RS 1973
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS 1973
dag ries,
leuk projectje.................alleen wat langdurig.
het staat je niet in de weg,en geduld is een zeer schone zaak.
kom binnenkort bij je langs, even bijpraten !!!!
mvg tonnie
leuk projectje.................alleen wat langdurig.
het staat je niet in de weg,en geduld is een zeer schone zaak.
kom binnenkort bij je langs, even bijpraten !!!!
mvg tonnie
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
Ha Tonnie,
dat is prima, je weet de weg.
Zo, even een kleine update zowaar.
-Bij het in elkaar zetten van de voorvork heb ik imitatie sportkeerringen gebruikt, die zijn na 3-4? jaar volledig uitgedroogd..
-Ik ga nu de orginele sportkeerringen terug zetten, maar dan met 2 keerringen per poot er onder.
-De onderpoten waren nog niet mooi gepolijst, dat heb ik nu wel gelijk gedaan, even krasjes van aandraaien as moer weg geschuurd, ziet er weer mooi uit. Ik moet ze nog even spuiten.
Het oppakken van een oud restauratie project is net als revalideren, 2 stappen vooruit, 1 terug...
Het voorwiel was zo vet als wat, dus dit kostte wel weer even tijd om het weer te maken zoals ik het wil hebben.
De volgende keer meer.
gr. Ries
dat is prima, je weet de weg.
Zo, even een kleine update zowaar.
-Bij het in elkaar zetten van de voorvork heb ik imitatie sportkeerringen gebruikt, die zijn na 3-4? jaar volledig uitgedroogd..
-Ik ga nu de orginele sportkeerringen terug zetten, maar dan met 2 keerringen per poot er onder.
-De onderpoten waren nog niet mooi gepolijst, dat heb ik nu wel gelijk gedaan, even krasjes van aandraaien as moer weg geschuurd, ziet er weer mooi uit. Ik moet ze nog even spuiten.
Het oppakken van een oud restauratie project is net als revalideren, 2 stappen vooruit, 1 terug...
Het voorwiel was zo vet als wat, dus dit kostte wel weer even tijd om het weer te maken zoals ik het wil hebben.
De volgende keer meer.
gr. Ries
- Bijlagen
-
- DSC03090 [640x480].JPG (87.43 KiB) 8171 keer bekeken
-
- DSC03089 [640x480].JPG (63.47 KiB) 8171 keer bekeken
-
- DSC03087 [640x480].JPG (65.25 KiB) 8171 keer bekeken
-
- DSC03086 [640x480].JPG (53.54 KiB) 8171 keer bekeken
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
Gijs schreef:Hij is toch sneller!Gijs schreef:Moet ik nog opschieten, ander is Riesmans noch eerder klaar ook!
ze is nog niet klaar, je weet het dus nog niet Gijs
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
Hallo allemaal,
hierbij weer even een kleine update..
-Zoals in mijn vorige bericht waren de nieuwe imitatiekeerringen al verrot... maar gelukkig heb ik de orginele nog bewaard!
-Er komen nu 2 losse keerringen per poot in, met daar over heen een oude sportkeerring..
-Gelijk even het voorspatbord gepolijst, de dealersticker blijft waar die zit, is nog in mooie, goede staat.
-Uit voorzorg het voorwiel gelijk maar even weg gebracht om de trommel te laten vlakken van de binnenkant.
De volgende keer weer meer
gr.
hierbij weer even een kleine update..
-Zoals in mijn vorige bericht waren de nieuwe imitatiekeerringen al verrot... maar gelukkig heb ik de orginele nog bewaard!
-Er komen nu 2 losse keerringen per poot in, met daar over heen een oude sportkeerring..
-Gelijk even het voorspatbord gepolijst, de dealersticker blijft waar die zit, is nog in mooie, goede staat.
-Uit voorzorg het voorwiel gelijk maar even weg gebracht om de trommel te laten vlakken van de binnenkant.
De volgende keer weer meer
gr.
- Bijlagen
-
- DSC03091 [640x480].JPG (67.36 KiB) 7981 keer bekeken
-
- DSC03092 [640x480].JPG (63.71 KiB) 7981 keer bekeken
-
- DSC03097 [640x480].JPG (70.78 KiB) 7981 keer bekeken
-
- DSC03098 [640x480].JPG (66.56 KiB) 7981 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: RS 1973
Zo zien mijn keerringen er uit na bijna 40 jaar.Ries schreef:Ha Tonnie,
dat is prima, je weet de weg.
Zo, even een kleine update zowaar.
-Bij het in elkaar zetten van de voorvork heb ik imitatie sportkeerringen gebruikt, die zijn na 3-4? jaar volledig uitgedroogd..
-Ik ga nu de orginele sportkeerringen terug zetten, maar dan met 2 keerringen per poot er onder.
-De onderpoten waren nog niet mooi gepolijst, dat heb ik nu wel gelijk gedaan, even krasjes van aandraaien as moer weg geschuurd, ziet er weer mooi uit. Ik moet ze nog even spuiten.
Het oppakken van een oud restauratie project is net als revalideren, 2 stappen vooruit, 1 terug...
Het voorwiel was zo vet als wat, dus dit kostte wel weer even tijd om het weer te maken zoals ik het wil hebben.
De volgende keer meer.
gr. Ries
Enzo
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS 1973
Dat is ook met mijn RS gebeurt, nieuwe techniek met het originele uiterlijk.Ries schreef:-Zoals in mijn vorige bericht waren de nieuwe imitatiekeerringen al verrot... maar gelukkig heb ik de orginele nog bewaard!
-Er komen nu 2 losse keerringen per poot in, met daar over heen een oude sportkeerring..
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
Inmiddels zit de voorvork weer in elkaar.
Zoals gezegd met 2 losse dunne keerringen per poot.
Het deel dat naar binnen uitsteekt van de sportkeerring verwijderd.
Nu valt het niet meer op dat er nieuwe keerringen onder zitten.
Gelijk even het voorspatbord gemonteerd, met nieuw verchroomde orginele spatbordbeugels wat past dat toch goed
Toch nog even wat mooie nieuw verzinkte orginele spatbordbeugelboutjes gevonden
Weet iemand hoe orgineel de ring behandeld is onder de verchroomde bouten bij koplamp, kroonplaat en lampbeugel? Is dit gewoon electrolitisch verzinkt?
de volgende keer meer.
Zoals gezegd met 2 losse dunne keerringen per poot.
Het deel dat naar binnen uitsteekt van de sportkeerring verwijderd.
Nu valt het niet meer op dat er nieuwe keerringen onder zitten.
Gelijk even het voorspatbord gemonteerd, met nieuw verchroomde orginele spatbordbeugels wat past dat toch goed
Toch nog even wat mooie nieuw verzinkte orginele spatbordbeugelboutjes gevonden
Weet iemand hoe orgineel de ring behandeld is onder de verchroomde bouten bij koplamp, kroonplaat en lampbeugel? Is dit gewoon electrolitisch verzinkt?
de volgende keer meer.
- Bijlagen
-
- DSC03102 [640x480].JPG (58.41 KiB) 7908 keer bekeken
-
- DSC03103 [640x480].JPG (62.46 KiB) 7908 keer bekeken
-
- DSC03104 [640x480].JPG (93.19 KiB) 7908 keer bekeken
-
- DSC03106 [640x480].JPG (49.23 KiB) 7908 keer bekeken
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
Dan kun je nagaan dat ze vroeger echt kwalitatief goede onderdelen maaktenEnzo-tvdzijden schreef:Zo zien mijn keerringen er uit na bijna 40 jaar.Ries schreef:Ha Tonnie,
dat is prima, je weet de weg.
Zo, even een kleine update zowaar.
-Bij het in elkaar zetten van de voorvork heb ik imitatie sportkeerringen gebruikt, die zijn na 3-4? jaar volledig uitgedroogd..
-Ik ga nu de orginele sportkeerringen terug zetten, maar dan met 2 keerringen per poot er onder.
-De onderpoten waren nog niet mooi gepolijst, dat heb ik nu wel gelijk gedaan, even krasjes van aandraaien as moer weg geschuurd, ziet er weer mooi uit. Ik moet ze nog even spuiten.
Het oppakken van een oud restauratie project is net als revalideren, 2 stappen vooruit, 1 terug...
Het voorwiel was zo vet als wat, dus dit kostte wel weer even tijd om het weer te maken zoals ik het wil hebben.
De volgende keer meer.
gr. Ries
Enzo
gr. Ries
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: RS 1973
Zeker een stuk beter dan de meeste imitatie zooi ,dat was vroeger al puin en nu nog steeds,
maar soms moet je wel omdat het origineel niet meer te krijgen is,wat je zeker moet mijden is
het zogenaamde budget imi spul,dat is helemaal niks.
maar soms moet je wel omdat het origineel niet meer te krijgen is,wat je zeker moet mijden is
het zogenaamde budget imi spul,dat is helemaal niks.
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
Ik zoek nog een perfect orgineel koplamprandje.. iemand?
Of weten jullie andere opties?
De randjes die er een jaar of 4 terug waren, waren met een jaar weer verroest..
gr.
Of weten jullie andere opties?
De randjes die er een jaar of 4 terug waren, waren met een jaar weer verroest..
gr.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Re: RS 1973
Helaas Gijs, zowel in Emmerich als Didam zijn ze op, de laatste heb ik op mijn 73'er geplaatst.
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: RS 1973
Ries,je kunt gerust een imi kopen,duurt nog wel een paar jaar voordat die uit de schuur komt
Op ebay staan ze regelmatig,geen idee of het de ori randjes zijn.
Op ebay staan ze regelmatig,geen idee of het de ori randjes zijn.
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: RS 1973
ik heb zowel nog originele als ook imi (imi kun je herkennen aan het iets te grote logo van CEV) toegepast.
ik heb goede ervaring met de imi met CEV logo er in , je kunt de imi ook herkennen aan maar een klinknagel aan de sluiting waar je de ring mee vast schroeft aan het huis. De originele hebben daar 2 klinknagels. Ik heb jaren geleden een imi met logo gekocht bij jaap Janissen en al eens wat op beurzen.
Er zijn ook imi zonder logo volgens mij en die passen niet zo goed heb ik gehoord.
Gr
ik heb goede ervaring met de imi met CEV logo er in , je kunt de imi ook herkennen aan maar een klinknagel aan de sluiting waar je de ring mee vast schroeft aan het huis. De originele hebben daar 2 klinknagels. Ik heb jaren geleden een imi met logo gekocht bij jaap Janissen en al eens wat op beurzen.
Er zijn ook imi zonder logo volgens mij en die passen niet zo goed heb ik gehoord.
Gr
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: RS 1973
Hans van Eck ging altijd met een ori koplamp naar Jaap en sorteerde persoonlijk de boel uit. Dan nam hij de best passende mee.
De rest mocht Jaap houden.
Enzo
De rest mocht Jaap houden.
Enzo
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
Hmm dat wordt nog even zoeken dus voor een randje, heb nog meer van deze modellen koplamp, dus ik kan nog ff
Inmiddels toch weer wat verder gegaan.
-Ik had het voorwiel gemonteerd, en geprobeerd het m7 boutje te plaatsen, draad verrot
Dus maar een andere hele nette poot gezocht, schoon gemaakt en gepolijst... keerringen heelhuids eruit kunnen krijgen, en weer in de andere poot gemonteerd.
-Voorwiel er weer in gezet, gaskabel, remkabel, koppelingskabel aangesloten.
-Ik had al heel lang een nieuw gereedschapbakslotje liggen met dezelfde sleutel als het stuurslot... maar geen klinknageltjes, deze heb ik bij kreidlerparts besteld en gelijk maar even geplaatst.
De volgende keer weer meer.
Inmiddels toch weer wat verder gegaan.
-Ik had het voorwiel gemonteerd, en geprobeerd het m7 boutje te plaatsen, draad verrot
Dus maar een andere hele nette poot gezocht, schoon gemaakt en gepolijst... keerringen heelhuids eruit kunnen krijgen, en weer in de andere poot gemonteerd.
-Voorwiel er weer in gezet, gaskabel, remkabel, koppelingskabel aangesloten.
-Ik had al heel lang een nieuw gereedschapbakslotje liggen met dezelfde sleutel als het stuurslot... maar geen klinknageltjes, deze heb ik bij kreidlerparts besteld en gelijk maar even geplaatst.
De volgende keer weer meer.
- Bijlagen
-
- DSC03111 [640x480].JPG (78.58 KiB) 7743 keer bekeken
-
- DSC03112 [640x480].JPG (98.2 KiB) 7743 keer bekeken
-
- DSC03113 [640x480].JPG (92.57 KiB) 7743 keer bekeken
-
- DSC03114 [640x480].JPG (70.87 KiB) 7743 keer bekeken
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
foto's
- Bijlagen
-
- DSC03115 [640x480].JPG (70.72 KiB) 7740 keer bekeken
-
- DSC03116 [640x480].JPG (77.96 KiB) 7740 keer bekeken
-
- DSC03117 [640x480].JPG (78.89 KiB) 7740 keer bekeken
-
- DSC03118 [640x480].JPG (76.09 KiB) 7740 keer bekeken
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: RS 1973
en de laatste voor vandaag
- Bijlagen
-
- DSC03119 [640x480].JPG (78.75 KiB) 7739 keer bekeken
-
- DSC03120 [640x480].JPG (93.07 KiB) 7739 keer bekeken
-
- DSC03121 [640x480].JPG (76.37 KiB) 7739 keer bekeken
-
- DSC03122 [640x480].JPG (80.35 KiB) 7739 keer bekeken
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren