kreidler florett gt 1967

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#176 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mar 2012, 17:56

Ja, duidelijk te zien op de foto. Komt uit de dikke zwarte kous en gaat via de kroonstrip in je koplamp naar de kroostrip boven je blok

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#177 Bericht door Robbe G. » 12 mar 2012, 18:00

Enzo-tvdzijden schreef:Ja, duidelijk te zien op de foto. Komt uit de dikke zwarte kous en gaat via de kroonstrip in je koplamp naar de kroostrip boven je blok

Enzo
jup dat klopt bij mij, maar dat kabeltje dat aan de bout in de hondekop zit gaat naar de lampsocket??
daar is bij mij geen aansluiting voor?
en wat is het nut eigenlijk?

Robbe

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#178 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mar 2012, 18:03

Robbe G. schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Ja, duidelijk te zien op de foto. Komt uit de dikke zwarte kous en gaat via de kroonstrip in je koplamp naar de kroostrip boven je blok

Enzo
jup dat klopt bij mij, maar dat kabeltje dat aan de bout in de hondekop zit gaat naar de lampsocket??
daar is bij mij geen aansluiting voor?
en wat is het nut eigenlijk?

Robbe
Dat is je massa voor de voorlamp (rood of wit). Nu nog een draad van je lamp of je lamphouder naar je frame of blok. Zonder dat draadje geen licht.

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#179 Bericht door Robbe G. » 12 mar 2012, 18:18

Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Ja, duidelijk te zien op de foto. Komt uit de dikke zwarte kous en gaat via de kroonstrip in je koplamp naar de kroostrip boven je blok

Enzo
jup dat klopt bij mij, maar dat kabeltje dat aan de bout in de hondekop zit gaat naar de lampsocket??
daar is bij mij geen aansluiting voor?
en wat is het nut eigenlijk?

Robbe
Dat is je massa voor de voorlamp (rood of wit). Nu nog een draad van je lamp of je lamphouder naar je frame of blok. Zonder dat draadje geen licht.

Enzo
oow, ik zie nu ook net een klein lipje in de houder. als ik daar een stekkertje opschuif van de massakabel naar de centrale bout in de hondekop en ik doe aan die bout ook nog een massakabel naar de tank bevestiging oid (frame) dan zou het goed moeten zijn?
P10104282.jpg
P10104282.jpg (46.03 KiB) 4942 keer bekeken
Robbe

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#180 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 mar 2012, 18:21

Yes :clap

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#181 Bericht door Robbe G. » 12 mar 2012, 18:22

Enzo-tvdzijden schreef:Yes :clap
bedankt om me zo snel verder te helpen!
kan ik direct lekker hobbyen! :D

Robbe

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#182 Bericht door Robbe G. » 21 mar 2012, 15:25

nu kwam ik er weer achter dat mijn voorrem eigenlijk net hard genoeg meer remt.
dus niet erg remschoenen opnieuw laten beleggen.
ik wou dus mijn achterste ook maar in een keer laten doen maaar..
mijn trommel is ingesleten :s

nu is mijn vraag: als ik het zo laat gaan mijn blokken dan zeer snel slijten of zullen ze op verloop van tijd wel sneller slijten maar niet extreem?

ik heb ook al gelezen over uitdraaien maar dan werd de harde laag te dun en moest er een nieuwe ring in. wat weer veel werk kost.

wat is volgens jullie de beste oplossing?
het begint namelijk serieus te kriebelen met dat weer hier in belgië!!

Robbe
SDC142532.jpg
SDC142532.jpg (83.47 KiB) 4884 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#183 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 mar 2012, 16:30

Nieuwe remdelen op een trommel met groeven gaat nooit goed remmen meer.

Beter is even de trommel (er zijn mensen die het gehele wiel in kunnen spannen) uit te laten draaien op een draaibank.

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#184 Bericht door Robbe G. » 21 mar 2012, 20:42

Enzo-tvdzijden schreef:Nieuwe remdelen op een trommel met groeven gaat nooit goed remmen meer.

Beter is even de trommel (er zijn mensen die het gehele wiel in kunnen spannen) uit te laten draaien op een draaibank.

Enzo
maar hoe zit het dan met de dikte van de harde laag?
heb ergens gelezen dat als je een wiel uitdraait je na ong 2jaar hetzelfde probleem hebt?

Robbe

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#185 Bericht door Enzo-tvdzijden » 21 mar 2012, 20:48

Hoe kom je aan die wijsheid?

Natuurlijk moet de geklonken ring dik genoeg zijn om een snuifje uit te draaien
Maar eenmaal rond heeft hij weer dezelfde uitgangsbasis als een nieuwe naaf

Een nieuwe stalen ring in maken kan ook nog. Maar dat is specialistenwerk en heeft zijn prijs.
Dan kun je beter naar een goede gebruikte op zoek gaan.

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#186 Bericht door Robbe G. » 22 mar 2012, 21:31

Enzo-tvdzijden schreef:Hoe kom je aan die wijsheid?

Natuurlijk moet de geklonken ring dik genoeg zijn om een snuifje uit te draaien
Maar eenmaal rond heeft hij weer dezelfde uitgangsbasis als een nieuwe naaf

Een nieuwe stalen ring in maken kan ook nog. Maar dat is specialistenwerk en heeft zijn prijs.
Dan kun je beter naar een goede gebruikte op zoek gaan.

Enzo
ik zie nu wel net dat de topic waar ik het had gelezen over onrondheid ging en niet over slijtage..
maar uitdraaien blijft hetzelfde toch?

viewtopic.php?f=4&t=37756&hilit=wiel+uitdraaien" onclick="window.open(this.href);return false;

zie de reactie van wietse.

Robbe

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4243
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times
Contacteer:

Re: kreidler florett gt 1967

#187 Bericht door kreidler844 » 22 mar 2012, 21:35

Robbe G. schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Hoe kom je aan die wijsheid?

Natuurlijk moet de geklonken ring dik genoeg zijn om een snuifje uit te draaien
Maar eenmaal rond heeft hij weer dezelfde uitgangsbasis als een nieuwe naaf

Een nieuwe stalen ring in maken kan ook nog. Maar dat is specialistenwerk en heeft zijn prijs.
Dan kun je beter naar een goede gebruikte op zoek gaan.

Enzo
ik zie nu wel net dat de topic waar ik het had gelezen over onrondheid ging en niet over slijtage..
maar uitdraaien blijft hetzelfde toch?

viewtopic.php?f=4&t=37756&hilit=wiel+uitdraaien" onclick="window.open(this.href);return false;

zie de reactie van wietse.

Robbe
Dat gaat over een wiel waar corrosie tussen het aluminium en de gietstalen trommel zit, die corrosie zet 7 keer uit t.o.v. het normale Aluminium, dus ontstaat er een bult aan de binnenkant die weer terugkomt na een periode.
Jouw geval is anders.

Wietse

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

Re: kreidler florett gt 1967

#188 Bericht door pascal » 22 mar 2012, 23:59

Heb mn wiel ook laten uitdraaien.
Dan merk je het verschil wel!

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#189 Bericht door Robbe G. » 23 mar 2012, 07:47

kreidler844 schreef:
Robbe G. schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Hoe kom je aan die wijsheid?

Natuurlijk moet de geklonken ring dik genoeg zijn om een snuifje uit te draaien
Maar eenmaal rond heeft hij weer dezelfde uitgangsbasis als een nieuwe naaf

Een nieuwe stalen ring in maken kan ook nog. Maar dat is specialistenwerk en heeft zijn prijs.
Dan kun je beter naar een goede gebruikte op zoek gaan.

Enzo
ik zie nu wel net dat de topic waar ik het had gelezen over onrondheid ging en niet over slijtage..
maar uitdraaien blijft hetzelfde toch?

viewtopic.php?f=4&t=37756&hilit=wiel+uitdraaien" onclick="window.open(this.href);return false;

zie de reactie van wietse.

Robbe
Dat gaat over een wiel waar corrosie tussen het aluminium en de gietstalen trommel zit, die corrosie zet 7 keer uit t.o.v. het normale Aluminium, dus ontstaat er een bult aan de binnenkant die weer terugkomt na een periode.
Jouw geval is anders.

Wietse
weer niet goed gelezen precies :D excuses.
ik ga het ook maar direct aan jou vragen: hoe kan ik zien of meten hoe dik mijn ring nog is?
en met die groeven hoeveel zou er dan ong uitgedraaid moeten worden?

Robbe

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4243
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times
Contacteer:

Re: kreidler florett gt 1967

#190 Bericht door kreidler844 » 23 mar 2012, 08:32

ik zie nu wel net dat de topic waar ik het had gelezen over onrondheid ging en niet over slijtage..
maar uitdraaien blijft hetzelfde toch?

viewtopic.php?f=4&t=37756&hilit=wiel+uitdraaien" onclick="window.open(this.href);return false;

zie de reactie van wietse.

Robbe[/quote]

Dat gaat over een wiel waar corrosie tussen het aluminium en de gietstalen trommel zit, die corrosie zet 7 keer uit t.o.v. het normale Aluminium, dus ontstaat er een bult aan de binnenkant die weer terugkomt na een periode.
Jouw geval is anders.

Wietse[/quote]
weer niet goed gelezen precies :D excuses.
ik ga het ook maar direct aan jou vragen: hoe kan ik zien of meten hoe dik mijn ring nog is?
en met die groeven hoeveel zou er dan ong uitgedraaid moeten worden?

Robbe[/quote]

Zo te zien is dat met een halve mm wel klaar, maar deze heeft al wat beleeft zo te zien en daardoor is de ring waarschijnlijk aan de dunne kant.
Als ik het zo goed bekijk dan zou ik er helemaal niets uitdraaien, het is je achterrem en die hoeft maar 20 tot 30 % van je remvermogen te genereren.
Dus als 't niet hobbelt of schokt gewoon monteren en proberen volgens mij kan het zo nog prima.

Wietse

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#191 Bericht door Robbe G. » 23 mar 2012, 19:09

kreidler844 schreef:ik zie nu wel net dat de topic waar ik het had gelezen over onrondheid ging en niet over slijtage..
maar uitdraaien blijft hetzelfde toch?

viewtopic.php?f=4&t=37756&hilit=wiel+uitdraaien" onclick="window.open(this.href);return false;

zie de reactie van wietse.

Robbe
Dat gaat over een wiel waar corrosie tussen het aluminium en de gietstalen trommel zit, die corrosie zet 7 keer uit t.o.v. het normale Aluminium, dus ontstaat er een bult aan de binnenkant die weer terugkomt na een periode.
Jouw geval is anders.

Wietse[/quote]
weer niet goed gelezen precies :D excuses.
ik ga het ook maar direct aan jou vragen: hoe kan ik zien of meten hoe dik mijn ring nog is?
en met die groeven hoeveel zou er dan ong uitgedraaid moeten worden?

Robbe[/quote]

Zo te zien is dat met een halve mm wel klaar, maar deze heeft al wat beleeft zo te zien en daardoor is de ring waarschijnlijk aan de dunne kant.
Als ik het zo goed bekijk dan zou ik er helemaal niets uitdraaien, het is je achterrem en die hoeft maar 20 tot 30 % van je remvermogen te genereren.
Dus als 't niet hobbelt of schokt gewoon monteren en proberen volgens mij kan het zo nog prima.

Wietse[/quote]

leuk om het toch met meer zekerheid te horen.
we dachten het hier ook wel, dat het in het begin niet goed ging remmen maar dat na een tijdje de remblokken de vorm van de naaf zouden aannemen en het dan goed genoeg zou zijn.

en het is niet dat ik 70-80 km/u ga rijden met m'n 3bakkie dus :D

ik ga ze toch opnieuw laten beleggen denk ik

bedankt voor het advies

Robbe

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#192 Bericht door Robbe G. » 24 mar 2012, 12:39

als ik mijn achterwiel wil monteren krijg ik mijn remanker er bijna niet tussen..
is er een manier voor?
vorige keer hebben we de achterbrug uitelkaar gedrukt met een spanner.

Robbe

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4243
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times
Contacteer:

Re: kreidler florett gt 1967

#193 Bericht door kreidler844 » 24 mar 2012, 12:44

Robbe G. schreef:als ik mijn achterwiel wil monteren krijg ik mijn remanker er bijna niet tussen..
is er een manier voor?
vorige keer hebben we de achterbrug uitelkaar gedrukt met een spanner.

Robbe
Als het goed is past het er zonder veel moeite zo tussen.
Wat is de afstand tussen de achterbrug?

Wietse

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#194 Bericht door Robbe G. » 24 mar 2012, 13:15

kreidler844 schreef:
Robbe G. schreef:als ik mijn achterwiel wil monteren krijg ik mijn remanker er bijna niet tussen..
is er een manier voor?
vorige keer hebben we de achterbrug uitelkaar gedrukt met een spanner.

Robbe
Als het goed is past het er zonder veel moeite zo tussen.
Wat is de afstand tussen de achterbrug?

Wietse
de afstand is grofweg 14cm
ik kom niet zo heel veel plaats te kort maar het is de manier om hem ertussen te krijgen.
dus het rond gedeelte voor de as krijgen en tegelijkertijd de verdikking in de remklok krijgen.

Robbe
SDC142692.jpg
SDC142692.jpg (72.75 KiB) 4715 keer bekeken

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4243
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times
Contacteer:

Re: kreidler florett gt 1967

#195 Bericht door kreidler844 » 24 mar 2012, 13:26

Het "anker" kun je er schuin van boven tussen schuiven en daarna duw je het rechtstandig naar voren in de sleuven totdat de as er door kan.
Het is een trucje maar als je hem eenmaal doorhebt heel eenvoudig.

Wietse

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#196 Bericht door Robbe G. » 29 mar 2012, 10:29

kreidler844 schreef:Het "anker" kun je er schuin van boven tussen schuiven en daarna duw je het rechtstandig naar voren in de sleuven totdat de as er door kan.
Het is een trucje maar als je hem eenmaal doorhebt heel eenvoudig.

Wietse
nog bedankt voor het trucje trouwens!
het is op een of ander manier toch gelukt, juist of niet :D

Robbe

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#197 Bericht door Robbe G. » 29 mar 2012, 10:48

ik ga jullie weer lastig vallen met wat vragen :mrgreen:

dat mijn voorrem niet remde en mijn achterrem was ingesleten wisten jullie al..
de 'harde laag' in mijn voorrem ziet er stukken beter uit dan in mijn achterste wat natuurlijk al positief is. de schoenen die er nu in zitten daar is de laag op het dikste punt nog 3mm.
als ik nu een set nieuwe schoenen koop bv op kp kan je dan zeker zijn dat het geheel goed gaat remmen? want hoe dik de belegging is staat er nl niet bij? en ze zijn ook niet bepaald goedkoop.
bij de lokale autozaak kost het opnieuw beleggen rond de 50€ per paar.. maar dan kan je wel de dikte kiezen.

--------------------------------------------------------------------------------------------

zit in een 15mm carburateur een gasschuifdeksel pakking? bij zat er niets tussen ook geen spoor van resten ofzoiets. maar op kp zijn ze wel te koop en in de onderdeel boek staan ze ook in.

richting afstelling: er zit nu een sproeier maat 74 in. alles is hetzelfde gebleven van wat erop zat. cilinder is juist dezelfde. luchtfilter, carbu en spruitstuk ook, alleen uitlaat is vervangen door (waarschijnlijk namaak) één in betere staat.
zouden jullie nog andere maten kopen voor de afstelling? een 72 heb ik nog maar ik denk dat ik niet kleiner moet gaan. als ik op kp ga kijken bv. vindt ik ze ongelooflijk duur.. 4.50€ per stuk! daarom dat ik het even vraag.

heeft het vlotterpennetje een bepaalde richting om het eruit te tikken? ik zat namelijk tegen de rand van huis waardoor deze een beetje krom staat nu..

wat een hoop tekst, ik hoop dat jullie er iets van kunne maken :D

Robbe

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 49772
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Has thanked: 226 times
Been thanked: 347 times

Re: kreidler florett gt 1967

#198 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 mar 2012, 16:48

Robbe G. schreef:zit in een 15mm carburateur een gasschuifdeksel pakking? bij zat er niets tussen ook geen spoor van resten ofzoiets. maar op kp zijn ze wel te koop en in de onderdeel boek staan ze ook in.

Robbe
Ja dus

Enzo

Robbe G.
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 jan 2011, 21:47
Locatie: belgië
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#199 Bericht door Robbe G. » 31 mar 2012, 11:45

Enzo-tvdzijden schreef:
Robbe G. schreef:zit in een 15mm carburateur een gasschuifdeksel pakking? bij zat er niets tussen ook geen spoor van resten ofzoiets. maar op kp zijn ze wel te koop en in de onderdeel boek staan ze ook in.

Robbe
Ja dus

Enzo
oké dat weten we dus al, nu de rest nog!

Robbe

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kreidler florett gt 1967

#200 Bericht door Mach4 » 31 mar 2012, 12:50

Je zal het moeten uitproberen,en dan altijd aan de rijke kant beginnen met afstellen,dus een grote sproeier
en zo steeds kleiner tot de motor goed loopt en de bougie de juiste kleur heeft,een alternatief is de Kreidler
op de testbank zetten ,dan weet je zeker of de afstelling goed is.
Wat het vlotterpennetje betreft,dat moet er redelijk makkelijk uit kunnen,heb je zo veel weerstand dat je dingen gaat
indeuken of afbreken probeer het dan de andere kant op ,lukt het dan nog niet forceer dan de boel niet want dan kan
je de carburateur weggooien.
Laatst gewijzigd door Mach4 op 01 apr 2012, 01:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie