Power Mustang 2010..
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Power Mustang 2010..
Regelmatig worden we via deze site verwend met wonderschone restauratieprojecten van Kreidler liefhebbers die uren per week in de schuur doorbrengen om hun oude liefde in ere te herstellen. Dit heeft ervoor gezorgd dat we regelmatig 30-40 jaar oude Kreidlers op de openbare weg tegenkomen in meer dan onberispelijke staat. Dat het Kreidler virus ook tot ver over onze landsgrenzen heerst blijkt wel uit deze rapportage.
Een Duitse Kreidler Collega uit Königsmoos (Bij Ingolstadt), zijn naam is Armin (bij sommige beter bekend als Flory-RS), heeft dit keer zichzelf wel helemaal overtroffen. Armin is ook wel bekend van de in Duitsland welbekende Kreidler Kalender 2010. Verder heeft hij een eigen Kreidler Website met boordevol foto's van zijn verzameling alsmede een paar Video's. Zijn website kun je vinden op:http://www.floryRS.piczo.com
Een leuke video van zijn Flory RS kun je vinden op:
http://www.myvideo.de/watch/4686771/Kre ... atercooled
Hij organiseert ieder jaar tevens een eigen tour. Ik heb als bijlage het affiche van 2010 bij dit bericht ingesloten. Het betreft een weekeinde in Zuid Duitsland met alles er op en er aan. De kans is groot dat ik dit jaar een bezoekje aan hem en zijn vrienden ga brengen.
Armin heeft onlangs zijn Power Mustang Project afgerond en gepubliceerd op het Schloss Lembeck Forum. Zijn bijdrage kun je vinden via de volgende link: http://128528.homepagemodules.de/t1398f ... stang.html
Voor diegene die het Duits niet helemaal machtig zijn heb ik, in samenspraak met Armin, besloten om zijn project ook hier op Maarten's Kreidler Club voor te stellen.
Dit project zal zowel de origanalisti als de tuningfans interesseren omdat de naam Power Mustang 2010 niet helemaal uit de lucht zal komen vallen! De motor van zijn project is namelijk onder handen genomen van iemand die we hier op het Forum allemaal wel kennen: Rion van JTmx racing! Ook deze keer heeft Rion weer een buitengewoon kunststukje uitgehaald zoals jullie ongetwijfeld uit de foto's zullen kunnen destilleren.
Ik zal in de loop van de komende tijd steeds wat meer informatie en foto's van het project vrijgeven....
Groetjes,
Johan
Een Duitse Kreidler Collega uit Königsmoos (Bij Ingolstadt), zijn naam is Armin (bij sommige beter bekend als Flory-RS), heeft dit keer zichzelf wel helemaal overtroffen. Armin is ook wel bekend van de in Duitsland welbekende Kreidler Kalender 2010. Verder heeft hij een eigen Kreidler Website met boordevol foto's van zijn verzameling alsmede een paar Video's. Zijn website kun je vinden op:http://www.floryRS.piczo.com
Een leuke video van zijn Flory RS kun je vinden op:
http://www.myvideo.de/watch/4686771/Kre ... atercooled
Hij organiseert ieder jaar tevens een eigen tour. Ik heb als bijlage het affiche van 2010 bij dit bericht ingesloten. Het betreft een weekeinde in Zuid Duitsland met alles er op en er aan. De kans is groot dat ik dit jaar een bezoekje aan hem en zijn vrienden ga brengen.
Armin heeft onlangs zijn Power Mustang Project afgerond en gepubliceerd op het Schloss Lembeck Forum. Zijn bijdrage kun je vinden via de volgende link: http://128528.homepagemodules.de/t1398f ... stang.html
Voor diegene die het Duits niet helemaal machtig zijn heb ik, in samenspraak met Armin, besloten om zijn project ook hier op Maarten's Kreidler Club voor te stellen.
Dit project zal zowel de origanalisti als de tuningfans interesseren omdat de naam Power Mustang 2010 niet helemaal uit de lucht zal komen vallen! De motor van zijn project is namelijk onder handen genomen van iemand die we hier op het Forum allemaal wel kennen: Rion van JTmx racing! Ook deze keer heeft Rion weer een buitengewoon kunststukje uitgehaald zoals jullie ongetwijfeld uit de foto's zullen kunnen destilleren.
Ik zal in de loop van de komende tijd steeds wat meer informatie en foto's van het project vrijgeven....
Groetjes,
Johan
- Bijlagen
-
- kalender.jpg (67.73 KiB) 8318 keer bekeken
-
- tour 2010 Königsmoos
- Tour 2010_600x475.jpg (90.38 KiB) 8318 keer bekeken
Laatst gewijzigd door emilio op 24 feb 2010, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Het begin
Het begon in 2007met de aanschaf van een Kreidler RS met geldige papieren uit 1980. Deze RS diende als donor voertuig voor mijn Kreidler Flory RS project. De voorvork met schijfrem, de wielen, de handels, de claxon en nog wat andere zaken heeft hij voor dit project kunnen gebruiken.
Het frame en de achterbrug met papieren bleven ongebruikt achter totdat Armin op het Jogy's forum de schitterende gerestaureerde Mustang van Jogy zag. Na wat nadenken en het inventariseren van de onderdelen besloot hij in de lente van 2009 om zelf ook een Mustang te bouwen.
Zo gezegd zo gedaan en de onderdelenjacht op ebay was begonnen. Al snel vond hij een 540'er RMCS motor, een tank vol deuken uit de Mustang Cross periode die wel roestvrij was en een set voorvorkpoten voor een trommelrem met voorvorkpoten.
Met veel geduld is hij eerst aan de tank begonnen. Met veel moeite wist hij met laag voor laag alle deuken weg te werken.
Het frame en de achterbrug met papieren bleven ongebruikt achter totdat Armin op het Jogy's forum de schitterende gerestaureerde Mustang van Jogy zag. Na wat nadenken en het inventariseren van de onderdelen besloot hij in de lente van 2009 om zelf ook een Mustang te bouwen.
Zo gezegd zo gedaan en de onderdelenjacht op ebay was begonnen. Al snel vond hij een 540'er RMCS motor, een tank vol deuken uit de Mustang Cross periode die wel roestvrij was en een set voorvorkpoten voor een trommelrem met voorvorkpoten.
Met veel geduld is hij eerst aan de tank begonnen. Met veel moeite wist hij met laag voor laag alle deuken weg te werken.
- Bijlagen
-
- P6270032.JPG (77.25 KiB) 8271 keer bekeken
-
- P6090096.JPG (68.19 KiB) 8271 keer bekeken
-
- P6190297.JPG (51.12 KiB) 8271 keer bekeken
-
- P6090095.JPG (59.78 KiB) 8271 keer bekeken
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
bestellen onderdelen
Daarna heeft hij 42 regels aan onderdelen besteld bij Kreidlerparts. Gedeeltelijk kon hij Mustang specifieke onderdelen verkrijgen zoals motorschermen, spatbordbeugels etc. Deze miste hij nog om van de Rs een Mustang Cross "look alike" te maken.
Zijn dochter Jennifer had ook al dezelfde voorstelling toen ze al die onderdelen zag .
Zijn dochter Jennifer had ook al dezelfde voorstelling toen ze al die onderdelen zag .
- Bijlagen
-
- Picture 0328.jpg (99.44 KiB) 8222 keer bekeken
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
tuning
Om het project te perfectioneren heeft hij met een Nederlandse Tuner gebeld met wie hij reeds in het verleden Motorconcepten bedacht en verwezenlijkt had. Zo bespraken ze hoeveel vermogen de motor zou krijgen en met welk concept dit bereikt zou worden en zo hebben ze de gegevens vastgelegd om dit doel te bereiken.
De gegevens van de motor zijn als volgt:
Boring 48 mm.
Krukas met 44 mm Malossi drijfstang.
Circa 80cc dus.
Rechtvertande 6 plaats (natte) koppeling.
A3 van Veen Cilinder (nieuw).
Na bewerking van de cilinder is deze voorzien van een nieuwe Powerseal wand.
Membraanhuisje van JTmx racing.
Malossi Drijfstang 80mm.
Carburateur: Dellorto 21 mm Black Edition.
Twinair Luchtfilter.
SP-80 uitlaat.
Hij verstuurde de motor naar Rion en kon in de tussenliggende tijd zijn aandacht vestigen op het frame en plaatwerk.
De gegevens van de motor zijn als volgt:
Boring 48 mm.
Krukas met 44 mm Malossi drijfstang.
Circa 80cc dus.
Rechtvertande 6 plaats (natte) koppeling.
A3 van Veen Cilinder (nieuw).
Na bewerking van de cilinder is deze voorzien van een nieuwe Powerseal wand.
Membraanhuisje van JTmx racing.
Malossi Drijfstang 80mm.
Carburateur: Dellorto 21 mm Black Edition.
Twinair Luchtfilter.
SP-80 uitlaat.
Hij verstuurde de motor naar Rion en kon in de tussenliggende tijd zijn aandacht vestigen op het frame en plaatwerk.
- Bijlagen
-
- cilinder%20armin%204.jpg (77.35 KiB) 8186 keer bekeken
-
- cilinder%20armin%202_600x450_640x480_320x240.jpg (70.37 KiB) 8186 keer bekeken
-
- 80cc kit 2.JPG (76.29 KiB) 8186 keer bekeken
-
- 80_cc_amin_1.jpg (86.04 KiB) 8186 keer bekeken
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
ontsteking
Als ontsteking heeft hij gekozen voor een Polini oplossing met een wel heel erg lichte en klein vliegwiel....
- Bijlagen
-
- P1290008.JPG (62.8 KiB) 8170 keer bekeken
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 16 keren
Ik heb een vraag ontvangen over de bovenste 2 gaten onder de zuigerveer. De terechte opmerking van de vragensteller was of deze gaten wel bij een membraan gestuurde inlaat wel effect hadden omdat deze oplossing eigenlijk meer voor een zuigergestuurde inlaattraject geschikt was. Ik heb met Rion afgesproken dat hij zelf alle vragen m.b.t. dit tuningsproject zelf zal beantwoorden in dit topic. Je kunt in dit geval de meester het beste zelf laten spreken ... Rion zal de vraag dus beantwoorden.
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
- Locatie: LIESHOUT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
De 2 gaatjes onder de zuigerveer komen in het inlaat kanaal zodat de boost poort gevoed wordt ,tevens is dit beter voor de zuigerbodem geeft wat koeling.emilio schreef:Ik heb een vraag ontvangen over de bovenste 2 gaten onder de zuigerveer. De terechte opmerking van de vragensteller was of deze gaten wel bij een membraan gestuurde inlaat wel effect hadden omdat deze oplossing eigenlijk meer voor een zuigergestuurde inlaattraject geschikt was. Ik heb met Rion afgesproken dat hij zelf alle vragen m.b.t. dit tuningsproject zelf zal beantwoorden in dit topic. Je kunt in dit geval de meester het beste zelf laten spreken ... Rion zal de vraag dus beantwoorden.
Verder ben ik ook wel benieuwd hoe het lopen gaat, Hij moet een beetje een Cross karakter krijgen , lekker kort gieren 100km p/u is snel genoeg voor een mustang maar dan wel berg op
Verder heeft Armin het netjes voor elkaar,op de rempedaal na
Gr Rion
- Kreidler Arthur
- Berichten: 1254
- Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
- Locatie: Voorhout
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik wacht met smart op de nieuwe vorderingen.emilio schreef:Ik zit op mijn werk Arthur .... Ik heb ze thuis op mijn PC staan. Morgenavond komen er meer foto's en een verhaaltje.. De keer erop een filmpje ...
Mijn duits is niet optimaal, zal ik maar zeggen.
Als ze tegen me praten kan ik het aardig verstaan, alleen lezen is toch wat anders......
Ben blij dat Johan het wil vertalen voor die hollanders
Gr. Arthur