harry-65 schreef: ↑13 apr 2020, 15:29
Flocke schreef: ↑12 apr 2020, 01:33
Wahrscheinlich hast Du die restlichen 3 Teile unbemerkt bei den letzten Ölwechseln entsorgt ...
Gruß
Carsten
Bij het olie vervangen laat ik de olie in een bak leeglopen. Het had – als iets van ijzer uit was gekomen - mij zeer zeker opgevallen.
Ik ben niet eerder brokjes metaal tegengekomen tijdens het olie vervangen.
Het blokje is zeer waarschijnlijk - gezien de leeftijd - wel eerder open geweest.
Misschien dat er van de ketting al eerder iets was afgebroken en de boel zo weer in elkaar is gezet?
Motortje maakte ook geen rare “bijgeluiden”. Alles is weer schoon, netjes en op de ketting na nog heel.
De nieuwe ketting is besteld en ik hoop einde van deze week als de onderdelen binnen zijn de boel weer in elkaar te zetten.
Harry.
Harry, altijd spannend om een blok open te maken en weer goed in elkaar te krijgen.
Het is bij jou geen overbodige luxe en ik hoop dat je aan het eind van de rit van de olie lekkage af bent.
Ik weet nog dat het monteren van het schakelsegment, de hevel en de palletjes van de 3 bak van Marcel en mij een lastig klusje was.
Met name om de boel in elkaar te houden tijdens het monteren van de as van het schakelelement.
Je heb bijna zes paar handen nodig, maar uiteindelijk lukte het met een stukje tape er om heen, de boel bij elkaar te houden.
viewtopic.php?f=23&t=45174&hilit=groen+ ... 75#p742709
Hier lees je trouwens ook een tip van Eifelyeti die er een dun kabelbindertje omheen doet.
Succes, maar zorg voor een derde handje.
Groet Kees