Opknappen Kreidler K53/1nl
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Thijs Leuven
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Net sproeier 70 getest, hij loopt wel stationair maar er zit niet echt een regelmaat in, hij loopt erg onrustig. En als je het filter, filterhuis en de bocht erop zet dan loopt ie niet beter.
Ook reageert hij niet direct maar duurt het ff voordat ie reageert.
Mijn kennis heeft geen tijd voor mij en ik zou niet weten hoe ik hem goed afgesteld krijg.
Iemand tips?
Ook reageert hij niet direct maar duurt het ff voordat ie reageert.
Mijn kennis heeft geen tijd voor mij en ik zou niet weten hoe ik hem goed afgesteld krijg.
Iemand tips?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
17 of 18mm kroondop monteren.Kreidler-Jim schreef:Net sproeier 70 getest, hij loopt wel stationair maar er zit niet echt een regelmaat in, hij loopt erg onrustig. En als je het filter, filterhuis en de bocht erop zet dan loopt ie niet beter.
Ook reageert hij niet direct maar duurt het ff voordat ie reageert.
Mijn kennis heeft geen tijd voor mij en ik zou niet weten hoe ik hem goed afgesteld krijg.
Iemand tips?
Enzo
- svdh
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
- Locatie: Veghel, Noord-Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ik kreeg mijn 4,2pk al niet afgesteld met een 14mm. Ik vind het erg knap als jij een 5,3pk mooi kunt laten lopen met een 14mm.Kreidler-Jim schreef:Net sproeier 70 getest, hij loopt wel stationair maar er zit niet echt een regelmaat in, hij loopt erg onrustig. En als je het filter, filterhuis en de bocht erop zet dan loopt ie niet beter.
Ook reageert hij niet direct maar duurt het ff voordat ie reageert.
Mijn kennis heeft geen tijd voor mij en ik zou niet weten hoe ik hem goed afgesteld krijg.
Iemand tips?
Stukje terug las ik trouwens dat je die erop doet zodat hij minder hard loopt.
Dat is dus niet waar, hij zal wel wat minder snelheid op top hebben maar dat zal misschien maar 5 km/u schelen.
Beter 11:36 tandwielen en zoals Tjerry al zegt een 17 of 18mm kroondop monteren, dan rijd je echt niet meer hard en krijg je hem veel beter afgesteld.
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Jovink
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
- Locatie: schipluiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nieuw niet meer te krijgen bij mijn weten
2ehands ook niet veel, zo'n carb in redelijke staat zal een tientje of 5 kosten.
ervan uit gaand dat ie zn werk nog goed doet.
die 17mm ovaal deksel imitaties zijn wel nieuw te krijgen, kosten ook 4/5 tientjes ongeveer.
die doen het ook wel goed.
zo'n kroondop staat wel stoer aan de andere kant
maar net wat je wil
die 14mm zal te klein zijn om die 5,3 cilinder een beetje lopend te krijgen.
zal je toch minstens zeker een 17mm voor nodig hebben.
2ehands ook niet veel, zo'n carb in redelijke staat zal een tientje of 5 kosten.
ervan uit gaand dat ie zn werk nog goed doet.
die 17mm ovaal deksel imitaties zijn wel nieuw te krijgen, kosten ook 4/5 tientjes ongeveer.
die doen het ook wel goed.
zo'n kroondop staat wel stoer aan de andere kant
maar net wat je wil
die 14mm zal te klein zijn om die 5,3 cilinder een beetje lopend te krijgen.
zal je toch minstens zeker een 17mm voor nodig hebben.
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- svdh
- Berichten: 1509
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
- Locatie: Veghel, Noord-Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Nadeel van die ovaal deksel carburateurs is dat er geen luchtschroef op zitJovink schreef:nieuw niet meer te krijgen bij mijn weten
2ehands ook niet veel, zo'n carb in redelijke staat zal een tientje of 5 kosten.
ervan uit gaand dat ie zn werk nog goed doet.
die 17mm ovaal deksel imitaties zijn wel nieuw te krijgen, kosten ook 4/5 tientjes ongeveer.
die doen het ook wel goed.
zo'n kroondop staat wel stoer aan de andere kant
maar net wat je wil
die 14mm zal te klein zijn om die 5,3 cilinder een beetje lopend te krijgen.
zal je toch minstens zeker een 17mm voor nodig hebben.
Die hebben kroondop carburateurs dus wel
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Net nog ff wat aan de brommer gedaan. de carb lekte alweer en nu wilde ik hem dus ff van de brommer halen en nu is een van de schroefen om de carb deksel erop te houden dol, weet ook niet hoe dit dus kan... zal wss een keer verkeerd hebben gedraaid, want ze waren volgens mij al niet al te best..
jullie horen nog wel van me
jullie horen nog wel van me
Laatst gewijzigd door Kreidler-Jim op 19 jan 2010, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Zo staat de brommer er nu bij.
Hij loopt stationair maar de teur is zo lek als een mandje dus hij rijdt niet echt super. In z'n 3 haalt ie het niet meer omdat de vlotterkamer dan al gewoon leeg is....
De vlotterkamerpakking is kapot en die moet dus vervangen worden en volgens mij is de sproeier ook nog te groot die heb ik van men kennis gehad en volgens hem was die sproeier uitgeboord ofzoiets.
De setup is nu 5.3 pk met een 14mm teur. Mijn kennis zei dat ik met sproeier 56 moest beginnen en dan omlaag totdat ik de goeie afstelling heb gevonden.
Nu heb ik nog een vraag; wat is beter? vloeibare pakking of een gewone ring die je er zo in kan doen?
Hij loopt stationair maar de teur is zo lek als een mandje dus hij rijdt niet echt super. In z'n 3 haalt ie het niet meer omdat de vlotterkamer dan al gewoon leeg is....
De vlotterkamerpakking is kapot en die moet dus vervangen worden en volgens mij is de sproeier ook nog te groot die heb ik van men kennis gehad en volgens hem was die sproeier uitgeboord ofzoiets.
De setup is nu 5.3 pk met een 14mm teur. Mijn kennis zei dat ik met sproeier 56 moest beginnen en dan omlaag totdat ik de goeie afstelling heb gevonden.
Nu heb ik nog een vraag; wat is beter? vloeibare pakking of een gewone ring die je er zo in kan doen?
- Bijlagen
-
- P1240154.jpg (80.76 KiB) 4114 keer bekeken
- Carre
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 21 okt 2005, 15:25
- Locatie: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
de vlotterbakpakking is je laatste redmiddel, absoluut een ring monteren en geen vloeibare pakking, bij kreidlerparts kreeg ik laatst geloof ik een rubberen ring, dat vind ik beter werken dan de papieren pakking,
maar toch, je teur hoort niet te lekken, zelfs zonder pakking gaat het nog, als hij lekt kan dat door 2 dingen komen:
-Vlotter komt niet goed omhoog
-Benzine naald (die door de sproeier omhoog geduwd wordt) is bot
op het moment dat je bakje vol stroomt met benzine, drijft de vlotter omhoog, duwt de naald naar boven en laat dus geen benzine meer door,
even ter controle, slangetje los en bakje los, door de benzineleiding blazen, moet moeiteloos doorstromen, daarna langzaam de vlotter omhoog duwen. De vlotter moet als hij horizontaal staat geen lucht meer doorlaten!
voor de zekerheid kan je altijd bij de pakking een naald bestellen
edit: ik vind 56 wel erg klein, ik zou liever te groot starten, op het moment dat hij te klein is laat hij geen benzine meer door, hierdoor heb je geen smering en kans op een vastloper
editedit:
nummer 13:
07.15.44
http://kreidlerparts.com/scripts/part_detail.asp?id=773
maar toch, je teur hoort niet te lekken, zelfs zonder pakking gaat het nog, als hij lekt kan dat door 2 dingen komen:
-Vlotter komt niet goed omhoog
-Benzine naald (die door de sproeier omhoog geduwd wordt) is bot
op het moment dat je bakje vol stroomt met benzine, drijft de vlotter omhoog, duwt de naald naar boven en laat dus geen benzine meer door,
even ter controle, slangetje los en bakje los, door de benzineleiding blazen, moet moeiteloos doorstromen, daarna langzaam de vlotter omhoog duwen. De vlotter moet als hij horizontaal staat geen lucht meer doorlaten!
voor de zekerheid kan je altijd bij de pakking een naald bestellen
edit: ik vind 56 wel erg klein, ik zou liever te groot starten, op het moment dat hij te klein is laat hij geen benzine meer door, hierdoor heb je geen smering en kans op een vastloper
editedit:
nummer 13:
07.15.44
http://kreidlerparts.com/scripts/part_detail.asp?id=773
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Okee. Ik moet de carb toch nog ff helemaal nakijken en zal ik voor de zekerheid ook gewoon een nieuwe vlotter kopen? kan toch geen kwaad ofwel? ik ga komende week ff naar de bromboer hier in de buurt en volgens mij heeft hij wel onderdelen voor een bing carb.
De sproeier die er nu in zit is volgens mijn kennis 56 maar hij zei dat ie groter gemaakt kon zijn. Dat moet ik ook ff laten nameten bij de bromboer. Maar vanaf welke maat moet ik dan beginnen?
edit: en als de vlotternaald bot is, moet die punt dan echt echt helemaal versleten zijn of hoe kan ik dat zien?
De sproeier die er nu in zit is volgens mijn kennis 56 maar hij zei dat ie groter gemaakt kon zijn. Dat moet ik ook ff laten nameten bij de bromboer. Maar vanaf welke maat moet ik dan beginnen?
edit: en als de vlotternaald bot is, moet die punt dan echt echt helemaal versleten zijn of hoe kan ik dat zien?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Die kan je testen door in het huis te drukkenKreidler-Jim schreef:Okee. Ik moet de carb toch nog ff helemaal nakijken en zal ik voor de zekerheid ook gewoon een nieuwe vlotter kopen? kan toch geen kwaad ofwel? ik ga komende week ff naar de bromboer hier in de buurt en volgens mij heeft hij wel onderdelen voor een bing carb.
De sproeier die er nu in zit is volgens mijn kennis 56 maar hij zei dat ie groter gemaakt kon zijn. Dat moet ik ook ff laten nameten bij de bromboer. Maar vanaf welke maat moet ik dan beginnen?
edit: en als de vlotternaald bot is, moet die punt dan echt echt helemaal versleten zijn of hoe kan ik dat zien?
Dan moet hij de benzinestroom afsluiten.
Even logisch nadenken en teruglezen. Is al geroepen.
Enzo
- Lacsap
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
- Locatie: Berkel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Vervang gewoon je vlotter plus je naald, je bent nu al een tijdje aan het k*tten met die vlotter en het kost niks. Ben je er gelijk vanaf
Als er in die sproeier is geboord zou ik hem ook weg gooien en een sproeier kopen die gewoon goed is, liefst orgineel.
56 lijkt mij ook aan de kleine kant, je kan beter groot beginnen en dan naar beneden werken, anders heb je zoals Carre al zei kans op en vastloper.
Gr Pascal
Als er in die sproeier is geboord zou ik hem ook weg gooien en een sproeier kopen die gewoon goed is, liefst orgineel.
56 lijkt mij ook aan de kleine kant, je kan beter groot beginnen en dan naar beneden werken, anders heb je zoals Carre al zei kans op en vastloper.
Gr Pascal
- Kreidler-Jim
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 01 mei 2009, 17:36
- Locatie: Noord-Limburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb hem net open gemaakt en hem ff getest op carre's manier. Hij sloot hem goed af en de naald was niet bot, er zat echter wel een helemaal versleten papieren pakking in die ik er nu heb uitgehaald.
Er zat een sproeier 72 in...
maar nu zit ik met een zeer vervelend probleem... een van de 2 schroefjes om de deksel op de carb te houden, is versleten.. nu moet de carb er echt af om hem naar de bromboer mee te nemen.. wat moet ik daar mee doen?
ik weet dat ik dit al eens heb gevraagd maar is er een oplossing voor? of heb ik gewoon pech en gaat ie er nooit meer vanaf?
Er zat een sproeier 72 in...
maar nu zit ik met een zeer vervelend probleem... een van de 2 schroefjes om de deksel op de carb te houden, is versleten.. nu moet de carb er echt af om hem naar de bromboer mee te nemen.. wat moet ik daar mee doen?
ik weet dat ik dit al eens heb gevraagd maar is er een oplossing voor? of heb ik gewoon pech en gaat ie er nooit meer vanaf?