RS69 schreef:Zie mijn eerdere opmerking in dit topic.
Ik heb zowel NOS originele als ook imi (imi kun je herkennen aan het iets te grote logo van CEV) toegepast. Ik heb goede ervaring met de imi met CEV logo er in , je kunt de imi ook herkennen aan maar een klinknagel aan de sluiting waar je de ring mee vast schroeft aan het koplamphuis. De originele hebben daar 2 klinknagels. Ik heb jaren geleden een imi met logo gekocht bij Jaap Janissen en ook al eens wat op beurzen. Er zijn ook imi zonder logo volgens mij, en die passen niet zo goed heb ik gehoord.
Even 2 foto,s bijgevoegd, de rechter op de foto is de NOS die ik uit een kelder bij een oude fietsenmaker heb gered en die dus beslist origineel is, ik heb er later nog eenzelfde bijgekocht die uit een oude voorraadje uit Duitsland kwam.
Gr
Hallo,
Ik vind het fijn dat je goede ervaringen hebt met de imitatie randjes.
Maar ik blijf er huiverig voor, er zit schijnbaar toch verschil in de pasvorm. Daarnaast ken ik ook verhalen genoeg van randjes die binnen no time weer aan het roesten zijn.
Ik heb inmiddels een paar lijntjes uit gegooid voor het vinden van een orginele, hopelijk vang ik er 1, ik heb geduld.
Zo, het indirecte schakelsysteem had ik nog niet helemaal aangepakt.
-Het grote deel waar de kunststof bus in zit was eigenlijk nog perfect, spelingsvrij met een nieuw pinnetje, maar ik heb wel het volgende vervangen:
-De blokbout waar de kunststof bus op loopt.
-Vulringen.
-Seegerringen.
-Banaantje.
-Pinnetjes + borgveer.
-Oog om de schakelnaaf.
-Kunststof bus.
-Schakelveer.
Het geheel gemonteerd, en even het kunststof busje geruimd met 11 H7, dan past dat perfect
de volgende keer meer