,

Bij de eerdere 90 cc zijn nog speciale tapeinden gebruikt die slanker in het midden waren.
Voor de 110 cc zijn 'gewone' draadstangen gebruikt, deze heb ik op voorraad dus kon de klus klaren.
Er is 15 mm meer lengte nu nodig om de moeren volledig op draad te krijgen.
Heb ze aangetrokken met 14Nm en heb al een stuk gereden lijkt nog dicht, zal morgen even natrekken.

Ben weer klaar voor volgende rit.

Paul
Laatst gewijzigd door Writer op 20 jun 2014, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1167 Bericht door Writer » 20 jun 2014, 10:50

Heb voor de niet Kreidler een uitlaat weten te bemachtigen zonder deuken, helaas roesten de boven langs uitlaten altijd snel.
Hiervoor heb ik de oude deukloze bocht laten stralen en scooperen, is nu voor eeuwig (heel lang) roest vrij.

Paul
Bijlagen
MTX uitlaat 2 (Small).jpg
MTX uitlaat 2 (Small).jpg (199 KiB) 12889 keer bekeken
MTX uitlaat 1 (Small).jpg
MTX uitlaat 1 (Small).jpg (164.16 KiB) 12889 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9300
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 943 keren
Ontvangen waarderingen: 776 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1168 Bericht door Eifelyeti » 20 jun 2014, 11:11

Hallo Paul,

ik denk dat een 10er bougie te koud is voor een 110er de Jager..... niet veel touren.......

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1169 Bericht door Writer » 09 jul 2014, 18:26

Afgelopen weekend was het Kreidler evenement in Neede waarbij een aantal bekenden gezien heb, ook twee leuke droge ritten heb mogen maken.
Helaas viel op de terug reis de lambda meting een aantal keren uit met low bat melding, na thuiskomst blijkt dat de Kokusan spanning regelaar het op gegeven heeft.
Inmiddels een originele 2ten besteld en in afwachting hiervan zullen we komend seizoen zien of dit een betere/betrouwbare werking heeft.
De vliegwiel verzwaring heeft in ieder geval een erg goede uitwerking.

Het Duitse team was ook weer vertegenwoordigd waarbij nu een Zundapp mofa frame voorzien was van een Rotax 125cc blok van een GP racer, vermogen tegen de 40pk.
Dit is teveel competitie voor de 110cc helaas moet dus vragen wat de Jager nog kan met een Kreidler blokje om dit te evenaren.

Bijgaand sfeerimpressie bij de molen en de speciale Zundapp.

Paul
Bijlagen
neede3 (Custom).jpg
neede3 (Custom).jpg (94.24 KiB) 12717 keer bekeken
neede2 (Custom).jpg
neede2 (Custom).jpg (89.62 KiB) 12717 keer bekeken
neede4 (Small).jpg
neede4 (Small).jpg (123.49 KiB) 12717 keer bekeken
neede1 (Small).jpg
neede1 (Small).jpg (158 KiB) 12717 keer bekeken

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1170 Bericht door Writer » 16 aug 2014, 10:05

Van de Honda ook de demper laten scouperen en daarna de set gespoten met zwart hittebestendig van Motip, is mooi geworden hoop dat dit blijft zitten.
Bijlagen
IMAG1645 (Small) (Custom).jpg
IMAG1645 (Small) (Custom).jpg (168.44 KiB) 12547 keer bekeken
IMAG1642 (Small) (Custom).jpg
IMAG1642 (Small) (Custom).jpg (175.2 KiB) 12547 keer bekeken

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1171 Bericht door Writer » 06 sep 2014, 13:53

L.S.

Ik heb na wat laadproblemen een voltmeter op de Kreidler gemaakt, zit geïntegreerd bij de controle lampjes.
Voltmeter op marktplaats gekocht voor 15,95 inclusief verzenden.

Vriendelijke groeten,

Paul
Bijlagen
Kreidler voltmeter 2 (Small).jpg
Kreidler voltmeter 2 (Small).jpg (157.1 KiB) 12374 keer bekeken
Kreidler voltmeter (Small).jpg
Kreidler voltmeter (Small).jpg (167.06 KiB) 12374 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1172 Bericht door Caspar » 06 sep 2014, 14:51

een echte knutselsmurf , complimenten.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1173 Bericht door Writer » 06 sep 2014, 17:23

L.S.

Dit is ook weer met tegenslagen net als de lambda meting heeft deze meter ook last van de storingen op het boordnet, zodra motor loopt geeft hij 000 helaas.
Zal dus een filter moeten maken mooi project voor in de winter.

Paul
Bijlagen
Kreidler voltmeter 3 (Small).jpg
Kreidler voltmeter 3 (Small).jpg (142.19 KiB) 12341 keer bekeken

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1174 Bericht door Writer » 28 sep 2014, 21:48

Ik zoek voor mij Kreidler een goede bloktank, de huidige lekt een heel klein beetje na een ongelukkige landing thuis op de oprit enorme deuk in ego hele kleine in tank.

Paul

Gebruikersavatar
RMC-Smokey
Berichten: 463
Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
Locatie: Hoogezand
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1175 Bericht door RMC-Smokey » 29 sep 2014, 10:19

:shock: ai,da,s niet te best.gelukkig dat alleen je ego en tank beschadigd zijn.

Plaats reactie