Ombouw '75 Belgische Rm-->Rs

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9751
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 826 keren
Ontvangen waarderingen: 416 keren
Contacteer:

#151 Bericht door Maarten » 10 nov 2008, 19:20

Ja Willem, maar dat taboe tussen brommer en motor is een beetje verdwenen, nu noemen zelfs die mannen die op een dikke 600 cc zitten hun machine voor de lol nog brommer.

Maar ok allright, ik geef toe dat ik de Vlaamse motorplaat voor NL bromfietsplaat aanzag. :-)

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#152 Bericht door den willem » 10 nov 2008, 19:25

No hard feelings Maarten!

En geen paniek want in de toekomst zullen er ook in Vlaanderen voor de brommers nummerplaat voorzien worden!


:|

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#153 Bericht door TonK » 10 nov 2008, 19:32

Ja mooi, dat komt omdat je tegenwoordig toch minstens een motorfiets van meer dan 1000 cc moet hebben om een beetje aanzien te genieten in die kringen. :evil: :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

#154 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2008, 19:34

TonK schreef:Ja mooi, dat komt omdat je tegenwoordig toch minstens een motorfiets van meer dan 1000 cc moet hebben om een beetje aanzien te genieten in die kringen. :evil: :wink:
Al staat de Boulevard van Noordwijk vol met de allerdikste, duurste, snelste motoren als wij onze Kreidlers RS ernaast zetten kijkt er niemand meer naar om. 8)

Enzo

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#155 Bericht door brolli21 » 10 nov 2008, 19:43

Willem,je RS vind ik echt super mooi,enige dingen die ik zou veranderen,is de rechter spiegel demonteren(vind ik niet zo mooi) en ik zou stickers op mn accubakken doen.(En miss de SB zwart spuiten)

Ga vooral zo door :thumbsup

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

#156 Bericht door Michel » 10 nov 2008, 19:50

Erg mooi geworden, blijft de mooiste kleur dat geel 8)

Groeten Michel

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#157 Bericht door den willem » 10 nov 2008, 19:52

Persoonlijk vind ik die spiegels zeker niet lelijk staan op een klassieke brommer/motor en ze zijn nog eens handig :D
Wat betreft die accubakjes, lees even bovenstaande posts :wink:
Die SB hoort volgens de folder idd zwart te zijn. Wie weet met de tijd :wink:

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#158 Bericht door Fred57 » 10 nov 2008, 20:10

Heel mooi geworden willem

Gr Fred

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#159 Bericht door RS3001 » 10 nov 2008, 20:22

Wat moet je hier nog van zeggen..........super RS :clap


Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

#160 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2008, 20:26

Willem,

Ik vindt hem ook erg mooi. Zou wel transfers op de accubakken plakken en de voorremkabel vervangen in een correcte (deze is voor hoog stuur) of inkorten. Je hebt de 57.84.88 nodig. :wink:
Ook de bougiekabel is wat aan de lange kant.

Enzo

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#161 Bericht door den willem » 10 nov 2008, 21:30

Dat van die remkabel wist ik niet, is net een nieuwe en is gelijk aan degene die er vanonder kwam (van de dealer van 30j terug nog :wink: ). Voorlopig stoort het niet dus die houd ik wss nog wel even.
Die bougiekabel moet ik idd nog een stukje inkorten. Het vervelende is wel dat de kabel zeer sterk draait, heeft duidelijk op een rol van vrij kleine diameter gezeten, heeft iemand hier een trucje voor?
Die transfers is waarschijnlijk het meest gehoorde, maar toch verkies ik van transferloos door het leven te gaan :D Ik vind hem mooi en "puur" zo, ik hou niet echt van stickers. Wel zou ik nog eens een "210km/u" sticker op mijn achterspatbord moeten kleven, zoals origineel het geval was.

Bedankt voor de vele positieve reacties!

gr,

Willem

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#162 Bericht door den willem » 10 nov 2008, 21:32

tvdzijden schreef:Willem,

Ik vindt hem ook erg mooi. Zou wel transfers op de accubakken plakken en de voorremkabel vervangen in een correcte (deze is voor hoog stuur) of inkorten. Je hebt de 57.84.88 nodig. :wink:
Ook de bougiekabel is wat aan de lange kant.

Enzo
:o :mrgreen: :-$

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

#163 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 nov 2008, 21:34

oops, ben nog wel op cursus geweest :oops:
De gaskabel is 57.84.92 en de koppeling 57.84.88 voor een sportstuur.

Enzo

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#164 Bericht door Gijs » 10 nov 2008, 21:35

ik = stam

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#165 Bericht door den willem » 10 nov 2008, 21:41

:mrgreen: In ruil voor die informatie is het je vergeven Enzo! :wink:
Bedankt ervoor trouwens, koppelingskabel is in het verleden al eens vervangen en daar heb ik de goede van!

gr,

Willem

Ik=stam af van... ? :mrgreen:

TGO
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2007, 09:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#166 Bericht door TGO » 20 nov 2008, 12:55

Mooie kreidler van gemaakt Willem! Ben samen met zoon ook bezig om een tweetal kreidlers (orginele Formule Kreidler en een duitse RMC electronic van 79) op te knappen. Voor de RMC zijn we naar een 15-43.99 clinider aan het zoeken. Nu zag ik dat jij de 15-43.99 van KCNM gemoteerd had en ben benieuwd of alles nog steeds OK is? En of de "karteltjes" van de in- en uitlaatpoorten ook nog door jou tuner zijn bewerkt?

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#167 Bericht door den willem » 20 nov 2008, 13:40

Had ik een goede momentsleutel gehad, dan kon ik even alles eraf halen om te kijken hoe het zich na enkele maanden rijden gehouden heeft, maar afgaande op het rijgevoel zit alles nog fris! Claus heeft inderdaad de poorten nog wat afgewerkt, het is natuurlijk moeilijk te zeggen of dit echt "nodig" was.
Kijk ook eens op het topic over het KCMN prototype, er zijn er nog die met zo'n cilinder rondrijden. Ook was er eentje die er zijn cilinder eens afgehaald had en die zag er na een X aantal km nog als nieuw uit!

gr,

Willem

ps: zag juist dat je daar ook al op gepost hebt :oops:

TGO
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2007, 09:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#168 Bericht door TGO » 20 nov 2008, 19:09

Klopt, had zelf eerst een topic geopend maar de site admin had deze terecht in het proto KCMN topic geplaatst. Alleen jammer dat er zoveel commotie om hun cilinder is. Vandaar ook mijn vraag hier. Bedankt voor de info :!:

Plaats reactie