Restauratie Kreidler RMC 1977
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Heb je er wel een duidelijke herkenning in het oortje geslagen. Anders heb je kans op een gare tank van een ander.tonnie schreef:Zo we gaan weer verder.
Toch maar de tank naar tolenaar gebracht 10 weken levertijd.
Kan de kreidler net voor het eind van het jaar klaar zijn.
Enzo
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Plaatsen van voorwiel.
Montage koplampoortjes en koplamp.
Gekozen voor de originele oortjes ondanks de beschadeging van de bovenpoten.
Bussen met lampooren vind ik iets minder mooi kwestie van smaak.
Montage koplampoortjes en koplamp.
Gekozen voor de originele oortjes ondanks de beschadeging van de bovenpoten.
Bussen met lampooren vind ik iets minder mooi kwestie van smaak.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Vergeet je kabelgeleider niet rechts op je frame versterkingsplaatje.
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=7191" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=7191" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
- Bijlagen
-
- kabelgeleider.jpg (2.41 KiB) 8602 keer bekeken
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Ha Tonnie,
Voor de voorvork heb ik nog wel een tip, dan passen je oortjes gewoon nog en het ziet er keurig uit:
Vind je het wat?
Groeten,
Roy
Voor de voorvork heb ik nog wel een tip, dan passen je oortjes gewoon nog en het ziet er keurig uit:
Vind je het wat?
Groeten,
Roy
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Nee, chromen bussen dunwandig, binnenmaat 29 of 30mm (als ik me niet vergis). Bovenzijde iets naar binnen gefelst met draadsnijder, daarna op lengte gezaagd. Onderzijde wordt op z'n plek gehouden met een rubber ring, bovenzijde zit klemvast. Snel te vervangen bij schade! Kosten: 18 euro..... Koplamp oortje moeten iets uitgezet worden, maar leverde bij mij geen problemen op. Dit heb ik echter wel gedaan voor het verchromen, dus of het uitzetten van de nieuw verchroomde oortjes van Tonnie zonder beschadigingen lukt, kan ik niet bevestigen.
Buis/bussen is overigens in elke fatsoenlijke bouwmarkt te krijgen bij de sanitair afdeling . Bepaalde types stofzuiger hebben een pijp die nog mooier past, in RVS, maar dit kost vele malen meer.
Groeten,
Roy
Buis/bussen is overigens in elke fatsoenlijke bouwmarkt te krijgen bij de sanitair afdeling . Bepaalde types stofzuiger hebben een pijp die nog mooier past, in RVS, maar dit kost vele malen meer.
Groeten,
Roy
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Niet slecht Roy.
Maar ik vind dat het doffe hardstaal mooier staat als chroom.
Komt er iets meer nadruk op de koplamp oortjes en de koplamprand.
Bij mij komt daar boven nog mijn verchroomde cockpitbril.
hoewel ik jou oplossing wel een goede vind als de beschadeging teveel zou zijn.
groeten Tonnie
Maar ik vind dat het doffe hardstaal mooier staat als chroom.
Komt er iets meer nadruk op de koplamp oortjes en de koplamprand.
Bij mij komt daar boven nog mijn verchroomde cockpitbril.
hoewel ik jou oplossing wel een goede vind als de beschadeging teveel zou zijn.
groeten Tonnie
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Ha Tonnie,
Mee eens! Dat doffe is volgens mij industrieel chroom, en hoort er op. Helaas zijn de meeste vorken aangetast..... Een rvs bus zou het benaderen qua looks, maar is een stukje duurder. Heel veel succes, het gaat de goede kant op!
Groeten,
Roy
Mee eens! Dat doffe is volgens mij industrieel chroom, en hoort er op. Helaas zijn de meeste vorken aangetast..... Een rvs bus zou het benaderen qua looks, maar is een stukje duurder. Heel veel succes, het gaat de goede kant op!
Groeten,
Roy
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Blokje er onder gehangen begint nu echt wat te worden.
Er voor gekozen om het blok niet te zandstralen en te polijsten.
Verder de accu bakjes matzwart gespoten en kettingspanners geplaatst.
Ik vindt jammer dat ik de achterbrug en standaard niet mat heb gespoten.
Er voor gekozen om het blok niet te zandstralen en te polijsten.
Verder de accu bakjes matzwart gespoten en kettingspanners geplaatst.
Ik vindt jammer dat ik de achterbrug en standaard niet mat heb gespoten.
- BESTMAN
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
- Berichten: 4103
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
- Locatie: mooiste plekje op de veluwe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Tonnie dat ziet er echt top uit allemaal
je heb hem bijna klaar
we gaan hem zeker een keer in het echt zien.
gr Dick
je heb hem bijna klaar
we gaan hem zeker een keer in het echt zien.
gr Dick
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Ja dat klopt maar die durf ik er nog niet op te doen.
Dit ivm beschadigen tijdens verdere montage en keuring.
Als die helemaal klaar is komen de groene er op.
Daarom ga ik eerst verder met de zwarte als daar een kras op komt overleef ik dat wel.
Dit ivm beschadigen tijdens verdere montage en keuring.
Als die helemaal klaar is komen de groene er op.
Daarom ga ik eerst verder met de zwarte als daar een kras op komt overleef ik dat wel.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Vandaag bij kcmn langs geweest.
Lekker en bak koffie gedronken met wat andere liefhebbers.
Nieuwe kabelboom voor de cockpit gekocht en zij hebben hem er direct opgezet.
Verder nog wat klein spul gekocht leuke ochtend gehad.
Lekker en bak koffie gedronken met wat andere liefhebbers.
Nieuwe kabelboom voor de cockpit gekocht en zij hebben hem er direct opgezet.
Verder nog wat klein spul gekocht leuke ochtend gehad.
Laatst gewijzigd door tonnie op 16 okt 2011, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
't Wordt een mooie brommert. Ik had alleen de koplamp zwart gemaakt, misschien, maar sowieso de accubakken groen.
Op het voorspatbord eventueel het dubbel-k-logo, in wit.
Op het voorspatbord eventueel het dubbel-k-logo, in wit.
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
Probeer en zo'n origineel mogelijke look te krijgen.
En daar hoort en groene koplamp op (volgens de folder).
Maar ik wijk wel af als ik echt iets mooier vindt daarom komen er wel groene bakken op.
Ga toch maar de transfer op het voorspadbord doen.
Weet iemand de preciese maat en welke kant het logo op moet ?
En daar hoort en groene koplamp op (volgens de folder).
Maar ik wijk wel af als ik echt iets mooier vindt daarom komen er wel groene bakken op.
Ga toch maar de transfer op het voorspadbord doen.
Weet iemand de preciese maat en welke kant het logo op moet ?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Restauratie Kreidler RMC 1977
ca. 35,5 mm rond en pijl naar voren.tonnie schreef:Ga toch maar de transfer op het voorspadbord doen.
Weet iemand de preciese maat en welke kant het logo op moet ?
Enzo