RMC Mokick 1978
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Maar dan doe ik toch best de voorvorkbussen er niet te lang in?
Want bij een tank is het echt om te ontroesten aan de binnenkant, en bij mijn bussen is het voor de spikkeltjes in het chrome?
Want bij een tank is het echt om te ontroesten aan de binnenkant, en bij mijn bussen is het voor de spikkeltjes in het chrome?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Het is natuurlijk een iets anders dan een stalen binnenzijde ontroesten. Grohe levert het in een knijpfles voor de chromen kranen. Dat is weliswaar meer voor het vuil en de kalk. Maar geeft aan dat chrome veel kan hebben. Als ik het morst op een nieuw verchroomde tank kan je het ook zo weer verwijderen zonder een vlekje.vlatro schreef:Maar dan doe ik toch best de voorvorkbussen er niet te lang in?
Want bij een tank is het echt om te ontroesten aan de binnenkant, en bij mijn bussen is het voor de spikkeltjes in het chrome?
Dus goed in laten werken afspoelen een beoordelen. Eventueel herhalen.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Hallo Kreidler liefhebbers,
Ondertussen zijn we maar liefst 8 jaar later, wat vliegt de tijd.
Maar voor de "volgers van toen" van dit topic heb ik goed nieuws... de restauratie gaat verder!
De restauratie heeft jarenlang stilgelegen om diverse familiale en praktische redenen.
Ik heb onder andere een huis gekocht, veel verbouwd, en vervolgens verkocht en opnieuw gekocht.
Hierdoor verdwenen de Kreidler-werken op de achtergrond.
Sinds kort heb ik echter terug een werkhuis met voldoende ruimte, en mijn bedoeling is om de draad weer op te pikken en van mijn Kreidler alsnog een plaatje te maken.
Vorig jaar zat ik op een terrasje toen er plots een 100-tal brommertjes arriveerden.
Het begon zo erg te kriebelen en ik dacht: daar wil ik terug bij zijn!
Eigenlijk was ik vorig jaar al terug begonnen, en wel met het werkje waar ik het minste zin in had: het schuren van de naven.
Héél veel uren heb ik doorgebracht met papier in de hand... geschuurd van korrel 100 tot korrel 2000.
Zo zagen de naven eruit toen ik ze op de kop tikte:
Daarna heb ik ze gestraald:
En vervolgens schuren maar!
Nadat ik klaar was met korrel 2000, zagen de naven er zo uit:
Het resultaat was zeker de moeite, maar wegens (hopelijk de laatste) verhuisplannen moest alles ingepakt worden.
Ik woon hier nu sinds april, en ben na de zomer begonnen met het inrichten van mijn werkhuis.
Daarna heb ik alle Kreidler spullen uitgepakt en eens goed bekeken. Na 8 jaar wist ik zelfs niet meer wat ik al gedaan had en wat nog niet!
In oktober heb ik dan het polijsten van de naven gedaan, en gisteren heb ik de nieuwe lagers geplaatst.
Resultaat van het polijsten:
(komt er zo aan)
Gisteren heb ik dan maar letter per letter dit restauratietopic opnieuw gelezen, om te voorkomen dat ik vragen zou stellen die al gesteld waren
Het volgende op de planning: de naven in de velgen spaken!
Damn, I'm so glad to be back
Ondertussen zijn we maar liefst 8 jaar later, wat vliegt de tijd.
Maar voor de "volgers van toen" van dit topic heb ik goed nieuws... de restauratie gaat verder!
De restauratie heeft jarenlang stilgelegen om diverse familiale en praktische redenen.
Ik heb onder andere een huis gekocht, veel verbouwd, en vervolgens verkocht en opnieuw gekocht.
Hierdoor verdwenen de Kreidler-werken op de achtergrond.
Sinds kort heb ik echter terug een werkhuis met voldoende ruimte, en mijn bedoeling is om de draad weer op te pikken en van mijn Kreidler alsnog een plaatje te maken.
Vorig jaar zat ik op een terrasje toen er plots een 100-tal brommertjes arriveerden.
Het begon zo erg te kriebelen en ik dacht: daar wil ik terug bij zijn!
Eigenlijk was ik vorig jaar al terug begonnen, en wel met het werkje waar ik het minste zin in had: het schuren van de naven.
Héél veel uren heb ik doorgebracht met papier in de hand... geschuurd van korrel 100 tot korrel 2000.
Zo zagen de naven eruit toen ik ze op de kop tikte:
Daarna heb ik ze gestraald:
En vervolgens schuren maar!
Nadat ik klaar was met korrel 2000, zagen de naven er zo uit:
Het resultaat was zeker de moeite, maar wegens (hopelijk de laatste) verhuisplannen moest alles ingepakt worden.
Ik woon hier nu sinds april, en ben na de zomer begonnen met het inrichten van mijn werkhuis.
Daarna heb ik alle Kreidler spullen uitgepakt en eens goed bekeken. Na 8 jaar wist ik zelfs niet meer wat ik al gedaan had en wat nog niet!
In oktober heb ik dan het polijsten van de naven gedaan, en gisteren heb ik de nieuwe lagers geplaatst.
Resultaat van het polijsten:
(komt er zo aan)
Gisteren heb ik dan maar letter per letter dit restauratietopic opnieuw gelezen, om te voorkomen dat ik vragen zou stellen die al gesteld waren
Het volgende op de planning: de naven in de velgen spaken!
Damn, I'm so glad to be back
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Na het voorpolijsten
Gaat goed zo
Na het hoogglanspolijsten
Links voorgepolijst, rechts hoogglans
Gaat goed zo
Na het hoogglanspolijsten
Links voorgepolijst, rechts hoogglans
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
En hierbij meteen de eerste vraag!
Links binnenspaken, rechts buitenspaken?
Update: net andersom dus, bedankt Enzo!
De linkse zijn de buitenspaken, de rechtse de binnenspaken
Links binnenspaken, rechts buitenspaken?
Update: net andersom dus, bedankt Enzo!
De linkse zijn de buitenspaken, de rechtse de binnenspaken
Laatst gewijzigd door vlatro op 14 dec 2018, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Wanneer mijn wielen gespaakt zijn wil ik ze graag binnen brengen voor het spannen van de spaken.
Ik dacht dan tegelijkertijd banden mee te geven om die erop te laten leggen.
Nu had ik al heel wat documentatie liggen met daarbij een verlanglijstje. Ik wil graag banden die aanleunen bij de originele. Klassiek profiel dus. Ik ga voornamelijk bij mooi weer rijden.
Lijstje zag er zo uit:
1. Conti TKP14
2. Metzeler ME77
3. Heidenau K36
Als ik het goed begrijp zijn de eerste 2 inmiddels uit productie genomen. Ik dacht in januari naar Rosmalen te gaan om bandjes te scoren. Ga ik deze daar vinden?
Ik dacht dan tegelijkertijd banden mee te geven om die erop te laten leggen.
Nu had ik al heel wat documentatie liggen met daarbij een verlanglijstje. Ik wil graag banden die aanleunen bij de originele. Klassiek profiel dus. Ik ga voornamelijk bij mooi weer rijden.
Lijstje zag er zo uit:
1. Conti TKP14
2. Metzeler ME77
3. Heidenau K36
Als ik het goed begrijp zijn de eerste 2 inmiddels uit productie genomen. Ik dacht in januari naar Rosmalen te gaan om bandjes te scoren. Ga ik deze daar vinden?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Nummer 2 nieuw te koop hoorvlatro schreef: ↑14 dec 2018, 21:54 Wanneer mijn wielen gespaakt zijn wil ik ze graag binnen brengen voor het spannen van de spaken.
Ik dacht dan tegelijkertijd banden mee te geven om die erop te laten leggen.
Nu had ik al heel wat documentatie liggen met daarbij een verlanglijstje. Ik wil graag banden die aanleunen bij de originele. Klassiek profiel dus. Ik ga voornamelijk bij mooi weer rijden.
Lijstje zag er zo uit:
1. Conti TKP14
2. Metzeler ME77
3. Heidenau K36
Als ik het goed begrijp zijn de eerste 2 inmiddels uit productie genomen. Ik dacht in januari naar Rosmalen te gaan om bandjes te scoren. Ga ik deze daar vinden?
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Oh super. Dan worden het die. Waar vind ik ze aan de beste prijs? Internet afschuimen of wachten op Rosmalen?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Heb je een website of contactgegevens?
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Zijn dit de juiste?
https://www.reifen.com/de/Products/Tyre ... gn=toroleo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Mijn Duitse maatje kilometerfresser had ze voor minder.vlatro schreef: ↑15 dec 2018, 16:34Zijn dit de juiste?
https://www.reifen.com/de/Products/Tyre ... gn=toroleo
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
dagprijzen. Het is al weer overEnzo-tvdzijden schreef: ↑15 dec 2018, 16:37Mijn Duitse maatje kilometerfresser had ze voor minder.vlatro schreef: ↑15 dec 2018, 16:34Zijn dit de juiste?
https://www.reifen.com/de/Products/Tyre ... gn=toroleo
Enzo
kilometerfresser schreef:15 dec 2018, 18:01 Hallo Tjerry,
Im Moment gibt es die le8der nich billiger
https://www.fritzreifen.de/detail/index ... ategory/10
Nur teurer
https://www2.motorradreifendirekt.de/cg ... 1100&m_s=1
Gruß
Bernd
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Ik had hem ook gecontacteerd. Ach ja, nog altijd niet te duur voor goede bandjes.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren