1973 Fluor RS van Gose
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Bijgaand de voorlopige A-tank met daaronder de tankstrips die tzt op de definitieve tank komen.
De definitieve tank is een hele mooi zilver gelakte deukloze tank, die gaat dan richting de verchromer om er een mooie chromen van te toveren. We hebben voorlopig Tolenaar in gedachte na wat ervaringen elders.
De definitieve tank is een hele mooi zilver gelakte deukloze tank, die gaat dan richting de verchromer om er een mooie chromen van te toveren. We hebben voorlopig Tolenaar in gedachte na wat ervaringen elders.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van tankstrippen2.jpg (58.81 KiB) 6313 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van tankstrippen1.jpg (51.51 KiB) 6313 keer bekeken
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Ondertussen een kleine tegenslag ondervonden: De binnepoten van de vork waren roestig op de plaats van de sportkeerringen. Op Ebay een mooie vork gevonden. Ondertussen de goede onderpoten van de eerste voorvork laten polijsten bij de profi op dit gebied. Zo mooi dat je er je haren in kon kammen( let niet op de vingervlekken op de foto ).
Bij montage van de gepolijste onderpoten op de binnenpoten van de nieuwe vork, bleken deze niet te passen . De binnenpoten waren dikker waardoor de ondepoten er niet overheen passen.
Eens effe zien hoe we dat snel oplossen. Misschien voorlopig effe de ongepolijste onderpoten monteren. Of deze onderpoten ook laten polijsten ?
Ondertussen heeft de oplossing zich al aangediend: Hans van Hoof uit Veghel heeft aangeboden om ook de oude voorpoten op te frissen.
ik weet zeker dat ze straks beter als nieuw zijn, laat dat maar aan Hans Over
Bij montage van de nieuwe demperplaatjes was ook al de aanslagrubber gebroken die er aanvankelijk keurig soepel uitzag.
Voorlopig staat hij dus nog niet op 2 wielen.
Bij montage van de gepolijste onderpoten op de binnenpoten van de nieuwe vork, bleken deze niet te passen . De binnenpoten waren dikker waardoor de ondepoten er niet overheen passen.
Eens effe zien hoe we dat snel oplossen. Misschien voorlopig effe de ongepolijste onderpoten monteren. Of deze onderpoten ook laten polijsten ?
Ondertussen heeft de oplossing zich al aangediend: Hans van Hoof uit Veghel heeft aangeboden om ook de oude voorpoten op te frissen.
ik weet zeker dat ze straks beter als nieuw zijn, laat dat maar aan Hans Over
Bij montage van de nieuwe demperplaatjes was ook al de aanslagrubber gebroken die er aanvankelijk keurig soepel uitzag.
Voorlopig staat hij dus nog niet op 2 wielen.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van vork2.jpg (48.38 KiB) 6297 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van vork1.jpg (50.57 KiB) 6297 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Caspar op 08 feb 2010, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Ik weet dat de meesten een stokstuurtje mooier vinden, maar daar moet je rug ook tegen kunnen. Gosé heeft gekozen voor comfort, en dus een origineel halfhoogstuur op de kop getikt.
De lichtschakelaar is ook zo'n zoekplaatje: er zijn varianten mét en zonder claxon knopje, daarnaast ook nog mét- en zonder grijs draadje voor het achterlicht. Het moest er dus één worden voor: Groot/klein-licht, mét claxon knopje, mét kortsluit-knopje om uit te zetten, maar zónder grijs draadje voor het achterlicht. De ontsteking heeft immers al het grijze draadje voor een achterlichtspoel.
Gosé had een mooie, maar daar dat was dus de verkeerde. Uiteindelijk toch de juiste gevonden.
Voor de Magura hendels geld hetzelfde verhaal.
De lichtschakelaar is ook zo'n zoekplaatje: er zijn varianten mét en zonder claxon knopje, daarnaast ook nog mét- en zonder grijs draadje voor het achterlicht. Het moest er dus één worden voor: Groot/klein-licht, mét claxon knopje, mét kortsluit-knopje om uit te zetten, maar zónder grijs draadje voor het achterlicht. De ontsteking heeft immers al het grijze draadje voor een achterlichtspoel.
Gosé had een mooie, maar daar dat was dus de verkeerde. Uiteindelijk toch de juiste gevonden.
Voor de Magura hendels geld hetzelfde verhaal.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Gosé 007.jpg (49.96 KiB) 6242 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Gosé 009.jpg (47.66 KiB) 6242 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Caspar op 07 feb 2010, 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Hier nog even de voorvork perikelen.
Nu is het zaak om van deze hoop onderdelen een perfect werkende vork te maken.
Gaat lukken
Duurt alleen wat langer dan gedacht.
Nu is het zaak om van deze hoop onderdelen een perfect werkende vork te maken.
Gaat lukken
Duurt alleen wat langer dan gedacht.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Gosé 010.jpg (45.54 KiB) 6236 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van Gosé 011.jpg (55.75 KiB) 6236 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Geen zorgen Andy, je hebt gelijk: Hier horen spaken in.
Dit is voorlopig, omdat Kreidlerman effe zonder passende velgen zit.
De remtrommels liggen in Niekerk om gespaakt te worden.
Eerst waren de achterspaken op, nu blijkt de inpershoek van de spaaknippels niet goed te passen voor een 160mm Leleu trommel.
Roelf is nu bezig om een passend setje in te kopen. Komt goed.
Dit is voorlopig, omdat Kreidlerman effe zonder passende velgen zit.
De remtrommels liggen in Niekerk om gespaakt te worden.
Eerst waren de achterspaken op, nu blijkt de inpershoek van de spaaknippels niet goed te passen voor een 160mm Leleu trommel.
Roelf is nu bezig om een passend setje in te kopen. Komt goed.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Spaken horen 148mm te zijn, anders kun je weer gaan slijpen en coaten. Daarnaast heb ik achter liever dikkere spaken met die berg vermogen (6,25pk)
Diepte van de dopping is niet het probleem, de hoek is verkeerd waardoor de spaken krom staan. Je kunt wel raden hoe dat er uit ziet na een jaartje rijden......
Diepte van de dopping is niet het probleem, de hoek is verkeerd waardoor de spaken krom staan. Je kunt wel raden hoe dat er uit ziet na een jaartje rijden......
- KJ
- Berichten: 4833
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 82 keren
Dat bedoel ik dus; Zundapp velg, diepere dopping en de hoek is goed voor de 150 & 160mm naaf.Caspar schreef: Diepte van de dopping is niet het probleem, de hoek is verkeerd waardoor de spaken krom staan. Je kunt wel raden hoe dat er uit ziet na een jaartje rijden......
Ik zie al jaren dat er mensen zijn die de verkeerde velgen (blijven) verkopen ondanks dat de spaken er onder spanning (krom) instaan.
Reactie (veelal); Dat maakt niet uit, was vroegah ook zo. Ach zolang de klant niet zeurt, etc etc..
In stock bij leverancier hedenavond nog 144stuks, Kreidler spaken 148mm 80gram
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
De opbouw stagneerde effe, maar vandaag bericht gekregen dat komend weekend de wielen binnen zullen komen. Kreidlerman heeft 2 mooie velgen binnen en ook de achterspaken zijn er weer. Mooi, dan kunnen we verder.
Over de bandenkeuze waren we het ook al snel eens: Ofwel Metzeler ME77, of Heidenau K36.1 of Continental TKP14.
Het is dus de laatste geworden, mede door de goede prestaties en looks van deze band, maar ook vanwege de constructiesnelheid en het feit dat Gosé achter graag een 3.00"x17" er op wilde.
Dit zijn trouwens wel erg stijve bandjes om te monteren met deze kou.
De hele handel binnen op de verwarming leggen en veel bandenvet gebruiken, anders gaat het dus écht niet lukken.
Over de bandenkeuze waren we het ook al snel eens: Ofwel Metzeler ME77, of Heidenau K36.1 of Continental TKP14.
Het is dus de laatste geworden, mede door de goede prestaties en looks van deze band, maar ook vanwege de constructiesnelheid en het feit dat Gosé achter graag een 3.00"x17" er op wilde.
Dit zijn trouwens wel erg stijve bandjes om te monteren met deze kou.
De hele handel binnen op de verwarming leggen en veel bandenvet gebruiken, anders gaat het dus écht niet lukken.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van Gosé 015.jpg (53.7 KiB) 5940 keer bekeken
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
@ Henk: Ik ben het niet vaak met je eens , maar nu heb je toch écht helemaal gelijk: Topbandje. Ik zie ze er zelfs op demo dagen mee op het circuit gummen En naar mijn mening inderdaad het mooiste profiel op dit bouwjaar.
Inderdaad lastig te monteren. Vriend Ben had laatst nog ruzie met deze banden, maar het is toch gelukt na wat gevloek
Maar als het goed is, hoeft hij er nooit meer vanaf: Ik ken iemand die hem er al > 10.000km op heeft liggen zonder noemenswaardige slijtage.....
@Leopold: voor jou een heel bekend kleurtje , toch ?
Inderdaad lastig te monteren. Vriend Ben had laatst nog ruzie met deze banden, maar het is toch gelukt na wat gevloek
Maar als het goed is, hoeft hij er nooit meer vanaf: Ik ken iemand die hem er al > 10.000km op heeft liggen zonder noemenswaardige slijtage.....
@Leopold: voor jou een heel bekend kleurtje , toch ?
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer: