Re: kreidler florett gt 1967
Geplaatst: 24 nov 2011, 19:32
tank is trouwens goed gelukt volgens mij.
bedankt enzo!
bedankt enzo!
Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
moet deze onder de binnenkorf?Enzo-tvdzijden schreef:Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
Enzo
Zie toch duidelijk vulring 30Robbe G. schreef:ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
ik kan fout zijn ook hoor!
dus shimmetjes aan de andere kant steken tot de speling weg is?
Staat toch duidelijk beschreven. Ook nog met foto 29Robbe G. schreef:moet deze onder de binnenkorf?Enzo-tvdzijden schreef:Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
Enzo
want eigenlijk pakt hij alleen maar ruimte af van de platte kantjes.
niet tot deze weg is, ik meen de weten dat deze nog een speling tot 0.12 moet hebbenRobbe G. schreef:ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
ik kan fout zijn ook hoor!
dus shimmetjes aan de andere kant steken tot de speling weg is?
Waarom moeilijk doen voor die paar euro'sRobbe G. schreef:weet er iemand de exacte afmetingen van de binnenbus in het voorwiel?
als ik mijn wiel ook maar een tikje vastdraai wil het niet meer ronddraaien.
waarschijnlijk omdat de bus te kort is dat de binnenring van de lager naar binnen wordt geduwd.
heb als geprobeerd om het wat op te vullen maar is nog niet goed.
dus bij deze
enzo wat ben jij toch rap manEnzo-tvdzijden schreef:Waarom moeilijk doen voor die paar euro'sRobbe G. schreef:weet er iemand de exacte afmetingen van de binnenbus in het voorwiel?
als ik mijn wiel ook maar een tikje vastdraai wil het niet meer ronddraaien.
waarschijnlijk omdat de bus te kort is dat de binnenring van de lager naar binnen wordt geduwd.
heb als geprobeerd om het wat op te vullen maar is nog niet goed.
dus bij deze
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1498" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik heb effe gemeten 48,3 mm.
Enzo
binnen 3minuten een antwoord en dan nog gaan meten ook dat mag je toch wel snel noemen niet?Enzo-tvdzijden schreef:Dat is dus duidelijk.
Snel ?
Tsja wat moet ik daar op zeggen
Enzo
Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
ok dus buiten de veren verder geen verschil?Enzo-tvdzijden schreef:Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
Enzo
Het is meer dan alleen de veren.Robbe G. schreef:ok dus buiten de veren verder geen verschil?Enzo-tvdzijden schreef:Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
Enzo
Het is nogal simpel. De zuiger die je denkt te gaan gebruiken haaks op de pen afmeten. Deze maat overnemen met de tweepoot binnenmicrometer. Deze op nul zetten en dan in de cilinder in de onderkant op de plaatsen, links, rechts, boven en onder en in de bovenkant van de cilinder, links, rechts, boven en onder.Robbe G. schreef:heb deze woensdag van rm-er een cilinder gekocht die ik nu juist heb gemeten.
met de uitlaat mee 39.98 en andersom 39.99 het is wel gemeten met een gewone binnenmicrometer wat natuurlijk niet helemaal juist is maar voor mij toch goed genoeg.
ooit heeft enzo de lettertabel eens gepost. maar zijn dit nu de maten van de zuigers of van de cilinders?
als ik op mijn metingen voortga kan ik er dan een zuiger van maat G (39.96) in zetten of gaat dit te krap zijn?
39.99-39.96=0.03 maar bij 39.98 is hij eigenlijk iets te krap. maar kan het lukken omdat het met een micrometer gemeten is en niet meer zo'n binnenmeetklok?
graag wat jullie vinden!
dit gaat momenteel niet omdat ik de zuiger niet heb.Enzo-tvdzijden schreef:Het is nogal simpel. De zuiger die je denkt te gaan gebruiken haaks op de pen afmeten. Deze maat overnemen met de tweepoot binnenmicrometer. Deze op nul zetten en dan in de cilinder in de onderkant op de plaatsen, links, rechts, boven en onder en in de bovenkant van de cilinder, links, rechts, boven en onder.Robbe G. schreef:heb deze woensdag van rm-er een cilinder gekocht die ik nu juist heb gemeten.
met de uitlaat mee 39.98 en andersom 39.99 het is wel gemeten met een gewone binnenmicrometer wat natuurlijk niet helemaal juist is maar voor mij toch goed genoeg.
ooit heeft enzo de lettertabel eens gepost. maar zijn dit nu de maten van de zuigers of van de cilinders?
als ik op mijn metingen voortga kan ik er dan een zuiger van maat G (39.96) in zetten of gaat dit te krap zijn?
39.99-39.96=0.03 maar bij 39.98 is hij eigenlijk iets te krap. maar kan het lukken omdat het met een micrometer gemeten is en niet meer zo'n binnenmeetklok?
graag wat jullie vinden!
Dan pas weet je of je de juiste zuiger hebt.
Enzo
ja 39.98 haaks op de uitlaat. maar is hij daar niet ruimer ivm ovaalheid van een zuiger ofzoiets?Enzo-tvdzijden schreef:Als je 39,98 ook hebt gemeten is hij daar 0,01 mm te strak.
Enzo