winterwerkzaamheden special rs nick bakker
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
winterwerkzaamheden special rs nick bakker
hallo allemaal,
Half nederland lijdt aan diverse ziektes en griepen, ik ben nog steeds niet genezen van het kreidlervirus en wil deze winter wat aanpassingen doen aan de special. Ik heb de smaak te pakken en wil dit seizoen weer gezellig wat tochtjes doen en wat beurzen bezoeken. Ben ook bezig met een rs-gs op de bouwen.
Toen ik de kreidler aan poetsen was kwam ik een paar dingen tegen:
-Voorvork spartbordbeugels zijn overbodig (afdraaien en polijsten)
-hendel voorrem rammelt
-droge koppeling beschermkap/rooster maken
-onstekings afdekking chroom/allu
-M7 bouten zijn niet van rvs, achtertandwiel bouten rvs en borgen met draad (race stijl)
-polijsten achterschokbreker bouten rvs
-kettingrand inkorten
-kentekenplaat rammelt heel licht (kans op resonatie schade)
-koppelingsdeksel polijstwerk is niet 100% (zeer donker allu, laat ik polijsten)
-bougies gaan snel stuk (denk bobine, hpi)
-polijsten cilinderranden
-typeplaatje zit met popnagels (shame on me!!)
maar het ergste is nog, het luchtfilter is zo vet als bagger, door het zo opvoeren van de felle 50cc spuwt de kreidler veel brandstof in het filter en na veel traag rijden merk je dat de kreidler begint te verzuipen. Het blok wordt aan de bovenkant ook smerig. ik zou er een kelk op willen, alleen wordt het vuil dan 2x zo erg op de achterliggende delen. Ik ben een tijd uit de kreidlerwereld maar las wel eens iets over membramen, zou ik gewoon een membraam kunnen monteren zonder aanpassing aan cilinder/zuiger etc? het motorscherm pas ik zelf wel aan, of maak gewoon een nieuwe.
het gaat om onderstaande kreidler
Half nederland lijdt aan diverse ziektes en griepen, ik ben nog steeds niet genezen van het kreidlervirus en wil deze winter wat aanpassingen doen aan de special. Ik heb de smaak te pakken en wil dit seizoen weer gezellig wat tochtjes doen en wat beurzen bezoeken. Ben ook bezig met een rs-gs op de bouwen.
Toen ik de kreidler aan poetsen was kwam ik een paar dingen tegen:
-Voorvork spartbordbeugels zijn overbodig (afdraaien en polijsten)
-hendel voorrem rammelt
-droge koppeling beschermkap/rooster maken
-onstekings afdekking chroom/allu
-M7 bouten zijn niet van rvs, achtertandwiel bouten rvs en borgen met draad (race stijl)
-polijsten achterschokbreker bouten rvs
-kettingrand inkorten
-kentekenplaat rammelt heel licht (kans op resonatie schade)
-koppelingsdeksel polijstwerk is niet 100% (zeer donker allu, laat ik polijsten)
-bougies gaan snel stuk (denk bobine, hpi)
-polijsten cilinderranden
-typeplaatje zit met popnagels (shame on me!!)
maar het ergste is nog, het luchtfilter is zo vet als bagger, door het zo opvoeren van de felle 50cc spuwt de kreidler veel brandstof in het filter en na veel traag rijden merk je dat de kreidler begint te verzuipen. Het blok wordt aan de bovenkant ook smerig. ik zou er een kelk op willen, alleen wordt het vuil dan 2x zo erg op de achterliggende delen. Ik ben een tijd uit de kreidlerwereld maar las wel eens iets over membramen, zou ik gewoon een membraam kunnen monteren zonder aanpassing aan cilinder/zuiger etc? het motorscherm pas ik zelf wel aan, of maak gewoon een nieuwe.
het gaat om onderstaande kreidler
- kreidlerLF
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 13:58
- Locatie: ZuidHolland, Schipluiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Boosters hoef je natuurlijk niet perse door te trekken, maar als je het kan, waarom niet .AndreH schreef:Een gat in je zuiger en de boosters doortrekken naar je inlaat, is zelf eenvoudig te doen.dijk schreef:voor membraam moet er wel wat aangepast worden aan je cilinder en zuiger rion of ocin kunnen dat voor je doen.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Hey Nick,wat leuk weer eens van je te horen op het forum
dat zijn nogal wat punten,ben erg benieuwd!
en als je dat terugspuwen niet wilt,zal je inderdaad over moeten gaan op een membraan,je cilinder en spruitstuk zal wel moeten worden aangepast, zoals eerder aangegeven Rion of Nico (ocin op het forum) kunnen jou daar mee helpen!
succes!
dat zijn nogal wat punten,ben erg benieuwd!
en als je dat terugspuwen niet wilt,zal je inderdaad over moeten gaan op een membraan,je cilinder en spruitstuk zal wel moeten worden aangepast, zoals eerder aangegeven Rion of Nico (ocin op het forum) kunnen jou daar mee helpen!
succes!
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
inderdaad leuk weer eens wat te horen.
http://www.youtube.com/watch?v=eTDoYPN0Is0
wat ik mij afvroeg was of jij net zo een geluid hebt van je koppelings platen die tegen je koppelingshuis aan rammelen als de kreidler van marco:
http://www.youtube.com/watch?v=JMkw70JaGXQ
succes wensen zal wel niet echt nodig zijn, aangezien je niets denderends aan je kreidler gaat veranderen
http://www.youtube.com/watch?v=eTDoYPN0Is0
wat ik mij afvroeg was of jij net zo een geluid hebt van je koppelings platen die tegen je koppelingshuis aan rammelen als de kreidler van marco:
http://www.youtube.com/watch?v=JMkw70JaGXQ
succes wensen zal wel niet echt nodig zijn, aangezien je niets denderends aan je kreidler gaat veranderen
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
He Nick,
welkom terug dan maar he
Mijn cilinder is ook aangepast eventueel voor membraam, dus alleen je koelribben moeten wat aangepast worden en dan de zuiger, maar dat is niet bij mij gebeurt!
Nog steeds een prachtige special, hoop je weer te zien op de bloembollen rit of de najaarsklassieker!
Kwa polijsten cilinder, vind ik iets minder, vind het nu juist strak bij je kappen staan!
Succes ermee
gr Bas
welkom terug dan maar he
Mijn cilinder is ook aangepast eventueel voor membraam, dus alleen je koelribben moeten wat aangepast worden en dan de zuiger, maar dat is niet bij mij gebeurt!
Nog steeds een prachtige special, hoop je weer te zien op de bloembollen rit of de najaarsklassieker!
Kwa polijsten cilinder, vind ik iets minder, vind het nu juist strak bij je kappen staan!
Succes ermee
gr Bas
- Bijlagen
-
- 30bgq9t.jpg (40.34 KiB) 8016 keer bekeken
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hey mannen, leuk weer zo ontvangen te worden. Heb allen wel gemist hoor! haha
De uitlaat is op maat van de cilinder en loopt echt heel goed(moet jij weten pascal), ik ben bang als ik er aan ga "klooien" dat het ten koste gaat van wat ik nu heb. Ik pm nico en rion beide wel even hoe hun over dit idee denken.
alvast bedankt!
De uitlaat is op maat van de cilinder en loopt echt heel goed(moet jij weten pascal), ik ben bang als ik er aan ga "klooien" dat het ten koste gaat van wat ik nu heb. Ik pm nico en rion beide wel even hoe hun over dit idee denken.
alvast bedankt!
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60432
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0