Pagina 6 van 9

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 24 nov 2011, 19:32
door Robbe G.
tank is trouwens goed gelukt volgens mij.
bedankt enzo!

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 11 jan 2012, 20:33
door Robbe G.
weer eens een vraagje in men topic.
heb weer lang niks gepost deels omdat er niet veel meer is gebeurt door examens, school, vakantie, ...
mja :p

het asgat van m'n binnenkorf is niet zo fris meer en toen ik hem erop wilde zetten bleef hij kantelen.
er moet tussen buitenkorf en binnenkorf een vulring zitten omdat er ong 1.5mm ruimte overblijft voordat de as platte kanten krijgt (foto)
nu heeft bij mij die vulring niet gewoon een gat dat helemaal over de as past maar alleen over de platte kantjes past. dus die 1.5mm wordt niet weggewerkt waardoor mijn korf alleen maar ruimte verliest ipv bijkrijgt.
in de onderdeelboeken staat gewoon vulring maar niet of het nu een gewoon gat moet zijn?
weet iemand wat het moet zijn? :d
SDC14037v2.jpg
SDC14037v2.jpg (84.83 KiB) 3315 keer bekeken
SDC14045.jpg
SDC14045.jpg (97.4 KiB) 3315 keer bekeken

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 12 jan 2012, 18:52
door freaky_ferry
aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 12 jan 2012, 19:10
door TonK
Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 12 jan 2012, 19:22
door Enzo-tvdzijden
TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.

Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 13 jan 2012, 17:05
door Robbe G.
freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?
ik kan fout zijn ook hoor!
dus shimmetjes aan de andere kant steken tot de speling weg is?

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 13 jan 2012, 17:06
door Robbe G.
Enzo-tvdzijden schreef:
TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.

Enzo
moet deze onder de binnenkorf?
want eigenlijk pakt hij alleen maar ruimte af van de platte kantjes.

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 13 jan 2012, 17:10
door Enzo-tvdzijden
Robbe G. schreef:
freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?
ik kan fout zijn ook hoor!
dus shimmetjes aan de andere kant steken tot de speling weg is?
Zie toch duidelijk vulring 30


viewtopic.php?t=4042" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 13 jan 2012, 17:12
door Enzo-tvdzijden
Robbe G. schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
TonK schreef:Het is verstandig een nieuwe ring met platte kanten te monteren.
Goede tip Ton, deze is behoorlijk ingelopen.

Enzo
moet deze onder de binnenkorf?
want eigenlijk pakt hij alleen maar ruimte af van de platte kantjes.
Staat toch duidelijk beschreven. Ook nog met foto 29


viewtopic.php?t=1978" onclick="window.open(this.href);return false;


Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 13 jan 2012, 21:19
door freaky_ferry
Robbe G. schreef:
freaky_ferry schreef:aan de andere kant van je koppelingskorf moeten vulringen komen zodat deze hoger komt te liggen, zogenaamde "shimringen"
ow deze staan volgens mij niet in de onderdeelboek?
ik kan fout zijn ook hoor!
dus shimmetjes aan de andere kant steken tot de speling weg is?
niet tot deze weg is, ik meen de weten dat deze nog een speling tot 0.12 moet hebben

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 22 jan 2012, 21:19
door Robbe G.
weet er iemand de exacte afmetingen van de binnenbus in het voorwiel?
als ik mijn wiel ook maar een tikje vastdraai wil het niet meer ronddraaien.
waarschijnlijk omdat de bus te kort is dat de binnenring van de lager naar binnen wordt geduwd.
heb als geprobeerd om het wat op te vullen maar is nog niet goed.
dus bij deze :?:

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 22 jan 2012, 21:26
door Enzo-tvdzijden
Robbe G. schreef:weet er iemand de exacte afmetingen van de binnenbus in het voorwiel?
als ik mijn wiel ook maar een tikje vastdraai wil het niet meer ronddraaien.
waarschijnlijk omdat de bus te kort is dat de binnenring van de lager naar binnen wordt geduwd.
heb als geprobeerd om het wat op te vullen maar is nog niet goed.
dus bij deze :?:
Waarom moeilijk doen voor die paar euro's
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1498" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik heb effe gemeten 48,3 mm. :wink:


Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 22 jan 2012, 21:46
door Robbe G.
Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:weet er iemand de exacte afmetingen van de binnenbus in het voorwiel?
als ik mijn wiel ook maar een tikje vastdraai wil het niet meer ronddraaien.
waarschijnlijk omdat de bus te kort is dat de binnenring van de lager naar binnen wordt geduwd.
heb als geprobeerd om het wat op te vullen maar is nog niet goed.
dus bij deze :?:
Waarom moeilijk doen voor die paar euro's
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1498" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik heb effe gemeten 48,3 mm. :wink:


Enzo
enzo wat ben jij toch rap man :lol:
de mijne was 47,.. mm we kunnen dus weer voort proberen!
bedankt!

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 22 jan 2012, 21:49
door Enzo-tvdzijden
Dat is dus duidelijk.
Snel ?
Tsja wat moet ik daar op zeggen :oops:

Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 24 jan 2012, 16:35
door Robbe G.
Enzo-tvdzijden schreef:Dat is dus duidelijk.
Snel ?
Tsja wat moet ik daar op zeggen :oops:

Enzo
binnen 3minuten een antwoord en dan nog gaan meten ook dat mag je toch wel snel noemen niet? :D

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 28 jan 2012, 20:15
door Robbe G.
is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 28 jan 2012, 20:22
door Enzo-tvdzijden
Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.

Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 28 jan 2012, 20:25
door Robbe G.
Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.

Enzo
ok dus buiten de veren verder geen verschil?

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 28 jan 2012, 20:32
door Enzo-tvdzijden
Robbe G. schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:is er een verschil in de originele zuigers van mahle bv geforceerd en gewoon? rs?
vanwaar de vraag ik zou een nieuwe willen kopen voor in een geforceerde cilinder!
Weinig vermogende cilinders hebben dubbele blokveer. Vanaf ca. 5 pk heeft Kreidler de blokveer/l-veer zuiger. Heeft dus weinig met geforceerd te maken.

Enzo
ok dus buiten de veren verder geen verschil?
Het is meer dan alleen de veren.
Maar goed als je het exact wil weten zal je met de cilindernummers aan moeten komen.
Ga er van uit dat je gewoon in een GT een RS zuiger kunt stoppen.

Het is meer de vraag waar ga je hem nieuw kopen met de juiste maat.

Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 28 jan 2012, 20:35
door Robbe G.
ok ik moest weten of ze gewoon in een geforceerde cilinder pasten.

iemand die ze nog had liggen :D

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 03 feb 2012, 17:31
door Robbe G.
heb deze woensdag van rm-er een cilinder gekocht die ik nu juist heb gemeten.
met de uitlaat mee 39.98 en andersom 39.99 het is wel gemeten met een gewone binnenmicrometer wat natuurlijk niet helemaal juist is maar voor mij toch goed genoeg.
ooit heeft enzo de lettertabel eens gepost. maar zijn dit nu de maten van de zuigers of van de cilinders?
als ik op mijn metingen voortga kan ik er dan een zuiger van maat G (39.96) in zetten of gaat dit te krap zijn?
39.99-39.96=0.03 maar bij 39.98 is hij eigenlijk iets te krap. maar kan het lukken omdat het met een micrometer gemeten is en niet meer zo'n binnenmeetklok?
graag wat jullie vinden! :D

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 03 feb 2012, 17:39
door Enzo-tvdzijden
Robbe G. schreef:heb deze woensdag van rm-er een cilinder gekocht die ik nu juist heb gemeten.
met de uitlaat mee 39.98 en andersom 39.99 het is wel gemeten met een gewone binnenmicrometer wat natuurlijk niet helemaal juist is maar voor mij toch goed genoeg.
ooit heeft enzo de lettertabel eens gepost. maar zijn dit nu de maten van de zuigers of van de cilinders?
als ik op mijn metingen voortga kan ik er dan een zuiger van maat G (39.96) in zetten of gaat dit te krap zijn?
39.99-39.96=0.03 maar bij 39.98 is hij eigenlijk iets te krap. maar kan het lukken omdat het met een micrometer gemeten is en niet meer zo'n binnenmeetklok?
graag wat jullie vinden! :D
Het is nogal simpel. De zuiger die je denkt te gaan gebruiken haaks op de pen afmeten. Deze maat overnemen met de tweepoot binnenmicrometer. Deze op nul zetten en dan in de cilinder in de onderkant op de plaatsen, links, rechts, boven en onder en in de bovenkant van de cilinder, links, rechts, boven en onder.
De inbouwspeling lees je direct op je klok af.
Dan pas weet je of je de juiste zuiger hebt. De cilinder te veel is versleten of dat een hoontje erdoor nog wat uitstel en een betere passing kan opleveren.

Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 03 feb 2012, 17:52
door Robbe G.
Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:heb deze woensdag van rm-er een cilinder gekocht die ik nu juist heb gemeten.
met de uitlaat mee 39.98 en andersom 39.99 het is wel gemeten met een gewone binnenmicrometer wat natuurlijk niet helemaal juist is maar voor mij toch goed genoeg.
ooit heeft enzo de lettertabel eens gepost. maar zijn dit nu de maten van de zuigers of van de cilinders?
als ik op mijn metingen voortga kan ik er dan een zuiger van maat G (39.96) in zetten of gaat dit te krap zijn?
39.99-39.96=0.03 maar bij 39.98 is hij eigenlijk iets te krap. maar kan het lukken omdat het met een micrometer gemeten is en niet meer zo'n binnenmeetklok?
graag wat jullie vinden! :D
Het is nogal simpel. De zuiger die je denkt te gaan gebruiken haaks op de pen afmeten. Deze maat overnemen met de tweepoot binnenmicrometer. Deze op nul zetten en dan in de cilinder in de onderkant op de plaatsen, links, rechts, boven en onder en in de bovenkant van de cilinder, links, rechts, boven en onder.
Dan pas weet je of je de juiste zuiger hebt.

Enzo
dit gaat momenteel niet omdat ik de zuiger niet heb.
het is wel een mahle (nieuw) maat G.
zou het lukken of is de kans te groot dat hij te krap is?

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 03 feb 2012, 17:57
door Enzo-tvdzijden
Als je 39,98 ook hebt gemeten is hij daar 0,01 mm te strak.

Enzo

Re: kreidler florett gt 1967

Geplaatst: 03 feb 2012, 18:08
door Robbe G.
Enzo-tvdzijden schreef:Als je 39,98 ook hebt gemeten is hij daar 0,01 mm te strak.

Enzo
ja 39.98 haaks op de uitlaat. maar is hij daar niet ruimer ivm ovaalheid van een zuiger ofzoiets?