Mijn kreidler opknappen/restaureren (Kreidler nr 2.)
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Ok Tonnie bedankt voor je reactie. Dan zal ik eens wat vrienden van me vragen of zei een compressor hebben staan. Een vriend van me heeft tijdje geleden een puch frame gespoten en dat ziet er wel strak uit...
We hebben nu ook een andere compressor hier, 1tje van me opa.. is wel een ouder ding maar heeft een grotere opslag volgens mij... naja die tank is iig groter.
We hebben nu ook een andere compressor hier, 1tje van me opa.. is wel een ouder ding maar heeft een grotere opslag volgens mij... naja die tank is iig groter.
- Chris - RMC Black Flamed
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
aan een grote tank heb je niets als je (uren)lang gaat spuiten.
Je moet een grote "luchtomzet" hebben.
Zo heeft m'n pa bv. een 2-cilinder compressor. Ik denk niet dat je er komt met 1 cilinder..
Leeftijd boeit niet veel - m'n pa's compressor is zelf gebouwd door hem, uit een vrachtwagencompresso (van de rem) en een LPG-tank...
Als ie er maar tegen kan om langere tijd te opereren.
en je hebt natuurlijk beslist een condens-scheider nodig! En als je compressor BUITEN staat, en je spuit binnen, moet de vochtscheider natuurlijk ook BINNEN hangen en niet buiten aan de compressor
Je moet een grote "luchtomzet" hebben.
Zo heeft m'n pa bv. een 2-cilinder compressor. Ik denk niet dat je er komt met 1 cilinder..
Leeftijd boeit niet veel - m'n pa's compressor is zelf gebouwd door hem, uit een vrachtwagencompresso (van de rem) en een LPG-tank...
Als ie er maar tegen kan om langere tijd te opereren.
en je hebt natuurlijk beslist een condens-scheider nodig! En als je compressor BUITEN staat, en je spuit binnen, moet de vochtscheider natuurlijk ook BINNEN hangen en niet buiten aan de compressor
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Misschien een beetje offtopic, maar het gaat over verf, en daar zijn we nu toch volop mee bezig.
Een vraagje van mij; kan je een kleur achterhalen, of na laten maken/mengen als je een nog een oppervlak hebt waar die kleur goed opstaat? Dus ik heb een gespoten tank in een bepaalde kleur rood, is die kleur rood dan te achterhalen door iets met een computerapperaat ofzo te "scannen"? Zodat je die kleur kunt laten mengen om de boel zelf te (laten) spuiten?
Een vraagje van mij; kan je een kleur achterhalen, of na laten maken/mengen als je een nog een oppervlak hebt waar die kleur goed opstaat? Dus ik heb een gespoten tank in een bepaalde kleur rood, is die kleur rood dan te achterhalen door iets met een computerapperaat ofzo te "scannen"? Zodat je die kleur kunt laten mengen om de boel zelf te (laten) spuiten?
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
het gaat er wel om, je hebt op een gegeven moment druk, als je een groter vat hebt, kun je langer spuiten zonder dat je al te veel drukverschil hebt, en ligt er maar net aan wat voor een cilinderinhoud de compressor heeft...Chris - RMC Black Flamed schreef:aan een grote tank heb je niets als je (uren)lang gaat spuiten.
Je moet een grote "luchtomzet" hebben.
Zo heeft m'n pa bv. een 2-cilinder compressor. Ik denk niet dat je er komt met 1 cilinder..
Leeftijd boeit niet veel - m'n pa's compressor is zelf gebouwd door hem, uit een vrachtwagencompresso (van de rem) en een LPG-tank...
Als ie er maar tegen kan om langere tijd te opereren.
en je hebt natuurlijk beslist een condens-scheider nodig! En als je compressor BUITEN staat, en je spuit binnen, moet de vochtscheider natuurlijk ook BINNEN hangen en niet buiten aan de compressor
- Chris - RMC Black Flamed
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
ja ok, maar je hoeft ook geen liters te spuiten.... dus als je niet teveel achter elkaar doet, valt het wel mee... ik wil eigenlijk niks meet over pneumatiek horen eigenlijk op het forum, wordt er op school ook al zowat mee doodgegooit....Chris - RMC Black Flamed schreef:dat is zo, maar in de regel wordt er bij een bepaalde cilindergrootte zegmaar overgestapt op 2 cilinders. Vraag me niet waarom.
In elk geval zal een 2-cilinder (bijna) altijd meer lucht opbrengen dan eentje.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Chris - RMC Black Flamed
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ik spuit me kreidler ook met 2k lak en de primer ook trouwens. hoe je het mooiste effect krijgt en geen "golfplaat" effect moet je over je primer heel dun zwart nevelen. als alles droog is moet je met waterproof 800 ongeveer alle nevel wegschuren als alles weg is dan is het resultaat echt mooi. ik ga deze week me kreidler ook afmaken. foto's zet ik wel op het forum.
succes met je kreidler
succes met je kreidler
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Zo weer even een update..
Onderhand al een tellertje 0-120 voor in de koplamp aangeschaft, nieuwe chrome bussen voor de achterveren, de achterveren zijn gereviseerd.
Nu alleen binnenkort even een adresje vinden om te laten spuiten ofsow.
Heb gister mijn nieuwe buddy binnengekregen. (origineel denfeld) Ik vind hem hardstikke mooi geworden.
Hij zag er aanvankelijk vies uit, met veel modderspetters erop.. na een grondige poetsbeurt ziet ie er zo uit. Het rekje heb ik nu losgemaakt, er zat wat groene aanslag op, dat ben ik nu nog aan het poetsen met wat staalwol, dan ziet het rekje er ook al wat beter uit.
Onderhand al een tellertje 0-120 voor in de koplamp aangeschaft, nieuwe chrome bussen voor de achterveren, de achterveren zijn gereviseerd.
Nu alleen binnenkort even een adresje vinden om te laten spuiten ofsow.
Heb gister mijn nieuwe buddy binnengekregen. (origineel denfeld) Ik vind hem hardstikke mooi geworden.
Hij zag er aanvankelijk vies uit, met veel modderspetters erop.. na een grondige poetsbeurt ziet ie er zo uit. Het rekje heb ik nu losgemaakt, er zat wat groene aanslag op, dat ben ik nu nog aan het poetsen met wat staalwol, dan ziet het rekje er ook al wat beter uit.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nee... ben een hele tijd heel druk geweest met andere dingen.
Maar binnenkort komt er wel weer wat schot in de zaak.
Deze week wordt mijn vader z'n 67'er in de lak gezet. Als dit resultaat goed is... dan is mijne daarna aan de beurt, en zal alles worden gespoten.
Daarna kan ik dan weer verder.
Wel zijn m'n achterveren al gereviseerd door PH.
't is dus ff wachten op de resultaten van de kreidler van me pa, dan zien we wel verder.
Heb momenteel ook niet zo'n heel groot budget...
Maar binnenkort komt er wel weer wat schot in de zaak.
Deze week wordt mijn vader z'n 67'er in de lak gezet. Als dit resultaat goed is... dan is mijne daarna aan de beurt, en zal alles worden gespoten.
Daarna kan ik dan weer verder.
Wel zijn m'n achterveren al gereviseerd door PH.
't is dus ff wachten op de resultaten van de kreidler van me pa, dan zien we wel verder.
Heb momenteel ook niet zo'n heel groot budget...
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
sooow lang niet verder geweest met dit project. De brommer heeft in de grondlak meer als een jaar gestaan.
Binnenkort weer verder, eindelijk weer wat geld om verder te gaan. Heb er weer helemaal zin in na vele mooie opgeknapte kreidlers gezien te hebben
Heb de naven gepolijst, spaken gekocht en nieuwe velgen. Vandeweek even inspaken. Liefst zou ik een 150mm naafje voor hebben, omdat ie niet 50km/h gaat lopen.
De rest zal dan worden gespoten door een kennis met compressor. Omdat het zelf niet goed te doen is met compressor. (te kleine compressor en me kennis heeft veel auto's gespoten..)
De lak ga k binnenkort halen bij Ami. (Vulkaanrood Nieuw)
En k ga een bezoek brengen aan Latour om een aantal dingen te laten verchromen (voorvork busse, achterveer bussen, koplampring, koplamporen, rempedaal, kickstartpedaal etc).
En een aantal dingen laten verzinken.
Ik heb een kettingkast aangeschaft.
Helaas heb k vorig jaar mijn buddy voor deze brommer verkocht aan mellie wegens geldgebrek Dus die zoek ik nu nog
Verder zoek k nog een sportbeugeltje (ipv kofferrek)
Schaf k binnenkort een achterlichtje aan bij born2brom, nu in de aanbieding voor 32 euri.
Bestel gelijk even setje m29s bandjes bij easyparts (Done )
Setup moet k terzijnertijd even kijken wat eronder komt te liggen en wat me budget dan is[/b]
Binnenkort weer verder, eindelijk weer wat geld om verder te gaan. Heb er weer helemaal zin in na vele mooie opgeknapte kreidlers gezien te hebben
Heb de naven gepolijst, spaken gekocht en nieuwe velgen. Vandeweek even inspaken. Liefst zou ik een 150mm naafje voor hebben, omdat ie niet 50km/h gaat lopen.
De rest zal dan worden gespoten door een kennis met compressor. Omdat het zelf niet goed te doen is met compressor. (te kleine compressor en me kennis heeft veel auto's gespoten..)
De lak ga k binnenkort halen bij Ami. (Vulkaanrood Nieuw)
En k ga een bezoek brengen aan Latour om een aantal dingen te laten verchromen (voorvork busse, achterveer bussen, koplampring, koplamporen, rempedaal, kickstartpedaal etc).
En een aantal dingen laten verzinken.
Ik heb een kettingkast aangeschaft.
Helaas heb k vorig jaar mijn buddy voor deze brommer verkocht aan mellie wegens geldgebrek Dus die zoek ik nu nog
Verder zoek k nog een sportbeugeltje (ipv kofferrek)
Schaf k binnenkort een achterlichtje aan bij born2brom, nu in de aanbieding voor 32 euri.
Bestel gelijk even setje m29s bandjes bij easyparts (Done )
Setup moet k terzijnertijd even kijken wat eronder komt te liggen en wat me budget dan is[/b]