kreidler florett gt 1967
- tussenmodel68
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 sep 2010, 12:40
- Locatie: Oeffelt
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: kreidler florett gt 1967
ha robbe,
ik ben ook 15 en heb ook een kreidler (wel uit 1968 maar toch0
en ik besef ook hoe duur zo'n project kan zijn voor een 15 jarige.
maar toch veel succes
m.v.g. Joost
PS: buffeltanks zijn het mooiste zowieso
ik ben ook 15 en heb ook een kreidler (wel uit 1968 maar toch0
en ik besef ook hoe duur zo'n project kan zijn voor een 15 jarige.
maar toch veel succes
m.v.g. Joost
PS: buffeltanks zijn het mooiste zowieso
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
hey Joost,tussenmodel68 schreef:ha robbe,
ik ben ook 15 en heb ook een kreidler (wel uit 1968 maar toch0
en ik besef ook hoe duur zo'n project kan zijn voor een 15 jarige.
maar toch veel succes
m.v.g. Joost
PS: buffeltanks zijn het mooiste zowieso
leuk dat er nog iemand van men leeftijd is en met (bijna) dezelfde brommer !
het is idd niet goedkoop zo'n kreidler opknappen, en het is al niet mijn enigste brommer dus..
kan je jouw kreidler ergens terug vinden op het forum??
of als je hem gerestaureerd hebt een verslag of wat foto's oid
ben het helemaal met je eens over de buffels!
Robbe
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Ook een 4,2 PK
viewtopic.php?f=6&t=37112&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=6&t=37112&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- tussenmodel68
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 sep 2010, 12:40
- Locatie: Oeffelt
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
hier nog even een kleine update!
heb dit weekend mijn motor en versnellingsbak al eens netjes proper gemaakt.
hier al wat foto's : tijdens het uitwassen zag ik ook nog dat er een koppelingsplaat gescheurd was dit worden dus nieuwe koppelingsplaten!
dit was het voor de update, maar jullie raden het waarschijnlijk al ik heb weer wat
vragen
1: weer over de tandwielen.. ik merkte daarnet op dat er vroeger 14-33 opzat.
ik weet dat we het er hier al eens over hebben gehad en dat jullie me toen 13t vooraan aanraadde. maar nu weet ik het weer niet goed meer moet ik nu 33t achter nemen of 36t??
2: ik heb ooit ergens op het forum iets gelezen over het vervangen van de schakelstiften in de hoofd-as. omdat deze schuine kanten kregen en dan schakelde het niet meer vlotjes dacht ik dat het was.
is dit aan te raden? zo ja hoe kan je ze er het beste uithalen? en weet iemand dan hoeveel ze er langs elke kant moeten uitkomen?
hier een foto van hoe ze er bij mij uitzien, ik weet dat ik veel twijfel en veel vragen heb die soms over hetzelfde gaan maar ik heb het graag van de eerste keer goed en daardoor duurt het soms wat langer
heb dit weekend mijn motor en versnellingsbak al eens netjes proper gemaakt.
hier al wat foto's : tijdens het uitwassen zag ik ook nog dat er een koppelingsplaat gescheurd was dit worden dus nieuwe koppelingsplaten!
dit was het voor de update, maar jullie raden het waarschijnlijk al ik heb weer wat
vragen
1: weer over de tandwielen.. ik merkte daarnet op dat er vroeger 14-33 opzat.
ik weet dat we het er hier al eens over hebben gehad en dat jullie me toen 13t vooraan aanraadde. maar nu weet ik het weer niet goed meer moet ik nu 33t achter nemen of 36t??
2: ik heb ooit ergens op het forum iets gelezen over het vervangen van de schakelstiften in de hoofd-as. omdat deze schuine kanten kregen en dan schakelde het niet meer vlotjes dacht ik dat het was.
is dit aan te raden? zo ja hoe kan je ze er het beste uithalen? en weet iemand dan hoeveel ze er langs elke kant moeten uitkomen?
hier een foto van hoe ze er bij mij uitzien, ik weet dat ik veel twijfel en veel vragen heb die soms over hetzelfde gaan maar ik heb het graag van de eerste keer goed en daardoor duurt het soms wat langer
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
vandaag naar de beurs in hamond geweest!
waarschijnlijk vele van jullie ook. en weer wat mooie onderdelen gekocht. (wieweet wel van een van jullie :p)
- balhoofdkapje (origineel)
- uitlaatpot 28mm en uiltaatbocht 32mm
aangezien ik nergens een 32mm uitlaatpot kon vinden en ik een goedkope 28mm zag liggen is het die geworden.
ook nog een stel achterveren, niet zo mooi maar wel goed!
eerst had ik een zeer mooi stel gekocht maar bleek dan toch niet goed meer te zijn.
terug naar de verkoper gegaan die we al een paar keren op andere beurzen waren tegengekomen en hij was zo vriendelijk om ze terug te nemen. dank!!
dan een iets minder mooi stel gevonden maar wel en beter!
waarschijnlijk vele van jullie ook. en weer wat mooie onderdelen gekocht. (wieweet wel van een van jullie :p)
- balhoofdkapje (origineel)
- uitlaatpot 28mm en uiltaatbocht 32mm
aangezien ik nergens een 32mm uitlaatpot kon vinden en ik een goedkope 28mm zag liggen is het die geworden.
ook nog een stel achterveren, niet zo mooi maar wel goed!
eerst had ik een zeer mooi stel gekocht maar bleek dan toch niet goed meer te zijn.
terug naar de verkoper gegaan die we al een paar keren op andere beurzen waren tegengekomen en hij was zo vriendelijk om ze terug te nemen. dank!!
dan een iets minder mooi stel gevonden maar wel en beter!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
haha, bedankt voor de tip!!BBeths schreef:Chroom even oppoetsen met staalwol code 000 en autopoets en daarna uitwrijven met een zachte doek, wordt heel mooi!!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
kleine update.
paar weken geleden voorvork gedemonteerd.
zoals verwacht alle rubberdelen zo goed als opgelost in de (nog niet weggelekte) olie.
hier wat foto's, vorige week ook zuiger verwijderd van drijfstang.
toen ik in het begin een e-mail stuurde naar de toenmalige eigenaar vroeg ik of het blokje los zat. het antwoord was ja. eenmaal daar en alles zowat te hebben bekeken wilde ik het vliegwiel draaien maar verging geen mm van zijn plek. toen dat de eigenaar ook had vastgesteld dat hij er geen beweging in kreeg zij hij dat het niet erg kon zijn want toen hij de motor er had onderuit gehaalt zat hij nog los. en hij zij dat het kwam omdat de motor twee jaar in de garage had gelegen. ok, en omdat het sowieso al een koopje was, en alles er nogeens redelijk uit zag heb ik hem toen gekocht. omdat we toen thuis de cilinder er ook al niet af kregen hebben we maar direct het hele blok open gehaalt. want ja het kon echt niet erg zijn want hij had ook maar twee jaartjes in de garage gelegen hé. blok eenmaal open, vaststelling: (gevoelige lezers niet voort lezen!) big-end vast, small-end muurvast, zuiger in cilinder ook vast.. zeer eerlijke verkoper geweest dus!
goed voorbereid dus; heavy duty pistonpen uitduwer gemaakt..
hier alles al uit elkaar.
paar weken geleden voorvork gedemonteerd.
zoals verwacht alle rubberdelen zo goed als opgelost in de (nog niet weggelekte) olie.
hier wat foto's, vorige week ook zuiger verwijderd van drijfstang.
toen ik in het begin een e-mail stuurde naar de toenmalige eigenaar vroeg ik of het blokje los zat. het antwoord was ja. eenmaal daar en alles zowat te hebben bekeken wilde ik het vliegwiel draaien maar verging geen mm van zijn plek. toen dat de eigenaar ook had vastgesteld dat hij er geen beweging in kreeg zij hij dat het niet erg kon zijn want toen hij de motor er had onderuit gehaalt zat hij nog los. en hij zij dat het kwam omdat de motor twee jaar in de garage had gelegen. ok, en omdat het sowieso al een koopje was, en alles er nogeens redelijk uit zag heb ik hem toen gekocht. omdat we toen thuis de cilinder er ook al niet af kregen hebben we maar direct het hele blok open gehaalt. want ja het kon echt niet erg zijn want hij had ook maar twee jaartjes in de garage gelegen hé. blok eenmaal open, vaststelling: (gevoelige lezers niet voort lezen!) big-end vast, small-end muurvast, zuiger in cilinder ook vast.. zeer eerlijke verkoper geweest dus!
goed voorbereid dus; heavy duty pistonpen uitduwer gemaakt..
hier alles al uit elkaar.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Vuile leugenaar die verkoper.Robbe G. schreef: vorige week ook zuiger verwijderd van drijfstang.
toen ik in het begin een e-mail stuurde naar de toenmalige eigenaar vroeg ik of het blokje los zat. het antwoord was ja. eenmaal daar en alles zowat te hebben bekeken wilde ik het vliegwiel draaien maar verging geen mm van zijn plek. toen dat de eigenaar ook had vastgesteld dat hij er geen beweging in kreeg zij hij dat het niet erg kon zijn want toen hij de motor er had onderuit gehaalt zat hij nog los. en hij zij dat het kwam omdat de motor twee jaar in de garage had gelegen. ok, en omdat het sowieso al een koopje was, en alles er nogeens redelijk uit zag heb ik hem toen gekocht. omdat we toen thuis de cilinder er ook al niet af kregen hebben we maar direct het hele blok open gehaalt. want ja het kon echt niet erg zijn want hij had ook maar twee jaartjes in de garage gelegen hé. blok eenmaal open, vaststelling: (gevoelige lezers niet voort lezen!) big-end vast, small-end muurvast, zuiger in cilinder ook vast.. zeer eerlijke verkoper geweest dus!
Enzo
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
vervolg update.
foto van de small-end lager en pistonpen,
om jullie een idee te geven van wat voor kracht ervoor nodig was om het allemaal uit elkaar te krijgen heb ik wat foto's gemaakt van de hulpstukken.
hier de stukjes inox-buis (2.3mm wand dikte), gebruikt de eerste keer tussen bout en pen.
zuiger goed warm gezet met brander en veeel kruipolie tussendoor.
resultaat, we draaide de bout gewoon in de stukjes buis.
tweede poging, met stukje inox lat (4mm) tussen de bout en het buisje om te voorkomen dat de bout er weer indraait.
resultaat, geen beweging en bout begon zich in het plaatje te boren..
daarna nog eens goed warm gezet, kruipolie en stevige hamer slagen begon de pen (mm voor mm) toch te komen! blijven doordraaien en hij kwam!
foto van de small-end lager en pistonpen,
om jullie een idee te geven van wat voor kracht ervoor nodig was om het allemaal uit elkaar te krijgen heb ik wat foto's gemaakt van de hulpstukken.
hier de stukjes inox-buis (2.3mm wand dikte), gebruikt de eerste keer tussen bout en pen.
zuiger goed warm gezet met brander en veeel kruipolie tussendoor.
resultaat, we draaide de bout gewoon in de stukjes buis.
tweede poging, met stukje inox lat (4mm) tussen de bout en het buisje om te voorkomen dat de bout er weer indraait.
resultaat, geen beweging en bout begon zich in het plaatje te boren..
daarna nog eens goed warm gezet, kruipolie en stevige hamer slagen begon de pen (mm voor mm) toch te komen! blijven doordraaien en hij kwam!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
dat kan je wel zeggen!!Enzo-tvdzijden schreef:Vuile leugenaar die verkoper.Robbe G. schreef: vorige week ook zuiger verwijderd van drijfstang.
toen ik in het begin een e-mail stuurde naar de toenmalige eigenaar vroeg ik of het blokje los zat. het antwoord was ja. eenmaal daar en alles zowat te hebben bekeken wilde ik het vliegwiel draaien maar verging geen mm van zijn plek. toen dat de eigenaar ook had vastgesteld dat hij er geen beweging in kreeg zij hij dat het niet erg kon zijn want toen hij de motor er had onderuit gehaalt zat hij nog los. en hij zij dat het kwam omdat de motor twee jaar in de garage had gelegen. ok, en omdat het sowieso al een koopje was, en alles er nogeens redelijk uit zag heb ik hem toen gekocht. omdat we toen thuis de cilinder er ook al niet af kregen hebben we maar direct het hele blok open gehaalt. want ja het kon echt niet erg zijn want hij had ook maar twee jaartjes in de garage gelegen hé. blok eenmaal open, vaststelling: (gevoelige lezers niet voort lezen!) big-end vast, small-end muurvast, zuiger in cilinder ook vast.. zeer eerlijke verkoper geweest dus!
Enzo
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 23 jun 2010, 18:21
- Locatie: Santpoort-noord
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler florett gt 1967
Die vervelende mensen altijd....
Handig gedaan dat eruit halen met die hulpstukken. Hopen dat het met de rest van de brommer makkelijker gaat!
Handig gedaan dat eruit halen met die hulpstukken. Hopen dat het met de rest van de brommer makkelijker gaat!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
bedankt! het grootste leed is nu geleden hoor, nog wat afgebroken boutjes en dat is het zowat voorlopig (hoop ik)BBeths schreef:Die vervelende mensen altijd....
Handig gedaan dat eruit halen met die hulpstukken. Hopen dat het met de rest van de brommer makkelijker gaat!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
weer wat gedaan verleden weken.
omdat het asje van een naaf zeer stroef ging en bij alle twee de remblokken op waren de naven ook even uit elkaar gehaald.
ook nieuwe binnenbus gemaakt voor het voorwiel. (beter dan de vorige!!)
en nieuwe feuters ook voor het voorwiel dat nu toch open was.
hier wat foto's, ik heb ook al verschillende keren gelezen dat de haakjes van de veren afbreken door verkeerde montage ervan. zouden jullie me de juiste manier kunnen uitleggen? en eventueel tips geven bij het monteren en dingen waar ik zeker op moet letten?
alvast bedankt!
omdat het asje van een naaf zeer stroef ging en bij alle twee de remblokken op waren de naven ook even uit elkaar gehaald.
ook nieuwe binnenbus gemaakt voor het voorwiel. (beter dan de vorige!!)
en nieuwe feuters ook voor het voorwiel dat nu toch open was.
hier wat foto's, ik heb ook al verschillende keren gelezen dat de haakjes van de veren afbreken door verkeerde montage ervan. zouden jullie me de juiste manier kunnen uitleggen? en eventueel tips geven bij het monteren en dingen waar ik zeker op moet letten?
alvast bedankt!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
ik heb ze inmiddels al in elkaar zitten en ben er redelijk zeker van dat er niets fout kan gaan. (ik zeg redelijk )BBeths schreef:Ik weet het niet zeker, maar post jou vraag ook even in een nieuw topic voor meer reacties.
ja ik had het ook al door dat er bijna niemand meer reageert in mijn topic
toch bedankt voor de tip!
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
update!!!!!
gisteren zijn we naar de winkel van kreidlerparts gereden in gouda.
daar werden we ontvangen door linda omdat de baas op vakantie was :p
zeer vriendelijk, en we hadden geluk dat ze alles in voorraad hadden! nu kunnen we pas beginnen opknappen!
vandaag de oude keerringen uit het blok gehaald en de keerringen van de vorkbenen.
we hebben ze scheefgeklopt om ze eruit te krijgen..
ook alle afgebroken boutjes eruit gekregen (sommige met veel moeite) 4 in totaal, twee in de vorkbenen en twee in de rechter carterhelft.
wat er deze dagen moet gebeuren is de tank proper maken binnenin.
om de gaatjes dicht te maken heb ik van een vriend een zware soldeerbout geleend en we kunnen deze geen jaren gaan houden hé
tot nu toe het plan:
de grove roest verwijderen door er een hoop moeren en parkerschroeven in te doen..
daarna er citroenzuur of azijn in zetten (ben er nog niet uit wat) .
dan de gaatjes dicht te maken en daarna coating erin.
gisteren zijn we naar de winkel van kreidlerparts gereden in gouda.
daar werden we ontvangen door linda omdat de baas op vakantie was :p
zeer vriendelijk, en we hadden geluk dat ze alles in voorraad hadden! nu kunnen we pas beginnen opknappen!
vandaag de oude keerringen uit het blok gehaald en de keerringen van de vorkbenen.
we hebben ze scheefgeklopt om ze eruit te krijgen..
ook alle afgebroken boutjes eruit gekregen (sommige met veel moeite) 4 in totaal, twee in de vorkbenen en twee in de rechter carterhelft.
wat er deze dagen moet gebeuren is de tank proper maken binnenin.
om de gaatjes dicht te maken heb ik van een vriend een zware soldeerbout geleend en we kunnen deze geen jaren gaan houden hé
tot nu toe het plan:
de grove roest verwijderen door er een hoop moeren en parkerschroeven in te doen..
daarna er citroenzuur of azijn in zetten (ben er nog niet uit wat) .
dan de gaatjes dicht te maken en daarna coating erin.
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: kreidler florett gt 1967
Handige gast, goed bezig! Ik heb het afgelopen jaar ook gemerkt dat er veeeeeeeeeeel troep wordt verkocht, en dat verkopers vaak een mooie draai geven aan hun verhaal. Demotiverend, maar desalniettemin: je gaat ermee door tot het loopt!
Via dit forum kom je toch vaak aan de juiste spullen, of aan het juiste advies.
Succes en groeten,
Roy
Via dit forum kom je toch vaak aan de juiste spullen, of aan het juiste advies.
Succes en groeten,
Roy
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: kreidler florett gt 1967
Die twee kunststof ringen om je chromen bussen op de plek te houden heb je niet meer nodig met de keerringen die je nu hebt.
Ik zie geen borgplaat voor je koppeling?
Enzo
Ik zie geen borgplaat voor je koppeling?
Enzo
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
aah ik dacht het al dat deze iets anders waren dan de originele maar wist niet met welke bedoeling, nu dus wel!Enzo-tvdzijden schreef:Die twee kunststof ringen om je chromen bussen op de plek te houden heb je niet meer nodig met de keerringen die je nu hebt.
Ik zie geen borgplaat voor je koppeling?
Enzo
bedankt!
de borgplaat staat op de foto hoor ligt onder de koppelingsplaten. of bedoel je nog een andere?
oohja, ik heb nog een vraagje over de busjes van de revisie-set v/d voorvork.
die bussen zijn van hard kunststof, hoe krijg ik ze op de messing houders?
en die kunststof ringetjes zouden normaal schuin moeten zijn aan de rand, volgens ik kan zien zijn ze recht. of is het zo minuscuul?
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
- Locatie: belgië
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: kreidler florett gt 1967
bedankt voor de leuke reactie!Roy1976 schreef:Handige gast, goed bezig! Ik heb het afgelopen jaar ook gemerkt dat er veeeeeeeeeeel troep wordt verkocht, en dat verkopers vaak een mooie draai geven aan hun verhaal. Demotiverend, maar desalniettemin: je gaat ermee door tot het loopt!
Via dit forum kom je toch vaak aan de juiste spullen, of aan het juiste advies.
Succes en groeten,
Roy
vind ik zeer motiverend!
en er zijn inderdaad verkopers die hun product verkopen voor gloednieuw terwijl het schroot is.
maar deze mensen vergeet ik snel terug hoor, de vriendelijke en behulpzame verkopers die vergeet ik minder snel, bij hen zal ik ook sneller iets nieuw kopen!