Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:04
- Locatie: amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hallo Paul,die is inderdaad goed naar de knoppen.Ik zei het toch al het is nergens goed voor dat opvoeren Ondanks de kou gisteren heerlijk gescheurd en dan bedoel ik niet jou binnen kop. Toch maar eventjes de 85 km/u aan getikt met mijn oude rsje met toch wel een dikke 5,3pk maar bij een klein beetje klimmen terug naar 70/75 km/u het oude beestje heeft hard moeten werken maar is wel heel gebleven Groetjes Erno
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Een paar duizend km is dan nog niet veel, maar je kan dus beter een 'vaste'kop hebben, Alexander lief aankijken en dan polijst ie hem wel voor je
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Aanhaal moment?Wel vreemd dat zoiets kan gebeuren,enig idee?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Vind ik veel te hoog voor grote diameter. Dat aanhaalmoment is voor boring 40mmWriter schreef:Henk toch het aanhaal moment is keurig met 16Nm uitgevoerd!
Paul
Met o-ring koppen en grotere boring kan je VEEL lager
Of het is op advies van de Jager. Dat weet ik niet.
Enzo
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Lijkt me niet dat het aanhaalmoment dit veroorzaakt.
Zeker niet als er al een paar duizend km mee gereden is.
Zeker niet als er al een paar duizend km mee gereden is.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ik hanteer een veeel lager aanhaalmoment, 16nm is wel erg veel. Smeer jij ook? Ik heb daar een speciaal goede je voor, droog monteren of zomaar wat olie of vet moet je dus niet gebruikten...zo voorkom je torsie in je tapeinden, waar die uiteindelijk bekende gebroken tapeinden van kunnen komen.
Ik doe dit omwege de dun geworden cilinder, dan mikt het wat kritischer, net zoals je bij een cilinderkop van een auto motor een juist aanhaalmonet dient te gebruiken..doe je dit niet dan vervormt de kop met alle gevolgen van dien.
Toch denk ik niet dat hierdoor de kop gescheurd is, alleen kan ik dat niet onderbouwen.
Ik doe dit omwege de dun geworden cilinder, dan mikt het wat kritischer, net zoals je bij een cilinderkop van een auto motor een juist aanhaalmonet dient te gebruiken..doe je dit niet dan vervormt de kop met alle gevolgen van dien.
Toch denk ik niet dat hierdoor de kop gescheurd is, alleen kan ik dat niet onderbouwen.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Dit komt vaker voor met losse binnenkopjes, hij wordt dan te dun in de verbrandingskamer. Kop verder uitdraaien en een dikkere binnenkop maken.
Dit heeft niks met het aanhaalmoment te maken.
Dit heeft niks met het aanhaalmoment te maken.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Juist daarom teken ik mijn binnen kopjes eerst in autocad dan kun je exact zien welke wanddikte je overhoud en daarna schrijf ik het freesbank programma om de kopjes te maken . ( Ik draai ze dus niet CNC frezen is veel nauwkeuriger )kreidler844 schreef:Dit komt vaker voor met losse binnenkopjes, hij wordt dan te dun in de verbrandingskamer. Kop verder uitdraaien en een dikkere binnenkop maken.
Dit heeft niks met het aanhaalmoment te maken.
Tegenwoordig maak ik de losse inzet van 6082 T6 oer sterk materiaal .
Johan
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Woensdag met spoed kapotte binnenkop naar de jager gestuurd omdat Dick na donderdag op vakantie ging, is aangekomen op tijd en pakje met de De Jager kop is ook weer terug!
Heb vandaag de rippen met schuurschijf in de slijptol laten afslanken en een rechte voorkant gegeven, daarna gezoet en gepolijst...... pokke werk.
Als hij gereed is dan is het toch weer de moeite waard, ben ervan overtuigd dat het ook gunstiger is voor de warmte afgifte speciaal voor Henk ook met dit weer!
Zal binnenkort met de montage aanvangen en dan weer rijden!
Paul
Heb vandaag de rippen met schuurschijf in de slijptol laten afslanken en een rechte voorkant gegeven, daarna gezoet en gepolijst...... pokke werk.
Als hij gereed is dan is het toch weer de moeite waard, ben ervan overtuigd dat het ook gunstiger is voor de warmte afgifte speciaal voor Henk ook met dit weer!
Zal binnenkort met de montage aanvangen en dan weer rijden!
Paul
- Bijlagen
-
- jagerkop3 (Small).jpg (146.65 KiB) 13110 keer bekeken
-
- jagerkop2 (Small).jpg (118.72 KiB) 13110 keer bekeken
-
- jagerkop1 (Small).jpg (129.07 KiB) 13110 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb vandaag toch maar even de kop gemonteerd tegenslag was dat de draadeinden net niet lang genoeg waren voor de de Jager 110CC kop.
Heb dus eerst nieuwe draadeinden gemaakt en hem gemonteerd, hetgeen gelukt is en zal zo een rondje gaan toeren.
Ook heb ik nu een lange schacht bougie nodig liefst gelijk aan type van afbeelding, weet iemand waar je dat type met lange schacht bestellen kan?
En hoe het type nummer dan word?
Paul
Heb dus eerst nieuwe draadeinden gemaakt en hem gemonteerd, hetgeen gelukt is en zal zo een rondje gaan toeren.
Ook heb ik nu een lange schacht bougie nodig liefst gelijk aan type van afbeelding, weet iemand waar je dat type met lange schacht bestellen kan?
En hoe het type nummer dan word?
Paul
- Bijlagen
-
- jagerkop6 (Small).jpg (124.46 KiB) 13054 keer bekeken
-
- jagerkop5 (Small).jpg (162.56 KiB) 13054 keer bekeken
-
- jagerkop4 (Small).jpg (172.93 KiB) 13054 keer bekeken
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Deze hebben ze bij scooterfactoryparts is hetzelfde nummer met lange schacht en kost iets over de 11 euro.
Gr Thijs
Gr Thijs
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ik zal even kijken of ik een lange schacht versie heb .Writer schreef:Heb vandaag toch maar even de kop gemonteerd tegenslag was dat de draadeinden net niet lang genoeg waren voor de de Jager 110CC kop.
Heb dus eerst nieuwe draadeinden gemaakt en hem gemonteerd, hetgeen gelukt is en zal zo een rondje gaan toeren.
Ook heb ik nu een lange schacht bougie nodig liefst gelijk aan type van afbeelding, weet iemand waar je dat type met lange schacht bestellen kan?
En hoe het type nummer dan word?
Paul
Johan
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ik heb 2 stuks B10EVX op voorraad liggen .
http://www.kreidlercncparts.com/Webshop ... uct_id=366
Johan
http://www.kreidlercncparts.com/Webshop ... uct_id=366
Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 08 jun 2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb je wel de juiste draadeinden gebruikt?
Je kunt niet zomaar een andere gebruiken,dan klopt je aanhaal moment niet meer.
Je kunt niet zomaar een andere gebruiken,dan klopt je aanhaal moment niet meer.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Pascal,
Bij de eerdere 90 cc zijn nog speciale tapeinden gebruikt die slanker in het midden waren.
Voor de 110 cc zijn 'gewone' draadstangen gebruikt, deze heb ik op voorraad dus kon de klus klaren.
Er is 15 mm meer lengte nu nodig om de moeren volledig op draad te krijgen.
Heb ze aangetrokken met 14Nm en heb al een stuk gereden lijkt nog dicht, zal morgen even natrekken.
Ben weer klaar voor volgende rit.
Paul
Bij de eerdere 90 cc zijn nog speciale tapeinden gebruikt die slanker in het midden waren.
Voor de 110 cc zijn 'gewone' draadstangen gebruikt, deze heb ik op voorraad dus kon de klus klaren.
Er is 15 mm meer lengte nu nodig om de moeren volledig op draad te krijgen.
Heb ze aangetrokken met 14Nm en heb al een stuk gereden lijkt nog dicht, zal morgen even natrekken.
Ben weer klaar voor volgende rit.
Paul
Laatst gewijzigd door Writer op 20 jun 2014, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Heb voor de niet Kreidler een uitlaat weten te bemachtigen zonder deuken, helaas roesten de boven langs uitlaten altijd snel.
Hiervoor heb ik de oude deukloze bocht laten stralen en scooperen, is nu voor eeuwig (heel lang) roest vrij.
Paul
Hiervoor heb ik de oude deukloze bocht laten stralen en scooperen, is nu voor eeuwig (heel lang) roest vrij.
Paul
- Bijlagen
-
- MTX uitlaat 2 (Small).jpg (199 KiB) 12893 keer bekeken
-
- MTX uitlaat 1 (Small).jpg (164.16 KiB) 12893 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Hallo Paul,
ik denk dat een 10er bougie te koud is voor een 110er de Jager..... niet veel touren.......
ik denk dat een 10er bougie te koud is voor een 110er de Jager..... niet veel touren.......
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Afgelopen weekend was het Kreidler evenement in Neede waarbij een aantal bekenden gezien heb, ook twee leuke droge ritten heb mogen maken.
Helaas viel op de terug reis de lambda meting een aantal keren uit met low bat melding, na thuiskomst blijkt dat de Kokusan spanning regelaar het op gegeven heeft.
Inmiddels een originele 2ten besteld en in afwachting hiervan zullen we komend seizoen zien of dit een betere/betrouwbare werking heeft.
De vliegwiel verzwaring heeft in ieder geval een erg goede uitwerking.
Het Duitse team was ook weer vertegenwoordigd waarbij nu een Zundapp mofa frame voorzien was van een Rotax 125cc blok van een GP racer, vermogen tegen de 40pk.
Dit is teveel competitie voor de 110cc helaas moet dus vragen wat de Jager nog kan met een Kreidler blokje om dit te evenaren.
Bijgaand sfeerimpressie bij de molen en de speciale Zundapp.
Paul
Helaas viel op de terug reis de lambda meting een aantal keren uit met low bat melding, na thuiskomst blijkt dat de Kokusan spanning regelaar het op gegeven heeft.
Inmiddels een originele 2ten besteld en in afwachting hiervan zullen we komend seizoen zien of dit een betere/betrouwbare werking heeft.
De vliegwiel verzwaring heeft in ieder geval een erg goede uitwerking.
Het Duitse team was ook weer vertegenwoordigd waarbij nu een Zundapp mofa frame voorzien was van een Rotax 125cc blok van een GP racer, vermogen tegen de 40pk.
Dit is teveel competitie voor de 110cc helaas moet dus vragen wat de Jager nog kan met een Kreidler blokje om dit te evenaren.
Bijgaand sfeerimpressie bij de molen en de speciale Zundapp.
Paul
- Bijlagen
-
- neede3 (Custom).jpg (94.24 KiB) 12721 keer bekeken
-
- neede2 (Custom).jpg (89.62 KiB) 12721 keer bekeken
-
- neede4 (Small).jpg (123.49 KiB) 12721 keer bekeken
-
- neede1 (Small).jpg (158 KiB) 12721 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Van de Honda ook de demper laten scouperen en daarna de set gespoten met zwart hittebestendig van Motip, is mooi geworden hoop dat dit blijft zitten.
- Bijlagen
-
- IMAG1645 (Small) (Custom).jpg (168.44 KiB) 12551 keer bekeken
-
- IMAG1642 (Small) (Custom).jpg (175.2 KiB) 12551 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
L.S.
Ik heb na wat laadproblemen een voltmeter op de Kreidler gemaakt, zit geïntegreerd bij de controle lampjes.
Voltmeter op marktplaats gekocht voor 15,95 inclusief verzenden.
Vriendelijke groeten,
Paul
Ik heb na wat laadproblemen een voltmeter op de Kreidler gemaakt, zit geïntegreerd bij de controle lampjes.
Voltmeter op marktplaats gekocht voor 15,95 inclusief verzenden.
Vriendelijke groeten,
Paul
- Bijlagen
-
- Kreidler voltmeter 2 (Small).jpg (157.1 KiB) 12378 keer bekeken
-
- Kreidler voltmeter (Small).jpg (167.06 KiB) 12378 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
L.S.
Dit is ook weer met tegenslagen net als de lambda meting heeft deze meter ook last van de storingen op het boordnet, zodra motor loopt geeft hij 000 helaas.
Zal dus een filter moeten maken mooi project voor in de winter.
Paul
Dit is ook weer met tegenslagen net als de lambda meting heeft deze meter ook last van de storingen op het boordnet, zodra motor loopt geeft hij 000 helaas.
Zal dus een filter moeten maken mooi project voor in de winter.
Paul
- Bijlagen
-
- Kreidler voltmeter 3 (Small).jpg (142.19 KiB) 12345 keer bekeken
- Writer
- Berichten: 956
- Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
Ik zoek voor mij Kreidler een goede bloktank, de huidige lekt een heel klein beetje na een ongelukkige landing thuis op de oprit enorme deuk in ego hele kleine in tank.
Paul
Paul
- RMC-Smokey
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 20 mar 2010, 20:07
- Locatie: Hoogezand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC
ai,da,s niet te best.gelukkig dat alleen je ego en tank beschadigd zijn.