Mijn kreidler opknappen/restaureren (Kreidler nr 2.)

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#51 Bericht door Dimage » 27 sep 2003, 18:42

OK bedankt, nu snap ik idd gelijk het begrip voorspuiten en de reden ervan.

MVG

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#52 Bericht door Burning Tyre » 27 sep 2003, 20:00

Ok Tonnie bedankt voor je reactie. Dan zal ik eens wat vrienden van me vragen of zei een compressor hebben staan. Een vriend van me heeft tijdje geleden een puch frame gespoten en dat ziet er wel strak uit...

We hebben nu ook een andere compressor hier, 1tje van me opa.. is wel een ouder ding maar heeft een grotere opslag volgens mij... naja die tank is iig groter.

Gebruikersavatar
Chris - RMC Black Flamed
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 822
Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#53 Bericht door Chris - RMC Black Flamed » 28 sep 2003, 15:37

aan een grote tank heb je niets als je (uren)lang gaat spuiten.
Je moet een grote "luchtomzet" hebben.

Zo heeft m'n pa bv. een 2-cilinder compressor. Ik denk niet dat je er komt met 1 cilinder..
Leeftijd boeit niet veel - m'n pa's compressor is zelf gebouwd door hem, uit een vrachtwagencompresso (van de rem) en een LPG-tank...
Als ie er maar tegen kan om langere tijd te opereren.
en je hebt natuurlijk beslist een condens-scheider nodig! En als je compressor BUITEN staat, en je spuit binnen, moet de vochtscheider natuurlijk ook BINNEN hangen en niet buiten aan de compressor :wink:

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#54 Bericht door tombo » 28 sep 2003, 15:54

Misschien een beetje offtopic, maar het gaat over verf, en daar zijn we nu toch volop mee bezig.
Een vraagje van mij; kan je een kleur achterhalen, of na laten maken/mengen als je een nog een oppervlak hebt waar die kleur goed opstaat? Dus ik heb een gespoten tank in een bepaalde kleur rood, is die kleur rood dan te achterhalen door iets met een computerapperaat ofzo te "scannen"? Zodat je die kleur kunt laten mengen om de boel zelf te (laten) spuiten?

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#55 Bericht door Remco » 28 sep 2003, 16:02

dat is wel mogelijk tombo, maar meestal is de kleur die je dan meekrijgt weer net effe een tintje anders... De betere verfwinkels hebben een waaier of een high tech pc daarvoor..

Remco

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#56 Bericht door Ries » 28 sep 2003, 17:57

Chris - RMC Black Flamed schreef:aan een grote tank heb je niets als je (uren)lang gaat spuiten.
Je moet een grote "luchtomzet" hebben.

Zo heeft m'n pa bv. een 2-cilinder compressor. Ik denk niet dat je er komt met 1 cilinder..
Leeftijd boeit niet veel - m'n pa's compressor is zelf gebouwd door hem, uit een vrachtwagencompresso (van de rem) en een LPG-tank...
Als ie er maar tegen kan om langere tijd te opereren.
en je hebt natuurlijk beslist een condens-scheider nodig! En als je compressor BUITEN staat, en je spuit binnen, moet de vochtscheider natuurlijk ook BINNEN hangen en niet buiten aan de compressor :wink:
het gaat er wel om, je hebt op een gegeven moment druk, als je een groter vat hebt, kun je langer spuiten zonder dat je al te veel drukverschil hebt, en ligt er maar net aan wat voor een cilinderinhoud de compressor heeft...

Gebruikersavatar
Chris - RMC Black Flamed
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 822
Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#57 Bericht door Chris - RMC Black Flamed » 28 sep 2003, 18:05

dat is zo, maar in de regel wordt er bij een bepaalde cilindergrootte zegmaar overgestapt op 2 cilinders. Vraag me niet waarom.
In elk geval zal een 2-cilinder (bijna) altijd meer lucht opbrengen dan eentje.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#58 Bericht door Ries » 28 sep 2003, 19:13

Chris - RMC Black Flamed schreef:dat is zo, maar in de regel wordt er bij een bepaalde cilindergrootte zegmaar overgestapt op 2 cilinders. Vraag me niet waarom.
In elk geval zal een 2-cilinder (bijna) altijd meer lucht opbrengen dan eentje.
ja ok, maar je hoeft ook geen liters te spuiten.... dus als je niet teveel achter elkaar doet, valt het wel mee... ik wil eigenlijk niks meet over pneumatiek horen eigenlijk op het forum, wordt er op school ook al zowat mee doodgegooit....

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#59 Bericht door Burning Tyre » 28 sep 2003, 21:55

Hoe heb jij die zijbakjes gespoten dan Ries? Jij hebt toch ook niet superdeluxe compressorapparatuur ensow?

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#60 Bericht door Ries » 29 sep 2003, 06:54

Burning Tyre schreef:Hoe heb jij die zijbakjes gespoten dan Ries? Jij hebt toch ook niet superdeluxe compressorapparatuur ensow?
nee, gewoon zo'n klein gamma ding ofzo, ik merkte echt niet veel van drukverschil....

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#61 Bericht door Burning Tyre » 29 sep 2003, 07:26

ehmmm dus het moet gewoon kunnen. Heb jij je verf verdund?

Wouter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#62 Bericht door Wouter » 29 sep 2003, 08:47

ik had gewoon bij de schilder hoogglans industrielak gehaald. Ik had alles verdund met wasbenzine, dacht ik. Het is al best een tijd geleden maar volgens mij was het wasbenzine...

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#63 Bericht door Burning Tyre » 29 sep 2003, 12:42

Thinner kon ook. Me vader is gister even wezen vragen bij die zaak.

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#64 Bericht door Burning Tyre » 29 sep 2003, 14:34

Mijn vader heeft het gevraagd bij AMI, en die hebben thinner gezegd :? :?

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#65 Bericht door Burning Tyre » 29 sep 2003, 17:25

Ik zal wel even tegen hem zeggen. We hebben volgens mij gewoon 2 componenten lak. Er zat een extra flesje met verharder bij. Moest je dacht ik 1:2 of 1:4 mengen. Maar toen geen verdunner bij gekregen.

Gebruikersavatar
Chris - RMC Black Flamed
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 822
Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#66 Bericht door Chris - RMC Black Flamed » 29 sep 2003, 18:12

2K lak is 1:2 mengen ja.... vraag inderdaad maar in de zaak naar verdunner.
Ik heb toen ook een bus verdunner speciaal daarvoor meegerkegen.. kreeg ik een literbus terwijl ik 200ml nodig had :wink:

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#67 Bericht door nick bakker » 30 sep 2003, 16:46

ik spuit me kreidler ook met 2k lak en de primer ook trouwens. hoe je het mooiste effect krijgt en geen "golfplaat" effect moet je over je primer heel dun zwart nevelen. als alles droog is moet je met waterproof 800 ongeveer alle nevel wegschuren als alles weg is dan is het resultaat echt mooi. ik ga deze week me kreidler ook afmaken. foto's zet ik wel op het forum.

succes met je kreidler

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#68 Bericht door Burning Tyre » 20 dec 2003, 10:50

Zo weer even een update..

Onderhand al een tellertje 0-120 voor in de koplamp aangeschaft, nieuwe chrome bussen voor de achterveren, de achterveren zijn gereviseerd.
Nu alleen binnenkort even een adresje vinden om te laten spuiten ofsow.

Heb gister mijn nieuwe buddy binnengekregen. (origineel denfeld) Ik vind hem hardstikke mooi geworden.

Hij zag er aanvankelijk vies uit, met veel modderspetters erop.. na een grondige poetsbeurt ziet ie er zo uit. Het rekje heb ik nu losgemaakt, er zat wat groene aanslag op, dat ben ik nu nog aan het poetsen met wat staalwol, dan ziet het rekje er ook al wat beter uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8298
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#69 Bericht door Melvin » 20 dec 2003, 15:46

je moet hem ff insmeren met leervet of schoenenpoets :)

Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 676
Lid geworden op: 23 dec 2003, 18:59
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#70 Bericht door Mike » 24 jan 2004, 19:18

Ziet er al mooi uit, zijn er al nieuwe fotows ?

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#71 Bericht door Burning Tyre » 24 jan 2004, 19:23

Nee... ben een hele tijd heel druk geweest met andere dingen.

Maar binnenkort komt er wel weer wat schot in de zaak.

Deze week wordt mijn vader z'n 67'er in de lak gezet. Als dit resultaat goed is... dan is mijne daarna aan de beurt, en zal alles worden gespoten.
Daarna kan ik dan weer verder.

Wel zijn m'n achterveren al gereviseerd door PH.

't is dus ff wachten op de resultaten van de kreidler van me pa, dan zien we wel verder.

Heb momenteel ook niet zo'n heel groot budget... :evil: :evil:

Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 676
Lid geworden op: 23 dec 2003, 18:59
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door Mike » 24 jan 2004, 19:32

Heb momenteel ook niet zo'n heel groot budget...
Hmm bekend probleem, nou dan zien we binnekort wel weer wat !

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#73 Bericht door Burning Tyre » 05 jul 2005, 01:30

sooow lang niet verder geweest met dit project. De brommer heeft in de grondlak meer als een jaar gestaan.

Binnenkort weer verder, eindelijk weer wat geld om verder te gaan. Heb er weer helemaal zin in na vele mooie opgeknapte kreidlers gezien te hebben :)

Heb de naven gepolijst, spaken gekocht en nieuwe velgen. Vandeweek even inspaken. Liefst zou ik een 150mm naafje voor hebben, omdat ie niet 50km/h gaat lopen.

De rest zal dan worden gespoten door een kennis met compressor. Omdat het zelf niet goed te doen is met compressor. (te kleine compressor en me kennis heeft veel auto's gespoten..)

De lak ga k binnenkort halen bij Ami. (Vulkaanrood Nieuw)

En k ga een bezoek brengen aan Latour om een aantal dingen te laten verchromen (voorvork busse, achterveer bussen, koplampring, koplamporen, rempedaal, kickstartpedaal etc).

En een aantal dingen laten verzinken.

Ik heb een kettingkast aangeschaft.

Helaas heb k vorig jaar mijn buddy voor deze brommer verkocht aan mellie wegens geldgebrek #-o Dus die zoek ik nu nog :)

Verder zoek k nog een sportbeugeltje (ipv kofferrek)

Schaf k binnenkort een achterlichtje aan bij born2brom, nu in de aanbieding voor 32 euri.

Bestel gelijk even setje m29s bandjes bij easyparts :) (Done 8) )

Setup moet k terzijnertijd even kijken wat eronder komt te liggen en wat me budget dan is[/b]

Timmio
Berichten: 657
Lid geworden op: 06 mar 2005, 17:02
Locatie: Leusden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#74 Bericht door Timmio » 05 jul 2005, 13:06

Je hebt zeker lang niks gedaan maar het word vast nog mooi.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#75 Bericht door Ries » 05 jul 2005, 17:05

o wesley, heb ik zondag toch een mooi zadel onder je neus weggekocht :oops: :P voor 20 euro, wel een paar scheurtjes, maar nog wel te repareren...

Plaats reactie