Eitank Super4 1964 op motorkenteken
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Kees,
Ik heb eens even in het type kompas gekeken en de mokick heeft een verticaal openingetje en de Super een ovaal horizontale opening.
En dan kan je bij de afstelschroef en de vlotter.
Er hoort ook een strip over het voorspatbord te zitten, en koppeling en rem hendel zijn massief.
Ik heb eens even in het type kompas gekeken en de mokick heeft een verticaal openingetje en de Super een ovaal horizontale opening.
En dan kan je bij de afstelschroef en de vlotter.
Er hoort ook een strip over het voorspatbord te zitten, en koppeling en rem hendel zijn massief.
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Gijs.
Dat had ik ook gezien ,maar op Florett Mokick bj 1962-1964 zit een 10 mm carburateur en volgens mij heeft deze ook een vlotter.Daar kom je dan ook niet bij???
Gr-Kees.
Dat had ik ook gezien ,maar op Florett Mokick bj 1962-1964 zit een 10 mm carburateur en volgens mij heeft deze ook een vlotter.Daar kom je dan ook niet bij???
Gr-Kees.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Kees die rechte spleet zat er toch om bij de oude carburateurs de choke te bedienen. Die zaten toen nog niet in de deksel maar aan het ronde gedeelte luchtfilterkant.cdraaisma schreef:Hoi Gijs.
Dat had ik ook gezien ,maar op Florett Mokick bj 1962-1964 zit een 10 mm carburateur en volgens mij heeft deze ook een vlotter.Daar kom je dan ook niet bij???
Gr-Kees.
Enzo
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
In nov. 1958 kwam de 1e Florett uit en de Moped had de zgn rechte spleet met als bedoeling de choke te bedienen.
Aldus Kreidler Prospekte 1950-82.
Ik heb het idee dat bij de daar op volgende modellen de motorschermkappen gewoon zijn gebruikt tot dat ze op waren.
Aldus Kreidler Prospekte 1950-82.
Ik heb het idee dat bij de daar op volgende modellen de motorschermkappen gewoon zijn gebruikt tot dat ze op waren.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Gijs dat fenomeen zie je bij ALLE Kreidlermodellen terug. Tot en met de laatste.
Zo heb je dus eigenlijk altijd een tussenmodel dat wel/niet klopt met wat de bedoeling was.
Enzo
Zo heb je dus eigenlijk altijd een tussenmodel dat wel/niet klopt met wat de bedoeling was.
Enzo
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Enzo, zo is het.
En als ik het goed heb zijn deze nooit gemaakt in immitatie
En weet je zeker dat het origineel Kreidler is.
En als ik het goed heb zijn deze nooit gemaakt in immitatie
En weet je zeker dat het origineel Kreidler is.
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Goedenavond..
Nog even over de vertikale opening,ik heb het weekblad motor no 14 van 6 april 1962 hier voor mij liggen.Daar staat een advertentie met afbeelding van Super 4 in met een vertikale opening,en er staat een roadtest van de Super 4 in met vertikale opening.Dus zij ze er geweest met vertikale opening in rechter motorscherm.
Gr-Kees.
Nog even over de vertikale opening,ik heb het weekblad motor no 14 van 6 april 1962 hier voor mij liggen.Daar staat een advertentie met afbeelding van Super 4 in met een vertikale opening,en er staat een roadtest van de Super 4 in met vertikale opening.Dus zij ze er geweest met vertikale opening in rechter motorscherm.
Gr-Kees.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoor je ons niet zeggen Kees.cdraaisma schreef:Goedenavond..
Nog even over de vertikale opening,ik heb het weekblad motor no 14 van 6 april 1962 hier voor mij liggen.Daar staat een advertentie met afbeelding van Super 4 in met een vertikale opening,en er staat een roadtest van de Super 4 in met vertikale opening.Dus zij ze er geweest met vertikale opening in rechter motorscherm.
Gr-Kees.
Enzo
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Goedenmiddag.
We hebben het nu uitgebreid over het uitlaatsysteem van de Super 4 gehad,maar brengt het orginele systeem ook wat?Wat ik daarmee bedoel,meer vermogen meer koppel onderin meer snelheid of misschien wel een lager verbruik?
Gr-Kees.
We hebben het nu uitgebreid over het uitlaatsysteem van de Super 4 gehad,maar brengt het orginele systeem ook wat?Wat ik daarmee bedoel,meer vermogen meer koppel onderin meer snelheid of misschien wel een lager verbruik?
Gr-Kees.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Volgens Peter, (peterria) maakt het niets uit.cdraaisma schreef:Goedenmiddag.
We hebben het nu uitgebreid over het uitlaatsysteem van de Super 4 gehad,maar brengt het orginele systeem ook wat?Wat ik daarmee bedoel,meer vermogen meer koppel onderin meer snelheid of misschien wel een lager verbruik?
Gr-Kees.
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Okay Henk.Henk 3bakvoet schreef:Volgens Peter, (peterria) maakt het niets uit.cdraaisma schreef:Goedenmiddag.
We hebben het nu uitgebreid over het uitlaatsysteem van de Super 4 gehad,maar brengt het orginele systeem ook wat?Wat ik daarmee bedoel,meer vermogen meer koppel onderin meer snelheid of misschien wel een lager verbruik?
Gr-Kees.
Dan hoef ik ook niet meer over een orginele na te denken,dan blijft de IMI mooi op zijn plaats zitten.
Gr-Kees.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Kees,
Je hoeft niet over een originele na te denken want er is toch niet aan te komen.
Als je werkelijk de verschillen wilt meten qua prestatie moet je op de rollerbank.
Wat je wel kan doen, en dat is wat ik heb gedaan, de uitlaten optisch vergelijken.
Dan is de originele nogal afwijkend t.o.v. de Jamarcol eenheidsworst.
Ik heb hier een foto van 3 jamarcols.
1 voor een RS 6.25pk met vaste bocht.
1 voor Super4 4.2pk.
1 van een brommer, ik dacht iets op de 2 pk.
En zo als ik al eerder heb gesteld zijn deze allen hetzelfde.
Het enigste verschil zit in de bevestiging en de aansluiting 28 of 32mm.
Het binnenwerk is exact hetzelfde alleen worden er wat grotere gaten ingeboord.
Dan heb je nog het verschil in prijs.
De 6.25 is 166 euro
De 4.2 is 42 euro zonder bocht?
De 2 pk uitlaat is iets van 32 zonder bocht.
Een redelijk uitziende 4.2pk als je er al aan kan komen is waard wat de gek er voor geeft.
Je hoeft niet over een originele na te denken want er is toch niet aan te komen.
Als je werkelijk de verschillen wilt meten qua prestatie moet je op de rollerbank.
Wat je wel kan doen, en dat is wat ik heb gedaan, de uitlaten optisch vergelijken.
Dan is de originele nogal afwijkend t.o.v. de Jamarcol eenheidsworst.
Ik heb hier een foto van 3 jamarcols.
1 voor een RS 6.25pk met vaste bocht.
1 voor Super4 4.2pk.
1 van een brommer, ik dacht iets op de 2 pk.
En zo als ik al eerder heb gesteld zijn deze allen hetzelfde.
Het enigste verschil zit in de bevestiging en de aansluiting 28 of 32mm.
Het binnenwerk is exact hetzelfde alleen worden er wat grotere gaten ingeboord.
Dan heb je nog het verschil in prijs.
De 6.25 is 166 euro
De 4.2 is 42 euro zonder bocht?
De 2 pk uitlaat is iets van 32 zonder bocht.
Een redelijk uitziende 4.2pk als je er al aan kan komen is waard wat de gek er voor geeft.
- Bijlagen
-
- Photo1.jpg (44.71 KiB) 8548 keer bekeken
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
dit type motorscherm zat op het eerste model, de eerste eitje's hadden een PALLAS cab.cdraaisma schreef:Goedenavond.
Ik heb ook nog even een vraagje over rechter motorscherm, ik zie dat gijs een horizontal opening bij de carburateur heeft voor de afstelling Ik heb een vertikale opening voor de afstelling carburateur,ik kan door deze opening alleen bij afstelschroef komen vlotteren gaat niet.Ik heb bij diverse afbeeldingen van een Super 4 deze rechter motorscherm met vertikale openingen gezien.Mijn vraag is klopt het dat dit scherm op een Super 4 hoord of helemaal niet,of misschien op een ander type ??
Gr-Kees
de lange gleuf was bestemd voor de choke, dit type scherm was eigenlijk niet bedoeld voor de bing.
mvg tonnie
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
cdraaisma schreef:Okay Henk.Henk 3bakvoet schreef:Volgens Peter, (peterria) maakt het niets uit.cdraaisma schreef:Goedenmiddag.
We hebben het nu uitgebreid over het uitlaatsysteem van de Super 4 gehad,maar brengt het orginele systeem ook wat?Wat ik daarmee bedoel,meer vermogen meer koppel onderin meer snelheid of misschien wel een lager verbruik?
Gr-Kees.
Dan hoef ik ook niet meer over een orginele na te denken,dan blijft de IMI mooi op zijn plaats zitten.
Gr-Kees.
Op ebay gaan zwaar verroeste 32mm en 28mm met deuken niet onder de 100 euro van de hand, hoe zou dat nou komen?Een redelijk uitziende 4.2pk als je er al aan kan komen is waard wat de gek er voor geeft.
Hoi Kees,
Dat de uitlaat van groot belang is voor de goede werking van een tweetaktmotor is ondertussen bij ons al bekend.
Alles is op elkaar afgestemd van zeefje inlaat tot tuitje uitlaat, als je daar tussen ook maar iets veranderd heeft dat direct invloed op het rij gedrag of karakter van je kreidler, 10 cm bocht afzagen heeft al effect, dus zeg het maar.
Als jou jamacol net als die van Peter perfect presteert lekker laten zitten.
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
en als je perse een orignelen 4.2 uitlaat wil hebben
laat je er toch een maken alles kan
gr peterria
laat je er toch een maken alles kan
gr peterria
- Bijlagen
-
- header.jpg (114.68 KiB) 8495 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10801
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Dat doet Jamacol toch al heb ik begrepen, is voor alle pk`s geschikt.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Vandaag is de originele uitlaat teruggekomen van de verchromer en ik moet zeggen; prachtig.
Een heel mooi stukje chroomwerk van de Fa. GALVIRON uit Vaassen.
Zij hebben het uiteindelijk toch keurig netjes opgelost.
Hier een foto.
Een heel mooi stukje chroomwerk van de Fa. GALVIRON uit Vaassen.
Zij hebben het uiteindelijk toch keurig netjes opgelost.
Hier een foto.
- Bijlagen
-
- Photo1.jpg (65.85 KiB) 8452 keer bekeken
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
mooi dat het nu eindelijk in orde is Gijs! kan je hem meteen mooi uit proberen met het mooie weer dat er aan komt dit weekend
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Ik heb nog een foto gevonden van mijzelf met mijn nieuw gekochte Eitank in 1964.
Let op de zwarte kniekussens.
Vandaag heb ik mijn eerste ritje gemaakt met de Eitank.
Let op de zwarte kniekussens.
Vandaag heb ik mijn eerste ritje gemaakt met de Eitank.
- Bijlagen
-
- Photo1.jpg (33.41 KiB) 8345 keer bekeken
-
- Photo5.jpg (63.4 KiB) 8345 keer bekeken
-
- Photo4.jpg (76.15 KiB) 8345 keer bekeken
-
- Photo3.jpg (74 KiB) 8345 keer bekeken
-
- Photo2.jpg (59.95 KiB) 8345 keer bekeken
-
- Photo1.jpg (69.5 KiB) 8345 keer bekeken
- Jan. K
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
- Locatie: Haarlemmermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
En?, "Good old feelings"?gijsvanzanten schreef:Ik heb nog een foto gevonden van mijzelf met mijn nieuw gekochte Eitank in 1964.
Let op de zwarte kniekussens.
Vandaag heb ik mijn eerste ritje gemaakt met de Eitank.
Zeer fraaie brommert, gijsvanzanten.
- RuudvanWijk
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
- Locatie: Bovenkarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Een prachtige brommer. Moet heerlijk zijn om op te rijden. Pet af Gijs.
vr.gr.
Ruud
vr.gr.
Ruud