Zelfbouw crosser van huibert
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Zelfbouw crosser van huibert
mensen mannen...ga een crossertje maken en het moet een beetje op een kreidlertje gaan lijken. Dit is het begin en zal af en toe is een fotootje posten. Heb geen centen voor een echte dus probeer ik het zo, komt natuurlijk wel een zeer snelle 60 onder etc... zoek eigenlijk nog een tankje en zitje om het wat leuk te maken en wat meer kreidler... dus ...wie... oke groetje huib en nog prettige jaarwissling etc...
- Bijlagen
-
- DSC00205.JPG (96.82 KiB) 26305 keer bekeken
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 02 apr 2006, 17:37
- Locatie: Achterhøek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik vind het ook wel vet zon nagenoeg horizontaal blokje, maar maak me ook een beetje zorgen over de werking van de (natte) koppeling en smering in je bak, en offc. de koelribben die zo ook niet echt ideaal zijn (paar gaten in boren?). Verder ziet ie er bruut uitvicente schreef:Ziet er leuk uit! Maar gaat dat wel goed zo met de olie of smering van de olie in het blok aangezien hij zo schuin hangt?
Leuk om te volgen
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
wat je wilt is dat de ketting altijd even strak gespannen blijft.Rommats schreef:Heb wel eens een boekie gelezen over frame bouw en meen me te herrinneren dat het meest ideale is als krukas-uitgaande tandwiel en achtertandwiel in 1 lijn liggen,vraag mij ook niet waarom
als je tandwiel dan niet in lijn ligt, wordt je ketting slapper of strakker
wanneer je inveert.
kijk maar eens bij iemand met een open ketting,
als i er op gaat zitten wordt hij zelfs bij een Kreidler iets strakker.
voor de rest zou ik dit frame goed verbouwen of laten verbouwen.
het eerste probleem is misschien al het blok, zo gaat het niet werken
en als i verder horizontaal komt komt de kop al snel tegen het voorwiel aan.
het frame moet dus langer en het liefst lichter.
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Dit word een gevaarlijk fietsje om op te rijden!
Bij het remmen met de voorrem wil het voorwiel naar achteren en bij optrekken begint het achterwiel te duwen. In beide gevallen wil het frame korter worden. De onderste framebuizen in combinatie met het blok vangen dit op! De doorgezaagde buis boven de cilinder is niet voor niets zo dik! Ook al vang je dit op met een buis boven je Kreidlerblok dan nog ben je niet sterk genoeg. Ook bij inveren van de voorvering gaat je spatbord en je wiel de cilinder raken. Dan moet je de balhoofdhoek weer veranderen. Stuurt tie als een chopper. Oftewel niet meer de hoek om te krijgen!
Desondanks veel succes!
Ik ben benieuwd hoe je dit oplost.
Bij het remmen met de voorrem wil het voorwiel naar achteren en bij optrekken begint het achterwiel te duwen. In beide gevallen wil het frame korter worden. De onderste framebuizen in combinatie met het blok vangen dit op! De doorgezaagde buis boven de cilinder is niet voor niets zo dik! Ook al vang je dit op met een buis boven je Kreidlerblok dan nog ben je niet sterk genoeg. Ook bij inveren van de voorvering gaat je spatbord en je wiel de cilinder raken. Dan moet je de balhoofdhoek weer veranderen. Stuurt tie als een chopper. Oftewel niet meer de hoek om te krijgen!
Desondanks veel succes!
Ik ben benieuwd hoe je dit oplost.