restauratie verslag eitank k54 mink.w

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

restauratie verslag eitank k54 mink.w

#1 Bericht door mink » 18 feb 2007, 18:36

hallo kreidler rijders en liefhebbers cq hobby-isten.
nu mag ik me ook bij het :KREIDLER legioen aansluiten

van mijn 16 e tot 18e jaar op FlORETT gereden maar het laat je nooit echt los,

nu eindelijk na 40 jaar WEER op een KREIDLER FLORETT.!

j.l zaterdag gehaald bij rien v/d wal wel schrikken hoor .!

maar zondag ochtend aan begonen'' moe'' naar de kinderen ,en klein kinderen kon ik ongestoord sleutelen , maar miste haar toch.

[nu zelf voor de koffie zorgen].

het begin is er en zal nog lang duren ivb financien maar alles op z,n tijd
en ik heb zeeen van tijd !!

ik hoop dat de foto,s er goed op komen die ik gemaakt hebt en ga maken
van het verslag maar werk genoeg .

en ik hoop dat ik met vragen aan jullie,op jullie support kan rekenen??

alvast bedankt ze zullen zeker komen die vragen van mijn kant.!!!

h.gr mink westerduin
Laatst gewijzigd door mink op 05 jan 2008, 10:01, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 feb 2007, 19:09

Leuk verhaal Mink. Welkom op het Kreidlerforum.
Er zijn gelukkig goede eitank specialisten hier actief die je goed kunnen helpen.
:idea: Ik zou alvast de eitank restauraties die al op het forum gepasseerd zijn grondig nalezen

Enzo

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door mink » 18 feb 2007, 21:39

Is er nog hoop?
Bijlagen
DSCF0018_C.JPG
DSCF0018_C.JPG (32.98 KiB) 35450 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mink op 18 feb 2007, 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door mink » 18 feb 2007, 21:40

Je kan het maar weten.
Bijlagen
DSCF0037_C.JPG
DSCF0037_C.JPG (41.56 KiB) 35445 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mink op 18 feb 2007, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#5 Bericht door mink » 18 feb 2007, 21:41

Na een zondagje sleutelen.
Bijlagen
DSCF0040_C.JPG
DSCF0040_C.JPG (43.34 KiB) 35443 keer bekeken
Laatst gewijzigd door mink op 18 feb 2007, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 feb 2007, 21:43

Lijkt me een eitje :lol:

Hele mooie complete basis. Zie je niet vaak.

Enzo

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#7 Bericht door mink » 18 feb 2007, 22:04

oke bedankt voor jullie reaktie's, ik was even teleurgesteld van het model ik had gehoopt op een 65 er.

maar na een dagje sleutelen zeer trots.

h.gr mink.w

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#8 Bericht door mink » 18 feb 2007, 22:10

hier mij zelf.!!
Bijlagen
DSCF0021_C.JPG
DSCF0021_C.JPG (38.27 KiB) 35430 keer bekeken

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

#9 Bericht door Michel » 18 feb 2007, 22:52

Leuk om na zo veel jaren je oude liefde weer tegen te komen.
Laat je hem als motorfiets keuren, want dat is het zo te zien?

Erg veel plezier met de ei-tank

Groeten Michel

dappie
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jan 2004, 09:57
Locatie: Hasselt
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door dappie » 18 feb 2007, 23:29

mink schreef:hier mij zelf.!!

dit vind ik van die geweldige foto's! een man die z'n liefde van vroeger weer oppakt :D

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door mink » 18 feb 2007, 23:55

JA MICHEL RIEN HEEFT AANGEBODEN ER EEN GROTERE CYL. OP TE ZETTEN.T.Z.T

EN DAPPIE DAT VIRUS LAAT JE NIET LOS ALS JE ER VOOR GEVALLEN BENT[JEUGD SENTIEMENT ] MAAR TOEN AARDIG WAT KILO,S MINDER
DAN NU.!!HA HA

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#12 Bericht door Dimage » 18 feb 2007, 23:56

Zwitsers Motorradje zo te zien.

Je mag alleen denk ik wel voor een ander typeplaatje zorgen, want alleen K54 klopt niet (tenzij het nog een ouder type is) en zo te zien is dat niet door Kreidler zelf ingeslagen (zal vermoedelijk K54/1 moeten zijn).

Verder zou ik als eerste op zoek gaan naar een achterlicht, want die kunnen nog wel eens moeilijk te vinden zijn.

Ik zie dat je al een tijd uit het Kreidler-gebeuren bent.
Heb een tijd geleden voor iemand een lijst met tips opgesteld m.b.t. een eitje restaureren, wellicht heb je er wat aan;
http://www.classicsonwheels.nl/index.ph ... 9&Itemid=2

Veel succes gewenst. 8)

mvg Frans

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door rick rol » 19 feb 2007, 10:56

viewtopic.php?t=15915&highlight=

Anders kijk je op mijn restauratieverslag ik heb er net 1 klaar ,ik denk zeker dat je een mooie bassis hebt om restaureren komt wel veel bij kijken bij dit type dus bereid je goed voor en lees echt de diverse verslagen op de site of klik mijn link aan en neem een bak koffie en ga lekker lezen dan weet je weer veel meer ook frans zijn verslag is perfect.heb ik ook veel aan gehad.

succes ermee :lol:

gr rick

Gebruikersavatar
kreidler65
Berichten: 376
Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#14 Bericht door kreidler65 » 19 feb 2007, 19:36

Je mag alleen denk ik wel voor een ander typeplaatje zorgen, want alleen K54 klopt niet (tenzij het nog een ouder type is) en zo te zien is dat niet door Kreidler zelf ingeslagen (zal vermoedelijk K54/1 moeten zijn).
is origineel 1960 alleen K54 op typeplaatje

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#15 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 feb 2007, 19:45

kreidler65 schreef:Je mag alleen denk ik wel voor een ander typeplaatje zorgen, want alleen K54 klopt niet (tenzij het nog een ouder type is) en zo te zien is dat niet door Kreidler zelf ingeslagen (zal vermoedelijk K54/1 moeten zijn).
is origineel 1960 alleen K54 op typeplaatje
En nog niet geregistreerd bij Maloud :cry:
http://fswfs03.fsw.vu.nl/ma.dorr/Kreidl ... 08-nr.html en
http://fswfs03.fsw.vu.nl/ma.dorr/Kreidl ... 001-01.htm

Enzo

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#16 Bericht door mink » 19 feb 2007, 20:14

frans bedankt, inderdaad ik heb jou verslag nog niet gelezen en ga dat zeker doen alle hulp is welkom

gelijk een paar vraagjes 9ltr.tank is er nog een grotere ??

het frame dat op de foto staat in de spuitplamuur zie ik een gereedschap bakje

dat zit bij mij niet dat is alleen een beugel heb ik dan geen afsluitbaar kastje zat er niet op.

rick op jou verslag heb ik al eerder gekeken interesant en zeker leerzaam

h.gr mink

vandaag in m,n hok bezig geweest met af timmeren is gedoopt door mijn vrouw als ''KREIDLER eieren hok ''

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#17 Bericht door mink » 19 feb 2007, 20:32

enzo ,het is nu gedaan bedankt voor de tip.!

h.gr mink.w

Gebruikersavatar
mikeman
Berichten: 183
Lid geworden op: 02 aug 2006, 19:35
Locatie: Leusden
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

#18 Bericht door mikeman » 19 feb 2007, 21:52

Mink,

Gefeliciteerd met je eitje. Je hebt waarschijnlijk een vroeger type (t/m '61 dacht ik) zonder afsluitbaar gereedschapbakje. Hoort een rubberen gereedschapsbakje bij dat achter het beugeltje op het frame blijft steken (onder de tank). Je hebt de grote ei-tank. Er is ook nog een kleinere tank met de claxon onder de tank ipv onder de koplamp. Dit is een nog ouder type (t/m '58). Peter van Es heeft veel ei-tank delen, speciaal veel rubberdelen, en daarvan zitten er echt heel veel op zo'n eitje.

Veel succes met de restauratie.

Gr.
Mikeman

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#19 Bericht door Dimage » 19 feb 2007, 23:29

kreidler65 schreef:Je mag alleen denk ik wel voor een ander typeplaatje zorgen, want alleen K54 klopt niet (tenzij het nog een ouder type is) en zo te zien is dat niet door Kreidler zelf ingeslagen (zal vermoedelijk K54/1 moeten zijn).
is origineel 1960 alleen K54 op typeplaatje
Wanneer je de uitvoering bekijkt dan is het overduidelijk een Zwitsers eitje (K54/1).

http://www.kreidler-museum.de/60-ch.htm

Afbeelding

Voor zover ik weet kent Duitsland ook verder geen originele 1-zitters

Dit is de gewone Duitse K54;

http://www.kreidler-museum.de/1960kkr.htm

Afbeelding

Tevens is er overduidelijk gerommeld met de typeaanduiding.
Vandaar mijn bewering dat het geen echte K54 is maar een K54/1

Maar ja, wanneer de RDW er in mee gaat dat het een Duitser (K54) is, alleen maar beter; scheelt je weer wat invoer gezeur. :wink:

mvg Frans

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#20 Bericht door mink » 19 feb 2007, 23:46

hallo frans ,het bovenste grijze type is het en rien vertelde dat dit een zwitser is .

maar waar ik van uitging [ingedachte ]was een rood eitje uit "65
het is nu een uit "60 er geworden en ik ben er trots op .

ja dat rubber bakje werdt nog niet zo lang geleden aan geboden op
marktplaats .

zo weer even alles in kruipolie gezet sleuteld prettiger dan kwart slag voor afdraaien uitscheiden.

frans bedankt.

h.gr mink.w
Laatst gewijzigd door mink op 23 feb 2007, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#21 Bericht door Dimage » 19 feb 2007, 23:55

Hallo Mink,

Weet zeker dat het een plaatje kan gaan worden, zo te zien mis je op het achterllicht na weinig.
Heb de nodige eitank info op m'n website staan voor je, wellicht wel leuk om door te nemen en nog enthousiaster te geraken.

http://www.classicsonwheels.nl/ei-tanken/index.htm

Inlog van het VIP gedeelte is 110365

grtz Frans

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#22 Bericht door mink » 20 feb 2007, 01:49

hallo frans, wij hebben nog meer raak vlaken ,namelijk model auto,s

want toen ik nog aktief aan de ned,ecomie mee werkte als taxi onderneming samen met mijn vrouw zij dag en ik nacht,s,

maar door het bel.klimaat hier helpen ze hard werken de goot in .

het moest er even uit.!!!!

maar in die 23 jaar op de weg zitten hebben we veel verschilende auto,s gehad .

dus ik heb een vitinekast met veel auto,s die ik heb gereden prive en voor het bedrijf.

maar nog niet alles ik zoek er nog een paar bv :volvo 244-wit''81
maar na het stoppen met mijn bedrijf geen tyd en geld meer voor over gehad .

maar nu in rustiger vaar water gaat het weer goed komen toch ja toch!!

h.gr mink.w

ik heb je verslag van de resauratie nu net doorgelezen heel leerzaam
en veel tips iedergeval bedankt .

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

restauratie ei tank mink.w

#23 Bericht door mink » 24 feb 2007, 23:28

hallo weer een druke week achterde rug 3 verjaardagen ,en tussen door aan mijn grote liefde werken .

woensdag van een oude kloostertafel een werktafel gemaakt met 2 wielklemen.

tafel voorzien van 4 zwenk wieltjes met rem zodat hij wendbaar is in het kreidler hok en op de rem kan zetten als ik bezig ben.

ze hangt niet meer maar staat nu stevig in de wielklemmen
Bijlagen
DSCF0006b.JPG
DSCF0006b.JPG (27.64 KiB) 35019 keer bekeken

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

rest eitje

#24 Bericht door mink » 24 feb 2007, 23:40

donderdag op mijn verjaardag [58] weer in het kreidler hok bezig geweest
wat gereedschap op gehangen en hier en daar wat uitgezocht en opgeruimd.

de tafel ingepakt met plastic en met motor cleaner het frame ,schermen binnen en buiten en beiden wielen in de week gezet,het motor blokje afgedicht voor het afspuiten morgen.

h.gr mink.w
Bijlagen
DSCF0017b.JPG
DSCF0017b.JPG (29 KiB) 35011 keer bekeken

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#25 Bericht door mink » 25 feb 2007, 00:04

vrijdag kabel van contra gewicht vervangen van de deur.
regengoot geplaats boven de deur.

mobielentafel verlengt ivb met de lengte van het frame,naar buiten gereden en afgespoten met de karcherhd spuit.

uitlaten lekken en met lucht droog geblazen ,de florett en werktafel naar binnen gereden.

alle kabels gedemonteerd en benoemd en gemerkt .

heb afgelopen week bij het demonteren veelvuldig kruip oliegespoten
op alle te demonteren bouten en moeren.

maar toch ondanks alle voorzichtigheid toch nog het afstel boutje van de kopeling in het frame afgebroken .

en vastgesteld dat hij nooit goed soepel heeft kunnen schakelen want de kabels in het schakelmeganisme op het stuur waren niet kruislings
gemonteerd maar met eenbocht terug gelegd .

h.gr mink.w
Laatst gewijzigd door mink op 07 sep 2007, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie