Restauratie Kreidler RMC 1978
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Restauratie Kreidler RMC 1978
Beste Kreidlerliefhebbers,
Ik ga nu eindelijk, na veel wikken en wegen, beginnen met het restaureren van mijn eigen fijne ouwe trouwe Kreidler RMC uit 1978.
Even een korte geschiedenis.
Ik kocht deze Kreidler bij Brommerbenny in Achter-Drempt. Toen was ik zestien jaar en mijn vader had me vertelt wat een geweldig merk dat Kreidler wel niet most zijn. Paar keer marktplaats overgegaan en met Martijn Koert gepraat en tadaa de Kreidler was gekocht. Twee jaar op rond gereden met veel plezier. Beetje leren sleutelen, je kent het wel. Toch moest ie vaak even naar de brommerboer voor een revisie of reparatie.
NA twee jaar kwam een man naar me toe die meerdere Kreidlers had en of ik zijn onderdelen wilde verkopen op marktplaats voor hem. Dat wilde ik wel doen...... Toen kwam de dag dat hij voor mij een rood Kreidlerframe had gespoten. Mijn eigen oranje frame had namelijk een vaste as in de achterbrug, waardoor mijn wiel steeds niet goed stond. Ik heb toen van Frame gewisseld en de Kreidleronderdelen van het oranje naar het rode frame omgebouwd. Zonde, voor eeuwig zonde dacht ik een half jaar later toen deze zelfde man een nieuwe Kreidler op mijn frame had opgebouwd. Het frame wat ik van hem kreeg, wat met spuitbussenverf van de aldi was gelakt, verloor veel kleur bij het poetsen. (hele poetsdoek rood van de verf)
Verder was het achterspatbord een beetje verrot.
Toch maar gewoon mee doorgereden zomer en winter lang. Ook mijn HBO periode (in regen en zonneschijn 60 km per dag 5 dagen per week gem. 30 weken per jaar reken maar uit) en zelfs mijn buitelandstage in Die Heimat (Krefeld) heeft mijn Kreidler mogen meemaken. Nu is dan de tijd gekomen om hem eens goed te verzorgen. Daarvoor wil ik graag geld uittrekken, doch moet ik wel resultaat zien.
Ik ben al een tijd geleden begonnen met onderdelen te verzamelen voor het project. Hieronder zien jullie een lijst met wat ik heb gekocht, wat nog gekocht moet worden, en wat er geserviced moet worden aan mijn Kreidlertje.
Al noot geef ik mee dat eind van deze week een hele grote zending met allerlei klein grut van Dick Baan komt en ik dan de lijst weer update. Geef ondertussen rustig commentaar op mijn lijst/project. Project is dus de Kreidler uit mijn profiel. Ook commentaar op de prijzen van harte welkom ( sommige zijn geschat andere op de cent nauwkeurig) Ik wil graag weten of ik met sommige dingen koopjes heb gehad of juist gruwelijk opgelicht ben! Schade en schande......
Goed beste mensen hieronder dan DE LIJST!
Lijstje Kreidler restauratie 2010-2011
Gekochte onderdelen:
- Kabelboom (25 euro)
- Nieuw rechter chromen motorscherm ( 30 euro)
- Buddyseat (80 euro)
- 2 nieuwe achterschokbrekers (60 euro)
- Nieuwe ketting (12 euro)
- Nieuwe kettingwielen (18 euro)
- Gebruikt achterspatbord (30 euro)
- Spatlap achter (5 euro)
- Koplamp nieuw gelakt en goede chroomrand (25 euro)
- Rooster voor koplamp (20 euro)
- Benzinefiltertje (0 euro)
- Benzineslang ( 3 euro)
- 2 nieuwe chromen velgen ( 100 euro)
- 2 Kenda buiten banden ( 50 euro)
- 2 voorvorkkeringen (18 euro)
- 1 crank (10 euro)
- 1 14mm Bing (goeie) met filter en aanzuigbuis (55 euro)
Totaal 541 euro
Te kopen onderdelen:
- Stickers tank (10 euro)
- Stickers accubakken 9 (10 euro)
- Nieuwe chroomtank (280 euro)
- Nieuwe kettingkast ruw model (70 euro)
- Koppelingskabel ( 10 euro)
- Achterremkabel (10 euro)
- Voorremkabel (10 euro)
- velglinten (20 euro)
- Kapje World Champion ( 10 euro)
- Tankdop Chromen Cawi ( liefst met slot) ( kosten onbekend geschat op 20 euro)
- Roostertje ( of nieuw verchromen?) ( kosten niet bekend)
Totaal 450 euro
Grote zending Dick Baan op komst daarom>>> w88 op zending Dick Baan dan herinventarisatie!
In deze zending zitten schroeven, spietjes, spaken, wit plaatje voor achterspatbord, nieuw RvS voorspatbord, geel plaatje voor voorspatbord, nieuwe bokstandaardset compleet, nylon geleider voor achterbrug tegen slijtage, benzinekraantje imitatie, afstandshouders voor kap, achterlicht compleet met twee lampjes,
Te laten repareren/kleuren/ chromen onderdelen:
- Velgen laten spaken door pro ( kosten niet bekend)
- Accubakje uitdeuken ( 10 euro)
- Blokrevisie ( Max. 300 euro)
- Spuiten van frame+ accubakken in Flu-Orange (600 euro incl. blanke lak)
- Voorvork ( 10 euro)
- Naven en remdeksels polijsten (80 euro)
- Chromen van zijkap, koplamporen, roostertje en evt. bagagerekje ( denk aan 250 euro)
- 1 nieuwe draad tappen in frame achter bij rekje)
Totaal 650 euro
Extra extra!
Dit is nog exclusief uurkosten voor opnieuw in elkaar zetten van de Kreidler. Hiervoor roep ik de hulp in van een lokale goede vakman die veel met Kreidlers doet. Deze kerel heeft een schappelijke uurprijs gemaakt zodat het ook nog een beetje betaalbaar blijft.
Verder is het misschien ook leuk om te weten dat deze Kreidler en ik samen al meer dan 60.000 km hebben gemaakt!
Ik ga nu eindelijk, na veel wikken en wegen, beginnen met het restaureren van mijn eigen fijne ouwe trouwe Kreidler RMC uit 1978.
Even een korte geschiedenis.
Ik kocht deze Kreidler bij Brommerbenny in Achter-Drempt. Toen was ik zestien jaar en mijn vader had me vertelt wat een geweldig merk dat Kreidler wel niet most zijn. Paar keer marktplaats overgegaan en met Martijn Koert gepraat en tadaa de Kreidler was gekocht. Twee jaar op rond gereden met veel plezier. Beetje leren sleutelen, je kent het wel. Toch moest ie vaak even naar de brommerboer voor een revisie of reparatie.
NA twee jaar kwam een man naar me toe die meerdere Kreidlers had en of ik zijn onderdelen wilde verkopen op marktplaats voor hem. Dat wilde ik wel doen...... Toen kwam de dag dat hij voor mij een rood Kreidlerframe had gespoten. Mijn eigen oranje frame had namelijk een vaste as in de achterbrug, waardoor mijn wiel steeds niet goed stond. Ik heb toen van Frame gewisseld en de Kreidleronderdelen van het oranje naar het rode frame omgebouwd. Zonde, voor eeuwig zonde dacht ik een half jaar later toen deze zelfde man een nieuwe Kreidler op mijn frame had opgebouwd. Het frame wat ik van hem kreeg, wat met spuitbussenverf van de aldi was gelakt, verloor veel kleur bij het poetsen. (hele poetsdoek rood van de verf)
Verder was het achterspatbord een beetje verrot.
Toch maar gewoon mee doorgereden zomer en winter lang. Ook mijn HBO periode (in regen en zonneschijn 60 km per dag 5 dagen per week gem. 30 weken per jaar reken maar uit) en zelfs mijn buitelandstage in Die Heimat (Krefeld) heeft mijn Kreidler mogen meemaken. Nu is dan de tijd gekomen om hem eens goed te verzorgen. Daarvoor wil ik graag geld uittrekken, doch moet ik wel resultaat zien.
Ik ben al een tijd geleden begonnen met onderdelen te verzamelen voor het project. Hieronder zien jullie een lijst met wat ik heb gekocht, wat nog gekocht moet worden, en wat er geserviced moet worden aan mijn Kreidlertje.
Al noot geef ik mee dat eind van deze week een hele grote zending met allerlei klein grut van Dick Baan komt en ik dan de lijst weer update. Geef ondertussen rustig commentaar op mijn lijst/project. Project is dus de Kreidler uit mijn profiel. Ook commentaar op de prijzen van harte welkom ( sommige zijn geschat andere op de cent nauwkeurig) Ik wil graag weten of ik met sommige dingen koopjes heb gehad of juist gruwelijk opgelicht ben! Schade en schande......
Goed beste mensen hieronder dan DE LIJST!
Lijstje Kreidler restauratie 2010-2011
Gekochte onderdelen:
- Kabelboom (25 euro)
- Nieuw rechter chromen motorscherm ( 30 euro)
- Buddyseat (80 euro)
- 2 nieuwe achterschokbrekers (60 euro)
- Nieuwe ketting (12 euro)
- Nieuwe kettingwielen (18 euro)
- Gebruikt achterspatbord (30 euro)
- Spatlap achter (5 euro)
- Koplamp nieuw gelakt en goede chroomrand (25 euro)
- Rooster voor koplamp (20 euro)
- Benzinefiltertje (0 euro)
- Benzineslang ( 3 euro)
- 2 nieuwe chromen velgen ( 100 euro)
- 2 Kenda buiten banden ( 50 euro)
- 2 voorvorkkeringen (18 euro)
- 1 crank (10 euro)
- 1 14mm Bing (goeie) met filter en aanzuigbuis (55 euro)
Totaal 541 euro
Te kopen onderdelen:
- Stickers tank (10 euro)
- Stickers accubakken 9 (10 euro)
- Nieuwe chroomtank (280 euro)
- Nieuwe kettingkast ruw model (70 euro)
- Koppelingskabel ( 10 euro)
- Achterremkabel (10 euro)
- Voorremkabel (10 euro)
- velglinten (20 euro)
- Kapje World Champion ( 10 euro)
- Tankdop Chromen Cawi ( liefst met slot) ( kosten onbekend geschat op 20 euro)
- Roostertje ( of nieuw verchromen?) ( kosten niet bekend)
Totaal 450 euro
Grote zending Dick Baan op komst daarom>>> w88 op zending Dick Baan dan herinventarisatie!
In deze zending zitten schroeven, spietjes, spaken, wit plaatje voor achterspatbord, nieuw RvS voorspatbord, geel plaatje voor voorspatbord, nieuwe bokstandaardset compleet, nylon geleider voor achterbrug tegen slijtage, benzinekraantje imitatie, afstandshouders voor kap, achterlicht compleet met twee lampjes,
Te laten repareren/kleuren/ chromen onderdelen:
- Velgen laten spaken door pro ( kosten niet bekend)
- Accubakje uitdeuken ( 10 euro)
- Blokrevisie ( Max. 300 euro)
- Spuiten van frame+ accubakken in Flu-Orange (600 euro incl. blanke lak)
- Voorvork ( 10 euro)
- Naven en remdeksels polijsten (80 euro)
- Chromen van zijkap, koplamporen, roostertje en evt. bagagerekje ( denk aan 250 euro)
- 1 nieuwe draad tappen in frame achter bij rekje)
Totaal 650 euro
Extra extra!
Dit is nog exclusief uurkosten voor opnieuw in elkaar zetten van de Kreidler. Hiervoor roep ik de hulp in van een lokale goede vakman die veel met Kreidlers doet. Deze kerel heeft een schappelijke uurprijs gemaakt zodat het ook nog een beetje betaalbaar blijft.
Verder is het misschien ook leuk om te weten dat deze Kreidler en ik samen al meer dan 60.000 km hebben gemaakt!
Laatst gewijzigd door Maarten/sbargh op 05 okt 2010, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Hmm, 300 euro max voor blokrevisie, dan maar hopen dat je geen gekke dingen of flinke slijtage tegenkomt, dan mag je wel op wat meer knaken rekenen voor revisie. Als je schakelgedeelte versleten is, en als je een 5 bak hebt, ben je al gauw een 250 eurootjes lichter.
Voor de rest succes met je restauratie, en laat de spuiter zn best doen met die kleur!
gr Wim
Voor de rest succes met je restauratie, en laat de spuiter zn best doen met die kleur!
gr Wim
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 349 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Mooi streven Maarten !
Ik kan geen foto in je profiel zien, ook niet van andere gebruikers. Heb ik iets gemist ?. Van mezelf twijfel ik of ik wel een profielfoto had, maar kan er nu ook geen toevoegen ??.
Succes met je trouwe tweewieler op te knappen.
Eric
Ik kan geen foto in je profiel zien, ook niet van andere gebruikers. Heb ik iets gemist ?. Van mezelf twijfel ik of ik wel een profielfoto had, maar kan er nu ook geen toevoegen ??.
Succes met je trouwe tweewieler op te knappen.
Eric
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Als je zelf een beetje handig bent kun je hem toch ook wel zelf opbouwen? Of je er in verdiepen.
Dat is toch één van de leukste dingen van deze hobby, het bouwen en sleutelen.
Hoe kom je bij je laatste rijtje op 650 euro dan? Ik zie veel meer staan
Dat is toch één van de leukste dingen van deze hobby, het bouwen en sleutelen.
Hoe kom je bij je laatste rijtje op 650 euro dan? Ik zie veel meer staan
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Leuk al die reacties.
antwoord niekjuh:
Dat klopt heb het verchromen er nog niet bijgeteld bij het laatste gedeelte.
Antwoord:
En dat inelkaar zetten, ik heb zelf weinig gereedschap, alleen het hoognodige. Daarbij komt nog dat ik praktisch geen ruimte heb en daarbij komt nog weer dat ik niet eens een werkbank heb en dus alles op de grond cq met een workmate moet doen. En ik weet jullie ervaringen niet, maar als die workmate van mij was geweest had ie al drie keer bij de stort gelegen, if you know what i mean.
Antwoord RitalinNL:
Ik heb 4 bak oerhollands trapperblokje. Dus, schakelwals kan nog teeds wel 80 euro kosten. Maar k denk dat dat wel losloopt bij het totaalbedrag.
antwoord niekjuh:
Dat klopt heb het verchromen er nog niet bijgeteld bij het laatste gedeelte.
Antwoord:
En dat inelkaar zetten, ik heb zelf weinig gereedschap, alleen het hoognodige. Daarbij komt nog dat ik praktisch geen ruimte heb en daarbij komt nog weer dat ik niet eens een werkbank heb en dus alles op de grond cq met een workmate moet doen. En ik weet jullie ervaringen niet, maar als die workmate van mij was geweest had ie al drie keer bij de stort gelegen, if you know what i mean.
Antwoord RitalinNL:
Ik heb 4 bak oerhollands trapperblokje. Dus, schakelwals kan nog teeds wel 80 euro kosten. Maar k denk dat dat wel losloopt bij het totaalbedrag.
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Hier staat een foto van toen hij nog oranje was
http://www.glowfoto.com/static_image/28 ... 6/glowfoto" onclick="window.open(this.href);return false;
en eentje zoals hij nu is.
http://www.glowfoto.com/static_image/28 ... 5/glowfoto" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.glowfoto.com/static_image/28 ... 6/glowfoto" onclick="window.open(this.href);return false;
en eentje zoals hij nu is.
http://www.glowfoto.com/static_image/28 ... 5/glowfoto" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Het doel is dus om hen terug te brengen naar de staat toen hij oranje was~!
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Alleen ruimte is idd wel een probleem. Ik heb alles ook op de grond gedaan met een paar flinke doeken.Maarten/'sbargh schreef:Leuk al die reacties.
antwoord niekjuh:
Dat klopt heb het verchromen er nog niet bijgeteld bij het laatste gedeelte.
Antwoord:
En dat inelkaar zetten, ik heb zelf weinig gereedschap, alleen het hoognodige. Daarbij komt nog dat ik praktisch geen ruimte heb en daarbij komt nog weer dat ik niet eens een werkbank heb en dus alles op de grond cq met een workmate moet doen. En ik weet jullie ervaringen niet, maar als die workmate van mij was geweest had ie al drie keer bij de stort gelegen, if you know what i mean.
Antwoord RitalinNL:
Ik heb 4 bak oerhollands trapperblokje. Dus, schakelwals kan nog teeds wel 80 euro kosten. Maar k denk dat dat wel losloopt bij het totaalbedrag.
Gaat prima
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Ca c'est la veritéWimOudewater schreef:Ruimte is ook niet alles, hoe meer ruimte, hoe meer zooi....
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- jamojamo
- Berichten: 3731
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 349 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Op de tast alles kunnen vinden zonder 1 stap te zetten
Gr. Eric
Gr. Eric
- Bijlagen
-
- IMG_3962 (Small).JPG (72.17 KiB) 6417 keer bekeken
- wimvd
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 26 sep 2009, 17:19
- Locatie: raalte
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
- Nieuwe kettingkast ruw model (70 euro)
wat bedoel je met ruw model ?
bij john bos voor
http://www.kreidleronderdelen.nl/module ... ts_id=1757" onclick="window.open(this.href);return false;
wim
wat bedoel je met ruw model ?
bij john bos voor
http://www.kreidleronderdelen.nl/module ... ts_id=1757" onclick="window.open(this.href);return false;
wim
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19179
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 481 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
dit is al 1 van de goedkoopste met revisie. http://link.marktplaats.nl/382569991" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Hoi hoi,
@ Wimvd: Dat is naar mijn mening zo'n gladde. Ik bedoel met "gladde" dat de bovenkant van de kettingkast geen ruw tuk heeft zoals de ori dat wel heeft. En als eentje duur is dan is het JB wel. Misschien koop ik nog wel wat bij hem, maar nu ff niet. Btw moet ik er eentje hebben die geschikt is voor een achterbrug waar een slot in kan.
@Dijk: Aandelen? Nee, ik heb een eigen blokkenboer vlakbij. Hij heeft hem al voor de 60.000 km gereviseerd en eigenlijk ( op de lekkages na) loopt ie nog als een zonnetje! Dus ik verwacht alleen een schakelwals en misschien een paar lagers. Geen hele nieuwe krukassen enzo...
Nu nog een gewoon bericht:
Heb vandaag een 14mm carb binnengekregen:
Bing 1/14/990
Sproeiermaat 82 ( hier ook bing merkteken)
Pennetje waar sproeier in zit staat getal 224 op.
Gasschuif nr 2. ( zit bing merkteken in)
Sproeiernaald stand 1.
Zal dit zo werken als ik het erop zet? Ik kan het sowieso nu nog testen aangezien de brommer nog niet uit elkaar ligt en er nu een 12mm op zit. Waarom een 14mm hoor ik u vragen? Ik hebff gesproken met mijn blokkenboer en deze zei dat een 14mm beter liep met een 2,8 pk duitse cilinder oud model.
Jullie meningen zijn welkom. 50 euro voor carb+filter+aanzuigbuis. Spruitstuk krijg ik van een kennis gratis!!!
Morgen of vandaag komt nog een gereedschapssetje binnen. Nu nog een bakkie scoren.
Eerst maar weer eens een paar weken werken, want geld is op!
Maarten
P.s.: Alle felicitaties zijn welkom, heb mijn HBO diploma International Business and Languages gehaald afgelopen dinsdag!
@ Wimvd: Dat is naar mijn mening zo'n gladde. Ik bedoel met "gladde" dat de bovenkant van de kettingkast geen ruw tuk heeft zoals de ori dat wel heeft. En als eentje duur is dan is het JB wel. Misschien koop ik nog wel wat bij hem, maar nu ff niet. Btw moet ik er eentje hebben die geschikt is voor een achterbrug waar een slot in kan.
@Dijk: Aandelen? Nee, ik heb een eigen blokkenboer vlakbij. Hij heeft hem al voor de 60.000 km gereviseerd en eigenlijk ( op de lekkages na) loopt ie nog als een zonnetje! Dus ik verwacht alleen een schakelwals en misschien een paar lagers. Geen hele nieuwe krukassen enzo...
Nu nog een gewoon bericht:
Heb vandaag een 14mm carb binnengekregen:
Bing 1/14/990
Sproeiermaat 82 ( hier ook bing merkteken)
Pennetje waar sproeier in zit staat getal 224 op.
Gasschuif nr 2. ( zit bing merkteken in)
Sproeiernaald stand 1.
Zal dit zo werken als ik het erop zet? Ik kan het sowieso nu nog testen aangezien de brommer nog niet uit elkaar ligt en er nu een 12mm op zit. Waarom een 14mm hoor ik u vragen? Ik hebff gesproken met mijn blokkenboer en deze zei dat een 14mm beter liep met een 2,8 pk duitse cilinder oud model.
Jullie meningen zijn welkom. 50 euro voor carb+filter+aanzuigbuis. Spruitstuk krijg ik van een kennis gratis!!!
Morgen of vandaag komt nog een gereedschapssetje binnen. Nu nog een bakkie scoren.
Eerst maar weer eens een paar weken werken, want geld is op!
Maarten
P.s.: Alle felicitaties zijn welkom, heb mijn HBO diploma International Business and Languages gehaald afgelopen dinsdag!
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Jamojamo is gewoon een meester in de geordende chaos. Zullen we daar ook een diploma van maken? Geintje!
-
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
- Locatie: Oudewater
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Ik zou de naald in standje 2 zetten, en een kleinere sproeier gebruiken, of niet, en even zonder luchtfilterMaarten/'sbargh schreef:
Sproeiernaald stand 1.
Zal dit zo werken als ik het erop zet? Ik kan het sowieso nu nog testen aangezien de brommer nog niet uit elkaar ligt en er nu een 12mm op zit. Waarom een 14mm hoor ik u
En, gefeliciteerd
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
waarom is het advies zonder luchtfilter? Ik meende dat dit was om gruis enzo op te vangen. Aangezien mijn frame gestraald gaat worden lijkt het me handiger om hem met af te stellen.
Sproeier te groot ja? Ik weet het niet. Heb nog wel lectuur daarvan liggen volgens mij "zelf sleutelen"... of anders het kreidler werkplaatshandboek!
Groeten!
Sproeier te groot ja? Ik weet het niet. Heb nog wel lectuur daarvan liggen volgens mij "zelf sleutelen"... of anders het kreidler werkplaatshandboek!
Groeten!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Je hebt de plastic aanzuigbuis en het metalen filterMaarten/'sbargh schreef:waarom is het advies zonder luchtfilter?
Dus wat hij bedoelt weet ik ook niet.
Enzo
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
enzo,
Ik snap best wel wat een luchtfiltertje is..... ¡no soy estupido!
Maar ik vraag me af waarom een aantal mensen zonder luchtfilter willen rijden? als het niet nodig was hadden ze de carbs toentertijd wel zonder opgeleverd.
comments on that plz!
Ik snap best wel wat een luchtfiltertje is..... ¡no soy estupido!
Maar ik vraag me af waarom een aantal mensen zonder luchtfilter willen rijden? als het niet nodig was hadden ze de carbs toentertijd wel zonder opgeleverd.
comments on that plz!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Maarten, die HIJ bedoel ik mee WimOudewaterMaarten/'sbargh schreef:enzo,
Ik snap best wel wat een luchtfiltertje is..... ¡no soy estupido!
Maar ik vraag me af waarom een aantal mensen zonder luchtfilter willen rijden? als het niet nodig was hadden ze de carbs toentertijd wel zonder opgeleverd.
comments on that plz!
Bedoelt hij,
alles van de carburateur af
alleen het metalen filter eraf
of het geheel van het frame wegdraaien
Enzo
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3053
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 248 keren
- Ontvangen waarderingen: 54 keren
- Contacteer:
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Volgens mij staat er "even zonder luchtfilter" dus puur om te testen in de schuur oid. Daar vliegt geen gruis rond neem ik aan.
Vwb je gestraalde frame; er blijft altijd rommel over in je frame, pak een bus tectyl met een slangetje en zet heel de binnenzijde in de tectyl, ben je er vanaf.
Vwb je gestraalde frame; er blijft altijd rommel over in je frame, pak een bus tectyl met een slangetje en zet heel de binnenzijde in de tectyl, ben je er vanaf.
- Maarten/sbargh
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
- Locatie: 's-heerenberg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Ok,
dan heb ik het verkeerd begrepen Wim~!
@Theove: Het zal wel niet schadelijk zijn om dat te doen. alles plakt dan gewoon vast. Maarja, ik ga gewoon ff een hutje de luchtslang erop zetten bij dat bedrijf en dan komt het wel goed. ELke week ff de carb checken tegen die tijd.
nog een ding: Bij mijn carb is een schroefje niet goed meer v/d deksel. Zal dit erg schadelijk zijn in de zin van valse lucht of benzinelekkage?
Groeten!
dan heb ik het verkeerd begrepen Wim~!
@Theove: Het zal wel niet schadelijk zijn om dat te doen. alles plakt dan gewoon vast. Maarja, ik ga gewoon ff een hutje de luchtslang erop zetten bij dat bedrijf en dan komt het wel goed. ELke week ff de carb checken tegen die tijd.
nog een ding: Bij mijn carb is een schroefje niet goed meer v/d deksel. Zal dit erg schadelijk zijn in de zin van valse lucht of benzinelekkage?
Groeten!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1978
Wat denk je zelf, er zit zelfs een pakking tussen de deksel en het huis. En waar zit die voor... niet voor de sier.Maarten/'sbargh schreef:nog een ding: Bij mijn carb is een schroefje niet goed meer v/d deksel. Zal dit erg schadelijk zijn in de zin van valse lucht of benzinelekkage?
Groeten!
Enzo