Pagina 2 van 3
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 01 mei 2011, 17:29
door Enzo-tvdzijden
ragbak schreef:Caspar schreef:
.....
-van de winter de tank opnieuw verchromen en coaten van binnen
Pak ook effe de rubbers in de vork aan , die zijn waarschijnlijk gaar
Naast dat je feilloos alle modificatie opnoemt (het enige wat je miste is het M stuur wat er nu niet op zit), vraag ik mij af: wat kost verchromen van zo'n tank ongeveer?
Rubbers zijn overigens niet gaar, maar nog in perfecte staat. Daar verbaasde ik mezelf ook over...
Peet
ca. 190 euro
Gaat niet over de buitenkant van de rubbers.
Maar de rubbers die
in de vorkpoot zitten.
Die zorgen voor demping en wegligging.
Enzo
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 01 mei 2011, 18:59
door Arny
Caspar bedoelt waarschijnlijk niet de harmonicarubbers, maar de rubbers IN je vork.
viewtopic.php?f=17&t=13794" onclick="window.open(this.href);return false;
Huh? 1,5 u. tijdverschil ?
Naja whatever
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 01 mei 2011, 20:44
door ragbak
Ja stom, niet goed gelezen... Heb al compleet setje voor voorvork revisie besteld. Alle noodzakelijk dingen worden vervangen, dus ook de rubbers in de poten.
Misschien volgend jaar toch nog een keertje die tank opnieuw verchromen, daarna de tank sealer gebruiken. Die epoxy blijft wel goed op de plank. Gebruik dat spul ook voor m'n vliegtuigen (zie avatar), kun je heel lang bewaren, mits niet gemend
Tank zal niet in een jaar doorroesten lijkt me, kan ik in ieder geval deze zomer nog brommen
Nu nog maar een uur tijdverschil. Klok op de forum server loopt nog uur achter...
Peet
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 01 mei 2011, 20:57
door Enzo-tvdzijden
ragbak schreef:Nu nog maar een uur tijdverschil. Klok op de forum server loopt nog uur achter...
Peet
Kan je goed zetten in je gebruikerspaneel.
ucp.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 06 mei 2011, 09:41
door Roland
Mooi verhaal,
zo zie je maar weer "wie wat bewaart heeft nog eens wat".
Ik zou het motorblokje wegbrengen naar een specialist bv Homoet, dan weet je 100% zeker dat je straks zonder problemen kan toeren
Grt, roland
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 22 mei 2011, 19:55
door ragbak
Eeven in de versnellingsbak gekeken: onderin zat een dikke laag bruine drab. Maar verder zag ik geen roest. Aangezien ik er destijds zo'n 35.000 km mee heb gereden en het feit dat de brommer lange tijd niet gebruikt is, heb ik toch maar besloten de bak te laten reviseren door iemand met kennis van zaken.
Ondertussen is de bak gereviseerd:
Een ik was van plan om het blok er vandaag weer onder te hangen, maar toen viel mijn oog op de standaard en onderframe: smerig en roestig. Ik hou niet van half werk, dus de hele zaak gedemonteerd:
Morgen de roestborstel erover en even opnieuw zwart spuiten. Onderkant frame even in de tectyl zetten.
Verder toch maar besloten om de tank opnieuw te laten verchromen. Weliswaar ziet het er nog redelijk uit, maar op de plek waar de tank om het frame zit begint het al aardig te roesten. Na het verchromen kan ik dan ook gelijk de tankcure gebruiken die al op de plank staat, zodat ie ook van binnen weer gezond is.
Nu nog een adresje om te verchromen on omgeving Almere, even zoeken...
Peet
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 22 mei 2011, 20:25
door Roy1976
Mooi, en zo wordt het toch nog een hoop werk!
Je pakt het goed aan, wat er niet uitziet meteen herstellen.
Succes en groeten,
Roy
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 02 jun 2011, 08:19
door ragbak
Dan maar begonnen met de revisering van de voorvork: eerst alles uit elkaar:
Nu is ook duidelijk te zien dat er van de linker voorpoot een stuk is afgebroken. Ondertussen heb ik een nieuwe voorpoot liggen, die komt er dus op:
Het motorblokje hangt er ook al weer onder
Chroom bladderde ook al van het stuur af, dus vooruit maar ook een nieuw stuur erop...
En, oh ja, ondanks dat tank en accubakken er zo op het oog redelijk uit zien zitten er hier en daar toch roest plekjes. Omdat de tank ook van binnen roest laat ik hem eerst verchromen en daarna de tankcure erin.
Accubakjes worden ook opnieuw verchroomd.
Al met al loopt de kostenteller nu toch aardig op... gelukkig is het vakantiegeld net binnen
Peet
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 02 jun 2011, 08:30
door Wybe
je pakt het goed aan.
succes verder
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 28 jun 2011, 20:23
door ragbak
Mijn tank en accukappen zijn terug van het verchromen
Bling bling!
Nog wel wat roest in de tank, dus nog even ontroesten en daarna de tankcure erin.
Dus over 1 a 2 weken kan ik weer toeren
Peet
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 28 jun 2011, 20:51
door MichielJ
Weet je ook wat er allemaal gebeurt is aan je motorblok? Ik vind het allemaal wel snel gepiept
Mooi hoor als je 29 jaar oude brommer zo nog uit de schuur kan trekken. Je pakt het verder allemaal grondig aan
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 28 jun 2011, 21:01
door ragbak
MichielJ schreef:Weet je ook wat er allemaal gebeurt is aan je motorblok? Ik vind het allemaal wel snel gepiept
Ja, daar heeft iemand met kennis van zaken naar gekeken en ik heb het overzicht even niet bij de hand, maar diverse keerringen en lagers in de versnellingsbak vervangen. Ik heb er vertrouwen in. En ik hou niet van meer jaren projecten, opschieten hou ik wel van.
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 28 jun 2011, 21:10
door Toronado
mooie tank en kappen, keep up the good work
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 28 jun 2011, 22:22
door Wybe
super mooi die tank!!!
en de accu bakken ook super mooi geworden!!!
gr Wybe.
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 07 jul 2011, 20:15
door ragbak
Het project is klaar! Morgen een proefritje maken
De tankcure moet nog 1 dagje uitharden en dan kan er weer benzine in. Ik denk dat het nu ook wel zou kunnen met die hoge temperaturen, maar laat ik me eens aan de gebuiksaanwijzing houden
Vroeger:
Nu:
En wat is er allemaal aan gesleuteld:
- Stuur vervangen (het chroom bladderde af)
- Kranks links en rechts vervangen (want die waren zo krom als een hoepeltje: jeugdzonde)
- Pedalen vervangen (afgeschaafd, reden idem)
- Versnellingspook vervangen (alweer: krom)
- Motor en versnellingsbak laten reviseren
- Linkervoorpoot vervangen want spatbord bevestiging was afgebroken
- Tank en accukappen verchroomd en voorzien van originele stickers
- Tank binnen ontroest en voorzien van tankcure coating
- Witte plaat achterspatbord vervangen
- Achterlicht unit vervangen
- Uitlaat en bocht vervangen (zat een knikuitlaat onder)
- Originele kop zit er weer op
- Spiegel gemonteerd
- Alle kabels vervangen
- Claxon en nieuwe NiMH accu gemonteerd
- Schakelaar die gecorrodeerd waren weer werken gemaakt
- Remklauw schijfrem gereviseerd incl nieuwe remblokken
- Achterrem controle
- Benzinekraan vervangen
- Nieuwe banden, binnen en buiten + velglinten
Way nog te doen (komende winter ofzo):
- Achtervork ontroesten en verven
- Spaken opnieuw schilderen
- originele motorschermen ontroesten en verven (want ik heb ze nog wel)
Kijken of ik binnenkort nog even een filmpje kan schieten.
Peet
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 07 jul 2011, 20:19
door Monsma
Hoi Peet,
Dat is nog eens een transformatie,
hij is mooi geworden, veel rijplezier ermee.
Groet Anne Monsma
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 07 jul 2011, 22:45
door Wybe
hij echt super mooi geworden!
veel plezier met de Kreidler.
gr Wybe.
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 08 jul 2011, 08:57
door Toronado
wow hij is super geworden, veel plezier ermee
gr jurian
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 08 jul 2011, 10:53
door Caspar
Complimenten Peet, je hebt het grondig aangepakt.
Smaakkwestie: Ik vind op dit model de originele kleur van accubakken en motorbeplating mooier , (zoals op de foto met de Teckel) zo ook een M-stuur. Dat doet verder niks af aan deze mooie brommer , het betreft hier persoonlijke smaak.
2 puntjes van opbouwende kritiek: nummerplaat hangt te laag , verkeerde stickertje op het voorspatbord.
Als je van de winter gaat beginnen aan de motorschermen, achterbrug en de ster in het wiel: denk eens aan poedercoating.
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 08 jul 2011, 11:15
door Gijs
Ik vind hem wel stoer! Mooi gemaakt.
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 08 jul 2011, 20:58
door ragbak
Caspar schreef:Complimenten Peet, je hebt het grondig aangepakt.
Smaakkwestie: Ik vind op dit model de originele kleur van accubakken en motorbeplating mooier , (zoals op de foto met de Teckel) zo ook een M-stuur. Dat doet verder niks af aan deze mooie brommer , het betreft hier persoonlijke smaak.
2 puntjes van opbouwende kritiek: nummerplaat hangt te laag , verkeerde stickertje op het voorspatbord.
Als je van de winter gaat beginnen aan de motorschermen, achterbrug en de ster in het wiel: denk eens aan poedercoating.
Ik heb de originele accukappen en motorplaten nog. Ook die ga ik opknappen en opnieuw bestickeren. Hij kan dus nog origineler. Dat M stuurtje heb ik ook nog, maar mijn rug vind dat niet zo fijn (ook al niet toen ik 16 was). En die verkeerde sticker op het voorspatbord? Zou best kunnen, want ook op de tank zaten niet meer de originele stickers (nu wel weer), maar wat is dan wel het originele stickertje voor het voorspatbord?
En die poedercoating had ik ook al aan zitten denken, erg duurzaam. Ik vraag me af hoe betaalbaar dat is. het kan natuurlijk nog duurzamer: verzinken en daarna poedercoaten, roest het nooit meer.
Heb net weer even een stevige rit gemaakt, hij rijd weer als vanouds 50~60 km/uur
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 08 jul 2011, 21:26
door Enzo-tvdzijden
Deze
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 08 jul 2011, 21:47
door ragbak
TnX
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 08 jul 2011, 21:53
door Enzo-tvdzijden
ragbak schreef:TnX
Weet je ook hoe je de pijl moet plakken
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=325" onclick="window.open(this.href);return false;
Enzo
Re: Opknappen van mijn 29 jaar oude Kreidler
Geplaatst: 08 jul 2011, 22:23
door Caspar
M-stuur is inderdaad minder comfortabel , daar heb je gelijk in.
Zuinig zijn op originele accubakken en motorbeplating , ooit zul je het mooi vinden
Poedercoating is al een hele goede anti roest behandeling , verzinken is niet nodig.
Let er wel op dat poedercoating bijna een halve milimeter dik is , en dat schroefdraadgaatjes dicht gaan zitten.
Het prijsverschil tussen spuiten en poedercoaten is vrij klein , daar hoef je het niet voor te laten.
Spuitwerk is wel gladder dan poedercoating.