Kreidler GP Racer.
- E_Bussink
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 09:39
- Locatie: Oude Pekela
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
v,veen 67
volgens mijn bron horen er in v,veen 67 nog net 19 inch wielen in.
ik heb er zelf mee gereden van 2003 tot 2007,totdat in ermee onderuit ging.
en op advies van mede coureurs toch maar naar 18 inch gegaan met veel -
betere kwaliteit banden, het verschil was enorm groot ,dus ze hadden wel-
gelijk, maar caveman het klopt wel er horen 19 inch in.
ik heb er zelf mee gereden van 2003 tot 2007,totdat in ermee onderuit ging.
en op advies van mede coureurs toch maar naar 18 inch gegaan met veel -
betere kwaliteit banden, het verschil was enorm groot ,dus ze hadden wel-
gelijk, maar caveman het klopt wel er horen 19 inch in.
- HAAGSESPUITER
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 09 mar 2006, 22:42
- Locatie: drieborg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Jan. K
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
- Locatie: Haarlemmermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: v,veen 67
Welkom...E_Bussink schreef:volgens mijn bron horen er in v,veen 67 nog net 19 inch wielen in.
ik heb er zelf mee gereden van 2003 tot 2007,totdat in ermee onderuit ging.
en op advies van mede coureurs toch maar naar 18 inch gegaan met veel -
betere kwaliteit banden, het verschil was enorm groot ,dus ze hadden wel-
gelijk, maar caveman het klopt wel er horen 19 inch in.
Foto's ajb
- E_Bussink
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 09:39
- Locatie: Oude Pekela
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
he wat een bekende foto,s die gaan ook de hele wereld rond.
het klopt helemaal Ton, dat artikel van 1967 heb ik ook helemaal.
maar er is nog een artikel daar zeggen ze dat de eersten(het rijwielgedeelte) was gebaseerd op die van 1962.
en dat heb ik weer na gevraagd bij de bouwers van toen.
maakt verder ook niet uit ,als het maar rolt he,het blijf een mooie hobby.
Eric
het klopt helemaal Ton, dat artikel van 1967 heb ik ook helemaal.
maar er is nog een artikel daar zeggen ze dat de eersten(het rijwielgedeelte) was gebaseerd op die van 1962.
en dat heb ik weer na gevraagd bij de bouwers van toen.
maakt verder ook niet uit ,als het maar rolt he,het blijf een mooie hobby.
Eric
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Hilvert , volgens mij lijkt deze ook wel op een 67 model .
Dit wordt ons winter projectje , volgens mij is hier nog wel wat van te maken
Dit wordt ons winter projectje , volgens mij is hier nog wel wat van te maken
- Bijlagen
-
- Kreidler 2.JPG (65.48 KiB) 9718 keer bekeken
-
- kreidler 3.jpg (71.09 KiB) 9718 keer bekeken
-
- kreidler 4.JPG (73.74 KiB) 9718 keer bekeken
-
- Kreidler 5.JPG (62.91 KiB) 9718 keer bekeken
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
De 1967 produktieracer is grotendeels anders dan de 1962 fabrieksracer, dus hoe ze tot die uitspraak komen is mij een raadsel.E_Bussink schreef:he wat een bekende foto,s die gaan ook de hele wereld rond.
het klopt helemaal Ton, dat artikel van 1967 heb ik ook helemaal.
maar er is nog een artikel daar zeggen ze dat de eersten(het rijwielgedeelte) was gebaseerd op die van 1962.
en dat heb ik weer na gevraagd bij de bouwers van toen.
maakt verder ook niet uit ,als het maar rolt he,het blijf een mooie hobby.
Eric
Inderdaad er zit in beide een achterste motorophanging en swingarm van een "straat" Kreidler maar daar houd de overeenkomst ook wel ongeveer op.
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 20 feb 2005, 12:52
- Locatie: hilversum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
johan die op de foto van jouw is model 68
voet rem anders om Cees v K rijd met zoon model
mvg Roald
voet rem anders om Cees v K rijd met zoon model
mvg Roald
Laatst gewijzigd door roaldvand op 20 jul 2009, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
caveman schreef:
Maakt mij verder niet uit....
Heb al vaker gezegd wat is origineel aan een racer..... volgens mij niks....
als het er maar in grote lijnen op lijkt toch.......
----------------------------------------------------------------------------
En daar ga je de fout in Hilvert.
Als je pretendeert een v veen racer van 67 te bouwen moet deze er net zo uitzien als de racer toen werd afgelevert,doe je dat niet is het ook geen 67er v.veen
Er reden natuurlijk vele zelfbouwproducten rond in die jaren maar dat waren geen v.veen productieracers.
Als je je niet aan de originele onderdelen wilt houden noem het dan een eigenbouw........geen v.veen
de bouw van een replica ongeacht van wat voor merk is moeilijker dan men denkt en vaak staan er in het rennerskwartier gedrochten wat nergens op lijkt met de naam v.veen erop,als je vraagt aan de trotse bezitter waarom er een leleu naaf in zit i.p.v. een campagnolo krijg je vaak als antwoord"die is niet zo duur of die had ik liggen"
bouw dan geen replica...............
rené
Maakt mij verder niet uit....
Heb al vaker gezegd wat is origineel aan een racer..... volgens mij niks....
als het er maar in grote lijnen op lijkt toch.......
----------------------------------------------------------------------------
En daar ga je de fout in Hilvert.
Als je pretendeert een v veen racer van 67 te bouwen moet deze er net zo uitzien als de racer toen werd afgelevert,doe je dat niet is het ook geen 67er v.veen
Er reden natuurlijk vele zelfbouwproducten rond in die jaren maar dat waren geen v.veen productieracers.
Als je je niet aan de originele onderdelen wilt houden noem het dan een eigenbouw........geen v.veen
de bouw van een replica ongeacht van wat voor merk is moeilijker dan men denkt en vaak staan er in het rennerskwartier gedrochten wat nergens op lijkt met de naam v.veen erop,als je vraagt aan de trotse bezitter waarom er een leleu naaf in zit i.p.v. een campagnolo krijg je vaak als antwoord"die is niet zo duur of die had ik liggen"
bouw dan geen replica...............
rené
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
René geloof me als ik iets doe..........tet schreef:caveman schreef:
Maakt mij verder niet uit....
Heb al vaker gezegd wat is origineel aan een racer..... volgens mij niks....
als het er maar in grote lijnen op lijkt toch.......
----------------------------------------------------------------------------
En daar ga je de fout in Hilvert.
Als je pretendeert een v veen racer van 67 te bouwen moet deze er net zo uitzien als de racer toen werd afgelevert,doe je dat niet is het ook geen 67er v.veen
Er reden natuurlijk vele zelfbouwproducten rond in die jaren maar dat waren geen v.veen productieracers.
Als je je niet aan de originele onderdelen wilt houden noem het dan een eigenbouw........geen v.veen
de bouw van een replica ongeacht van wat voor merk is moeilijker dan men denkt en vaak staan er in het rennerskwartier gedrochten wat nergens op lijkt met de naam v.veen erop,als je vraagt aan de trotse bezitter waarom er een leleu naaf in zit i.p.v. een campagnolo krijg je vaak als antwoord"die is niet zo duur of die had ik liggen"
bouw dan geen replica...............
rené
dan staat de rest er bijna bij te kwijlen wees niet ongerust.....
ik laat hem wel goedkeuren door hem hier op de site te zetten.
nu je het er toch over hebt vind ik al dat het al gebeurt met de cilinders (scooter binnenwerk) daarom wil ik gewoon rijwind. kun je ook niks verbergen.
de carbjes wat er achter hangt bij een bijv 72 model met een nieuwe dellorto black edition?
en zo kan ik nog wel even doorgaan. dat ga je bij mij, echt niet zien hoor.
Greetz cave