Peter Polo's Hornet

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Peter Polo's Hornet

#51 Bericht door arno meijer » 11 sep 2012, 22:46

Jezus wat loopt dat ding mooi zeg :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Peter Polo's Hornet

#52 Bericht door danahi » 11 sep 2012, 23:06

Mooi ding hoor. Heb je Latour in Nijmegen gevraagd voor de tank?

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Peter Polo's Hornet

#53 Bericht door pax00l » 11 sep 2012, 23:30

Kijk eens eindelijk weer eens een kreid met ballen,gewoon je eigen ding er in creëren,al dat originele gedoe dat is ook niet weg,maar ik zie liever zn kreid daar kan je weer een verhaal aan kwijt,maar ik zit er wel mee ik zoek het waterpompje is dat een aangedreven pomp of elec ,zit dat er onder,en wat voor radiator is dat,kijk toch weer een verhaal he. :clap :clap

GR LOUIS

Gebruikersavatar
Blin de Vink
Berichten: 257
Lid geworden op: 05 okt 2011, 09:40
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Peter Polo's Hornet

#54 Bericht door Blin de Vink » 12 sep 2012, 07:33

kanonne Peet wat een bloedmooie

Gebruikersavatar
Peter Polo
Berichten: 271
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:28
Locatie: Twentestad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Peter Polo's Hornet

#55 Bericht door Peter Polo » 12 sep 2012, 22:31

pax00l schreef:Kijk eens eindelijk weer eens een kreid met ballen,gewoon je eigen ding er in creëren,al dat originele gedoe dat is ook niet weg,maar ik zie liever zn kreid daar kan je weer een verhaal aan kwijt,maar ik zit er wel mee ik zoek het waterpompje is dat een aangedreven pomp of elec ,zit dat er onder,en wat voor radiator is dat,kijk toch weer een verhaal he. :clap :clap

GR LOUIS
Hoi Louis,

De radiator komt van een Dapp.

Het pompje loopt constant en wordt gevoed door de battery-pack . . .

Groet,

Peter Polo

Gebruikersavatar
Peter Polo
Berichten: 271
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:28
Locatie: Twentestad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Peter Polo's Hornet

#56 Bericht door Peter Polo » 12 sep 2012, 23:54

Ik heb hetgeen wat ik over de Hornet heb geschreven nogmaals goed doorgelezen en ontdekte hierin

een klein foutje.

Ik had geschreven,dat we de tank zwart wilden laten verchromen.

Ik bedoelde natuurlijk,dat we de tank MAT wilden laten verchromen.

Eigenlijk zijn we nog steeds op zoek naar een bedrijf,die een grotere oppervlakte,zoals een

Kreidlertank, MAT wil chromen . . .

Ook wil ik graag nog ff kwijt,dat de Hornet absoluut niet is gebouwd om mooi te zijn, maar om Hard te rijden en vooral VEILIG.

Groet,

Peter Polo

PS ook vroeg iemand naar de kleur,deze is Rijkswaterstaat geel . . .

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Peter Polo's Hornet

#57 Bericht door Rommats » 13 sep 2012, 04:18

Mooi filmpje op die test bank.Ongeveer 17pk ,netjes :clap

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Peter Polo's Hornet

#58 Bericht door danahi » 13 sep 2012, 11:18

Peter Polo schreef:Ik heb hetgeen wat ik over de Hornet heb geschreven nogmaals goed doorgelezen en ontdekte hierin

een klein foutje.

Ik had geschreven,dat we de tank zwart wilden laten verchromen.

Ik bedoelde natuurlijk,dat we de tank MAT wilden laten verchromen.

Eigenlijk zijn we nog steeds op zoek naar een bedrijf,die een grotere oppervlakte,zoals een

Kreidlertank, MAT wil chromen . . .

Ook wil ik graag nog ff kwijt,dat de Hornet absoluut niet is gebouwd om mooi te zijn, maar om Hard te rijden en vooral VEILIG.

Groet,

Peter Polo

PS ook vroeg iemand naar de kleur,deze is Rijkswaterstaat geel . . .
Ik begrjip niet goed waarom de verchromer het niet ziet zitten om een tank mat te verchromen. Normaal wordt deze geslepen en gepolijst voor het chromen om zo de mooie gladde glans te verkrijgen. Als ze de chroomlaag eerst verwijderen, glasparel stralen en dan verchromen krijg je mat chroom...

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Peter Polo's Hornet

#59 Bericht door marinus » 13 sep 2012, 14:28

Na parelen krijg je geen mat chrome,...mat chrome is een ander proces.
Na parelen krijg je een glanzend oppervlak met structuur,..dat is wat anders.

De testbank staat in dat filmje niet aan en de getallen die je ziet zijn niet representief,...er wordt namelijk niet gemeten.
Alleen de rpm. pickup staat hier aan,..ik was alleen de toerentallen aan het bekijken en het doorlopen aan het testen.

Het vermogen is voorlopig 18,13 pk. 13.500 rpm./10 nm.
Aanpassingen moeten nog volgen in de mebraam keuze. (is te klein)

Groet,..

Marinus

Gebruikersavatar
gijsvanzanten
Berichten: 2056
Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Peter Polo's Hornet

#60 Bericht door gijsvanzanten » 13 sep 2012, 14:54

Ik vind het een plaatje van een machine.
Zonder overbodige opsmuk met een beetje Zundapp gehalte.
Ik dacht de voorvork ook als zodanig te herkennen.
Maar dat doet er niets aan af.
Het blijft qua smoel toch een echte Kreidler.
Een Topper. :clap :clap

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Peter Polo's Hornet

#61 Bericht door danahi » 13 sep 2012, 15:19

marinus schreef:Na parelen krijg je geen mat chrome,...mat chrome is een ander proces.
Na parelen krijg je een glanzend oppervlak met structuur,..dat is wat anders.
Groet,..

Marinus
Voor zover ik weet bepaalt na parelen, borstelen of polijsten de nikkellaag alleen nog de glans van het chroom wat er overheen gaat. Duplex nikkel wordt over het algemeen gebruikt voor een hoogglans finish. Pearl nikkel zal een matte uitstraling geven aan het chroom.
Je kunt het dus ook geborsteld laten vernikkelen en verchromen waardoor je een geborstelde structuur zult krijgen in je glans of mat chroom (nikkellaag). Met andere woorden hoe mat wil je het hebben...

Maar ik ben nooit te oud om te leren en er zullen ongetwijfeld nieuwe processen ontwikkeld zijn in de loop der tijd. Ik ken het mat chrome proces niet, heb je daar meer info over misschien?

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Peter Polo's Hornet

#62 Bericht door marinus » 13 sep 2012, 16:50

Hoi,..

Het is een andere methode,...ze hebben mij de verschillen laten zien, verschillende delen aan deze machine zijn mat chrome.(voorspatbord bv.)

Bekijk maar eens ladehandgrepen bij bv. de gamma dit kun je niet met alleen parelen berijken.
Een chromerij die inzage geeft in een proces,....dacht het niet,...maar de veschillen zijn groot.
Na dit proces ontstaat er een ingetogen grijs matte uitstraling. (zoiets als...ik wordt liever niet gezien)

Groet

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Peter Polo's Hornet

#63 Bericht door Theove » 13 sep 2012, 17:47

Bij het mat chromen worden organische polymeren aan het chroombad toegevoegd. Zoals Marinus schrijft is dit anders.

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Peter Polo's Hornet

#64 Bericht door danahi » 13 sep 2012, 22:40

Kijk, weer wat geleerd. Resultaat ziet er wel goed uit.

Gebruikersavatar
Peter Polo
Berichten: 271
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:28
Locatie: Twentestad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Peter Polo's Hornet

#65 Bericht door Peter Polo » 19 sep 2012, 18:41

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties !

Ik heb vandaag nog een serie detail foto's gevonden van de in aanbouw zijnde Hornet,eventueel kan ik deze plaatsen ?

Groet,

Peter Polo

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Peter Polo's Hornet

#66 Bericht door Rommats » 19 sep 2012, 18:48

Peter,ik ben er wel benieuwd naar dus plaatsen zou ik zo zeggen

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Peter Polo's Hornet

#67 Bericht door emilio » 19 sep 2012, 19:44

ik ook :).. alhoewel ik alles van de start af heb kunnen volgen!

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Peter Polo's Hornet

#68 Bericht door RS3001 » 19 sep 2012, 20:29

Mooie machine Peter, zelfs de radiateur lijkt een geheel met de kreidler. Mooi wark Marinus :clap alleen de stippen op de motorschermen vind ik afbreuk doen, maar ieder z'n smaak.

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Peter Polo's Hornet

#69 Bericht door Chrismetzwarteletters » 20 sep 2012, 08:48

Peter Polo schreef:Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties !

Ik heb vandaag nog een serie detail foto's gevonden van de in aanbouw zijnde Hornet,eventueel kan ik deze plaatsen ?

Groet,

Peter Polo
Plaatsen, plaatsen, plaatsen! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Peter Polo's Hornet

#70 Bericht door Gijs » 20 sep 2012, 09:21

:thumbsup kettingspanners alla marinus :clap

Afbeelding

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Peter Polo's Hornet

#71 Bericht door emilio » 20 sep 2012, 10:25

Als je goed kijkt dan heeft Marinus enorm veel aandacht aan het detail besteed. Kijk eens naar de bevestigingspunten van de shockbrekers. Normaal loopt de shockbreker schuin van onderen naar boven omdat deze vanaf de zijkant van de achterbrug naar boven moet. Nu er een tussenstuk tussen zit heeft hij meer vrijheid gehad om de shocker op de ideale positie te plaatsen. De Rs lijkt hierdoor veeeel smaller. Moet je maar eens op letten als je Peter eens tegenkomt.
Kijk ook eens naar de accubakken? Wat zie je hieraan? Die loopt gelijk met het smalle zadel. Normaal steken daar nog eens centimeters accubakken uit. Kijk eens naar het accu oplaadpunt...
Er is overigens ook geen 2de zadel als deze. Het is geen Denfield maar heeft er wel een beetje van weg. nee dit lijkt wel alsof het origineel uit de Kreidlerstal komt. Marinus heeft dit hier behoorlijk op zitten te zweten om het zo te ontwikkelen.
Wat ook een mega verbetering is (Heb het ook op de Mamba) zijn de voetsteunen. Die liggen verder naar achteren zodat de zithouding verbetert. Ze kunnen nu ook niet meer afbreken. Door het verder naar achteren zetten van de steunen moet ook de kickstarter, schakel- en rempedaal worden aangepast. Dat is op deze foto bijna niet te zien maar het lijkt alsof het origineel is. Verder het Alu achtertandwiel wat geanodiseerd is. De smalle 415 ketting en de eigengemaakte steunen...

De HPI vliegwiel ontsteking heeft extra koeling gekregen door het gat in de ontstekingsdeksel en zo kan ik nog wel even doorgaan wat "hand made" en speciaal voor Peter ontwikkeld is. Alleen al de steuntjes van de radiator was een bijzondere klus. Dit valt niet maar moet wel op maat gemaakt worden. Dit is alles alleen nog maar optisch om over het technische maar helemaal te zwijgen. Voor mij is de Hornet een fiets om spreekwoordelijk een "moord" voor te plegen. Het heeft lang geduurd maar dat heb je ook wat! :D

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

Re: Peter Polo's Hornet

#72 Bericht door Theove » 20 sep 2012, 20:21

Leuk de toelichting Emilio. Als je zo "even" naar de foto's kijkt, vallen dergelijke dingen niet op. En dat het niet opvalt is natuurlijk een plus.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Peter Polo's Hornet

#73 Bericht door Gijs » 21 sep 2012, 01:13

detail....maar hangt het achterspatbord niet wat vogelvrij? Danahi heeft hiervoor mooie beugeltjes gemaakt!

en die ketting zou een schalmpje korter kunnen.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Peter Polo's Hornet

#74 Bericht door Mach4 » 21 sep 2012, 13:35

Nog een detail :o ,buig die kromme plaat ff recht. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Peter Polo's Hornet

#75 Bericht door Gijs » 21 sep 2012, 13:38

had ie zelf al aangegeven....maar zinvol is om er iets achter te maken, plaatje alu of rsv.

Plaats reactie