Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Dank zij mijn uitglijder dit jaar op de marter mat op de oprit die een deuk in mij ego maakte is tevens de tank een heel klein beetje lek.
Gelukkig mag ik een reserve tank van Pascal hebben met minimale stuurinslag en wat verroest.
Heb hem deze week weg gebracht na het verwijderen van de stickers, moet helaas 8 weken wachten....
Nieuwe stickers van Schneideteufel zijn al binnen, even wachten dus.
Hoop dat de kwaliteit in een keer goed is.
Groeten,
Paul
Gelukkig mag ik een reserve tank van Pascal hebben met minimale stuurinslag en wat verroest.
Heb hem deze week weg gebracht na het verwijderen van de stickers, moet helaas 8 weken wachten....
Nieuwe stickers van Schneideteufel zijn al binnen, even wachten dus.
Hoop dat de kwaliteit in een keer goed is.
Groeten,
Paul
- Bijlagen
-
- tank kreidler (Small).jpg (72.68 KiB) 12043 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Zo tank terug ondanks dat de basis goed leek toch 3 diepe roest punten, resultaat toch acceptabel althans ik ben tevreden.
Paul
Paul
- Bijlagen
-
- image.jpg (33.25 KiB) 11821 keer bekeken
-
- image.jpg (34.64 KiB) 11821 keer bekeken
-
- image.jpg (33.23 KiB) 11821 keer bekeken
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Dan vervallen de pauze's,gewoon blijven rijden dus...
Wel jammer,dacht dat de tank nog knap wat....volgende keer beter.
Wel jammer,dacht dat de tank nog knap wat....volgende keer beter.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Zo het seizoen kan beginnen nieuwe tank zit er op, uit de oude heeft de tankcure los gelaten mogelijk ook door mijn val eind van vorig seizoen
Is er een product wat beter is als tankcure? dat blijft zitten en de tank ook dicht houd?
Paul
Is er een product wat beter is als tankcure? dat blijft zitten en de tank ook dicht houd?
Paul
- Bijlagen
-
- Tankcure 2 (Small).jpg (67.14 KiB) 11678 keer bekeken
-
- Tankcure 1 (Small).jpg (81.64 KiB) 11679 keer bekeken
-
- Kreidler met nieuwe tank (Small).jpg (126.12 KiB) 11679 keer bekeken
- Wybe
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 08 mei 2010, 20:00
- Locatie: Buitenpost (Friesland)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hoe haal je die tankcure er helemaal goed uit ?
Die van mij begint aan 1 zijkant ook wat los te laten!
Die van mij begint aan 1 zijkant ook wat los te laten!
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 634 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Tankcure laat zich tenminste verwijderen als dat moet.....Wybe schreef:Hoe haal je die tankcure er helemaal goed uit ?
Die van mij begint aan 1 zijkant ook wat los te laten!
Dat gaat heel simpel en doeltreffend met de Epoxy Remover;
http://www.kreidlerservice.nl/?16,99.07 ... xy-remover
Ben bezig met een nieuw soort sealer, uit Duitsland.
Info volgt asap.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Arny
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
http://www.por15.com/Fuel-System-Restoration_c_17.htmlEnzo-tvdzijden schreef:Por-15 Klaas-Jan ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Onze Duitse vrienden gebruiken dit heel veel. Vandaar.KJ schreef:Enzo-tvdzijden schreef:Por-15 Klaas-Jan ?
Nee Tjerry.
We wachten af.
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
dit gebruiken veel hier.... of stuuren de tank naar deze shop
KREEM® heet de coat
http://www.tanksiegel.de/
heb ik geen ervaring mee.....
Paul, so een mooi tank beter laten maaken van een profi.... da weet je wat je hebt..... en Garantie...
KREEM® heet de coat
http://www.tanksiegel.de/
heb ik geen ervaring mee.....
Paul, so een mooi tank beter laten maaken van een profi.... da weet je wat je hebt..... en Garantie...
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Zo om bij volgende keer val stuurschade in tank te voorkomen bij Klaas Jan een RVS stuuraanslag gekocht, deze beperkt de uitslag meer dan originele plaatje maar derhalve minder risico. Je kunt uiteraard als je de draaicirkel te groot vind worden wat materiaal weghalen, maar lijkt mij in eerste instantie zeker niet noodzakelijk.
Mooi product van Klaas Jan, zie geplaatste foto's
Paul
Mooi product van Klaas Jan, zie geplaatste foto's
Paul
- Bijlagen
-
- Stuuraanslag 2.jpg (133.48 KiB) 11362 keer bekeken
-
- Stuuraanslag 1.jpg (136.95 KiB) 11362 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ontsteking HPI gedemonteerd lichtspoel defect kan nu in winterstop mooi gerepareerd worden, hopelijk blijft hij dan wel heel. De spoelen zien er keurig uit niet verbrand, ohmse waarde is wel te hoog is dus wel defect. Gebruik met licht aan is <40 watt zou dus moeten kunnen, zullen het volgend jaar wel zien anders op zoek naar een nieuwe ontsteking.
Fijne dagen gewenst aan een ieder.
Paul
Fijne dagen gewenst aan een ieder.
Paul
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Paul,hoe is jouw ervaring met lage toeren rijden en nagenoeg geen vliegwielwerking hebben?
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Pascal,
Ik heb de optionele schijf van HPI er bij daarmee is het al beter, weet dat Gert Jan ook nog een ring om het vliegwiel gekrompen heeft. Maar ik zit idd niet op de gasreactie te wachten, het is in een groep lastig weg trekken maar middels de later gekochte schijf al aanzienelijk beter.
Paul
Ik heb de optionele schijf van HPI er bij daarmee is het al beter, weet dat Gert Jan ook nog een ring om het vliegwiel gekrompen heeft. Maar ik zit idd niet op de gasreactie te wachten, het is in een groep lastig weg trekken maar middels de later gekochte schijf al aanzienelijk beter.
Paul
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb de inertie schijf ook op de HPI 2Ten zitten , een hele verbetering. (60cc)
De giftige gasreactie van het lichte vliegwiel is leuk voor de show.
Maar verder heb ik liever een zwaarder vliegwiel voor een beter rijdbaar karakter.
De giftige gasreactie van het lichte vliegwiel is leuk voor de show.
Maar verder heb ik liever een zwaarder vliegwiel voor een beter rijdbaar karakter.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heren,
De ontsteking na het seizoen maar opgestuurd daar mijn conclusie was dat de lichtspoel defect was vanwege de hoge ohmse waarde 1,6ohm ipv 0,5 die ik doorgekregen had. De spoel bleek echter niet stuk en HPI test dit door gewoon een lampenlast er aan te hangen, waar ik alleen maar gelijkstroom verbruik. Nadat HPI mij telefonisch bijgepraat had hebben ze voor mij de lichtspoel met tweetal draden naar buiten gebracht en een 2 fase gelijkrichter meegeleverd, die heb ik gisteren geïnstalleerd en zag gelijk dat de accu weer geladen werd, hoop dat dit nu functioneel blijft.
Men gaf wel aan dat mij totaal verbruik 35Watt aan DC zijde erg veel is in verband met rendement van de gelijkrichting, wat mij overdreven lijkt daar wissel 60Watt geleverd kan worden. Ik rij overigens alleen met mooi weer overdag en daar ik een dagrijverlichting ledlamp heb in de koplamp word de 35Watt bijna nooit bereikt, dit gebeurt alleen als ik met licht aan rij (Xenon 25Watt).
Ik heb wel een oud kapje aangepast zodat het vliegwiel niet meer vuil van de ketting of opspattend water tegen zich aankrijgt.
Ook nog als foto de bougie die mooi zwart is als gevolg van een rijk mengsel, en dus ook warmte afvoert.
Paul
De ontsteking na het seizoen maar opgestuurd daar mijn conclusie was dat de lichtspoel defect was vanwege de hoge ohmse waarde 1,6ohm ipv 0,5 die ik doorgekregen had. De spoel bleek echter niet stuk en HPI test dit door gewoon een lampenlast er aan te hangen, waar ik alleen maar gelijkstroom verbruik. Nadat HPI mij telefonisch bijgepraat had hebben ze voor mij de lichtspoel met tweetal draden naar buiten gebracht en een 2 fase gelijkrichter meegeleverd, die heb ik gisteren geïnstalleerd en zag gelijk dat de accu weer geladen werd, hoop dat dit nu functioneel blijft.
Men gaf wel aan dat mij totaal verbruik 35Watt aan DC zijde erg veel is in verband met rendement van de gelijkrichting, wat mij overdreven lijkt daar wissel 60Watt geleverd kan worden. Ik rij overigens alleen met mooi weer overdag en daar ik een dagrijverlichting ledlamp heb in de koplamp word de 35Watt bijna nooit bereikt, dit gebeurt alleen als ik met licht aan rij (Xenon 25Watt).
Ik heb wel een oud kapje aangepast zodat het vliegwiel niet meer vuil van de ketting of opspattend water tegen zich aankrijgt.
Ook nog als foto de bougie die mooi zwart is als gevolg van een rijk mengsel, en dus ook warmte afvoert.
Paul
- Bijlagen
-
- ontsteking kapje kreidler (Small).JPG (100.38 KiB) 9752 keer bekeken
-
- bougie kreidler (Small).JPG (63.35 KiB) 9751 keer bekeken