oranje RMC '76 Restauratie
Geplaatst: 07 apr 2012, 14:51
Hallo heren,
ik heb paar maand geleden al een account aangemaakt, diverse topics gebruikt maar verder niet actief geweest op het forum.
daar komt nu verandering in. Ik heb mij toen ook al voorgesteld, maar dat doe ik nu dus nog een keer.
Daarna volgt het hele verhaal over hoe ik aan mijn Kreidler ben gekomen en hoe het er nu voor staat.
komt ie: Ik ben Pio, ik kom uit Rijssen, ben 16 jaar oud en zit momenteel in 5VWO. Vanaf jongs af aan altijd al geïntresseerd geweest in alles dat rijdt en bromt. Pa heeft een paar motoren in de schuur staan dus dat helpt ook wel mee. Maargoed, rond je 14e 15e komt dat brommerrijbewijs toch wel in de buurt, dus toen ging ik maar eens kijken waar ik mijn zuurverdiende centen aan uit ging geven
Eerst even mijn mening over die eeuwige rotscooters (sorry ), iedereen heeft ze, niemand kijkt er naar om, ze gaan niet lang mee, ze maken een rotherrie, tziet er niet uit, en je staat meteen bekent als "scootertuig".
Ik ga opzoek naar het echte werk:
zoek je dan naar kwaliteit, dan staat Kreidler bovenaan! (Om eerlijk te zijn had ik voor mijn 14e echt nog nooit van kreidler gehoort, Zundapp wel.) Ik ging dus voor een Kreidler, de modellen spraken mij erg aan, veel meer dan zundapp. Vervolgens het hele internet afgezocht en alle modellen bekeken, maar ik wist het al vrij snel Het wordt een Kreidler Florett RMC! Bij mij op school had een jongen er ook al een, toen ik voor het eerst een RMC zag belandde dat plaatje in mn hart en het zal er altijd blijven
Dan begint de grote zoektocht naar een beetje fatsoenlijk beestje, de eisen: 6-spaaks velgen, fluor oranje/groen, kickstartblok; een beetje opknappen was prima, maar niet teveel. Een beetje sleutelen kan ik wel, maar ik heb voor veel dingen simpelweg de kennis niet . Hier komt natuurlijk het forum vaak bij te pas. Vervolgens zon 2 maanden marktplaats, speurders etc afgezocht maar het viel nog niet mee. Uiteindelijk bij twee brommers wezen kijken, mijn vader en mijn ("deskundige') oom waren mee. De een liep zeer slecht en de ander zwom in de roest en liep niet eens, ook de vraagprijs bleef te hoog . Weer een maand later maakte mijn vader maar een ritje naar Helden, daar zit een bekende Kreidler handelaar, ik weet zn naam niet precies maar weet zeker dat ook hij actief is op het forum. Daar had de beste man nog wel een beestje staan, "hij loopt en ziet er redelijk netjes uit, maar het is geen klasse A brommer". Vervolgens telefoontje ontvangen van Pa en met mijn goedkeuring werdt de brommer achter in de Renault gereden;p. S'avonds al meteen een proefritje gemaakt en bijna meteen op het achterwiel, haha ik wist nog niet dat ik de koppeling langzaam los moest laten
de foto's zijn niet de beste sorry.
Mijn oom (die ik al eerder heb genoemd) helpt me met sommige dingen die ik echt niet kan.
Als eerste hebben we samen het licht aan de praat gebracht, dat ging nog niet zo makkelijk, alle draden waren amateuristisch en hadden andere kleuren dan het originele stroomschema. Nog steeds last van achterlampje dat doorbrandt(nu) maar de rest is aardig.
De brommer beschikt verder niet echt over de looks die ik wilde, dus zelf eerst onderdelen besteld en aan de slag gegaan:
M-stuur gemonteerd (nieuwe gaskabels, remkabels)
Gaten in francochamp zadel gemaakt, toen gemonteerd.
Gele brommerplaatje eraf gehaald.
controlelamphouder en spul gemonteerd.
nieuw ulo-achterlicht etc, remlichtschakelaar.
nu ziet ie er zo uit
(gisteren deze foto's genomen, zonder kappen, want er werdt aan gewerkt;p)
weer geen mooie foto's dat resizen is behoorlijk irritant vervolgens redelijk naar mijn smaak, en een paar maand op gereden, je voelt je helemaal vrij op zon ding:), rijden was redelijk zonder problemen, alleen km-kabel kapot (was oud en versleten).
Momenteel gaat het echter wel wat slechter, maar ik houdt het hier nu even bij, mijn volgende bericht komt binnen een paar dagen en dan vertel ik over mijn probleem en wat ik er verder nog aan wil en ga veranderen/repareren.
Ik hoor graag commentaar, tips en weet ik veel wat;p
Pio
ik heb paar maand geleden al een account aangemaakt, diverse topics gebruikt maar verder niet actief geweest op het forum.
daar komt nu verandering in. Ik heb mij toen ook al voorgesteld, maar dat doe ik nu dus nog een keer.
Daarna volgt het hele verhaal over hoe ik aan mijn Kreidler ben gekomen en hoe het er nu voor staat.
komt ie: Ik ben Pio, ik kom uit Rijssen, ben 16 jaar oud en zit momenteel in 5VWO. Vanaf jongs af aan altijd al geïntresseerd geweest in alles dat rijdt en bromt. Pa heeft een paar motoren in de schuur staan dus dat helpt ook wel mee. Maargoed, rond je 14e 15e komt dat brommerrijbewijs toch wel in de buurt, dus toen ging ik maar eens kijken waar ik mijn zuurverdiende centen aan uit ging geven
Eerst even mijn mening over die eeuwige rotscooters (sorry ), iedereen heeft ze, niemand kijkt er naar om, ze gaan niet lang mee, ze maken een rotherrie, tziet er niet uit, en je staat meteen bekent als "scootertuig".
Ik ga opzoek naar het echte werk:
zoek je dan naar kwaliteit, dan staat Kreidler bovenaan! (Om eerlijk te zijn had ik voor mijn 14e echt nog nooit van kreidler gehoort, Zundapp wel.) Ik ging dus voor een Kreidler, de modellen spraken mij erg aan, veel meer dan zundapp. Vervolgens het hele internet afgezocht en alle modellen bekeken, maar ik wist het al vrij snel Het wordt een Kreidler Florett RMC! Bij mij op school had een jongen er ook al een, toen ik voor het eerst een RMC zag belandde dat plaatje in mn hart en het zal er altijd blijven
Dan begint de grote zoektocht naar een beetje fatsoenlijk beestje, de eisen: 6-spaaks velgen, fluor oranje/groen, kickstartblok; een beetje opknappen was prima, maar niet teveel. Een beetje sleutelen kan ik wel, maar ik heb voor veel dingen simpelweg de kennis niet . Hier komt natuurlijk het forum vaak bij te pas. Vervolgens zon 2 maanden marktplaats, speurders etc afgezocht maar het viel nog niet mee. Uiteindelijk bij twee brommers wezen kijken, mijn vader en mijn ("deskundige') oom waren mee. De een liep zeer slecht en de ander zwom in de roest en liep niet eens, ook de vraagprijs bleef te hoog . Weer een maand later maakte mijn vader maar een ritje naar Helden, daar zit een bekende Kreidler handelaar, ik weet zn naam niet precies maar weet zeker dat ook hij actief is op het forum. Daar had de beste man nog wel een beestje staan, "hij loopt en ziet er redelijk netjes uit, maar het is geen klasse A brommer". Vervolgens telefoontje ontvangen van Pa en met mijn goedkeuring werdt de brommer achter in de Renault gereden;p. S'avonds al meteen een proefritje gemaakt en bijna meteen op het achterwiel, haha ik wist nog niet dat ik de koppeling langzaam los moest laten
de foto's zijn niet de beste sorry.
Mijn oom (die ik al eerder heb genoemd) helpt me met sommige dingen die ik echt niet kan.
Als eerste hebben we samen het licht aan de praat gebracht, dat ging nog niet zo makkelijk, alle draden waren amateuristisch en hadden andere kleuren dan het originele stroomschema. Nog steeds last van achterlampje dat doorbrandt(nu) maar de rest is aardig.
De brommer beschikt verder niet echt over de looks die ik wilde, dus zelf eerst onderdelen besteld en aan de slag gegaan:
M-stuur gemonteerd (nieuwe gaskabels, remkabels)
Gaten in francochamp zadel gemaakt, toen gemonteerd.
Gele brommerplaatje eraf gehaald.
controlelamphouder en spul gemonteerd.
nieuw ulo-achterlicht etc, remlichtschakelaar.
nu ziet ie er zo uit
(gisteren deze foto's genomen, zonder kappen, want er werdt aan gewerkt;p)
weer geen mooie foto's dat resizen is behoorlijk irritant vervolgens redelijk naar mijn smaak, en een paar maand op gereden, je voelt je helemaal vrij op zon ding:), rijden was redelijk zonder problemen, alleen km-kabel kapot (was oud en versleten).
Momenteel gaat het echter wel wat slechter, maar ik houdt het hier nu even bij, mijn volgende bericht komt binnen een paar dagen en dan vertel ik over mijn probleem en wat ik er verder nog aan wil en ga veranderen/repareren.
Ik hoor graag commentaar, tips en weet ik veel wat;p
Pio