Opbouw van een 81er duitse Florett RS
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
niet me te rijden in duitsland
ook niet met Twin Air...teveel lawai... anders had ik alt een roteerende inlaat met een kuip
heft die van je dan vermoegen ???
ook niet met Twin Air...teveel lawai... anders had ik alt een roteerende inlaat met een kuip
heft die van je dan vermoegen ???
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
te zwaar te lezen, dus nu weg
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 13 apr 2020, 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Flink vermogen Roman. Hij is breder maar komt ook door de schaalverdeling vd grafieken.
Maar je bent altijd opzoek naar het maximale en dat is aardig gelukt. Nu nog een membraan erop en dan zal er vast nog wat pk’s bijkomen
Geintje Roman, membraan is voor scooters en honda mbx
Maar je bent altijd opzoek naar het maximale en dat is aardig gelukt. Nu nog een membraan erop en dan zal er vast nog wat pk’s bijkomen
Geintje Roman, membraan is voor scooters en honda mbx
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Sehe ich auch so, eine geänderte Skalierung kann einen da sehr schnell täuschen.
In erster Linie erkenne ich einen Gewinn von 0,5PS.
Die Breite, die das Top nun bei 13PS hat (ca. 1500U/min), war vorher bei 12,5PS ähnlich.
Trotzdem erfreulich.
Gruß
Carsten
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
frijdag weer in de eifel geweest...
naar 80km ca. was dan de Ignitech CDI kapot. Heb ik nu 4 jaar en ca..10.000+ km mee gerijd. En dat sijn bij deze Setup altied ma race-kilometers.
Dat is wel 9930km meer als met de HPI´s 2010
Pock en uit !!!...nieks meer.
Had een friend een dorp terug, da heb ik dan de Kreidler afgestellt en met hem naar huis de Reserve Ignitech halen.
Gluklijk had ik noog een nieuwe tehuis liggen en so was de RS naar 15min sleutel weer klar.
Had de 2e liggen voor testbank en lange touren.... ook de Regelaar mee gewisselt... nieuw is nieuw
nu weer klar en wachten voor beeter weer
2 Harleys in een boucht gehald...eerste binnen, tweede buiten..... ik denk die gaan maandag een e-bike koopen
hier van de eerste rijd, dan heb ik die uit gemaakt wegen de politie...die kijken ens da naar in de mobile bij een ongluk.....
App is " Geo Tracker " voor Android
frijdag weer in de eifel geweest...
naar 80km ca. was dan de Ignitech CDI kapot. Heb ik nu 4 jaar en ca..10.000+ km mee gerijd. En dat sijn bij deze Setup altied ma race-kilometers.
Dat is wel 9930km meer als met de HPI´s 2010
Pock en uit !!!...nieks meer.
Had een friend een dorp terug, da heb ik dan de Kreidler afgestellt en met hem naar huis de Reserve Ignitech halen.
Gluklijk had ik noog een nieuwe tehuis liggen en so was de RS naar 15min sleutel weer klar.
Had de 2e liggen voor testbank en lange touren.... ook de Regelaar mee gewisselt... nieuw is nieuw
nu weer klar en wachten voor beeter weer
2 Harleys in een boucht gehald...eerste binnen, tweede buiten..... ik denk die gaan maandag een e-bike koopen
hier van de eerste rijd, dan heb ik die uit gemaakt wegen de politie...die kijken ens da naar in de mobile bij een ongluk.....
App is " Geo Tracker " voor Android
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
gistern noog wat gerijd met de roode RS.... alle straaten frij en lekker bouchten rijden bij ons in de Eifel....
had wat trouble met de Ignitech
het is wegen deze club:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... qJxKrN4AGn
Hebben momenteel wel echt veel politie met db meeten en snelheid in de Eifel....
die maaken dat, dat minder rijders interesse hebben in de Eifel te rijden met Motors
natuurlijk was ik stil met mijn brommer in de Eifel
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... l-100.html
oh wat is de boucht blauw
gistern noog wat gerijd met de roode RS.... alle straaten frij en lekker bouchten rijden bij ons in de Eifel....
had wat trouble met de Ignitech
het is wegen deze club:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... qJxKrN4AGn
Hebben momenteel wel echt veel politie met db meeten en snelheid in de Eifel....
die maaken dat, dat minder rijders interesse hebben in de Eifel te rijden met Motors
natuurlijk was ik stil met mijn brommer in de Eifel
https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... l-100.html
oh wat is de boucht blauw
- Benzlerfahrer
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 06 mei 2017, 13:10
- Gegeven waarderingen: 24 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Poh wass ein Machine!
Sehr Spaß aus dem App! Ich hab keine Schnelle Kreidler aber muss trotzdem auch mal zum Eifel gehen! Dieser Sonntag geh Zum Belgischer Eifel, nicht so viel Bergen aber genug fur die LH von die Freundin hha! Super topic!
Sehr Spaß aus dem App! Ich hab keine Schnelle Kreidler aber muss trotzdem auch mal zum Eifel gehen! Dieser Sonntag geh Zum Belgischer Eifel, nicht so viel Bergen aber genug fur die LH von die Freundin hha! Super topic!
- Deze gebruikers waarderen Benzlerfahrer voor dit bericht:
- Eifelyeti (27 jun 2020, 11:32)
- Waardering: 9.09%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
deze nu ook klar voor Corona
deze nu ook klar voor Corona
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
gistern was ik met Rene en Oli in Belgie. Wij sijn ens naar de Ardennen gerijd.
Die twee hebben Interesse aan Tanks van froer.... mijn Thema is dat echt niet, ma een leuke uitrijd wel
Dus 338km met de Roode RS van:
Kreuzau => Monschau => Eupen (B) => Hoogde Venn (D+B) => Verviers (B) => Trimister (B) => Pipister (B) =>=> La Gleize (B)=> Spa Francoshamps (B) => St. Vith (B) => Malmedy (B) => Monschau => Rursee weer terug naar Kreuzau.
Hier wat Plaatjes:
Te eerst was een amerikaanse Sherman T4 te finden in de buurt van Verviers...
Dan naar een uur rijden in La Gleize (Ardennenoffensive Winter 1944) een van echt niet so veel van die duitse Königstiger ... Bouwjaar 10/1944... wat die dus niet large in bedrijf
Een grootenverglijk van een Kreidler en so een Königstiger
Dan over Spa Francoshamps en St. Vith weer terug naar Kreuzau.
Bougiekleur van dit tour is ook ok geweest... bij 32 Graden temperatuur in Belgie.
Als de Roode weer in de garage geparkt was en dan Garagentoor gesloten was, kaam de eerste regen, gluk gehad...
Wie er interesse heft hier wat over te lezen:
http://www.lagleize.org/nl/ontvangst.htm
http://www.december44.com/nl/geschiedenis.htm
gistern was ik met Rene en Oli in Belgie. Wij sijn ens naar de Ardennen gerijd.
Die twee hebben Interesse aan Tanks van froer.... mijn Thema is dat echt niet, ma een leuke uitrijd wel
Dus 338km met de Roode RS van:
Kreuzau => Monschau => Eupen (B) => Hoogde Venn (D+B) => Verviers (B) => Trimister (B) => Pipister (B) =>=> La Gleize (B)=> Spa Francoshamps (B) => St. Vith (B) => Malmedy (B) => Monschau => Rursee weer terug naar Kreuzau.
Hier wat Plaatjes:
Te eerst was een amerikaanse Sherman T4 te finden in de buurt van Verviers...
Dan naar een uur rijden in La Gleize (Ardennenoffensive Winter 1944) een van echt niet so veel van die duitse Königstiger ... Bouwjaar 10/1944... wat die dus niet large in bedrijf
Een grootenverglijk van een Kreidler en so een Königstiger
Dan over Spa Francoshamps en St. Vith weer terug naar Kreuzau.
Bougiekleur van dit tour is ook ok geweest... bij 32 Graden temperatuur in Belgie.
Als de Roode weer in de garage geparkt was en dan Garagentoor gesloten was, kaam de eerste regen, gluk gehad...
Wie er interesse heft hier wat over te lezen:
http://www.lagleize.org/nl/ontvangst.htm
http://www.december44.com/nl/geschiedenis.htm
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 03 okt 2018, 22:32
- Gegeven waarderingen: 69 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Mooi rit
- Deze gebruikers waarderen Ronvanderstelt voor dit bericht:
- Eifelyeti (25 aug 2020, 13:48)
- Waardering: 9.09%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
vandag een Testdag gehad.
Zondag met VLS gesproken bij het Cross in Den Dungen.
Een Tip van Claus was, dat ik ens met mijn setup een SP80 moet testen. de heft met so een uitlaat ens positive resultaaten gehad.
Dus snel ens naar Jo sijn SP80 gehald en montiert...
Is niet so veel langer, ma wat voor een Belly , wat een Zeppelin
Uitlaat is snel gewisselt met het veersysteem...
Nu, het resultaat is bij mijn Setup, dat die in de middelste gebeed wat softer is en wel iets meer druk heft. Ma wil die boven in so uitdraien...
Ik kan ja de Ignitech iets froer of laater maaken , ma ik denk niet dat het dan so werkt bij hoogde touren als bij mijn SP60.
Meeten is weeten en ma met testen weet je wat.
Groeten Roman
vandag een Testdag gehad.
Zondag met VLS gesproken bij het Cross in Den Dungen.
Een Tip van Claus was, dat ik ens met mijn setup een SP80 moet testen. de heft met so een uitlaat ens positive resultaaten gehad.
Dus snel ens naar Jo sijn SP80 gehald en montiert...
Is niet so veel langer, ma wat voor een Belly , wat een Zeppelin
Uitlaat is snel gewisselt met het veersysteem...
Nu, het resultaat is bij mijn Setup, dat die in de middelste gebeed wat softer is en wel iets meer druk heft. Ma wil die boven in so uitdraien...
Ik kan ja de Ignitech iets froer of laater maaken , ma ik denk niet dat het dan so werkt bij hoogde touren als bij mijn SP60.
Meeten is weeten en ma met testen weet je wat.
Groeten Roman
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
heb nu de nieuwe Uitlaat binnen.
Dan nog ombouw op SP60 Flens, dat ik sneller kan wisseln bij de Testbank.
afmeeten
bus laaten draien
en inkorten op Flensmaat van SP60
bus aanlassen aan de boucht... is wel iets lucht tussen...so ook als bij de SP boucht...
nu klar
en naar eerste kleene test was die alt met andere kleur
Nu klar voor de Testbank
viewtopic.php?f=4&t=49070
heb nu de nieuwe Uitlaat binnen.
Dan nog ombouw op SP60 Flens, dat ik sneller kan wisseln bij de Testbank.
afmeeten
bus laaten draien
en inkorten op Flensmaat van SP60
bus aanlassen aan de boucht... is wel iets lucht tussen...so ook als bij de SP boucht...
nu klar
en naar eerste kleene test was die alt met andere kleur
Nu klar voor de Testbank
viewtopic.php?f=4&t=49070
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
ja, boven op het Foto is de nieuwe Typ SP60 van 2016
hier de verglijk....
- Deze gebruikers waarderen Eifelyeti voor dit bericht:
- rene albers 2takt (01 okt 2020, 22:15)
- Waardering: 9.09%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
nu wat snel op de straat geweest om de nieuwe Uitlaat te testen. met wat aanpassen van de ontstekingstiedpunt is met die ook goed in de laatste versnelling tekommen en trekt ook door.
Was wat tegenwind, ma de touren so met die wind sijn ok.
om de uitlaatafgas wat sneller te bekommen wegen dat de KTP60 korter is, nu de vooronsteking wat laater gemaakt voor meer temperatuur. Da kan je direct aan de witte boucht zien...
ook moet ik de sproier nu hoogder maaken... denk van 126 naar 130 is genoeg...
ok is nu de ophangpunt wat hoogder gemaakt voor de Eifel. Ook is die dichter aan de Brommer dan een SP60.
dan weer terug in de Werkplaats... de hoofdsproier gewisselt, dan kam de regen....
ens weer testen als het deze week ook noog ens droog is..., ma denk niet
nu wat snel op de straat geweest om de nieuwe Uitlaat te testen. met wat aanpassen van de ontstekingstiedpunt is met die ook goed in de laatste versnelling tekommen en trekt ook door.
Was wat tegenwind, ma de touren so met die wind sijn ok.
om de uitlaatafgas wat sneller te bekommen wegen dat de KTP60 korter is, nu de vooronsteking wat laater gemaakt voor meer temperatuur. Da kan je direct aan de witte boucht zien...
ook moet ik de sproier nu hoogder maaken... denk van 126 naar 130 is genoeg...
ok is nu de ophangpunt wat hoogder gemaakt voor de Eifel. Ook is die dichter aan de Brommer dan een SP60.
dan weer terug in de Werkplaats... de hoofdsproier gewisselt, dan kam de regen....
ens weer testen als het deze week ook noog ens droog is..., ma denk niet
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Hallo,
vandag de bus van de Lk600 erin ingezet. Voor de 1,11€ kan man het ja ens probeeren.
So maakt je niet meer met de Askop de schroefdraad kapot.
Da had ik ook normaal geen pronbleemen mee, ma voor 1,11€ ???
Nu klaar voor de Winterstalling....
Bakolie gewisselt, ferse Remolie en nieuwe Bougie erin.
vandag de bus van de Lk600 erin ingezet. Voor de 1,11€ kan man het ja ens probeeren.
So maakt je niet meer met de Askop de schroefdraad kapot.
Da had ik ook normaal geen pronbleemen mee, ma voor 1,11€ ???
Nu klaar voor de Winterstalling....
Bakolie gewisselt, ferse Remolie en nieuwe Bougie erin.
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Staat er netjes bij, Roman.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Bedank Thijs,
denk niet dat wij noog ens deze jaar tezamen in de Eifel kunnen rijden...
Rene heft ook alt gefraagd...
ma kommende jaar zeeker tezamen rijden in de Schwarzwald
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
ja, in elke versnelling 3-4km/h meer...en draid in de laatste vers. meer uit...
testbank deze winter
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Tellerstand eind van het jaar 2020
2018 was => 8419 km
2019 was => 9705 km => 1286 km
2020 was => 11342 km => 1637 km
ik moet wel noog het chroom van het m-Stuur ens polishen
dus ben ik deze jaar dan toch weer 1637 km mee de Roode RS gerijd...
En dat bij deze politie druk....
nu in de garage ermee, voltanken en inpakken
ik ben wel zeer tevreeden bij de Roode en de Flour met de nieuwe Banden van Michelin City Pro...veel grip en rijd langer dan een Metzeler ME 22
Pffff, wat is een Bridgestone Battlax
2018 was => 8419 km
2019 was => 9705 km => 1286 km
2020 was => 11342 km => 1637 km
ik moet wel noog het chroom van het m-Stuur ens polishen
dus ben ik deze jaar dan toch weer 1637 km mee de Roode RS gerijd...
En dat bij deze politie druk....
nu in de garage ermee, voltanken en inpakken
ik ben wel zeer tevreeden bij de Roode en de Flour met de nieuwe Banden van Michelin City Pro...veel grip en rijd langer dan een Metzeler ME 22
Pffff, wat is een Bridgestone Battlax
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Re: Opbouw van een 81er duitse Florett RS
hallo,
had luchtverlies in het voorwiel en ook de remschikf was niet meer so mooi.
So iets habe ik lggen, darom nieuwe binenband van Michelin erin en een nieuwe Remschijf erop gedaan.
ook nieuwe schroeven erin
nu weer klar
deze gebruik ik niet meer, de slijtage is toch veel grooter dan de verschil tussen de Sport (zwart) en Racing (orange) Typ bij het remmen find ik.
Mijn origineele Stage6 onderdeelen koop ik altied bij KJ
had luchtverlies in het voorwiel en ook de remschikf was niet meer so mooi.
So iets habe ik lggen, darom nieuwe binenband van Michelin erin en een nieuwe Remschijf erop gedaan.
ook nieuwe schroeven erin
nu weer klar
deze gebruik ik niet meer, de slijtage is toch veel grooter dan de verschil tussen de Sport (zwart) en Racing (orange) Typ bij het remmen find ik.
Mijn origineele Stage6 onderdeelen koop ik altied bij KJ