kreidler florett gt 1967
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
weer even wat.
onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.
nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??
onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.
nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Dan heet hij geen GT. GT is 5-bak met 5,2 of 5,3 pkRobbe G. schreef:weer even wat.
onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.
nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??
Mokick http://www.kreidler-museum.de/1967mok.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
GT http://www.kreidler-museum.de/1967gt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Dat is een LHLuwek schreef:@Enzo,
een Zwitsers model GT met 3 bak hand en 3,6 pk uit 67 zou kunnen toch?
Enzo
- hannes
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
- Locatie: arnhem-holland
- Gegeven waarderingen: 88 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Hallo Robbe,
Zoals Enzo het al aangegeven had,de GT uitvoering heeft een hele andere setup {motoruitvoering}.
mijn mokick 3 voetbak heb ik compleet vervangen door een GT/TM Setup.
5 voet indirect 5,3 pk 18 mm bing 35 watt buitenbobine vertanding 12/36 {Eiffel/setup} 32 mm blokfluit.top 80 km.
Een GT{5,3/5,8} kun je bijna{geforceerd/rijwindgekoeld} vergelijken met een standaard RS.
Gr. hannes
Zoals Enzo het al aangegeven had,de GT uitvoering heeft een hele andere setup {motoruitvoering}.
mijn mokick 3 voetbak heb ik compleet vervangen door een GT/TM Setup.
5 voet indirect 5,3 pk 18 mm bing 35 watt buitenbobine vertanding 12/36 {Eiffel/setup} 32 mm blokfluit.top 80 km.
Een GT{5,3/5,8} kun je bijna{geforceerd/rijwindgekoeld} vergelijken met een standaard RS.
Gr. hannes
- Bijlagen
-
- Florett GT Bj. 67.jpg (90.94 KiB) 6533 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hannes op 13 feb 2012, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Robbe G. schreef:weer even wat.
onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.
nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??
Weet wel dat je de verkeerde krukas monteerd Of dat kwaad kan moet je aan de experts vragen.
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kreidler florett gt 1967
NeeBartje schreef:Heeft een originele GT een buiten bobine? Of zaten die al op de eitankies?
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
ja dat weet ik.Andy schreef:Robbe G. schreef:weer even wat.
onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.
nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??
Weet wel dat je de verkeerde krukas monteerd Of dat kwaad kan moet je aan de experts vragen.
Andy,
heb er al eens een vraag over gesteld op het forum en ik geloof dat het antwoord was dat het niet zo'n merkbaar verschil ging geven met mijn setup.
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
dus eigenlijk word het alleen een GT genoemd als er een 5bak onderhangt?
want de mijne heeft ook een hondekop en het achterste stuk van het frame kan er ook af (niet gelast).
dus eigenlijk is het een LH van 1967 dan?
want de mijne heeft ook een hondekop en het achterste stuk van het frame kan er ook af (niet gelast).
dus eigenlijk is het een LH van 1967 dan?
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
is dit eigenlijk het juiste stuur voor de hondekop?
heb eens geprobeerd om hem erop te zetten maar dan komt het gat voor de spiegelbevestiging niet meer op de goede plaats aan de ene kant.
nu hij heeft aan die kant ook een beschadiging binnenin en het handvat is ook beschadigd dus ik zou durven denken dat hij ergens is tegen gereden of gevallen en het stuur niet meer recht is.
maar toch maar voor de zekerheid even checken hier
heb eens geprobeerd om hem erop te zetten maar dan komt het gat voor de spiegelbevestiging niet meer op de goede plaats aan de ene kant.
nu hij heeft aan die kant ook een beschadiging binnenin en het handvat is ook beschadigd dus ik zou durven denken dat hij ergens is tegen gereden of gevallen en het stuur niet meer recht is.
maar toch maar voor de zekerheid even checken hier
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
nog maar eens een vraag.
nu was ik mijn blok verder aan het in elkaar steken ( ondertussen terug open moeten halen omdat de krukas veel te veel speling had) en nu merkte ik dat als je het koppelingshendeltje helemaal tot op zijn einde duwt dat de de buitenkorf en dus ook de as naar boven worden geduwd.
is dit normaal? of wordt bij het koppelen het hendeltje nooit zo ver geduwd?
grt Robbe
nu was ik mijn blok verder aan het in elkaar steken ( ondertussen terug open moeten halen omdat de krukas veel te veel speling had) en nu merkte ik dat als je het koppelingshendeltje helemaal tot op zijn einde duwt dat de de buitenkorf en dus ook de as naar boven worden geduwd.
is dit normaal? of wordt bij het koppelen het hendeltje nooit zo ver geduwd?
grt Robbe
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
vandaag kwam ik er ook op uit dat m'n claxonkapje niet past
zijn hier verschillende modellen in? (voor een 67'er)
degene die erbij was is 47 75 01 maar omdat die zo rot was heb ik een andere gekocht die volgens mij juist hetzelfde is maar ik zie nu dat de nummer anders is: 47 65 01
ik heb wel niet het originele voorvork kapje, de mijne is van een latere (uitsparing voor kabel).
kan dit de reden zijn dat deze hoger zijn?
edit: op de foto van hannes lijkt het kapje ook korter
grt robbe
zijn hier verschillende modellen in? (voor een 67'er)
degene die erbij was is 47 75 01 maar omdat die zo rot was heb ik een andere gekocht die volgens mij juist hetzelfde is maar ik zie nu dat de nummer anders is: 47 65 01
ik heb wel niet het originele voorvork kapje, de mijne is van een latere (uitsparing voor kabel).
kan dit de reden zijn dat deze hoger zijn?
edit: op de foto van hannes lijkt het kapje ook korter
grt robbe
- hannes
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
- Locatie: arnhem-holland
- Gegeven waarderingen: 88 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Robbe,maak eens een paar foto s van het geheel!.
Volgens mij hebben ze jou een kratje onderdelen verkocht van verschillende bouwjaren.
Gr. hannes
Volgens mij hebben ze jou een kratje onderdelen verkocht van verschillende bouwjaren.
Gr. hannes
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
ik heb foto's van het originele en het gene wat ik heb bij gekocht.
ik heb precies toch een ander kapje gekocht want het gedeelte onder het claxon gat is langer dan op jou foto.
grt Robbe
ik heb precies toch een ander kapje gekocht want het gedeelte onder het claxon gat is langer dan op jou foto.
grt Robbe
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
heb inmiddels ook m'n cilinder helemaal proper gemaakt binnekort foto's!
nu was ik daarnet de faq over drijfstangen persen aan het lezen en iemand had het daar over dat zijn drijfstang tegen zijn krukwangen was ingelopen.
tonK zei hierop:
Dit aanlopen word meestal veroorzaakt doordat er iets "scheef" loopt.
b.v. drijfstang krom, pasvlak scheef, zuiger niet gecentreerd t.o.v. midden krukpen etc.
wat wordt hier exact mee boedoelt? mijn smalend is laaaang niet breed genoeg om perfect tussen de zuiger te passen. zelfs de naaldlager komt er een beetje uit. maar dit kon geen kwaad is mij verteld.
nu was ik daarnet de faq over drijfstangen persen aan het lezen en iemand had het daar over dat zijn drijfstang tegen zijn krukwangen was ingelopen.
tonK zei hierop:
Dit aanlopen word meestal veroorzaakt doordat er iets "scheef" loopt.
b.v. drijfstang krom, pasvlak scheef, zuiger niet gecentreerd t.o.v. midden krukpen etc.
wat wordt hier exact mee boedoelt? mijn smalend is laaaang niet breed genoeg om perfect tussen de zuiger te passen. zelfs de naaldlager komt er een beetje uit. maar dit kon geen kwaad is mij verteld.
- hannes
- Berichten: 2278
- Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
- Locatie: arnhem-holland
- Gegeven waarderingen: 88 keren
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
Re: kreidler florett gt 1967
@ Robbe.ik heb precies toch een ander kapje gekocht want het gedeelte onder het claxon gat is langer dan op jou foto.
grt Robbe
Hoi Robbe, het onderdeel nummer van de claxonkap is: 47-75-01 hoogte 18,5 cm.
Het slotgat van bovenaf gemeten is :hart 4 cm.
Spiegelinvoer/stuur. hart/hart 20 cm.
@Robbe.ik heb wel niet het originele voorvork kapje, de mijne is van een latere (uitsparing voor kabel).
kan dit de reden zijn dat deze hoger zijn?
Robbe,het verschil zit alleen in de doorvoer kabels!! Hoogte maakt niks uit! Model 67`heeft dichte voorvork kapjes
Gr Hannes
grt Robbe
Hoi Robbe, het onderdeel nummer van de claxonkap is: 47-75-01 hoogte 18,5 cm.
Het slotgat van bovenaf gemeten is :hart 4 cm.
Spiegelinvoer/stuur. hart/hart 20 cm.
@Robbe.ik heb wel niet het originele voorvork kapje, de mijne is van een latere (uitsparing voor kabel).
kan dit de reden zijn dat deze hoger zijn?
Robbe,het verschil zit alleen in de doorvoer kabels!! Hoogte maakt niks uit! Model 67`heeft dichte voorvork kapjes
Gr Hannes
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
bedankt voor de info hannes!hannes schreef:@ Robbe.ik heb precies toch een ander kapje gekocht want het gedeelte onder het claxon gat is langer dan op jou foto.
grt Robbe
Hoi Robbe, het onderdeel nummer van de claxonkap is: 47-75-01 hoogte 18,5 cm.
Het slotgat van bovenaf gemeten is :hart 4 cm.
Spiegelinvoer/stuur. hart/hart 20 cm.
@Robbe.ik heb wel niet het originele voorvork kapje, de mijne is van een latere (uitsparing voor kabel).
kan dit de reden zijn dat deze hoger zijn?
Robbe,het verschil zit alleen in de doorvoer kabels!! Hoogte maakt niks uit! Model 67`heeft dichte voorvork kapjes
Gr Hannes
mijn stuur is ong. hart/hart 20cm (paar mm verschil mss)
dan zal ik een oplossing moeten zoek, ofwel aanpassen of een andere zoeken.
aan het kapje dat ik nu heb was sowieso nog werk aan want de buitenkant was precies geverfd met 'zandverf' iod zeg maar hoe het er ong uitziet
we komen er wel
bedankt
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
hallo iedereen!
weer een probleempje..
een tijd terug nieuwe contactpunten besteld bij kreidlerparts, wel imitatie en al goed!
nu merkte ik dat mijn oude contactpunten gedemonteerd kunnen worden en dat het centrale asje in de grondplaat geschroefd zit. dit heb ik zelf nog nooit gezien.
in de beschrijving stond 'passen op alle types'
trouwens de bosch punten die ook op kp staan maar dan veel duurder zien er juist hetzelfde uit (asje).
wie weet raad?
Robbe
weer een probleempje..
een tijd terug nieuwe contactpunten besteld bij kreidlerparts, wel imitatie en al goed!
nu merkte ik dat mijn oude contactpunten gedemonteerd kunnen worden en dat het centrale asje in de grondplaat geschroefd zit. dit heb ik zelf nog nooit gezien.
in de beschrijving stond 'passen op alle types'
trouwens de bosch punten die ook op kp staan maar dan veel duurder zien er juist hetzelfde uit (asje).
wie weet raad?
Robbe
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Met asje (en clipje) zijn de oude originele. Die zijn niet meer te koop in de handel.
Asje verwijderen en de nieuwe met pin er in monteren.
Enzo
Asje verwijderen en de nieuwe met pin er in monteren.
Enzo
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
ok bedankt!Enzo-tvdzijden schreef:Met asje (en clipje) zijn de oude originele. Die zijn niet meer te koop in de handel.
Asje verwijderen en de nieuwe met pin er in monteren.
Enzo
maar het originele asje, met draad, is groter van diameter.
krijg je dan niet het probleem dat je de nieuwe kunnen verschuiven in het gat?
Robbe
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Stop er maar in en zie dat het gaat. Niet vergelijken met de diameter van het schroefdraad. Natuurlijk is dat dikker.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
we zijn er weer.
nu wou ik mijn claxon testen met een gewone (dc) voeding maar dit werkte niet.
natuurlijk niet want een claxon is ac.
op m'n brommer gaat er een gele en een bruine draad naartoe.
maakt het dan een verschil hoe ik ze aansluit? want er is ook niets gemerkt op de claxon?
nog een vraagje.
er was ook nog het zgn kortsluitdraadje bij?
ik heb al gezien dat dit wordt bevestigd aan de bout in de hondekop en volgens het schema aan het licht, maar bij mij zitten daar alleen maar 2aansluitingen voor het licht?
waar moet ik dit dan aansluiten?
heb ook al wel iets gelezen over het balhoofd overbruggen vanwege slechte massa, is het daarvoor mss?
Robbe
nu wou ik mijn claxon testen met een gewone (dc) voeding maar dit werkte niet.
natuurlijk niet want een claxon is ac.
op m'n brommer gaat er een gele en een bruine draad naartoe.
maakt het dan een verschil hoe ik ze aansluit? want er is ook niets gemerkt op de claxon?
nog een vraagje.
er was ook nog het zgn kortsluitdraadje bij?
ik heb al gezien dat dit wordt bevestigd aan de bout in de hondekop en volgens het schema aan het licht, maar bij mij zitten daar alleen maar 2aansluitingen voor het licht?
waar moet ik dit dan aansluiten?
heb ook al wel iets gelezen over het balhoofd overbruggen vanwege slechte massa, is het daarvoor mss?
Robbe
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Hoe is het met je punten afgelopenEnzo-tvdzijden schreef:Stop er maar in en zie dat het gaat. Niet vergelijken met de diameter van het schroefdraad. Natuurlijk is dat dikker.
Enzo
de claxonaansluiting maakt niet uit welke kleur waar.
Elke buffeltank/a-tank model heeft aparte massakabel van lamp naar het frame bij de tank of stuurstrop.
Kortsluitdraad (zwart) gaat van je schakelaar naar de kroonstrip
Enzo
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
de punten heb ik gewoon gemonteerd zo als je zeiEnzo-tvdzijden schreef:Hoe is het met je punten afgelopenEnzo-tvdzijden schreef:Stop er maar in en zie dat het gaat. Niet vergelijken met de diameter van het schroefdraad. Natuurlijk is dat dikker.
Enzo
de claxonaansluiting maakt niet uit welke kleur waar.
Elke buffeltank/a-tank model heeft aparte massakabel van lamp naar het frame bij de tank of stuurstrop.
Kortsluitdraad (zwart) gaat van je schakelaar naar de kroonstrip
Enzo
moet ze nog wel afstellen.
zo'n massakabel moet ik nog maken dan want dat heb ik nog niet.
die kortsluitdraad komt die uit de schakelaarbehuizing?
want op deze foto (van het forum geplukt) gaat het draadje, waar ik het over had, naar de koplamp? maar mijn aansluiting is anders! heb ik nu de verkeerde lamphouder?
Robbe