Pagina 1 van 48

Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Geplaatst: 13 jul 2009, 08:35
door Eifelyeti
Nu ik bijna met de restauratie van de RS klaar ben heeft Emilio me aangeboden om er een Video van te maken. Hij heeft daarom zowel informatie als veel foto's van me toegestuurd gekregen zodat hij voldoende materiaal had om de Video te maken.
Ik hoop nu de komende dagen een toelatingskeuring bij de TüV (Duitse RDW) te laten afnemen en een “Vermogenstoename„ in het kenteken te laten opnemen.
Een SP50 van JTmx-Racing (Rion) en een door Creanovativ berekende Cilinderkop zijn de volgende stappen!

Voor de goede orde: in Duitsland zijn de mogelijkheden tot Tunen om legaal op de weg te rijden slechts zeer beperkt.

Emilio bedankt voor de te gekke Video!


Veel plezier!!


Geplaatst: 13 jul 2009, 09:40
door dijk
leuk filmpje gemaakt johan en roman :mrgreen:

Geplaatst: 13 jul 2009, 13:01
door emilio
Dank je wel Jeroen!! Roman is een hele tijd bezig geweest om de RS op te bouwen. Stap voor stap heeft hij iedere beslissing gewikt en gewogen. Slechts het beste van het beste was goed genoeg. Mocht hij hem ooit verkopen dan heeft hij in mij een potentiële koper :mrgreen: .....

Geplaatst: 13 jul 2009, 14:00
door Eifelyeti
bedank Jereon :D

Geplaatst: 13 jul 2009, 15:58
door KreidlerRS
die roten kreidler RS mag ich besonders...
deine ist ja echt klasse geworden roman :clap :clap :clap
vorallem da ich ja deine genauigkeit dort mitbekommen habe und wieviel wert du auf sehr hohe qualität gelegt hast.


so eine rote ( red baron) habe ich kürzlich auch erst aufgebaut. nur in "langsamer" version.

http://www.youtube.com/watch?v=sPEsQHmnfsc

besonders witzig ist dort ein meteor zylinder prototyp der verbaut wurde.
einer von 3 stk die auf der IFMA in den 80er Jahren für die VV GS 50 gedacht war sowie als "tuning" zylinder für die RS 50. zur serienfertigung kam es aber leider nie.

steuerzeiten entsprechen dem 15. - . -

gruß dirk

Geplaatst: 13 jul 2009, 17:00
door Monsma
Bijzondere manier van restaureren zo met het filmpje maar het resultaat mag er zijn.

Supper, veel plezier ermee en succes met de laatste stappen.

Ja rode rs mogen er zijn Dirk

Mvgr Anne Monsma

Geplaatst: 15 jul 2009, 10:19
door Eifelyeti
bedank :wink:

Geplaatst: 15 jul 2009, 11:33
door emilio
Roman...Je hebt je luchtfilter aangepast door 2 extra luchtgaten te boren. Denk je wel door de Tüv te komen in verband met het extra geluid wat het filter maakt?

Geplaatst: 15 jul 2009, 13:59
door Eifelyeti
door de extra luchtgatten, a 15mm, is het geluid niet meer.

de "Luftdüsen", Et-Nr. 37.22.37 van de Kreidlerframe heb ik extra voor het geluid te minderen ingebouwd.

heb het getest eerst met een luchtgat dan met 2....

de 23 mm Bing is niet louder, dan de ori 20mm :wink:

en met de ori luchtfilter loopt die 23mm Bing niet :cry:

probeer ma noog een Twin Air filter, normal mut die beter funktionieren dan de sch...immi filter 60mm..

HD is nu 90

Groetjes naar NL,

Roman

Geplaatst: 15 jul 2009, 23:31
door Andy
Hoi Roman welke sproeier heb je erin,,, ik rij ook met 23 bing (50cc) en ori koker zonder gaasje of xtra gat en met sproeier 85.

En dat gaat goed ...

Andy,

Geplaatst: 15 jul 2009, 23:36
door hermanp
HD is 90, dus dat zal de Hauptdüse zijn, oftewel de hoofdsproeier?

Geplaatst: 15 jul 2009, 23:47
door Andy
Bij mij ging ie al 4takten met een 88, dan is 90 inderdaad te groot voor een standaard koker.

Andy,

Geplaatst: 16 jul 2009, 00:07
door Eifelyeti
hermanp schreef:HD is 90, dus dat zal de Hauptdüse zijn, oftewel de hoofdsproeier?
ja Hauptdüse.... :oops:

Geplaatst: 16 jul 2009, 00:11
door Eifelyeti
Andy schreef:Hoi Roman welke sproeier heb je erin,,, ik rij ook met 23 bing (50cc) en ori koker zonder gaasje of xtra gat en met sproeier 85.

En dat gaat goed ...

Andy,
Hallo Andy,

ik komm dan me de 23mm Bing niet op touren met de standaard koker,

welke timing was het bij je cilinder?

Geplaatst: 16 jul 2009, 00:24
door Andy
Timing weet ik niet zou je Piet vd Gaag moeten vragen, als ie een archief bijhoudt.

Ik heb geen hoogtoerige cilinder maar één getund op kracht, top snelheid is 100km.

Andy,


ps. Al geprobeerd zonder koker met HD 90 ??? Dan weet je genoeg.

Geplaatst: 16 jul 2009, 01:43
door Eifelyeti
nee, oke, dat geprobeer ik achter de bezoek van de TÃœV....... zonder kenteken is dat met het testen niet zo mooi, :lol:


100 was te groot ok zonder koker, met deze heb ik begonnen

Geplaatst: 16 jul 2009, 07:22
door emilio
Mijn vrouw rijdt met een 22 mm Bing met ori Koker (nog zonder extra gaatjes)en met zeefje. Het is een 50 cc 4 Poorter. Sproeier een 90. Bij 92 begint hij te viertakten. Bougie is lekker koffiebruin......

Geplaatst: 16 jul 2009, 09:20
door Eifelyeti
ik heb ja ook noog een originele Kop montiert, noog :wink:

Geplaatst: 11 aug 2009, 10:42
door Eifelyeti
heb nu de filter van de Simson bewerkt, die worden hier in Duitsland verkoopt voor een RS #-o

Mijn Motor had Asthma bronichiale met deze filter :cry:

heb een andere filter ingezet..

Geplaatst: 11 aug 2009, 10:45
door Eifelyeti
noog wat fotos

Geplaatst: 11 aug 2009, 10:47
door Eifelyeti
noog wat...

Geplaatst: 11 aug 2009, 10:52
door Eifelyeti
Nu is ook de SP50 van Rion montiert...

Geplaatst: 16 aug 2009, 09:28
door Monsma
Mooie uitlaat Roman

Geplaatst: 16 aug 2009, 12:18
door Robert1
Let op bij het inbouwen van het nieuwe filter dat de kant waar het gaasje los is gehaald niet aan de kant van de carburateur komt.

Dit soort filters pas ik ook toe, één keer verkeerd om gemonteerd en je raad wel wat er gebeurde.. Metaalmoeheid en knak... Stukje gaasje door de carburateur, gelukkig was de rsp sterk :| .

Geplaatst: 16 aug 2009, 12:51
door Eifelyeti
Robert1 schreef:Let op bij het inbouwen van het nieuwe filter dat de kant waar het gaasje los is gehaald niet aan de kant van de carburateur komt.

Dit soort filters pas ik ook toe, één keer verkeerd om gemonteerd en je raad wel wat er gebeurde.. Metaalmoeheid en knak... Stukje gaasje door de carburateur, gelukkig was de rsp sterk :| .

ja,

die kant waar het gaasje los is gehaald, heb ik naar buiten gemonteert.

Kan ook de kant waar het gaasje los is gehaald, met Sika-Flex de rand afgedicht..... :wink: