Restaureren Kreidler RMC-S
- Toronado
- Berichten: 667
- Lid geworden op: 28 mar 2010, 13:48
- Locatie: Leidschendam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Restaureren Kreidler RMC-S
Hallo iedereen.
Ik zal mij even voorstellen aangezien dit mijn eerste topic is!
Ik ben Jurian Beukers en ik ben 15 jaar.
Ik ben bezig met het restaureren van een Kreidler RMC-S.
Aangezien ik nog geen 16 ben heeft het geen haast.
Mijn Kreidler:
Het is een rode kreidler RMC-S uit 1979 met een 4 bak direct en een 12 mm carburateur.
Hier een paar foto's hoe die in staat was.
Ik zal mij even voorstellen aangezien dit mijn eerste topic is!
Ik ben Jurian Beukers en ik ben 15 jaar.
Ik ben bezig met het restaureren van een Kreidler RMC-S.
Aangezien ik nog geen 16 ben heeft het geen haast.
Mijn Kreidler:
Het is een rode kreidler RMC-S uit 1979 met een 4 bak direct en een 12 mm carburateur.
Hier een paar foto's hoe die in staat was.
- Bijlagen
-
- IMG_0440.jpg (91.84 KiB) 20592 keer bekeken
-
- IMG_0441.jpg (81.07 KiB) 20592 keer bekeken
- Hans van Kuijen
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 15:33
- Locatie: Den Haag - Zuid west
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Carre
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 21 okt 2005, 15:25
- Locatie: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
wel handig die kussentjes voor je knieen
hier kan je een mooi model van maken, even een m stuurtje en origineel zadel en achterspatbord en je bent al een heel end
dan nog even originele schokkers en een nieuwe standaard, 2 nieuwe bandjes (leuk details, origineel voorbang) en voorderest de tank uit laten deuken(en miss opnieuw laten verchromen
de lak kan je misschien nog redden,
veel plezier met je 1e kreidler!
groeten, Kars!
hier kan je een mooi model van maken, even een m stuurtje en origineel zadel en achterspatbord en je bent al een heel end
dan nog even originele schokkers en een nieuwe standaard, 2 nieuwe bandjes (leuk details, origineel voorbang) en voorderest de tank uit laten deuken(en miss opnieuw laten verchromen
de lak kan je misschien nog redden,
veel plezier met je 1e kreidler!
groeten, Kars!
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Het ziet er leuk uit, mooi rood!.. Maar waarom demonteer je hem meteen helemaal en ga je niet eerst met iemand kijken wat er vervangen moet worden?
Alles uit elkaar halen is wel leuk om schoon te maken enzo, maar als je niet veel hoeft te vervangen zie ik zelf het nut er niet van in.
De originele lak vind ik ook altijd wel wat hebben. als het een dagelijks vervoer brommer wordt, komt er toch wel roest op!
nouja dit zijn een beetje mijn bevindingen van 5 jaar Kreidler rijden!
Desalniettemin blijft het uitelkaar en inelkaar bouwen van een brommer altijd leuk! Succes!
Maarten
Alles uit elkaar halen is wel leuk om schoon te maken enzo, maar als je niet veel hoeft te vervangen zie ik zelf het nut er niet van in.
De originele lak vind ik ook altijd wel wat hebben. als het een dagelijks vervoer brommer wordt, komt er toch wel roest op!
nouja dit zijn een beetje mijn bevindingen van 5 jaar Kreidler rijden!
Desalniettemin blijft het uitelkaar en inelkaar bouwen van een brommer altijd leuk! Succes!
Maarten
- Toronado
- Berichten: 667
- Lid geworden op: 28 mar 2010, 13:48
- Locatie: Leidschendam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Uiteindelijk klaar met demonteren ben ik eerst begonnen met:
het frame schuren
frame stralen
accu bakjes stralen
achterbrug stralen
motorschermen stralen
daarna waar nodig was geplamuurd en uitgedeukt.
Aangezien mijn vader een autogarage heeft was het niet zo moeilijk om het zelf te doen.
weer even een paar foto's.
het frame schuren
frame stralen
accu bakjes stralen
achterbrug stralen
motorschermen stralen
daarna waar nodig was geplamuurd en uitgedeukt.
Aangezien mijn vader een autogarage heeft was het niet zo moeilijk om het zelf te doen.
weer even een paar foto's.
- Bijlagen
-
- IMG_0503.jpg (74.11 KiB) 20523 keer bekeken
-
- IMG_0524.jpg (58.61 KiB) 20523 keer bekeken
- Toronado
- Berichten: 667
- Lid geworden op: 28 mar 2010, 13:48
- Locatie: Leidschendam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo allemaal
Voor de duidelijkheid wat ik ermee ga doen.
allereerst ga ik hem kaal maken en in de pruimer daarna in de originele rode kleur maken.
daarna ga ik of de tank uitdeuken en opnieuw laten verchromen of een nieuwe tank kopen bij KCMN (360,-) weet niet wat goedkoper is.
kokusan 12v ontsteking erop
Koso kilometerteller
koso toerenteller
m stuur
en een nieuwe carburateur want er zit een gat in wat er niet in hoort (misschien is het te verhelpen of is het wel standaart maar daar plaats ik later een paar fototjes over lekt namelijk enorm)
en nog een paar kleine dingetjes zoals afstands boutjes (misten)
en een stuuraanslag.
dat was het tot nu toe
Voor de duidelijkheid wat ik ermee ga doen.
allereerst ga ik hem kaal maken en in de pruimer daarna in de originele rode kleur maken.
daarna ga ik of de tank uitdeuken en opnieuw laten verchromen of een nieuwe tank kopen bij KCMN (360,-) weet niet wat goedkoper is.
kokusan 12v ontsteking erop
Koso kilometerteller
koso toerenteller
m stuur
en een nieuwe carburateur want er zit een gat in wat er niet in hoort (misschien is het te verhelpen of is het wel standaart maar daar plaats ik later een paar fototjes over lekt namelijk enorm)
en nog een paar kleine dingetjes zoals afstands boutjes (misten)
en een stuuraanslag.
dat was het tot nu toe
Laatst gewijzigd door Toronado op 29 mar 2010, 15:49, 3 keer totaal gewijzigd.
- Toronado
- Berichten: 667
- Lid geworden op: 28 mar 2010, 13:48
- Locatie: Leidschendam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
het spuitwerk bestaat uit 4 lagen
1. gele pruimer (tegen roesten)
2. grijze pruimer (tegen microbeschadigingen)
3. originele lak (kreidler rood)
4. blanke lak
mijn vader heeft vorige week de delen in de gele pruimer gezet
Foto's en filmpje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=45vm8Tt4sdg[/youtube]
1. gele pruimer (tegen roesten)
2. grijze pruimer (tegen microbeschadigingen)
3. originele lak (kreidler rood)
4. blanke lak
mijn vader heeft vorige week de delen in de gele pruimer gezet
Foto's en filmpje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=45vm8Tt4sdg[/youtube]
- Bijlagen
-
- IMG_0540.jpg (64.92 KiB) 20455 keer bekeken
- arnoudboy1
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 29 aug 2009, 18:33
- Locatie: Capelle A/D IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- marijnflipse
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 02 jun 2008, 18:10
- Locatie: Bilthoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hoi Toronado!
Het ziet er allemaal goed uit, complimenten. Ik heb ook kokusan12v met koso's, je moet wel een accu monteren hé! Maar de homoet 6p snap ik niet helemaal. Zoiets is voor vrij zwaar getunede cilinders, niet voor een standaard. Als je alsnog een racey geluidje wilt, kan je beter een 4p nemen. Maar een jamarcol rijdt t lekkerst vind ik zelf.
Het ziet er allemaal goed uit, complimenten. Ik heb ook kokusan12v met koso's, je moet wel een accu monteren hé! Maar de homoet 6p snap ik niet helemaal. Zoiets is voor vrij zwaar getunede cilinders, niet voor een standaard. Als je alsnog een racey geluidje wilt, kan je beter een 4p nemen. Maar een jamarcol rijdt t lekkerst vind ik zelf.