Florett 68
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11 apr 2011, 21:56
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Florett 68
Hallo, dit is mijn project, de Kreidler van mijn grootvader, een 3-bak handversnelling uit 1968.
Er moet schompes veel aan gebeuren, maar hij loopt nog, en dat is al wat .
De motor moet origineel gereviseerd,
de lak moet helemaal opnieuw,
de wielen worden opnieuw gespaakt,
de complete bediening wordt gereviseerd,
en de sier stukken opgelapt.
Ik heb mezelf als doel gesteld om zoveel mogelijk onderdelen van deze brommer zelf te behouden, en ondanks dat het chroom hier en daar geoxideerd is, weegt de emotionele waarde toch hoger als de concours kwaliteiten, dus ouderdom en gebruikssporen mogen blijven zitten.
De florett moet dan ook weer een volledig functionele brommer worden, om te gebruiken, en eventueel als erfstuk voor mijn pasgeboren zoon.
Inmiddels is de brommer al helemaal uit elkaar voor het spuitwerk (als iemand nog een goede weet dichtbij Eindhoven, "I am all ears")
Vele rubbers zijn rot, veel oxidatie, en veel smeer overal , dat wordt dus keerringen vervangen.
Het voorwiel is inmiddels gespaakt door Van Gestel tweewielers in Eindhoven, het achterwiel wordt gedemonteerd deze week, zodat ik de naaf kan poetsen.
I'll keep you posted
Groet Josef
Er moet schompes veel aan gebeuren, maar hij loopt nog, en dat is al wat .
De motor moet origineel gereviseerd,
de lak moet helemaal opnieuw,
de wielen worden opnieuw gespaakt,
de complete bediening wordt gereviseerd,
en de sier stukken opgelapt.
Ik heb mezelf als doel gesteld om zoveel mogelijk onderdelen van deze brommer zelf te behouden, en ondanks dat het chroom hier en daar geoxideerd is, weegt de emotionele waarde toch hoger als de concours kwaliteiten, dus ouderdom en gebruikssporen mogen blijven zitten.
De florett moet dan ook weer een volledig functionele brommer worden, om te gebruiken, en eventueel als erfstuk voor mijn pasgeboren zoon.
Inmiddels is de brommer al helemaal uit elkaar voor het spuitwerk (als iemand nog een goede weet dichtbij Eindhoven, "I am all ears")
Vele rubbers zijn rot, veel oxidatie, en veel smeer overal , dat wordt dus keerringen vervangen.
Het voorwiel is inmiddels gespaakt door Van Gestel tweewielers in Eindhoven, het achterwiel wordt gedemonteerd deze week, zodat ik de naaf kan poetsen.
I'll keep you posted
Groet Josef
- Bijlagen
-
- kreidler02wb.jpg (72.66 KiB) 13344 keer bekeken
-
- kreidler01wb.jpg (88.58 KiB) 13344 keer bekeken
- Jovink
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
- Locatie: schipluiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Florett 68
dat ziet er op het eerste oog nog niet zo gek uit, leuk model is het ook wel.
word ie dezelfde kleur?
ik poets zelf het chroom altijd met begom chroom (of belgom alu), daar knapt het altijd enorm van op.
succes verder!
word ie dezelfde kleur?
ik poets zelf het chroom altijd met begom chroom (of belgom alu), daar knapt het altijd enorm van op.
succes verder!
-
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: Florett 68
Sonde om over te spuiten.
Origineler dan met deze lak kan die niet worden.
Wellicht een ander voorspatbord zoeken dat nog wel goed in de ori lak zit en monteren.
Ok en de tank en achterschokbrekers wellicht ook. De rest van de lakdelen ziet er nog best netjes uit naar mijn idee.
Origineler dan met deze lak kan die niet worden.
Wellicht een ander voorspatbord zoeken dat nog wel goed in de ori lak zit en monteren.
Ok en de tank en achterschokbrekers wellicht ook. De rest van de lakdelen ziet er nog best netjes uit naar mijn idee.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11 apr 2011, 21:56
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Florett 68
Het wordt de zelfde kleur, er zit toch wel redelijk wat oxidatie op de delen, het enige wat eventueel alleen bijgetipt hoeft te worden is het frame en het achterspatbord, voor de rest is de lak toch wel ver heen.
- Bijlagen
-
- _DSC1680.jpg (94.22 KiB) 13143 keer bekeken
-
- _DSC1682.jpg (94.69 KiB) 13143 keer bekeken
-
- _DSC1686.jpg (84.24 KiB) 13143 keer bekeken
-
- _DSC1687.jpg (82.75 KiB) 13143 keer bekeken
- jvr
- Berichten: 3922
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
- Gegeven waarderingen: 12 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Florett 68
Vraag aan de Master off Kreidler SL uit Koog aan de Zaan wat je allemaal moet doen,Hij heeft er zelf zoeen als jij, en een Ware PAREL van gemaakt, hij weet je advies te geven wat je er aan moet doen en er komt dan weer een mooi BEIGE-PAREL op de weg in Nederland, heel veel sukses met deze Mooie KREIDLER en maak er wat van, met behulp van je ziet maar hahaha gr JVR Jan.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Florett 68
Aangezien het een erfstuk is en je bepaalde onderdelen gaat/moet overspuiten voor een acceptabel resultaat, zou ik toch alles overspuiten, dus ook frame en achterspatbord. Zo voorkom je eventueel kleurverschil, zeker als je de stickers er afhaalt. Of hebben die ook emotionele waarde?
Als bepaalde onderdelen zo mooi als nieuw worden, zullen de minder mooie onderdelen extra opvallen. Met deze mooie nieuwe wielen zal het andere chroom misschien storend opvallen, dus is het misschien verstandig om toch alles serieus en grondig aan te pakken.
Als bepaalde onderdelen zo mooi als nieuw worden, zullen de minder mooie onderdelen extra opvallen. Met deze mooie nieuwe wielen zal het andere chroom misschien storend opvallen, dus is het misschien verstandig om toch alles serieus en grondig aan te pakken.
- RuudvanWijk
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
- Locatie: Bovenkarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Florett 68
Mooi project en leuk zo'n familiebezit. Zoals ik het zie ontkom je eigenlijk niet aan een spuitklus. Bijtippen of bijspuiten is m.i. het lelijkste wat je kunt doen. Of alles zo origineel laten zo "uit de strijd" of spuiten c.q. poedercoaten. Een van de mooiste modellen heb je daar. De kleur dat is een persoonlijke smaak. Veel succes.
groet,
Ruud
groet,
Ruud
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Florett 68
Dag Josef,
Een beige kreidler, zowaar een niet alledaagse verschijning.
Je hebt het over gebruikers sporen, een begrip dat bij de meeste valt onder een deukje, krasje, versleten pedaal rubber enz. Daar valt roest natuurlijk niet onder,de sporen van het juist niet gebruiken is duidelijk zichtbaar en de brommer is wat dat betreft aardig krokant aan het worden.
Helemaal overspuiten dus, daar ontkom je niet aan.
Het zoveel mogelijk behouden van de originele onderdelen moet je echt laten varen daar is het chroomwerk te ver voor heen, en dat maakt ook niet uit, de brommer blijft immers de brommer van opa die overigens al eens een keer met de verkeerde onderdelen onderhanden is genomen, de buddy bijvoorbeeld is een buddy voor een kreidler RM uit 1972 de tankplaatjes in kleur van de brommer (visjes) ontbreken.
Het wiel is ook weer netjes, wiellagers ook vernieuwd? gaan de boutjes, moertjes rem hevel nog naar de verzinkerij?
Zo te zien heb je nog de 19 inch wielen, begin alvast maar te zoeken naar de chromen voor spatbordbeugel of de oude moet niet te veel zijn ingevreten dan is opnieuw verchromen een optie.
Verder hoop ik dat je de achterbrug voor demontage van de brommer gecontroleerd hebt (krom?).
En dan de beige kleur, daar kunnen we kort over zijn, tussen de 25.000 fluor oranje rode en antracieten kreidlers een ware verademing, eindelijk eens iets anders, ik hoef nooit te kijken welke er van mij is.
Succes en neem de tijd met het restaureren van de kreidler van opa het is nou eenmaal een model waar je financieel minimaal 2000 euro voor uit moet trekken en dan doe je nog niet eens gek, maar uitgesmeerd over een langere periode blijft het leuk en gaat het niet ten koste van andere belangrijke zaken.
P`s
Lees dit ook maar even door http://www.kreidlerdatabase.nl/10000/G-11010.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een beige kreidler, zowaar een niet alledaagse verschijning.
Je hebt het over gebruikers sporen, een begrip dat bij de meeste valt onder een deukje, krasje, versleten pedaal rubber enz. Daar valt roest natuurlijk niet onder,de sporen van het juist niet gebruiken is duidelijk zichtbaar en de brommer is wat dat betreft aardig krokant aan het worden.
Helemaal overspuiten dus, daar ontkom je niet aan.
Het zoveel mogelijk behouden van de originele onderdelen moet je echt laten varen daar is het chroomwerk te ver voor heen, en dat maakt ook niet uit, de brommer blijft immers de brommer van opa die overigens al eens een keer met de verkeerde onderdelen onderhanden is genomen, de buddy bijvoorbeeld is een buddy voor een kreidler RM uit 1972 de tankplaatjes in kleur van de brommer (visjes) ontbreken.
Het wiel is ook weer netjes, wiellagers ook vernieuwd? gaan de boutjes, moertjes rem hevel nog naar de verzinkerij?
Zo te zien heb je nog de 19 inch wielen, begin alvast maar te zoeken naar de chromen voor spatbordbeugel of de oude moet niet te veel zijn ingevreten dan is opnieuw verchromen een optie.
Verder hoop ik dat je de achterbrug voor demontage van de brommer gecontroleerd hebt (krom?).
En dan de beige kleur, daar kunnen we kort over zijn, tussen de 25.000 fluor oranje rode en antracieten kreidlers een ware verademing, eindelijk eens iets anders, ik hoef nooit te kijken welke er van mij is.
Succes en neem de tijd met het restaureren van de kreidler van opa het is nou eenmaal een model waar je financieel minimaal 2000 euro voor uit moet trekken en dan doe je nog niet eens gek, maar uitgesmeerd over een langere periode blijft het leuk en gaat het niet ten koste van andere belangrijke zaken.
P`s
Lees dit ook maar even door http://www.kreidlerdatabase.nl/10000/G-11010.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Florett 68
Nog even een nabrander Josef,
De kunstofdelen? daar heb ik vijf jaar over gedaan om die NOS te bemachtigen.
Zo als je ziet een machtig gezicht een beige kleur een echte klassieker, een oldtimer dus.
De kunstofdelen? daar heb ik vijf jaar over gedaan om die NOS te bemachtigen.
Zo als je ziet een machtig gezicht een beige kleur een echte klassieker, een oldtimer dus.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van 3sl-1969.jpg (92.7 KiB) 12872 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van 2sl-1969.jpg (94.36 KiB) 12872 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van 1sl-1969.jpg (95.65 KiB) 12872 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van sl-1969.jpg (96.16 KiB) 12872 keer bekeken
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11 apr 2011, 21:56
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Florett 68
Geweldige bak Henk, rijd je er vaak op?
Die beige kleur vind ik zonder bevoordeeld te zijn (uhuh, rightttt) toch wel één van de mooiste. lekker ongebruikelijk maar een paar jaar in NL te krijgen geweest.
Die beige kleur vind ik zonder bevoordeeld te zijn (uhuh, rightttt) toch wel één van de mooiste. lekker ongebruikelijk maar een paar jaar in NL te krijgen geweest.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Florett 68
Heb je goed. Lijkt er niet op.(beige dan).Eric S schreef:Kunststof onderdelen zijn er toch weer?(nagemaakt)
Of zijn die er niet in deze kleur?
Enzo
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11 apr 2011, 21:56
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Florett 68
Wat zal ik met het witte vlak op het achterspatbord doen?
origineel weer terug brengen, of geheel beige.
Wit is origineler (waar ik wel van houd).
geheel gekleurd is (ietsje) mooier.
(het gevecht tussen de innerlijke purist vs de estheet)
origineel weer terug brengen, of geheel beige.
Wit is origineler (waar ik wel van houd).
geheel gekleurd is (ietsje) mooier.
(het gevecht tussen de innerlijke purist vs de estheet)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Florett 68
Het verkeerswit staat best mooi. Beter dan een plastic lapje zoals de latere modellen.sjofels schreef:Wat zal ik met het witte vlak op het achterspatbord doen?
origineel weer terug brengen, of geheel beige.
Wit is origineler (waar ik wel van houd).
geheel gekleurd is (ietsje) mooier.
(het gevecht tussen de innerlijke purist vs de estheet)
Enzo
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Florett 68
Voor de authenticiteit het stukje achterspatbord wit spuiten. Ik zag deze week een '68 SL met zo'n wit plastickje erop, da's nou niet echt mooi. Dan is geheel in kleur mooier.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11 apr 2011, 21:56
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Florett 68
@roy goed gezien man! klokgebouw (ontwerp werkplaats) voor de liefhebbers ons werk: http://www.snodevormgevers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga nu naar RM coating, die heeft al heel veel brommertjes gespoten.
wordt wit heren, u heeft mij gesterkt in mijn al sluimerende overtuiging.
Ik ga nu naar RM coating, die heeft al heel veel brommertjes gespoten.
wordt wit heren, u heeft mij gesterkt in mijn al sluimerende overtuiging.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11 apr 2011, 21:56
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Florett 68
viewtopic.php?f=3&t=37530" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag voor dit onderwerp hier ook even aandacht.
Ik vraag voor dit onderwerp hier ook even aandacht.
- Roy1976
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 20:55
- Locatie: Boxtel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Florett 68
Ha Josef,
Ik heb op de Keizersgracht gewerkt in Eindhoven, en ben gek op oude gebouwen
Dat soort brommertjes zijn het helemaal, ik heb ook de brommer van mijn opa, zie foto!
Groeten,
Roy
Ik heb op de Keizersgracht gewerkt in Eindhoven, en ben gek op oude gebouwen
Dat soort brommertjes zijn het helemaal, ik heb ook de brommer van mijn opa, zie foto!
Groeten,
Roy
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Florett 68
Ik wacht op de foto`ssjofels schreef:Ha Roy, ziet er ook heel mooi uit, lang leve de oldtimers!
Morgen ga ik alles bij de spuiter ophalen, zelf zegt ie dat de delen er als nieuw uit zien.
Is het nog gelukt met het gereedschapkastje?
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11 apr 2011, 21:56
- Locatie: Eindhoven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Florett 68
Nee, maar ik ga die enkele nop maar afslijpen met de dremel, en nog 2 extra slotboutjes binnenin maken aan de achterkant. dan past die ook.Henk 3bakvoet schreef: Is het nog gelukt met het gereedschapkastje?