Pagina 1 van 102

RMC Mokick 1978

Geplaatst: 16 feb 2009, 15:09
door vlatro
Ik ben eindelijk gestart met de restauratie van mijn Kreidler RMC.
Ik heb 'm ooit gekocht voor weinig geld en destijds zeer veel gebruikt als dagelijks transportmiddel.

Ondertussen (4 jaar later) is de Kreidler-bacterie er helemaal ingekropen bij mij en wil ik mijn Kreidler terug in ere herstellen door hem zo goed als origineel te maken.

De bedoeling is om hem volledig als origineel op te bouwen, uitgezonderd wat tuning. (LVS zal m'n cilindertje wat pittiger maken).

Ik heb ondertussen al heel wat correcte onderdelen weten terug te vinden. Om te weten te komen hoe m'n Kreidler er origineel uit zag, heb ik de hulp gekregen van enkele forumleden in dit topic: viewtopic.php?t=28652&highlight=
, waarvoor dank!

In mijn profiel zie je een foto van hoe hij er 4 jaar geleden uit zag nadat ik hem zelf een beetje opgesmukt had. En hieronder al wat foto's van het demonteren van de Kreidler.[/b]

Geplaatst: 16 feb 2009, 15:11
door vlatro
nog wat...

Geplaatst: 16 feb 2009, 15:14
door vlatro
Altijd wanneer ik de tijd vind om even bij m'n ouders thuis eraan te gaan werken, zal ik een korte update geven achteraf.

Geplaatst: 16 feb 2009, 15:16
door vlatro
Dit ding zat op m'n voorvork:

Afbeelding

Waarvoor dient dit? Op mijn Kreidler had het althans tot nu toe niet veel nut...

Geplaatst: 16 feb 2009, 15:19
door veldmuis
Dat is je stuuraanslag!! Zeer belangrijk! Wanneer die teveel is ingeslagen slaat je stuur tever door met de bekende deuken in de tank als gevolg. Kost maar een paar euro maar monteer gewoon een nieuwe is mijn tip.

Aan je tank te zien trouwens is het al te laat geweest om te vervangen :cry:

Geplaatst: 16 feb 2009, 15:20
door Enzo-tvdzijden
Frameversterking dus.

Enzo

Geplaatst: 16 feb 2009, 15:21
door vlatro
Aha. Als ik me goed herinner zag de mijne er nog goed uit.
Ik heb eergisteren de tijd niet gehad om detail foto's te maken van alle gedemonteerde onderdelen. Als alles goed gaat zit ik morgen een dagje in de schuur. Dan maak ik er werk van.

Geplaatst: 16 feb 2009, 16:40
door lutje
vlatro schreef:Aha. Als ik me goed herinner zag de mijne er nog goed uit.
Ik heb eergisteren de tijd niet gehad om detail foto's te maken van alle gedemonteerde onderdelen. Als alles goed gaat zit ik morgen een dagje in de schuur. Dan maak ik er werk van.
Succes ermee! ik heb net mijn mokick klaar :D
Ga je hem weer de orginele kleur geven (rood als ik het goed zie?)
Ik ben benieuwd, op je profiel zit de kickstarter touwens niet goed! even je spie omdraaien, verder ben ik benieuwd wat je ervan gaat maken, zal het topic zeker gaan volgen.
Je stuuraanslag kan er trouwens wel goed uitzien, echter weet je dit pas zeker als deze goed is als de voorvork (koplamporen)de tank niet raakt, ik zou er een nieuwe opzetten, het kost je de kop niet en een tank die je er zometeen helemaal klaar erop gaat zetten wil je niet meteen weer inslaan toch :?:

Geplaatst: 16 feb 2009, 17:59
door Lacsap
Leuk man ik ga hem zeker volgen. Ik had het andere topic ook gevolgd.
Veel succes en ik ben benieuwd!

Geplaatst: 16 feb 2009, 18:03
door doka driekus
Kleine tip. De RVS stuuraanslagen die wel eens door simon. worden aangeboden bieden meer bescherming tegen stuurinslag dan de originele aanslagen. Het stuur kan minder ver richting tank doorgedraaid worden.

Groeten,
Erik

Geplaatst: 16 feb 2009, 18:34
door vlatro
lutje schreef: Ga je hem weer de orginele kleur geven (rood als ik het goed zie?)
Ik ben benieuwd, op je profiel zit de kickstarter touwens niet goed! even je spie omdraaien, verder ben ik benieuwd wat je ervan gaat maken, zal het topic zeker gaan volgen.
Hij krijgt z'n originele kleur terug: Rotoranje. Hierbij een foto van hoe hij moet worden (maar dan met RMC stickers op de zijkant en geen chrome maar zwarte tellerranden)

De kickstarterfout weet ik al, hij komt er in de juiste hoek op en de spie komt juist te zitten.

Geplaatst: 16 feb 2009, 18:36
door vlatro
doka driekus schreef:Kleine tip. De RVS stuuraanslagen die wel eens door simon. worden aangeboden bieden meer bescherming tegen stuurinslag dan de originele aanslagen. Het stuur kan minder ver richting tank doorgedraaid worden.

Groeten,
Erik
Wie is simon? Zij dit andere dan die van John Bos?

Geplaatst: 16 feb 2009, 18:37
door Enzo-tvdzijden
vlatro schreef:
doka driekus schreef:Kleine tip. De RVS stuuraanslagen die wel eens door simon. worden aangeboden bieden meer bescherming tegen stuurinslag dan de originele aanslagen. Het stuur kan minder ver richting tank doorgedraaid worden.

Groeten,
Erik
Wie is simon? Zij dit andere dan die van John Bos?
mm werk.

Enzo

Geplaatst: 16 feb 2009, 21:54
door Monsma
Mooi project Vlatro misschien handig om al die kleine schroevjes en andere kleine onderdelen (remheveltjes , remverankering) goed schoon maken en of stralen en dan te laten verzinken. Dan heb je mooi de orginele en hef je niet alles nieuw te kopen.

Mvgr Monsma

Geplaatst: 16 feb 2009, 22:24
door vlatro
Ik werk in een MRO speciaalhandel en kan alles krijgen aan inkoopprijs + BTW. Dus enkel de remheveltjes ea. worden verzinkt, de rest (bouten, moeten, ringen,...) probeer ik zoveel mogelijk nieuw rvs te kopen.

Geplaatst: 17 feb 2009, 16:48
door vlatro
Vandaag foto's gemaakt van alle gedemonteerde onderdelen.
De cilinderkop en cilinder heb ik er ook al afgehaald zodat hij binnenkort naar LVS kan gestuurd worden.

Enkele spijtige ontdekkingen gedaan:

Geplaatst: 17 feb 2009, 16:52
door vlatro
en nog meer!

Geplaatst: 17 feb 2009, 17:05
door Lacsap
Dat ziet er allemaal niet zo goed uit nee :!: Maar het meeste zal je moeten vervangen dan.
Ik heb trouwens nog wel een koplamp voor je mocht je interesse hebben :wink:

Gr Pascal

Geplaatst: 17 feb 2009, 17:07
door vlatro
De kettingspanners, de lamporen en de sierstukjes voor het stuur worden sowieso vervangen.

Voor de voorvorkpoot hoop ik een soort opvulmiddel te vinden, de koplamp wil ik graag proberen uit te deuken en die koelrib had ik graag recht gekregen. Nu alleen nog uitzoeken hoe we dat gedaan krijgen.

Geplaatst: 17 feb 2009, 17:25
door tomosbroeser
vlatro schreef:die koelrib had ik graag recht gekregen. Nu alleen nog uitzoeken hoe we dat gedaan krijgen.
hoef je niet te proberen, breekt geheid af. mooi laten zitten. valt niet op :wink:

Geplaatst: 17 feb 2009, 18:36
door Enzo-tvdzijden
vlatro schreef:Voor de voorvorkpoot hoop ik een soort opvulmiddel te vinden, .
Goedkoopste oplossing:
Gewoon schuren en plamuren. Daarna spuiten in velgenzilver.

Enzo

Geplaatst: 17 feb 2009, 18:51
door Ed
vlatro schreef:Ik werk in een MRO speciaalhandel en kan alles krijgen aan inkoopprijs + BTW. Dus enkel de remheveltjes ea. worden verzinkt, de rest (bouten, moeten, ringen,...) probeer ik zoveel mogelijk nieuw rvs te kopen.
Hallo

Weet je toevallig een adres om onderdelen te laten verzinken in je omgeving?
Ik ben hier naar op zoek en woon in Lommel.

Mvgr Ed

Geplaatst: 17 feb 2009, 19:01
door svdh
Ik heb eventueel wel een koplamphuis en voorvorkpoot voor je. Lamporen weet ik niet zeker.

Geplaatst: 17 feb 2009, 19:03
door vlatro
Enzo-tvdzijden schreef:
vlatro schreef:Voor de voorvorkpoot hoop ik een soort opvulmiddel te vinden, .
Goedkoopste oplossing:
Gewoon schuren en plamuren. Daarna spuiten in velgenzilver.

Enzo
Spuiten in velgenzilver was ik al van plan.
Dus niet zo veel extra werk precies? Wat voor plamuur gebruik je hier best voor?

Gr

Geplaatst: 17 feb 2009, 19:04
door vlatro
Ed schreef:
vlatro schreef:Ik werk in een MRO speciaalhandel en kan alles krijgen aan inkoopprijs + BTW. Dus enkel de remheveltjes ea. worden verzinkt, de rest (bouten, moeten, ringen,...) probeer ik zoveel mogelijk nieuw rvs te kopen.
Hallo

Weet je toevallig een adres om onderdelen te laten verzinken in je omgeving?
Ik ben hier naar op zoek en woon in Lommel.

Mvgr Ed
Nog niet... maar als ik het weet post ik het hier wel.
Ik moet eerst eens uitzoeken welke onderdelen allemaal moeten verzinkt worden, zodat ik ze in één keer kan wegbrengen.