RMC Mokick 1978
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Hier voor zorgen.vlatro schreef:Uitshimmen... is dat het mooi passend maken van de holtes waar de lagers in zitten?
Axiaalspelingen
KRUKAS 0,03-0,05 mm
HULPAS VERSN. BAK 0,10- 0,20 mm
HOOFDASVERSN. BAK 0,10-0,20 mm
KICKSTARTERAS/PEDAALAS 0,10-0,20 mm
KOPPELINGSHUIS 0,20-0,30 mm
KOPPELINGSGRONDPLAAT 0,20-0,30 mm
KICKSTARTERAS 0,10 mm
SCHAKELSEGMENT 0,60-0,80 mm
- Andry
- Berichten: 5662
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Waarom Baldur is van Gedore.
Ik heb overigens ook Kukko trekkers dus, ga maar weer in je mand.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
OK, na wat leeswerk op het forum heb ik begrepen wat dat uitshimmen precies is. Als ik een meetklokje koop is dat dus allemaal zo moeilijk niet
Ik maak me persoonlijk het meeste zorgen om de juiste montage na het reviseren. Ik maak wel zoveel mogelijk foto's.
Ik heb bijvoorbeeld de koppelingsplaten voor demontage aan elkaar gestript zodat ik deze al nt in elkaar hoef te puzzelen.
Welk zijn bij montage zo de moeilijkste stukken? En hebben jullie nog tips tijdens de demontage om de hermontage te vergemakkelijken?
Gr
Ik maak me persoonlijk het meeste zorgen om de juiste montage na het reviseren. Ik maak wel zoveel mogelijk foto's.
Ik heb bijvoorbeeld de koppelingsplaten voor demontage aan elkaar gestript zodat ik deze al nt in elkaar hoef te puzzelen.
Welk zijn bij montage zo de moeilijkste stukken? En hebben jullie nog tips tijdens de demontage om de hermontage te vergemakkelijken?
Gr
- Bijlagen
-
- koppelingsplaten mooi bij elkaar houden.
- DSC03287.JPG (76.5 KiB) 5139 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8293
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 128 keren
verlies de vulplaatjes niet.
Vaak kom je altijd weer aardig in de buurt en hoef je niet veel uit te shimmen.
En uitshimmen doe je met een pakking.
Houd er rekening mee dat de lagers goed recht in de zittingen zitten.
(als de lagers vanzelf uit de carters vallen zijn ze warm genoeg en kunnen de nieuwe erin)
Verder heb ik geen tips, want ik bouw ze dicht met de ogen gesloten (bij wijze van)
Vaak kom je altijd weer aardig in de buurt en hoef je niet veel uit te shimmen.
En uitshimmen doe je met een pakking.
Houd er rekening mee dat de lagers goed recht in de zittingen zitten.
(als de lagers vanzelf uit de carters vallen zijn ze warm genoeg en kunnen de nieuwe erin)
Verder heb ik geen tips, want ik bouw ze dicht met de ogen gesloten (bij wijze van)
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Welke maat van bronzen bus moet je dan kopen? En hoe ver moet deze geruimd worden? Ik kan dit wel op het werk laten doen.Melvin schreef:Vlak de carters ook, en vergeet niet te bronzen bus te vervangen.
Anders lekt het blok straks..
De bronzen busjes zijn niet op maat. Die moet je ruimen op de meenemer met een verstelbare ruimer (geschikt voor lagerbrons)
- KK
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:11
- Locatie: Leerdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
die moet je zo ver laten ruimen als je as dik is...
Dat kan je wel meten met een digitale schuifmaat. Je kan de as misschien wel even opschuren in de draaibank, dat heb ik ook gedaan. Dan is hij weer netjes mooi rond en zijn eventuele roestplekken ook weg.
Maar die bronzen bus moet je er dus wel eerst inzetten, voor dat je hem gaat ruimen!
Verder zou ik als je je blok gaat reviseren eerst een paar keer je werkplaatshandboek doorlezen, dat heb ik ook gedaan. Dan krijg je meer overzicht als je bezig bent.
En als het kan even een 'expert' naar bepaalde onderdelen laten kijken, zoals je krukas.
Het is erg handig als je, helemaal bij je eerste blok, een soort coach hebt die af en toe mee kijkt.
Kan je je koppelingsplaten niet beter gewoon vervangen?
veel succes ermee! het geeft veel voldoening als je uiteindelijk rondtuft met je zelf gereviseerde blokje
groet,
Kees
Dat kan je wel meten met een digitale schuifmaat. Je kan de as misschien wel even opschuren in de draaibank, dat heb ik ook gedaan. Dan is hij weer netjes mooi rond en zijn eventuele roestplekken ook weg.
Maar die bronzen bus moet je er dus wel eerst inzetten, voor dat je hem gaat ruimen!
Verder zou ik als je je blok gaat reviseren eerst een paar keer je werkplaatshandboek doorlezen, dat heb ik ook gedaan. Dan krijg je meer overzicht als je bezig bent.
En als het kan even een 'expert' naar bepaalde onderdelen laten kijken, zoals je krukas.
Het is erg handig als je, helemaal bij je eerste blok, een soort coach hebt die af en toe mee kijkt.
Kan je je koppelingsplaten niet beter gewoon vervangen?
veel succes ermee! het geeft veel voldoening als je uiteindelijk rondtuft met je zelf gereviseerde blokje
groet,
Kees
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Hi Kees,KK schreef: Maar die bronzen bus moet je er dus wel eerst inzetten, voor dat je hem gaat ruimen!
Bedankt voor de motivatie
Waarom moet de bronzen bus er eerst inzitten? Eerst ruimen en dan erin zeten gaat dat niet?
Moet dit dan?KK schreef:Kan je je koppelingsplaten niet beter gewoon vervangen?
Gr
- KK
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:11
- Locatie: Leerdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nee, want hij wordt altijd iets minder ruim als je hem er in zet.
en het is ook geen gewone bus, maar een bus met een snee erin, hoe leg ik dat goed uit.
het is eigenlijk een bijna dichte c
Tenminste dat kan ik me er nog van herinneren correct me if i'm wrong!
Maar hij zou dus te klein worden als je hem eerst zou ruimen en daarna erin zetten.
groet,
Kees
en het is ook geen gewone bus, maar een bus met een snee erin, hoe leg ik dat goed uit.
het is eigenlijk een bijna dichte c
Tenminste dat kan ik me er nog van herinneren correct me if i'm wrong!
Maar hij zou dus te klein worden als je hem eerst zou ruimen en daarna erin zetten.
groet,
Kees
- KK
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:11
- Locatie: Leerdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nr. 15 51 03,
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=534
Is dus makkelijk te vinden op deze site en andere sites van verkopers.
en op deze site natuurlijk ook.
Gewoon even zoeken.
Groet,
Kees
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=534
Is dus makkelijk te vinden op deze site en andere sites van verkopers.
en op deze site natuurlijk ook.
Gewoon even zoeken.
Groet,
Kees
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Ik heb ook mijn koppelingsheveltje eraf gehaald. Nu vond ik dat nogal een vreemd gedoe. Er zat precies een redelijk rot ringetje onder.
In de handleiding staat het beschrveen als 'Runddichtring 10,1x1,7 (nr 26 op foto)
Weet er iemand wat dit juist is? Is het gewoone en gekarteld ringetje of zo? Hetgeen erop zat is niet meer bruikbaar.
:!::!:
UPDATE: GEVONDEN: http://www.kreidleronderdelen.nl/module ... cts_id=871 :!::!:
In de handleiding staat het beschrveen als 'Runddichtring 10,1x1,7 (nr 26 op foto)
Weet er iemand wat dit juist is? Is het gewoone en gekarteld ringetje of zo? Hetgeen erop zat is niet meer bruikbaar.
:!::!:
UPDATE: GEVONDEN: http://www.kreidleronderdelen.nl/module ... cts_id=871 :!::!:
- Bijlagen
-
- 001.jpg (84.63 KiB) 4987 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Nummer 26 dus.
Koppelingsplaten kosten je kop niet. Zet je deze weer terug heb je kans dat je kort daarna weer het carter moete openen om af te stellen. Pkking weer lekken en ga maar door.
Hoe ziet je koppelingsas eruit op het vlakke gedeelte. Meestal aardig ingeslagen. Dit bevorderd ook geen lichte koppeling.
Die op de foto gaat ook de bak in omdat hij is ingesleten.
Enzo
Koppelingsplaten kosten je kop niet. Zet je deze weer terug heb je kans dat je kort daarna weer het carter moete openen om af te stellen. Pkking weer lekken en ga maar door.
Hoe ziet je koppelingsas eruit op het vlakke gedeelte. Meestal aardig ingeslagen. Dit bevorderd ook geen lichte koppeling.
Die op de foto gaat ook de bak in omdat hij is ingesleten.
Enzo
- Bijlagen
-
- IMG_0729.JPG (73 KiB) 4900 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Dat komt door de manier van bewerken. (fabrikage rand)vlatro schreef:Ik dacht dat die O-ring m'n probleem was, maar die is het niet.
Op deze foto zie je bovenaan (waar de hevel op komt) precies naar-buiten-stekende braampjes ofzo.
Bij mij zijn er daar een paar van weg door het demonteren.
Is dit normaal?
Enzo
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
ik denk dat dit braampjes zijn van het cartelsteken van de fabriek
de kartel (met dus de vertanding voor je hevel) wordt erop gedrukt denk ik.
vanuit de fabriek is het denk ik niet goed afgebraamt.
immitatie, maar een ander alternatief is er niet
je ziet ook dat de originele van tjerry deze braampjes niet heeft, maar die van jouw zal ook wel origineel wezen, maar waarom er (als mijn verhaal klopt) bij jouw dan weer wel braampjes opzitten weet ik ik niet
de kartel (met dus de vertanding voor je hevel) wordt erop gedrukt denk ik.
vanuit de fabriek is het denk ik niet goed afgebraamt.
immitatie, maar een ander alternatief is er niet
je ziet ook dat de originele van tjerry deze braampjes niet heeft, maar die van jouw zal ook wel origineel wezen, maar waarom er (als mijn verhaal klopt) bij jouw dan weer wel braampjes opzitten weet ik ik niet
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Dus deze hoeven er niet aan te zitten om de goede werking te behouden?
Moet je voor de koppelingsas eruit te halen het middelste gedeelte van het carters open halen? Of komt hij er gewoon langs boven uit?
Moet je voor de koppelingsas eruit te halen het middelste gedeelte van het carters open halen? Of komt hij er gewoon langs boven uit?
Laatst gewijzigd door vlatro op 23 feb 2009, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.