Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
nieuwe keerringen monteren [zonder boven rand]
- Bijlagen
-
- DSC_0785.jpg (13.06 KiB) 13057 keer bekeken
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
vervolgens de sportkeerring weer monteren met wat kitde wilde 13 schreef:nieuwe keerringen monteren [zonder boven rand]
- Bijlagen
-
- DSC_0787.jpg (29.06 KiB) 13054 keer bekeken
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
ja in de schuur is mij te koudEnzo-tvdzijden schreef:Geen koude schuur maar de warme zolder.
Goed werk Marcel.
Enzo
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Zeker weten. Goed alternatief voor die niet passende imi zooi.pimvandongen schreef:Mooi gedaan!
Beelden spreken bij zulke klusjes.
Enzo
- de wilde 13
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 22 mar 2004, 18:43
- Locatie: Stompwijk
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
ik heb idee niet van mij zelfdijk schreef:zeker een mooie oplossing marcel
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
de wilde 13 schreef:ik heb idee niet van mij zelfdijk schreef:zeker een mooie oplossing marcel
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Afgelopen vrijdagavond nog een sleutelsessie gedaan.
Voorvork gemonteerd, afgevuld, en stuurplaat met stuur weer gemonteerd. Gas en koppelingskabel gemonteerd. Ketting en achterwiel had Marcel en ik al een week eerder gedaan.
Carburateur aangesloten. Wel nog even een dekselpakking (was gescheurd) bestellen (of uit het magazijn) voor de 12mm Bing.
Cilinder en kop had ik vorige week al gedemonteerd en schoongemaakt met mijn beproefde ultrsoonbad methode. Marcel ging uit zijn dak omdat het set weer nieuw lijkt. Deze cilinder rammelde al behoorlijk dus aan het meten gegaan. Zat een hoge Mahle zuiger (lage blokveren) in van een eitankcilinder (was al letters te klein) en de cilinder had al een aardige stootrand. Verder wel een goede glimmende chroomwand. Speling van de zuiger zat al boven de 0,1mm dus rammelen was niet echt gek.
Laat Enzo nog een hagelnieuwe hoge zuiger maat L in zijn voorraad hebben. Na meten kwamen wij weer op frisse spelingen.
Na montage met dunne voetpakking en dunne 0,15mm ALU koppakking had het vliegwiel weer een behoorlijke weerstand van de compressie.
Wat nog te doen, remschoenen voor de 120mm nieuwe naaf bestellen (wie heeft nog of waar zijn er nog NOS te koop ) zodat ook het voorwiel erin kan. Daarna een kwestie van afmonteren, uitlaat (pasta vergeten mee te nemen van huis) kettingkast en motorschermen.
Voordat we de schuur weer gingen verlaten toch nog even een trapje en lopen (zonder uitlaat) zonder bijgeluiden.
Enzo en Marcel
Voorvork gemonteerd, afgevuld, en stuurplaat met stuur weer gemonteerd. Gas en koppelingskabel gemonteerd. Ketting en achterwiel had Marcel en ik al een week eerder gedaan.
Carburateur aangesloten. Wel nog even een dekselpakking (was gescheurd) bestellen (of uit het magazijn) voor de 12mm Bing.
Cilinder en kop had ik vorige week al gedemonteerd en schoongemaakt met mijn beproefde ultrsoonbad methode. Marcel ging uit zijn dak omdat het set weer nieuw lijkt. Deze cilinder rammelde al behoorlijk dus aan het meten gegaan. Zat een hoge Mahle zuiger (lage blokveren) in van een eitankcilinder (was al letters te klein) en de cilinder had al een aardige stootrand. Verder wel een goede glimmende chroomwand. Speling van de zuiger zat al boven de 0,1mm dus rammelen was niet echt gek.
Laat Enzo nog een hagelnieuwe hoge zuiger maat L in zijn voorraad hebben. Na meten kwamen wij weer op frisse spelingen.
Na montage met dunne voetpakking en dunne 0,15mm ALU koppakking had het vliegwiel weer een behoorlijke weerstand van de compressie.
Wat nog te doen, remschoenen voor de 120mm nieuwe naaf bestellen (wie heeft nog of waar zijn er nog NOS te koop ) zodat ook het voorwiel erin kan. Daarna een kwestie van afmonteren, uitlaat (pasta vergeten mee te nemen van huis) kettingkast en motorschermen.
Voordat we de schuur weer gingen verlaten toch nog even een trapje en lopen (zonder uitlaat) zonder bijgeluiden.
Enzo en Marcel
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Dat zijn goede berichten Tjerry. Als het eerste voorjaarszonnetje doorbreekt krijgt de fluor weer de sporen.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
@ Enzo
Waar heb je de pasta voor gebruikt. Is dat voor de uitlaatbocht - cilinder aansluiting?
Wat voor merk gebruik je hiervoor?
Waar heb je de pasta voor gebruikt. Is dat voor de uitlaatbocht - cilinder aansluiting?
Wat voor merk gebruik je hiervoor?
- Andy
- Berichten: 10325
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Hoe kan de cilinder al een flinke stootrand hebben. Aan het begin was de cilinder nog in nieuwstaat met de originele zuiger
Heeft Marcel zoveel km's ermee gereden
Wonderlijk dat ie nu niet tikt en rammelt, meestal met een stootrand een dikkere voetpakking monteren doet het verminderen.
Andy,
Heeft Marcel zoveel km's ermee gereden
Wonderlijk dat ie nu niet tikt en rammelt, meestal met een stootrand een dikkere voetpakking monteren doet het verminderen.
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Dat was alleen in nieuwstaat bij de rode RM 1974. Deze had al km's en een andere (verkeerd type) zuiger. Dat is er destijds door Marcel zo weer opgezet met nieuwe pakkingen. Verder zijn er natuurlijk ook de nodige km's mee gereden. Afgelopen jaar woon/werk en daarvoor hobby km's.Andy schreef:Hoe kan de cilinder al een flinke stootrand hebben. Aan het begin was de cilinder nog in nieuwstaat met de originele zuiger
Heeft Marcel zoveel km's ermee gereden
Wonderlijk dat ie nu niet tikt en rammelt, meestal met een stootrand een dikkere voetpakking monteren doet het verminderen.
Andy,
En de stootrand komt pas goed in beeld als je de cilinder vetvrij maakt. Wat ik flink vind zou een ander van zeggen ik zie/voel niks.
Enzo
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 493 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
hans niks meer liggen tjerry,dick baan of homoet meschien bij de nieuwe partij onderdelen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Marcel gaat geen nieuwe cilinder en zuiger kopen Jeroen. Zo'n cilinder is trouwens zeldzamer dan een nieuwe 99.dijk schreef:hans niks meer liggen tjerry,dick baan of homoet meschien bij de nieuwe partij onderdelen
Nu heeft hij een nieuwe originele Mahle zuiger die past bij de stootrand.
Want als je nu de gewone dubbele blokveerzuiger die bij de cilinder hoort monteert gaan de zuigerveren over het minimale randje. En dat ga je horen en kan ellende geven.
De oude zuiger/cilinder combi had meer last van de grote speling dan van de stootrand.
En rijden deed hij best nog goed.
Enzo
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 493 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
de remblokken bedoel ik tjerryEnzo-tvdzijden schreef:Marcel gaat geen nieuwe cilinder en zuiger kopen Jeroen. Zo'n cilinder is trouwens zeldzamer dan een nieuwe 99.dijk schreef:hans niks meer liggen tjerry,dick baan of homoet meschien bij de nieuwe partij onderdelen
Nu heeft hij een nieuwe originele Mahle zuiger die past bij de stootrand.
Want als je nu de gewone dubbele blokveerzuiger die bij de cilinder hoort monteert gaan de zuigerveren over het minimale randje. En dat ga je horen en kan ellende geven.
De oude zuiger/cilinder combi had meer last van de grote speling dan van de stootrand.
En rijden deed hij best nog goed.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Bedankt, gaan we navragen.dijk schreef: de remblokken bedoel ik tjerry
Enzo
- Andy
- Berichten: 10325
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Ken nog iemand die nog een paar van die cilinders heeft,,, NOS en origineel, want ze zijn ook in de imi uitvoering geweest.
Andy,
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
De vraag is meestal wil hij/zij er van af en wat is de prijs. Stuur anders even een pb.Andy schreef:Ken nog iemand die nog een paar van die cilinders heeft,,, NOS en origineel, want ze zijn ook in de imi uitvoering geweest.
Andy,
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Zo vanavond weer even met Marcel in de hobbyschuur geweest.
Afbouwen.
Enzo
Afbouwen.
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN0519 (Small).JPG (64.99 KiB) 10890 keer bekeken
-
- DSCN0515 (Small).JPG (56.39 KiB) 12629 keer bekeken
-
- DSCN0517 (Small).JPG (59.3 KiB) 12629 keer bekeken
-
- DSCN0518 (Small).JPG (56.17 KiB) 12629 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 26 dec 2012, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Voorvork dempt weer als nieuw en lekvrij. Motor loopt prachtig stil en uitlaat helemaal dicht bij de tuit. Wat wil je nog meer.
Twee nieuwe complete wielen, spaken, naven en ankerplaten. Hij is weer klaar voor de kouwûh klauwûh rit.
Enzo
Twee nieuwe complete wielen, spaken, naven en ankerplaten. Hij is weer klaar voor de kouwûh klauwûh rit.
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN0524 (Small).JPG (63.67 KiB) 12620 keer bekeken
-
- DSCN0525 (Small).JPG (54.76 KiB) 12620 keer bekeken
-
- DSCN0526 (Small).JPG (54.67 KiB) 12620 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60395
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
Omdat het zo fraai is, de kleine breitwand. Heeft Enzo toch weer effe mooi schoon gekregen.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN0523 (Small).JPG (51.34 KiB) 10889 keer bekeken
-
- DSCN0521 (Small).JPG (45.54 KiB) 12617 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 26 dec 2012, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 493 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Restauratie GP 4_speed 1973 Fluor
toppertje de kreidler zo weer,veel plezier weer marcel met je kreidler
tjerry 25000 berichten
tjerry 25000 berichten