RMC Mokick 1978
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Ik heb nog wat verder gedaan aan het motorblok, maar moet nu eerst mijn koppelingsdeksel afwerken en het juiste tandwiel te pakken zien te krijgen. (zie vorige pagina)
- Bijlagen
-
- Olie aftapbout erin
- web-DSC05947.jpg (58.07 KiB) 6149 keer bekeken
-
- Ontsteking gemonteerd
- web-DSC05946.jpg (69.05 KiB) 6149 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Je hebt wel erg lange carterboutjes gekozen. Die door het carte heen zijn helemaal erg lang.
Jammer van die roestige aftapbout naast die nieuwe andere blokkeerplug.
Maar hij krijgt vorm het blok.
Enzo
Jammer van die roestige aftapbout naast die nieuwe andere blokkeerplug.
Maar hij krijgt vorm het blok.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Deze zijn 30mm ipv 26mm.Enzo-tvdzijden schreef:Je hebt wel erg lange carterboutjes gekozen. Die door het carte heen zijn helemaal erg lang.
De ene lange bout is inderdaad véél te lang, voor deze komt een andere in de plaats. Deze moest 67mm zijn, ik had 70mm gekocht. De bout steekt origineel ook vrij ver uit dus...
Ik was de aftapbout vergeten mee te geven voor het verzinken. Maar ik werkelijkheid is hij minder verroest dan op foto (met flits!) hoor.Enzo-tvdzijden schreef: Jammer van die roestige aftapbout naast die nieuwe andere blokkeerplug.
Maar hij krijgt vorm het blok.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Kan iemand me bevestigen dat ik hiermee juist zit?vlatro schreef:Blijkbaar heb ik toch nog het foutieve voortandwiel gekocht .
Ik heb 3/16 nodig. Standaard is dit die met 12 tanden (15.20.01) en dubbele borst. Dus verdikking aan beide zijden.
Ik wil een 13 tands erop. Maar nu heb ik het 'Hollandse' model gekocht, met achteraan geen verdikking.
Zo zat er 1 op voordat ik de Kreidler uit elkaar haalde, en dit zorgde voor het inslijten van het carters door de ketting.
Weet er iemand welk het juiste ET nummer is voor het DUITSE voortandwiel 13T (dus met verdikking aan beide zijden)?
Ik dacht aan dit: 15.10.40 --> http://www.kreidlerspecialist.nl/easysh ... er_14.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Je geeft een link van een Kreidlerspecialist. Weet die het dan niet
Lees nog even door :
viewtopic.php?f=4&t=13637&start=0&hilit ... elen+borst" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
Lees nog even door :
viewtopic.php?f=4&t=13637&start=0&hilit ... elen+borst" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 29 jun 2010, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Ziezo, tandwieltje is besteld.
Vanavond mijn koppelingsdeksel gepolijst. Ondanks dat er nog héél fijne krasjes in blijven mag het resultaat er wel zijn.
Op de eerste foto kan je zien dat er nog krasjes zijn. Maar die krijg ik er wel uit met grof polijsten denk ik. Daarna terug glanspolijsten en klaar... Ik wil ook weer niet dat het een spiegel wordt...
Vanavond mijn koppelingsdeksel gepolijst. Ondanks dat er nog héél fijne krasjes in blijven mag het resultaat er wel zijn.
Op de eerste foto kan je zien dat er nog krasjes zijn. Maar die krijg ik er wel uit met grof polijsten denk ik. Daarna terug glanspolijsten en klaar... Ik wil ook weer niet dat het een spiegel wordt...
- Bijlagen
-
- web-DSC05988.jpg (53.33 KiB) 6084 keer bekeken
-
- web-DSC05975.jpg (70.37 KiB) 6084 keer bekeken
-
- web-DSC05970.jpg (67.96 KiB) 6084 keer bekeken
-
- web-DSC05972.jpg (63.2 KiB) 6084 keer bekeken
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Een vraag ivm de kabelboom:
Bij mij vertrekt de oude kabelboom in 2 stukken aan de koplamp: 1 krimpkous met de gele en de zwarte kabel in richting ontsteking, en 1 krimpkous met de grijze kabel in tot aan het achterlicht.
Is dit stuk origineel ook gesplitst? Of horen de 3 kabels samen te zitten?
ps: geen richtingaanwijzers en geen accu bakken
Bij mij vertrekt de oude kabelboom in 2 stukken aan de koplamp: 1 krimpkous met de gele en de zwarte kabel in richting ontsteking, en 1 krimpkous met de grijze kabel in tot aan het achterlicht.
Is dit stuk origineel ook gesplitst? Of horen de 3 kabels samen te zitten?
ps: geen richtingaanwijzers en geen accu bakken
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Dat zit vanzelfsprekend samenvlatro schreef:Een vraag ivm de kabelboom:
Bij mij vertrekt de oude kabelboom in 2 stukken aan de koplamp: 1 krimpkous met de gele en de zwarte kabel in richting ontsteking, en 1 krimpkous met de grijze kabel in tot aan het achterlicht.
Is dit stuk origineel ook gesplitst? Of horen de 3 kabels samen te zitten?
ps: geen richtingaanwijzers en geen accu bakken
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 01 jul 2010, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Dat leek me ook het meest logische. Ik heb ze nu even apart samen gekrompen (had enkel fijne krimpkous gehaald) en ga ze achteraf met dikkere krimpkous nog eens overtrekken.
Deze dikkere heb ik toch nodig om de punten waar de kabels voor het remlicht en de ontsteking afsplitsen te versterken, en het kost toch niets
Ben foto's aan het maken, deze volgen morgen... nu de kabelschoentang eens uitproberen. Een kameraad van me maakt zelf kabelbomen voor zijn BMW's en heeft me aangeraden de kabelschoentjes vast te solderen na het vast knijpen en dan ipv de isolatie die erop zit opnieuw krimpkous te gebruiken.
Iemand hier ervaring mee?
Voor de aansluiting aan de ontsteking heb ik gekozen voor steekmoffen met bijhorende isolatiestukken per 3.
Foto van steekmof bijgevoegd. Van de isolatie errond vind ik niet meteen een foto.
Deze dikkere heb ik toch nodig om de punten waar de kabels voor het remlicht en de ontsteking afsplitsen te versterken, en het kost toch niets
Ben foto's aan het maken, deze volgen morgen... nu de kabelschoentang eens uitproberen. Een kameraad van me maakt zelf kabelbomen voor zijn BMW's en heeft me aangeraden de kabelschoentjes vast te solderen na het vast knijpen en dan ipv de isolatie die erop zit opnieuw krimpkous te gebruiken.
Iemand hier ervaring mee?
Voor de aansluiting aan de ontsteking heb ik gekozen voor steekmoffen met bijhorende isolatiestukken per 3.
Foto van steekmof bijgevoegd. Van de isolatie errond vind ik niet meteen een foto.
- Bijlagen
-
- steekmof.png (93.93 KiB) 6053 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Die kabelschoentjes zijn prima. Maar daar heb je wel een speciale tang voor nodig. Ik heb er één. Zeer handig.
Enzo
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN0990 (Small).JPG (30.57 KiB) 6048 keer bekeken
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Ik heb alleen een tang voor de geïsoleerde kabelschoentjes... die heb ik geleend van een vriend wegens te duur in aankoop voor het weinige gebruik.
Hier trouwens foto waarop je de steekmoffen en isolatie kan zien (de witte en koperen spullen in het kleine zakje)
Een vraag ivm de bevestiging van het achterspatbord.
Op de foto in bijlage zie je dat de boutjes (nr 24) er doorgaan met een carosserieringetje (nr 25) en dan een DIN6797A (nr 26).
Dat wil dus zeggen dat de DIN6797A tegen het spatbord wordt gedraaid aan de binnenkant, en het spatbord rechtstreeks tegen het frame.
Lijkt me raar, wetende dat de 6797 er zo uit ziet: http://www.fasten.it/immagini_prodotti/sc_din198.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Beschadigd dit mijn lak op de binnenkant van het spatbord niet?
Hier trouwens foto waarop je de steekmoffen en isolatie kan zien (de witte en koperen spullen in het kleine zakje)
Een vraag ivm de bevestiging van het achterspatbord.
Op de foto in bijlage zie je dat de boutjes (nr 24) er doorgaan met een carosserieringetje (nr 25) en dan een DIN6797A (nr 26).
Dat wil dus zeggen dat de DIN6797A tegen het spatbord wordt gedraaid aan de binnenkant, en het spatbord rechtstreeks tegen het frame.
Lijkt me raar, wetende dat de 6797 er zo uit ziet: http://www.fasten.it/immagini_prodotti/sc_din198.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Beschadigd dit mijn lak op de binnenkant van het spatbord niet?
- Bijlagen
-
- spatbord.jpg (91.79 KiB) 6043 keer bekeken
Laatst gewijzigd door vlatro op 01 jul 2010, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Dat heeft alles met massa te maken. Zal dus bij een Poedercoat frame niet werken.
Die rode kabelschoentjes die je in de zak heb zitten is vragen om ellende. Die schieten wel eens uit de draad. Je hebt nu de kans het in één keer goed aan te pakken. Die andere met de speciale tang klemmen in de isolatie en de kale draad in één keer.
Enzo
Die rode kabelschoentjes die je in de zak heb zitten is vragen om ellende. Die schieten wel eens uit de draad. Je hebt nu de kans het in één keer goed aan te pakken. Die andere met de speciale tang klemmen in de isolatie en de kale draad in één keer.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 01 jul 2010, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Aha, dus het moet net de lak beschadigen zodat de massa tot achterin het spatbord kan geraken?
Dat wil dus zeggen dat ik beter een massakabel had bijgetrokken naar achteren?
Dat wil dus zeggen dat ik beter een massakabel had bijgetrokken naar achteren?
- Bijlagen
-
- web-DSC06003.jpg (90.74 KiB) 5977 keer bekeken
Laatst gewijzigd door vlatro op 05 jul 2010, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Briljant.vlatro schreef:Aha, dus het moet net de lak beschadigen zodat de massa tot achterin het spatbord kan geraken?
Dat wil dus zeggen dat ik beter een massakabel had bijgetrokken naar achteren?
Dat zou ik zeker doen anders heb je zwak of geen achterlicht en remlicht.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Had ik dat daarnet geweten... ik heb net de groene en de grijze samen gekrompen.
Ach ja, dan maar een dikkere krimpkous er over.
Waar kan ik best de massa aan vastmaken? Ergens in de buurt van het blok?
Moet ik naar voren ook een massakabel bijtrekken voor het voorlicht en de koplamp?
Ach ja, dan maar een dikkere krimpkous er over.
Waar kan ik best de massa aan vastmaken? Ergens in de buurt van het blok?
Moet ik naar voren ook een massakabel bijtrekken voor het voorlicht en de koplamp?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Dit is de beste en originele manier en plek aan het blok voor de Weltmeister modellenvlatro schreef:Had ik dat daarnet geweten... ik heb net de groene en de grijze samen gekrompen.
Ach ja, dan maar een dikkere krimpkous er over.
Waar kan ik best de massa aan vastmaken? Ergens in de buurt van het blok?
Moet ik naar voren ook een massakabel bijtrekken voor het voorlicht en de koplamp?
Daar gaat ori één bruine draad naar achter en één bruine draad naar de cockpit
Enzo
- Bijlagen
-
- DSCN9593 (Small).JPG (43.59 KiB) 5236 keer bekeken
-
- DSCN9594 (Small).JPG (54.49 KiB) 5236 keer bekeken
-
- DSCN1134 (Small).JPG (45.64 KiB) 6036 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 26 dec 2012, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Dan gaan we dat doen. Best met bruine kabel neem ik aan?
Ik ga misschien wel gebruiken wat ik in huis heb gehaald, namelijk de ringkabelschoenen...
Dit maakt natuurlijk het blok demonteren wel wat moeilijker dan
OP zoek naar deze aansluitingen dan maar... op Conrad vind ik geen met M6 opening...
Ik ga misschien wel gebruiken wat ik in huis heb gehaald, namelijk de ringkabelschoenen...
Dit maakt natuurlijk het blok demonteren wel wat moeilijker dan
OP zoek naar deze aansluitingen dan maar... op Conrad vind ik geen met M6 opening...
- Bijlagen
-
- kabelschoenrond.png (29.29 KiB) 6033 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Het is jou brommertjevlatro schreef:Dan gaan we dat doen. Best met bruine kabel neem ik aan?
Ik ga wel gebruiken wat ik in huis heb gehaald, namelijk de ringkabelschoenen...
Die M6 oogjes zijn er wel. Ik heb ze in geel (dikke draad) en blauw (dunnere draad).
De ronde massapunten die ik laat zien zijn origineel (Kreidlerdienst.de) en de rechthoekige komen bij Jacco Witte vandaan en kan je ook nog aan het bovenste carterboutje bevestigen.
Bruin, lees mijn eerder bericht
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Die M6 oogjes heb ik liggen. Ik bedoelde dat ik die ronde of rechthoekige massapunten niet meteen kon vinden op Conrad.Enzo-tvdzijden schreef:Het is jou brommertjevlatro schreef:Dan gaan we dat doen. Best met bruine kabel neem ik aan?
Ik ga wel gebruiken wat ik in huis heb gehaald, namelijk de ringkabelschoenen...
Die M6 oogjes zijn er wel. Ik heb ze in geel (dikke draad) en blauw (dunnere draad).
De ronde massapunten die ik laat zien zijn origineel (Kreidlerdienst.de) en de rechthoekige komen bij Jacco Witte vandaan en kan je ook nog aan het bovenste carterboutje bevestigen.
Bruin, lees mijn eerder bericht
Enzo
M6 oogjes: hiervoor moet de carterbout los bij demontage.
Massapuntjes: hiervoor niet, dus beter, maar kan ook loskomen en is blootgesteld zo..
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Ik zie niet meteen het verschil tussen achterkant spatbord en voorkant spatbord.
Aan één kant zit een gaatje... ben ik juist begonnen?
(Linkse kant van foto moet voorkant worden...)
Aan één kant zit een gaatje... ben ik juist begonnen?
(Linkse kant van foto moet voorkant worden...)
- Bijlagen
-
- web-DSC06025.jpg (80.38 KiB) 6028 keer bekeken
-
- web-DSC06024.jpg (43.45 KiB) 6028 keer bekeken
-
- web-DSC06023.jpg (82.35 KiB) 6028 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: RMC Mokick 1978
Toevallig heb je het goed gedaan
In dat gaatje komt een zwart plastic klemmetje aan die je km-tellerkabel fixeerd.
Heb je die met slopen niet aangetroffen
Verder kan je het zien aan de lengte van het spatbord wat onder of boven de bevestigingsgaatjes steekt. Het langste stuk moet onder.
Enzo
In dat gaatje komt een zwart plastic klemmetje aan die je km-tellerkabel fixeerd.
Heb je die met slopen niet aangetroffen
Verder kan je het zien aan de lengte van het spatbord wat onder of boven de bevestigingsgaatjes steekt. Het langste stuk moet onder.
Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
Bij het slopen zat er een RVS spatbord op, zonder gaatje in.Enzo-tvdzijden schreef:In dat gaatje komt een zwart plastic klemmetje aan die je km-tellerkabel fixeerd.
Heb je die met slopen niet aangetroffen
Nu zie ik in mijn onderdelenboek bij het spatbord niets staan ivm een plastic klemmetje. Ook op de pagina van de kilometertellerkabel vind ik niets?
Zo had ik het gedaan .Enzo-tvdzijden schreef: Verder kan je het zien aan de lengte van het spatbord wat onder of boven de bevestigingsgaatjes steekt. Het langste stuk moet onder.Enzo
- vlatro
- Berichten: 2582
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 17:54
- Locatie: Balen, België
- Gegeven waarderingen: 392 keren
- Ontvangen waarderingen: 153 keren
- Contacteer:
Re: RMC Mokick 1978
ET nummer??Enzo-tvdzijden schreef:In dat gaatje komt een zwart plastic klemmetje aan die je km-tellerkabel fixeerd.