kreidler florett gt 1967

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#151 Bericht door Robbe G. » 13 feb 2012, 17:20

weer even wat.

onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.

nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49820
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 348 times

Re: kreidler florett gt 1967

#152 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 feb 2012, 17:37

Robbe G. schreef:weer even wat.

onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.

nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??
Dan heet hij geen GT. GT is 5-bak met 5,2 of 5,3 pk

Mokick http://www.kreidler-museum.de/1967mok.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
GT http://www.kreidler-museum.de/1967gt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Enzo

Gebruikersavatar
Luwek
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 mei 2010, 05:36
Locatie: Hannover
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#153 Bericht door Luwek » 13 feb 2012, 19:23

@Enzo,
een Zwitsers model GT met 3 bak hand en 3,6 pk uit 67 zou kunnen toch?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49820
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 348 times

Re: kreidler florett gt 1967

#154 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 feb 2012, 19:38

Luwek schreef:@Enzo,
een Zwitsers model GT met 3 bak hand en 3,6 pk uit 67 zou kunnen toch?
Dat is een LH

Enzo

Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2221
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: kreidler florett gt 1967

#155 Bericht door hannes » 13 feb 2012, 20:13

Hallo Robbe,
Zoals Enzo het al aangegeven had,de GT uitvoering heeft een hele andere setup {motoruitvoering}.
mijn mokick 3 voetbak heb ik compleet vervangen door een GT/TM Setup.
5 voet indirect 5,3 pk 18 mm bing 35 watt buitenbobine vertanding 12/36 {Eiffel/setup} 32 mm blokfluit.top 80 km.
Een GT{5,3/5,8} kun je bijna{geforceerd/rijwindgekoeld} vergelijken met een standaard RS.
Gr. hannes :wink:
Bijlagen
Florett GT Bj. 67.jpg
Florett GT Bj. 67.jpg (90.94 KiB) 5156 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hannes op 13 feb 2012, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8390
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: kreidler florett gt 1967

#156 Bericht door Andy » 13 feb 2012, 20:35

Robbe G. schreef:weer even wat.

onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.

nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??

Weet wel dat je de verkeerde krukas monteerd :idea: Of dat kwaad kan moet je aan de experts vragen.

Andy,

Gebruikersavatar
Bartje
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:12
Locatie: Nederland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#157 Bericht door Bartje » 13 feb 2012, 21:18

Heeft een originele GT een buiten bobine? Of zaten die al op de eitankies?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49820
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 348 times

Re: kreidler florett gt 1967

#158 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 feb 2012, 21:24

Bartje schreef:Heeft een originele GT een buiten bobine? Of zaten die al op de eitankies?
Nee

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#159 Bericht door Robbe G. » 15 feb 2012, 14:58

Andy schreef:
Robbe G. schreef:weer even wat.

onder de buitenkorf heb ik nu een shim van 0.5mm gestoken waardoor de speling al veel verminderd is.
dus zo gaat hij in elkaar.

nu even wat anders. gisteren kwam er iemand bij ons en hij zag mijn kreidler en hij beweerde dat het geen gt was maar een samenraapsel van verschillende jaren. ik dacht toch echt dat er een gt model gebouwd was met 3 handversnellingen of niet ??

Weet wel dat je de verkeerde krukas monteerd :idea: Of dat kwaad kan moet je aan de experts vragen.

Andy,
ja dat weet ik.
heb er al eens een vraag over gesteld op het forum en ik geloof dat het antwoord was dat het niet zo'n merkbaar verschil ging geven met mijn setup.

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#160 Bericht door Robbe G. » 15 feb 2012, 15:01

dus eigenlijk word het alleen een GT genoemd als er een 5bak onderhangt?
want de mijne heeft ook een hondekop en het achterste stuk van het frame kan er ook af (niet gelast).
dus eigenlijk is het een LH van 1967 dan? :)

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#161 Bericht door Robbe G. » 16 feb 2012, 18:35

is dit eigenlijk het juiste stuur voor de hondekop?
heb eens geprobeerd om hem erop te zetten maar dan komt het gat voor de spiegelbevestiging niet meer op de goede plaats aan de ene kant.
nu hij heeft aan die kant ook een beschadiging binnenin en het handvat is ook beschadigd dus ik zou durven denken dat hij ergens is tegen gereden of gevallen en het stuur niet meer recht is.
maar toch maar voor de zekerheid even checken hier :D
SDC14126.jpg
SDC14126.jpg (65.59 KiB) 5049 keer bekeken

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#162 Bericht door Robbe G. » 19 feb 2012, 17:18

nog maar eens een vraag.
nu was ik mijn blok verder aan het in elkaar steken ( ondertussen terug open moeten halen omdat de krukas veel te veel speling had) en nu merkte ik dat als je het koppelingshendeltje helemaal tot op zijn einde duwt dat de de buitenkorf en dus ook de as naar boven worden geduwd.
is dit normaal? of wordt bij het koppelen het hendeltje nooit zo ver geduwd?

grt Robbe

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#163 Bericht door Robbe G. » 20 feb 2012, 18:47

vandaag kwam ik er ook op uit dat m'n claxonkapje niet past :?
zijn hier verschillende modellen in? (voor een 67'er)
degene die erbij was is 47 75 01 maar omdat die zo rot was heb ik een andere gekocht die volgens mij juist hetzelfde is maar ik zie nu dat de nummer anders is: 47 65 01 :?:

ik heb wel niet het originele voorvork kapje, de mijne is van een latere (uitsparing voor kabel).
kan dit de reden zijn dat deze hoger zijn?

edit: op de foto van hannes lijkt het kapje ook korter

grt robbe

Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2221
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: kreidler florett gt 1967

#164 Bericht door hannes » 20 feb 2012, 20:38

Robbe,maak eens een paar foto s van het geheel!.
Volgens mij hebben ze jou een kratje onderdelen verkocht van verschillende bouwjaren.
Gr. hannes :wink:

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#165 Bericht door Robbe G. » 21 feb 2012, 10:35

ik heb foto's van het originele en het gene wat ik heb bij gekocht.
SDC14143.jpg
SDC14143.jpg (64.06 KiB) 4948 keer bekeken
SDC14150.jpg
SDC14150.jpg (73.92 KiB) 4948 keer bekeken
ik heb precies toch een ander kapje gekocht want het gedeelte onder het claxon gat is langer dan op jou foto.

grt Robbe

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#166 Bericht door Robbe G. » 21 feb 2012, 11:41

heb inmiddels ook m'n cilinder helemaal proper gemaakt :twisted: binnekort foto's!
nu was ik daarnet de faq over drijfstangen persen aan het lezen en iemand had het daar over dat zijn drijfstang tegen zijn krukwangen was ingelopen.

tonK zei hierop:

Dit aanlopen word meestal veroorzaakt doordat er iets "scheef" loopt.

b.v. drijfstang krom, pasvlak scheef, zuiger niet gecentreerd t.o.v. midden krukpen etc.


wat wordt hier exact mee boedoelt? mijn smalend is laaaang niet breed genoeg om perfect tussen de zuiger te passen. zelfs de naaldlager komt er een beetje uit. maar dit kon geen kwaad is mij verteld.
SDC14158.jpg
SDC14158.jpg (59.04 KiB) 4942 keer bekeken

Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2221
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 10 times

Re: kreidler florett gt 1967

#167 Bericht door hannes » 24 feb 2012, 19:27

@ Robbe.ik heb precies toch een ander kapje gekocht want het gedeelte onder het claxon gat is langer dan op jou foto.

grt Robbe

Hoi Robbe, het onderdeel nummer van de claxonkap is: 47-75-01 hoogte 18,5 cm.
Het slotgat van bovenaf gemeten is :hart 4 cm.
Spiegelinvoer/stuur. hart/hart 20 cm.

@Robbe.ik heb wel niet het originele voorvork kapje, de mijne is van een latere (uitsparing voor kabel).
kan dit de reden zijn dat deze hoger zijn?

Robbe,het verschil zit alleen in de doorvoer kabels!! Hoogte maakt niks uit! Model 67`heeft dichte voorvork kapjes

Gr Hannes :wink:

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#168 Bericht door Robbe G. » 25 feb 2012, 11:39

hannes schreef:@ Robbe.ik heb precies toch een ander kapje gekocht want het gedeelte onder het claxon gat is langer dan op jou foto.

grt Robbe

Hoi Robbe, het onderdeel nummer van de claxonkap is: 47-75-01 hoogte 18,5 cm.
Het slotgat van bovenaf gemeten is :hart 4 cm.
Spiegelinvoer/stuur. hart/hart 20 cm.

@Robbe.ik heb wel niet het originele voorvork kapje, de mijne is van een latere (uitsparing voor kabel).
kan dit de reden zijn dat deze hoger zijn?

Robbe,het verschil zit alleen in de doorvoer kabels!! Hoogte maakt niks uit! Model 67`heeft dichte voorvork kapjes

Gr Hannes :wink:
bedankt voor de info hannes!
mijn stuur is ong. hart/hart 20cm (paar mm verschil mss)

dan zal ik een oplossing moeten zoek, ofwel aanpassen of een andere zoeken.
aan het kapje dat ik nu heb was sowieso nog werk aan want de buitenkant was precies geverfd met 'zandverf' iod :? zeg maar hoe het er ong uitziet :lol:

we komen er wel

bedankt

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#169 Bericht door Robbe G. » 07 mar 2012, 16:07

hallo iedereen!

weer een probleempje..

een tijd terug nieuwe contactpunten besteld bij kreidlerparts, wel imitatie en al goed!
nu merkte ik dat mijn oude contactpunten gedemonteerd kunnen worden en dat het centrale asje in de grondplaat geschroefd zit. dit heb ik zelf nog nooit gezien.
SDC14194.jpg
SDC14194.jpg (91.85 KiB) 4807 keer bekeken
in de beschrijving stond 'passen op alle types' :?: :?:
trouwens de bosch punten die ook op kp staan maar dan veel duurder zien er juist hetzelfde uit (asje).


wie weet raad?

Robbe

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49820
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 348 times

Re: kreidler florett gt 1967

#170 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mar 2012, 17:01

Met asje (en clipje) zijn de oude originele. Die zijn niet meer te koop in de handel.

Asje verwijderen en de nieuwe met pin er in monteren.

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#171 Bericht door Robbe G. » 07 mar 2012, 17:55

Enzo-tvdzijden schreef:Met asje (en clipje) zijn de oude originele. Die zijn niet meer te koop in de handel.

Asje verwijderen en de nieuwe met pin er in monteren.

Enzo
ok bedankt!

maar het originele asje, met draad, is groter van diameter.
krijg je dan niet het probleem dat je de nieuwe kunnen verschuiven in het gat?

Robbe

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49820
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 348 times

Re: kreidler florett gt 1967

#172 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mar 2012, 18:00

Stop er maar in en zie dat het gaat. Niet vergelijken met de diameter van het schroefdraad. Natuurlijk is dat dikker.

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#173 Bericht door Robbe G. » 12 mar 2012, 17:19

we zijn er weer.

nu wou ik mijn claxon testen met een gewone (dc) voeding maar dit werkte niet.
natuurlijk niet want een claxon is ac.
op m'n brommer gaat er een gele en een bruine draad naartoe.
maakt het dan een verschil hoe ik ze aansluit? want er is ook niets gemerkt op de claxon?

nog een vraagje.
er was ook nog het zgn kortsluitdraadje bij?
ik heb al gezien dat dit wordt bevestigd aan de bout in de hondekop en volgens het schema aan het licht, maar bij mij zitten daar alleen maar 2aansluitingen voor het licht?
waar moet ik dit dan aansluiten?

heb ook al wel iets gelezen over het balhoofd overbruggen vanwege slechte massa, is het daarvoor mss?

Robbe

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49820
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 348 times

Re: kreidler florett gt 1967

#174 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mar 2012, 17:22

Enzo-tvdzijden schreef:Stop er maar in en zie dat het gaat. Niet vergelijken met de diameter van het schroefdraad. Natuurlijk is dat dikker.

Enzo
Hoe is het met je punten afgelopen :?:

de claxonaansluiting maakt niet uit welke kleur waar.

Elke buffeltank/a-tank model heeft aparte massakabel van lamp naar het frame bij de tank of stuurstrop.

Kortsluitdraad (zwart) gaat van je schakelaar naar de kroonstrip


Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#175 Bericht door Robbe G. » 12 mar 2012, 17:52

Enzo-tvdzijden schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Stop er maar in en zie dat het gaat. Niet vergelijken met de diameter van het schroefdraad. Natuurlijk is dat dikker.

Enzo
Hoe is het met je punten afgelopen :?:

de claxonaansluiting maakt niet uit welke kleur waar.

Elke buffeltank/a-tank model heeft aparte massakabel van lamp naar het frame bij de tank of stuurstrop.

Kortsluitdraad (zwart) gaat van je schakelaar naar de kroonstrip

Enzo
de punten heb ik gewoon gemonteerd zo als je zei :)
moet ze nog wel afstellen.

zo'n massakabel moet ik nog maken dan want dat heb ik nog niet.
die kortsluitdraad komt die uit de schakelaarbehuizing?
want op deze foto (van het forum geplukt) gaat het draadje, waar ik het over had, naar de koplamp? maar mijn aansluiting is anders! heb ik nu de verkeerde lamphouder?
DSC08385.JPG
DSC08385.JPG (76.82 KiB) 4734 keer bekeken
Robbe

Plaats reactie