Bartjes RS

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Bartjes RS

#1 Bericht door bartarie » 06 apr 2009, 17:01

Hallo,
Ik ben al een aantal jaar lid van dit forum en lees zo nu en dan eens wat rond. Wou al jaren een kreidler maar kon hem nooit betalen. Tot vorig jaar ik een RM heb gekocht die ik netjes wil verbouwen tot RS. Ik heb me een beetje vergist in "hoe moeilijk" alles toch is! ik heb telkens de pech dat ik iets koop via marktplaats en dat het precies verkeerd is... aantal voorbeelden:
Me orginele tank was verchroomd en over gespoten dus ik begin met kaalmaken kom ik dat nare chroom tegen terwijl ik hem wil spuiten... das niet zo erg maar blijkt er een vette laag plamuur op te zitten :(
dus ik koop een andere tank via een handelaar via markplaats... ik begin met kaalmaken SHIT! ook een chrome... ik mailen ja nu hoef ik hem niet meer :S toch weer 40 euro extra :( ben ik toch maar doorgegaan met kaalmaken zet ik hem even op de achterkant neer om hem even af te spuiten laat ik hem omrollen! op de tankdop... vultuit krom :(
Koop ik een 3 delig M stuur krijg ik hem binnen blijkt dat het U tje is afgezaagt zover dat de clip-ons er niet mooi meer op kunnen sjeetje gaat wel lekker...
Koop ik een tweede M stuur ook afgezaagt! nou gelukkig niet heel ver en ben er tevreden mee vertellen ze er niet bij dat het chroom slecht is nu pak ik dus de clip-ons van de ene en de U van de andere.
Ik word hier zo vreselijk moe van :( ik ben student en ben nu harder aan het werken voor de verkeerde onderdelen die ik binnenkrijg dan dat ik met opknappen bezig ben... nu genoeg geluld fotos van het begin!

Afbeelding

Afbeelding

En dit is een bron van inspiratie van me, ik blijf bij een bloktank (zo heet dat geloof ik) ik hou een cockpit. Verder heb ik een 3 delig M stuur en een francorchamps buddy. Eerst durfde ik hem niet "na te bouwen" maar ik heb vernomen dat ie niet meer leeft... is dit waar? Ik ga dus de kleuren combi gebruiken en de van veen stickers op de tank wil ik de oude witte stickers samen met de baan "fair fahren, mischun 1:50 etc"

Afbeelding

Fotos van de nieuwe onderdelen die ik al heb komen nog!
zijn er mensen die me toevallig aan een mooie (ORGINEEL) gespoten tank die ik dus opnieuw wil gaan spuiten. En aan een mooi achterspatbord (ook die gespoten moet) en wil mischien iemand ruilen met me een set nette directe carters smalle tap trapas voor een set indirecte carters brede tap (liefst kickstart dus) ik heb namelijk al een 5 bak liggen indirect me idee was deze om te bouwen naar direct maar door al deze tegenslagen denk ik dat het beter is voor me om de indirecte maar op te bouwen omdat ik dan geen schakelwals hoef te kopen, de bronzen bussen enzo als het een trapperblok is kan ik makkelijk zelf maken. Alvast bedankt!

Barrie
Laatst gewijzigd door bartarie op 02 apr 2010, 20:42, 5 keer totaal gewijzigd.

azzink
Berichten: 1004
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
Locatie: Sint Isidorushoeve
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 25 keren
Contacteer:

#2 Bericht door azzink » 06 apr 2009, 17:58

chrome tank is prima te spuiten.
Is alleen een aparte primer nodig wil het goed hechten, namelijk een etsende primer of je moet de tank laten ontchromen.
Of je moet het chrome opruwen.
5 bak indirect aanpassen naar 5 bak direct is niet mogelijk naar mijn weten of je bent een compleet andere bak nodig.

Gebruikersavatar
Johan van Zanten
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door Johan van Zanten » 06 apr 2009, 18:01

succes!

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door bartarie » 06 apr 2009, 18:32

zover ik me heb laten informeren alleen een schakelwals... en wat de primer betreft het probleem is ook dat het chroom deels afgebladderd is maakt dat niet uit?

azzink
Berichten: 1004
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
Locatie: Sint Isidorushoeve
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 25 keren
Contacteer:

#5 Bericht door azzink » 06 apr 2009, 19:19

Misschien kun je even een berichtje sturen naar larszelluf hier op het forum, die is spuiter van beroep, die kan je d'r vast wel meer over vertellen.

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#6 Bericht door bas mostert » 06 apr 2009, 19:27

Jammer van de slechte start,

succes ermee

ps: Deze rs is/was van martijn koert, en leeft nog steeds geloof ik :roll:

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

#7 Bericht door Theove » 06 apr 2009, 20:12

Dit was ook een chromen tank en tankdop. Zit nog perfect in de lak (gespoten door Larszelluf):
Bijlagen
IMG_0060 [640x480].JPG
IMG_0060 [640x480].JPG (77.91 KiB) 12779 keer bekeken

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door MichielJ » 06 apr 2009, 20:19

Jammer inderdaad van de valse start Barrie. De Kreidlerwereld zit, helaas, vol valkuilen. Er zijn nu eenmaal mensen die, niet eens altijd met opzet, rommel voor nieuw verkopen. Of imitatie voor origineel.

Zorg dat je door de juiste mensen geadviseerd wordt als je het zelf niet weet.

Je bent in ieder geval met een leuk project gestart en dit zal zeker goedkomen.

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door bartarie » 06 apr 2009, 20:23

Het grootste probleem is het van marktplaats ik weet best wel wat af van techniek ik heb veel brommers gehad enzo maar tis gewoon *** :( nu nog hopen dat er wat mensen me helpen na deze hulpoproep voor die tank en spatbord

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#10 Bericht door bas mostert » 06 apr 2009, 20:34

Ik zie dat je in achterveld woont, amersfoort door heen en je bent in het prachtige dorp Soest, waar DE kreidler winkel van Nederland zit:

Homoet Motors Soest
Soesterbergerstraat 6C
3768 EH Soest
Holland
Tel : 035 6010309
Kreidler-tuning, nieuwe en gebruikte (snelle) onderdelen zoals uitlaten, ontsteking, luchtfilters, veel voor de cross, 6-bakken e.d.
Geopend dinsdag, donderdag en vrijdag van 8:30 tot 17:30 en zaterdag van 8:30 tot 12:00


Hier hebben ze alles wat je nodig hebt voor je kreidler!!

gr Bas

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door bartarie » 06 apr 2009, 21:57

Kijk bij een bedrijf kan ik alles wel kopen maar das mischien erg duur of valt dat wel mee? ik wil ooit ook nog eens een keertje langs dick baan... even kijken wat die te bieden heeft maar via het forum zou ook leuk zijn toch!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 apr 2009, 21:58

bartarie schreef:Kijk bij een bedrijf kan ik alles wel kopen maar das mischien erg duur of valt dat wel mee? ik wil ooit ook nog eens een keertje langs dick baan... even kijken wat die te bieden heeft maar via het forum zou ook leuk zijn toch!
Heel veel :!:

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door bas mostert » 06 apr 2009, 22:19

Heel veel voor meestal de zelfde prijs als op marktplaats!

gr bas

Gebruikersavatar
marijnflipse
Berichten: 196
Lid geworden op: 02 jun 2008, 18:10
Locatie: Bilthoven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door marijnflipse » 07 apr 2009, 18:49

Bij homoet kan je inderdaad een goed advies halen, en is vergeleken met handelaren op internet meestal goedkoper!

Ook als je zelf iets niet lukt helpen ze je, ik heb net nog mijn sportkeerringen door homoet eroplaten persen!

Topzaak!

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#15 Bericht door bas mostert » 07 apr 2009, 19:10

Dat soort berichten hoor je alleen maar van Homoet het is ook gewoon echt een top zaak :D

Gebruikersavatar
gerrit
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 apr 2007, 13:38
Locatie: Maartensdijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door gerrit » 07 apr 2009, 19:13

Ja echt een top zaak :D

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#17 Bericht door bas mostert » 07 apr 2009, 19:19

gerrit schreef:Ja echt een top zaak :D
ook een mooi door geef luik voor hele mooie blokhendels, super bedankt het gerrit :wink: 8) :D

Gebruikersavatar
gerrit
Berichten: 387
Lid geworden op: 21 apr 2007, 13:38
Locatie: Maartensdijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#18 Bericht door gerrit » 07 apr 2009, 19:48

bas mostert schreef:
gerrit schreef:Ja echt een top zaak :D
ook een mooi door geef luik voor hele mooie blokhendels, super bedankt het gerrit :wink: 8) :D
ja is ie mooi genoeg ??? :lol: :?:

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door bartarie » 30 jun 2009, 23:38

Zoo na lange tijd een updeet door tijd en geldgebrek had ik geen vorderingen maar de laatste tijd wel! kijk maar

me karbeteurtje na een ultrasoonbadje en me kelkje effe met scotch ziet er weer piepfijn uit ik heb heel veel schik van me ultrasoonbadje!
Dellorto ub22s

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nieuwe koplamprand

Afbeelding

"nieuw" spatbord

Afbeelding

Buddy

Afbeelding

Gashendel

Afbeelding

hier ben ik zelf heel trots op!

Afbeelding

wie nog een puntgave hier van heeft liggen of eentje die minder beschadigt is wil iemand me dan een mailtje doen van mij mag je dan wel geld hebben of een vervangende dop details:

Blau patent (alu)
gravure:
markenol wie
mobiloil TT
verwenden

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#20 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 jul 2009, 08:24

Je bent gek geworden van originele onderdelen. Ik zie nu alleen maar een koplampspiegel met rand en voorspatbord met beugels.

(en foto's mag je niet op een fotoserver plaatsen maar direkt op kreidler.nl)

Enzo

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door bartarie » 01 jul 2009, 10:18

Het gek geworden van orginele onderdelen snap ik niet :$ maar hoe zet je alles op de site dan dat weet ik niet hoe dat moet sorrie, Oja me frame, kappen tank etc liggen bij de straler/coater. Me frame en aanhangsels als steppenbalk enzo worden satijnzwart en me tank enzo worden dus rood maar die worden wel gespoten.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Robert1 » 01 jul 2009, 10:37

bartarie schreef:Het gek geworden van orginele onderdelen snap ik niet :$ maar hoe zet je alles op de site dan dat weet ik niet hoe dat moet sorrie, Oja me frame, kappen tank etc liggen bij de straler/coater. Me frame en aanhangsels als steppenbalk enzo worden satijnzwart en me tank enzo worden dus rood maar die worden wel gespoten.
Typ onderin het topic je verhaaltje en druk dan op voorbeeld.
Nu kom je in een volgend scherm, en daar zie je een voorbeeld van je tekst, een vak om je tekst aan te passen én een deel om foto's toe te voegen, gewoon bladeren en toevoegen (tot 100 kb).
Als je foto te groot is even verkleinen, daar staan zat tips over op deze site.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#23 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 jul 2009, 10:39

bartarie schreef:Het gek geworden van orginele onderdelen snap ik niet :$ maar hoe zet je alles op de site dan dat weet ik niet hoe dat moet sorrie, Oja me frame, kappen tank etc liggen bij de straler/coater. Me frame en aanhangsels als steppenbalk enzo worden satijnzwart en me tank enzo worden dus rood maar die worden wel gespoten.
Laat maar. Geef je nog een advies. Koop bij betrouwbare adressen en geef dan iets meer uit. Je zal erachter komen dat je dan veel goedkoper uit bent met een mooier eindresultaat.



Eerst verkleinen volgens de FAQ tot 100 KB
viewtopic.php?t=11664&highlight=resize

Daarna onderaan je topic antwoord staat "bladeren", ga naar de foto op je PC en selecteer, daarna "voorbeeld" dit kan je herhalen tot 4 foto´s per antwoord daarna OK en alles staat op de Kreidler server



Enzo

Gebruikersavatar
bartarie
Berichten: 300
Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
Locatie: achterveld
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door bartarie » 01 jul 2009, 10:48

ik ga effe uitzoeken hoe dat moet op me mac maar ik kom er wel uit, tegenwoordig haal ik bijna al me onderdelen bij Dick Baan waar je altijd "zelf mag uitzoeken" en verder wil ik het meeste eerst zien voordat ik iets koop. Soms hoor ik een naam en dan "vertrouw" ik er ook op pas had ik puur toeval dat ik dik toersen (broer van aalt) mailde over een carburateurtje hoe hij me hielp en alles wist ik genoeg en kocht ik hem.

Gebruikersavatar
barkode
Berichten: 531
Lid geworden op: 27 apr 2009, 17:24
Locatie: IJmuiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#25 Bericht door barkode » 01 jul 2009, 12:39

bartarie schreef:ik ga effe uitzoeken hoe dat moet op me mac maar ik kom er wel uit, tegenwoordig
Ik heb aan maarten gevraagd of hij een FAQ wilt openen waarin ik kan vertellen hoe je dat moet doen..
Als je het wilt weten dan moet je me ff pb'en

Plaats reactie