Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1376 Bericht door Caspar » 13 dec 2020, 17:34

ik ken nog iemand met een 110cc set , daar braken zelfs de solderingen van het bagagerekje af.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1377 Bericht door Caspar » 13 dec 2020, 17:36

kabouter schreef: 13 dec 2020, 11:38
Caspar schreef: 13 dec 2020, 09:34 De beste remedie is ontchromen , scheur dichtlassen/hardsolderen, verkoperen, verchromen en coaten.

Maar eerst de oorzaak van de scheur opsporen.
Dat kan resonantie zijn door onbalans.
Komt vaker voor bij big bore.
coaten van een tank heeft ook nadelen de coating lost op door de ethanol die in de benzine zit zet zich af in de sproeier.
sproeier wordt kleiner dus krijgt minder benzine wordt veel warmer zeker van die [ getunde ] en uiteindelijk een vastloper of gat in de zuiger.

kabouter
Benzine met bio-ethanol sowieso vermijden. daar is hier al veel over geschreven , lees dat eens op je gemak.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1378 Bericht door Writer » 13 dec 2020, 19:32

Caspar hij drinkt al een tijdje Aral 102 octaan zodat ze geen ethanol tot zich neemt, dus wees iet bang zorg goed voor haar.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1379 Bericht door Caspar » 14 dec 2020, 07:18

Weet ik.
Was ook een antwoord op bericht van kabouter.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10470
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1380 Bericht door nozems » 14 dec 2020, 11:15

Trilling=killing, maar aan trillingen ontkom je niet bij en eencilinder.

Andy had in een heel ver verleden ook een motor die veel trillingen produceerde, met als gevolg lekke tanken. Deze scheurde op de felsnaad of in de tunnel.

Zelf had ik dit bij mijn oranje rs ook, na ruim 70.000km ontstond er een scheurtje in de tunnel, terwijl de oranje rs voor mijn gevoel amper trilde... meeste kilometers zit daar al de tamme 80cc bigbore op.

Dus je gevoel kan je bedriegen wellicht? Dat denk ik dan.

De witte rs met snelle cilinder en 48slag de jager krukas was wel echt een enorme triller, die voelde ik vooral flink in het zadel trillen! Dat was eigenlijk ook niet leuk rijden boven de 100km/h...
dientgevolg reedt ik daar toen ook niet veel meer mee.

Later heb ik daarvoor een rustige cilinder laten maken, nu komt hij helemaal niet meer in het toerengebied waarin hij vervelend begint te trillen.
Daar heb ik nu totaal 18.000km mee gereden, maar tot nu toe is er op een achterlicht na niks kapot getrild.

Rijdt jij er ook zoveel, en ook heel hard mee Paul?

De witte heeft max vermogen op ca 7500rpm, en komt ook zelden echt voorbij de 8000rpm, en produceert dan nog opvallend weinig trillingen. De 110cc draait vergelijkbare toerentallen?

Of het komt omdat je met een opnieuw verchroomde tanken rijdt? Wellicht dat het materiaal vd tank daardoor ook dunner wordt?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1381 Bericht door Caspar » 14 dec 2020, 18:42

Niet alle trillingen kun je voelen , die moet je meten.

Meten is weten.
Gissen is missen.
Gokken is dokken.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10470
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1382 Bericht door nozems » 14 dec 2020, 19:19

Caspar schreef: 14 dec 2020, 18:42 Niet alle trillingen kun je voelen , die moet je meten.

Meten is weten.
Gissen is missen.
Gokken is dokken.
Hoe ga je dat dan meten?

Trillingen zullen er altijd zijn, mijn oude standaard rs 50cc vrat achterlichtjes en ook de kentekenplaat ging doormidden, en soms had ik ook tintelingen in m’n vingers na een lange rit.
Dat heb ik bij mijn beide bigbore’s nog niet gehad.... meten is weten natuurlijk , maar je ledematen vertellen je ook een hoop als je een triller onder je kont heb.

Kun je ook boven de 90km/h goed in de stuurspiegel kijken, of begint het beeld dan te trillen??

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1383 Bericht door Caspar » 14 dec 2020, 19:32

Trillingen zijn een ingewikkelde materie , een wetenschap op zich.

Je kunt zelf een trillingsmeter aanschaffen die meet over de X , Y en Z as. Te koop voor bedragen van een paar tientjes tot onbetaalbaar.

Maar de analyse aan de hand van zo'n meting moet je ook kunnen lezen en vertalen naar maatregelen.

Er zijn bedrijven die het kunnen meten en toepassen.

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1384 Bericht door Flocke » 14 dec 2020, 21:26

Grundsätzlich ist es so, wie Caspar sagt.
In der Industrie ist die Kenntnis über das dynamische Verhalten von Körpern (Eigenfrequenzen, Eigenformen, Dämpfung, ...) sehr wichtig und wird sehr viel gemessen und analysiert, z. B. auch in der Autoindustrie.

Die Frage ist, wie überträgt man das auf das Kreidler-Hobby und was bringt einem das ?

Wenn es z. B. um den Tank geht, dann kann der Tank aufgrund von bestimmten Frequenzen zur Resonanz angeregt werden (dann hört man ihn schwingen), so dass er auf Dauer reißen kann.
Nun müßte man erstmal wissen, wo die Eigenfrequenz des Tanks liegt, die auch noch von der Masse (Kraftstoffbefüllung voll, leer) abhängig ist.

Diese Eigenfrequenz des Tanks würde man in der Industrie als erstes einmal messen, wenn man solche Probleme mit einem Tank hat.
Dazu regt man den Tank mit einem Impulshammer oder elektrodynamischem Shaker an, der Tank hängt dabei frei in der Luft (in Federn).
Das könnte man einmal mit einem vollen, halbleeren und leeren Tank machen.

Auf den Bildausschnitten unten sieht man eine Fzg-Karosserie, die in Luftelementen gelagert ist, weil wenn man die Eigenfrequenzen eines Körpers bestimmen will, muß dieser von der Umgebung entkoppelt sein.
Weiterhin sieht man jeweils 2 Schwingungsanreger (in Summe 4), ein großer Elektromagnet, der vom Prinzip her ähnlich wie ein Lautsprecher arbeitet.
Auf dem ganzen Fahrzeug sind piezoelektrische Beschleunigungsaufnehmer verteilt, die die Signalantwort des Schwingungsanregers messen, also die Schwingungen.

Nun würde man die Eigenfrequenzen vom Tank kennen, diese dürfen vom Motor möglichst nicht angeregt werden, denn dann kommt es zu den belastenden Resonanzschwingen, der Tank schwingt sich sozusagen auf, wenn er mit seiner Eigenfrequenz vom Motor angeregt wird.

Als nächstes würde man sich anschauen, bei welchen Frequenzen der Motor besonders stark schwingt. Wenn der Motor nun gerade in den Eigenfrequenzbereichen des Tanks besonders stark schwingt, dann kann die Rissbildung darin ihre Ursache haben.
In dem Fall würde man versuchen, die Schwingungen des Motors zu reduzieren oder deren Frequenzlage zu ändern.

Man könnte durch Aussteifen des Tanks auch die Eigenfrequenzen des Tanks erhöhen, oder mit Dämpfung arbeiten, also Motor oder Tank in Gummi lagern.

Gemessen werden Schwingungen übrigens, wie oben schon erwähnt, mit Beschleunigungsaufnehmern, die piezoelektrisch arbeiten.
Das heißt, man mißt keine Wege, sondern Beschleunigungen, um die Schwingungen zu erfassen.

Hier kann man noch mehr dazu lesen:

Beschleunigungssensor

Resonanzfrequenz


Gruß

Carsten



Bildschirmfoto 2020-12-14 um 21.27.38 Kopie.jpg
Bildschirmfoto 2020-12-14 um 21.27.38 Kopie.jpg (267.56 KiB) 2019 keer bekeken
Bildschirmfoto 2020-12-14 um 21.28.27 Kopie.jpg
Bildschirmfoto 2020-12-14 um 21.28.27 Kopie.jpg (232.06 KiB) 2019 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1385 Bericht door Caspar » 14 dec 2020, 21:40

Dank voor je bijdrage Carsten.

Simpele maatregel om trillingen in de tank te dempen: bitumen in de tunnel plakken , of anti-dreun matje tussen tank en frame
Deze gebruikers waarderen Caspar voor dit bericht:
stephan de r. (14 dec 2020, 23:45)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1386 Bericht door Flocke » 14 dec 2020, 21:46

Caspar schreef: 14 dec 2020, 21:40 Simpele maatregel om trillingen in de tank te dempen: bitumen in de tunnel plakken , of anti-dreun matje tussen tank en frame
Ja, da hast Du Recht, das lohnt sich immer und reduziert auch das Dröhngeräusch.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1387 Bericht door Writer » 14 dec 2020, 21:57

Een paar reacties op berichten,

-max koppel is voor het machientje is <9000 rpm, en ik rij hem als koppel plezier attractie en niet alles wat ze kan.
-trillen als genoemd is minder als een 50cc met 12000+ rpm, hij loopt als een naaimachine met luidere keel.
-ik rij niet de kilometers als Pascal < 500km per jaar hij gaat als de Hr. D. De Jager tijd heeft voor periodiek onderhoud dit voorjaar interval 10 jaar.
-onder tank zit vulling en rubber van binnenband waar tank strak overheen gaat, smeer het rubber met vet in zodat het soepel er over wil.
-de scheur te zien op foto is niet te wijten aan trillingen wel mogelijk eerder gekomen, maar een oude tank die al een leven van 40 jaar achter zich heeft en minimaal 1 keer geslepen is voor verchromen word niet dikker. Vaak is onderzijde tank ook mee verroest hetgeen voor verchromen weg geslepen word, waar materiaal al erg dun is om de vorm te kunnen verkrijgen en op de omgezette rand ook nog eens een rollas ondergaat......

Heb de tank vanavond als handige huisvader gerepareerd en is goed gelukt slijpen solderen, en polijsten volgende keer vertin ik hem helemaal :D

Zie afbeeldingen laat het voorjaar maar gauw weer komen.

Fijne feestdagen, en oh ja houd me op de hoogte als er nieuwe tanks geproduceerd gaan worden.

Paul
Bijlagen
95588984-A48E-4CC9-81C1-4C0A8568A882.jpeg
95588984-A48E-4CC9-81C1-4C0A8568A882.jpeg (298.3 KiB) 2006 keer bekeken
D0D78477-ECB7-4761-A88D-6DB3D9261689.jpeg
D0D78477-ECB7-4761-A88D-6DB3D9261689.jpeg (323.76 KiB) 2006 keer bekeken
8B654F83-3A2E-4A9C-B50B-114774D084AC.jpeg
8B654F83-3A2E-4A9C-B50B-114774D084AC.jpeg (344.27 KiB) 2006 keer bekeken
DD6A7783-9BFA-4C17-B23D-B261C7E40054.jpeg
DD6A7783-9BFA-4C17-B23D-B261C7E40054.jpeg (355.36 KiB) 2006 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Writer voor dit bericht:
Leopold Hogenhuis (21 jan 2022, 12:12)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1388 Bericht door Flocke » 14 dec 2020, 22:16

Sehr schön repariert ! :clap

Drücke Dir die Daumen, dass es auf Dauer hält.

Da fällt mir ein, ich hatte im Sommer auch den Edelstahlbottich der 10 Jahre alten Spülmaschine meiner Mutter löten müssen.
Dort war ein Stecknadelkopfgroßes Loch drin, ein Stückchen Salz hatte das Loch da rein gefressen, da beim Salz auffüllen gekleckert und die Maschine nicht gleich angestellt wurde.

Ich hatte das mit einem speziellen Lötzinn für Edelstahl ohne Bleianteil gelötet (Zinn/Silber), hält 1a und die Maschine ist wieder dicht. :D
Und somit unnötiger Elektroschrott vermieden, weil die Maschine ansonsten tadellos in Ordnung ist.

Gruß

Carsten



Bildschirmfoto 2020-07-28 um 01.40.00 Kopie.jpg
Bildschirmfoto 2020-07-28 um 01.40.00 Kopie.jpg (223.52 KiB) 1990 keer bekeken
Bildschirmfoto 2020-12-14 um 22.14.01 Kopie.jpg
Bildschirmfoto 2020-12-14 um 22.14.01 Kopie.jpg (157.62 KiB) 1998 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10470
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1389 Bericht door nozems » 14 dec 2020, 22:39

Carsten bedankt voor jouw verhelderende informatie 👍 waardevolle informatie.

Paul dat heb je snel en vooral ook heel netjes gerepareerd ! Ben benieuwd hoelang dat goed blijft.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1390 Bericht door Writer » 14 dec 2020, 22:52

Carsten,

Zout lost 304 op is ook geen rvs bij klant hebben we tanks geplaatst waar zoutoplossing in aangemaakt word, na 5 jaar aansluitingen onder in tank lek. Zout kan alleen met 316 of liever nog 316ti.

Mijn tank gaan we zien in afwachting dat iemand productie opstart voor nieuwe tanks.

Paul
Deze gebruikers waarderen Writer voor dit bericht:
Leopold Hogenhuis (21 jan 2022, 11:57)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1391 Bericht door Flocke » 14 dec 2020, 23:03

Writer schreef: 14 dec 2020, 22:52 Carsten,

Zout lost 304 op is ook geen rvs bij klant hebben we tanks geplaatst waar zoutoplossing in aangemaakt word, na 5 jaar aansluitingen onder in tank lek. Zout kan alleen met 316 of liever nog 316ti.

Paul
Ja, da hast Du Recht, der Bottich der Spülmaschinen scheint nicht aus "bestem" Edelstahl zu sein und in jeder Bedienungsanleitung einer Spülmaschine steht auch drin, dass man nach dem Salzauffüllen sofort den Spülgang starten soll, damit daneben gegangene Salzreste weggespült bzw. verdünnt werden.
Das hatte meine Mutter einmalig nicht beachtet und kurze Zeit später war die Maschine undicht, so dass sie den Betrieb einstellte.

Ich muß aber auch sagen, dass ich nicht gedacht hätte, dass ein Salzkörnchen in den "Edelstahl"-Bottich so ein Loch reinfressen kann.

Aber interessant, was Du sagst. :idea:
Ich hatte mir zuvor noch nicht die Übersicht verschiedener Edelstahlqualitäten angeschaut und wußte auch nicht, was bei einer Spülmaschine genau eingesetzt wird.
https://www.stahlportal.com/edelstahl/

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2020-12-14 um 22.58.33.png
Bildschirmfoto 2020-12-14 um 22.58.33.png (169.48 KiB) 1976 keer bekeken

Gebruikersavatar
Dorusasten
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 feb 2005, 12:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1392 Bericht door Dorusasten » 15 dec 2020, 14:47

Dat de tank scheurt na verchromen kan veroorzaakt worden door waterstofbrosheid in staal als gevolg van het galvanisch proces.
Een aantal uren op 150 graden en de waterstof verdwijnt uit het staal.
zie https://vereniging-ion.nl/sites/default ... chniek.pdf

mvg.

Theo

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1393 Bericht door Writer » 15 dec 2020, 21:23

Hier even je hart ophalen een symfonie zonder noemenswaardige trilligen.



https://youtu.be/c5mF-AURrO0

Paul

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1394 Bericht door Flocke » 15 dec 2020, 23:30

Hört sich echt sauber an ! :thumbsup
Und hängt 1a am Gas.

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4832
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 623 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1395 Bericht door KJ » 16 dec 2020, 00:09

Writer schreef: 14 dec 2020, 22:52
..........in afwachting dat iemand productie opstart voor nieuwe tanks.

Paul
In Nederland is er een groothandel mee bezig en in Duitsland is datzelfde ook opgestart.
Ben ook benieuwd wie er het eerste mee komt .......nieuwe stalen tanks met fatsoenlijk Chroom :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13581
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 584 keren
Ontvangen waarderingen: 804 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1396 Bericht door Caspar » 17 dec 2020, 15:01

Hopelijk ook de A tank ooit

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1397 Bericht door Writer » 19 dec 2020, 12:47

De rode nog voorzien van nieuwe ketting voor de winterslaap, ook de remklauw is binnen voor de upgrade net als de groene. Ziet er mooi uit maar zal alle boutjes goed checken voor montage na wat verhalen op forum te hebben gelezen.

https://youtu.be/sOpEs2nQjzU

Bracket nog bestellen en mogelijk nog wat remslang nippels.

Fijne kerst voor een ieder en veel gezondheid voor 2021!

Paul
Bijlagen
D5834EBC-1346-4B9D-979D-EB7727BA0755.jpeg
D5834EBC-1346-4B9D-979D-EB7727BA0755.jpeg (159.41 KiB) 1775 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 3054
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 568 keren
Ontvangen waarderingen: 799 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1398 Bericht door Flocke » 19 dec 2020, 21:53

Läuft auch top ! :clap

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1399 Bericht door Writer » 22 dec 2020, 15:08

Het fijne aan deze tijd is dat je projecten kan beginnen, voor de Rode nog de rem upgrade. Heb de motorkap beplating voor twee machines klaar gemaakt die kunnen nu gepoederd worden, en de Groene moet nog op bezoek bij de Jager voor groot onderhoud. Ook nog met de maaibalk van de Deutz aan de gang nieuwe messen gemonteerd (geklonken) mooi werk.

Weet iemand een poeder coater die met dun blik overweg kan, zodat het herkenbaar retour komt?

Paul
Bijlagen
52F09CDD-F2F7-4F69-9024-52C646D470B6.jpeg
52F09CDD-F2F7-4F69-9024-52C646D470B6.jpeg (295.92 KiB) 1661 keer bekeken
0DDA6812-8AB0-4C13-B2A9-26D161B9EF3B.jpeg
0DDA6812-8AB0-4C13-B2A9-26D161B9EF3B.jpeg (341.31 KiB) 1661 keer bekeken
48ED8383-B328-46F1-8814-1952663C63B0.jpeg
48ED8383-B328-46F1-8814-1952663C63B0.jpeg (331.16 KiB) 1661 keer bekeken

azzink
Berichten: 1004
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
Locatie: Sint Isidorushoeve
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 25 keren
Contacteer:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

#1400 Bericht door azzink » 23 dec 2020, 13:48

Sublicoat hengelo eens een belletje geven, is wel gespecialiseerd in het optisch mooiere werk. Niet zo'n hekwerken coater.
Of die ervaring heeft met dun materiaal weet ik echter zo niet, je kunt het altijd vragen daar.
Gerritsen nijkerk was toch het goede adres op het forum vroeger? Dacht dat dit over was genomen.

Plaats reactie