Pagina 51 van 55

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 18 jan 2020, 19:50
door Caspar
:clap Apparte kabelboom

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 19 jan 2020, 12:13
door Ed.P
Writer schreef:
18 jan 2020, 17:40
Ja Enzo behalve de te lange remslang nog wel andere uitdagingen :-(

Helaas is de timing niet het probleem de expert die ik inmiddels ook gesproken heb en minimaal honderden blokken per jaar reviseerd heeft niet gezien dat de krukas een was met een slag van 45,5mm en heeft een standaard Rito 40mm er in gezet. De timing is helaas dus niet het probleem en dat hij wil lopen is nog een wonder, inmiddels gesproken met de bouwer van deze mooie big bore producten en gaat een nieuwe krukas voor mij maken. Gezien dat hij de krukas over het hoofd heeft gezien lijkt het mij goed ook het blok te laten controlleren
Hij had nogal haast denk ik ( 2 blokken per week non stop) Dit is niet een klein foutje de zuiger komt 2.5mm lager in de cilinder te staan wat ik mij dan afvraag had hij de cilinder er ook bij ?
Heb je het aantal versnellingen al geteld misschien is hij er daar ook ééntje vergeten ?

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 19 jan 2020, 17:30
door nozems
Ik vindt het wel heel erg bijzonder dit!?? Je bekijkt toch altijd de krukas die uit het blok komt??
Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 19 jan 2020, 19:52
door Writer
Hallo Ed,

De cylinder was niet mee dat niet maar zie afbeeldingen van carter dan zou je als expert toch wakker moeten worden, hem zelf als gezegd ook gesproken en kon zich ook niet de originele 6 bak Hurth herinneren het geen ik al opmerkelijk vond en nog steeds vind. Helaas kost de revisie dus mij nog meer, ook nog leuk om op te merken het blokt lekt olie :-(. Hoor ook goede geluiden op het forum mogelijk dat voor standaard Kreidlers zijn handigheid voldoende is, maar specialist heb ik dus mijn bedenkingen bij.

Hoor het wel of ik de verwachtingen te hoog leg.....

Fijn weekend nog

Paul

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 19 jan 2020, 19:57
door Enzo-tvdzijden
Jammer dat het niet geschreven wordt wie zulke praktijken heeft.
Steeds weer.

Enzo

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 19 jan 2020, 20:34
door Writer
Enzo-tvdzijden schreef:
19 jan 2020, 19:57
Jammer dat het niet geschreven wordt wie zulke praktijken heeft.
Steeds weer.

Enzo
Bedoel je dat je wil weten wie de revisie uitgevoerd heeft?

Paul

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 12:58
door Caspar
Enzo-tvdzijden schreef:
19 jan 2020, 19:57
Jammer dat het niet geschreven wordt wie zulke praktijken heeft.
Steeds weer.

Enzo


Paul zegt discreet "uit het hoge noorden"
dat kunnen er maar een paar zijn...

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 13:05
door kreidler844
Ik ben het i.i.g. niet...

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 13:08
door Caspar
dat vermoeden had ik al ;-)

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 17:09
door nozems
Beetje jammer deze geheimschrijverij. Nu kan iemand die hard moet werken voor zijn zuurverdiende centjes nog een blauwtje lopen bij deze persoon. Beetje lullig zegmaar

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 18:01
door Maarten
Van mij mag gezegd worden wie het blok "gereviseerd" heeft.

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 20:34
door arno meijer
kreidler844 schreef:
20 jan 2020, 13:05
Ik ben het i.i.g. niet...

dan blijven er maar 2 over volgens mij............. :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 21:36
door LVS
Writer schreef:
De vorige eigenaar heeft helaas besloten de Kreidler te reviseren, en heeft hiervoor een expert in het hoge noorden gezocht.
Bij afhalen was het geen weer om te rijden en hij starte wel maar de timing was niet goed, dit bij thuiskomst gecontrolleerd.
Helaas is de timing niet het probleem de expert die ik inmiddels ook gesproken heb en minimaal honderden blokken per jaar reviseerd heeft niet gezien dat de krukas een was met een slag van 45,5mm en heeft een standaard Rito 40mm er in gezet
. De timing is helaas dus niet het probleem en dat hij wil lopen is nog een wonder, inmiddels gesproken met de bouwer van deze mooie big bore producten en gaat een nieuwe krukas voor mij maken.
----------------------------------------------------------
ik lees in oude berichten van 12 jaar geleden , dat ,, de jager ,,de krukas heeft gemaakt [ dat moet wel goed zijn .]

maar die oude krukas moet toch nog wel te vinden zijn ? [ of gooit die man alles maar weg ]

##

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 22:37
door kreidler844
Honderden blokken per jaar....

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 20 jan 2020, 23:22
door Eifelyeti
46mm is bij Kiesler te koop met 85mm en ook met een 90mm drijfstang en 18mm Bigend 14mm breed...

dan moet die "experte" geen "maaken" ;)

http://www.kiesler-racing.de/index.php/ ... 828-detail

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 09:29
door Writer
Caspar schreef:
18 jan 2020, 19:50
:clap Apparte kabelboom
Hallo Casper,

Is geen aparte kabelboom maar dat is een stekker aan te sluiten met veerdruk techniek dus toe te passen in de Kreidler, dit had ik zo omdat ik dan het Weltmeister zadel na loshalen boutjes stekkerbaar kon afkoppelen is ook zo bij de groene.

Paul

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 09:33
door Writer
kreidler844 schreef:
20 jan 2020, 13:05
Ik ben het i.i.g. niet...
Hallo Wietse jij was het zeker niet, sorry dat ik met de text expert in het hoge noorden ook mog4elijk de aandacht naar jou vestigde hetgeen zeker niet zo is.
Ben ook van mening dat de firma die het gedaan is geen expert kan zijn.

Paul

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 10:00
door Writer
Maarten schreef:
20 jan 2020, 18:01
Van mij mag gezegd worden wie het blok "gereviseerd" heeft.
Dank je Maarten voor jou goedkeur dan kan ik het nu ook vermelden, is denk ik zo de juiste weg ik wil niet van het forum verjaagd worden kijk ondanks minder berichtgeving nog zeer regelmatig al vast dank daarvoor. De uitvoerende partij was de Kreidlerstore zie ook afbeelding, en heb persoonlijk gesproken een tweetal keren met Hr Akkerman die vertelde er honderden per jaar te doen. Ik heb hem gevraagd of hij dit zelf uitvoerde of aan iemand uit besteed waarop hij mij verzekerde dit zelf uit te voeren, kon echter niet herinneren dat hij dit blok gedaan had wou namelijk in eerste instantie de factuur copie hebben voor de documentatie bij mij Kreidler hetgeen ik altijd bij mijn projecten wil houden. Hij gaf toen aan dat ook een copie factuur erg moeilijk was gezien de aantallen, dit lijkt me ook al erg vreemd dat je dan als bedrijf zo een boekhouding voert en een revisie van paar maanden geleden niet kan vinden. Later na overleg met de vorige eigenaar die met hem contact opgenomen had kon hij zich wel herinneren voor hem dit uitgevoerd te hebben, zit ook de Rito in die hij als standaard gebruikt en waardoor ik toen al zonder kop te hebben gelicht al angst had. Nog met hem gesproken dat een carter boring als de voor de 90cc niet allerdaags is alsmede een originele Hurth 6 bak dit zou een 'expert' toch moeten hebben opgemertkt.......

Heb de vorige eigenaar ook gevraagd of hij de oude krukas door DIck de Jager gefabriceerd mee gekregen had en wist dit niet geheel zeker, en gezien bovenstaande weet ik ook niet of hij dan wel de juiste mee gekregen heeft, hij zou alles na zoeken maar helaas geen resultaat, ook contact met Hr Akkerman gehad die zou ook zoeken naar een verpende krukas maar hij kon hem ook niet vinden. Voor mij lost dit dus niets meer op maar zou adviseren hier alleen standaard blokjes heen te brengen gezien het volume van zijn werkzaamheden, en dat daardoor mogelijk een blok zoals het mijne niet eens meer opvalt of de aandacht trekt.

Ik heb inmiddels hiervoor contact met Hr de Jager SR en die gaat voor mij een nieuwe 45,5mm slag krukas fabriceren, erg fijn dat hij dit wil en hoop ook dat hij hem in de 6bak wil plaatsen want ik heb geen vertrouwen in de axiale spelingen die echt veel nauwer luisteren bij een Hurth bak. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dit verloopt en hoop deze zomer weer een fijn lopende 90cc met 17 pk te hebben ipv de huidige 2 tot 3 pk.

Paul

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 10:03
door Writer
LVS schreef:
20 jan 2020, 21:36
[quote=Writer

De vorige eigenaar heeft helaas besloten de Kreidler te reviseren, en heeft hiervoor een expert in het hoge noorden gezocht.
Bij afhalen was het geen weer om te rijden en hij starte wel maar de timing was niet goed, dit bij thuiskomst gecontrolleerd.
Helaas is de timing niet het probleem de expert die ik inmiddels ook gesproken heb en minimaal honderden blokken per jaar reviseerd heeft niet gezien dat de krukas een was met een slag van 45,5mm en heeft een standaard Rito 40mm er in gezet
. De timing is helaas dus niet het probleem en dat hij wil lopen is nog een wonder, inmiddels gesproken met de bouwer van deze mooie big bore producten en gaat een nieuwe krukas voor mij maken.
----------------------------------------------------------
ik lees in oude berichten van 12 jaar geleden , dat ,, de jager ,,de krukas heeft gemaakt [ dat moet wel goed zijn .]

maar die oude krukas moet toch nog wel te vinden zijn ? [ of gooit die man alles maar weg ]

##
[/quote]

Hebben beide gezocht en kunnen niet vinden helaas, is zeker jammer anders was alleen nw bigend lager en drijfstang nodig geweest, wel heb ik zo een mooie 40mm Rito krukas liggen voor als ik weer 50cc wil gaan rijden.

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 12:00
door jamojamo
Succes met het weer in ere herstellen van je blokje 👍🏻. Je moet het zo zien: het kan alleen maar beter worden.
Gr.,
Eric

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 13:49
door Andy
En daarna, niet meer verkopen :D

Andy,

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 14:26
door midde
Wat een verhaal. Waar ik mij over verbaas is dat de krukas gewoon vervangen word, ik zou vermoeden dat dit in overleg zou moeten gaan met de opdrachtgever, dan zou er ook opgemerkt kunnen worden dat deze niet standaard is.

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 15:09
door Ed.P
Writer schreef:
19 jan 2020, 19:52


Hoor het wel of ik de verwachtingen te hoog leg.....

Heel vervelend verhaal Paul , nu ik deze naam hoor ben ik bang dat je de verwachtingen echt te hoog leg.
Die krukas is natuurlijk niet verdwenen maar hier heb jij natuurlijk niet aan , zo te horen is hij ook niet van plan om ook maar enige coulance te verstrekken.
Haal een keer diep adem en pak door ;-)

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 15:18
door Enzo-tvdzijden
midde schreef:
21 jan 2020, 14:26
Wat een verhaal. Waar ik mij over verbaas is dat de krukas gewoon vervangen word, ik zou vermoeden dat dit in overleg zou moeten gaan met de opdrachtgever, dan zou er ook opgemerkt kunnen worden dat deze niet standaard is.
Heel gewoon bij “snelle” reviseurs. Wat is makkelijker en goedkoper.
- een originele krukas reviseren door een nieuwe stang er in te persen met afstellen.
- of een complete goedkope imi uit de doos van een paar tientjes monteren.


Enzo

Re: Restauratie van duitse RMC-S 1979 inmiddels 90CC

Geplaatst: 21 jan 2020, 16:10
door nozems
Duidelijk Paul! Ik vindt het zeer ernstig allemaal, het is niet aan te raden hier je blok te laten reviseren dus! Ook zou ik er een standaard blokje niet laten doen, aangezien hij er geen moeite mee heeft een speciale krukas over het hoofd te ‘zien’ laat staan wat hij met andere onderdelen doet? Daarbij een standaard blokje voorzien van een Rito krukas zonder eerst goed naar de originele te kijken zegt al genoeg 😞😓
Blijven er weinig adressen over zo.