Eitank Super4 1964 op motorkenteken
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Zo repareer ik lekkage aan mijn motorscherm
- Bijlagen
-
- Photo1.jpg (53.83 KiB) 9583 keer bekeken
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:23
- Locatie: Budel Noord Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
gijsvanzanten schreef:Ook wat ervaring opgedaan met montage van de schokbrekerdoppen.
Weer € 40,00 schade.
De witte, geleverd door de gerenomeerde Kreidler leveranciers deugen niet.
Ze zijn niet te monteren.
Omdat zij veel te verhard zijn.
Dus mocht je doppen nodig hebben raad ik deze zowiezo af.
Welke zijn dan wel bruikbaar.. die van Jaap Janissen, een blauwe uitvoering, zie ook de foto, die zitten er wel netjes in.
Die zijn ongeveer net zo duur.
Ook krijg je er een montagebeschtijving bij.
Ik heb voor de witte dezelfde montage procedure gevolgd maar je krijgt ze er niet fatsoenlijk in.
Soms denk je dat je alles onthoud en dan slaat de twijfel toe. Ik heb de eitank al weer lang geleden gedemonteerd, en vond dat het nu tijd werd hem weer in elkaar te zetten.
Ik werd ook wel geïnspireerd door Gijs en Henk die beide een mooi resultaat hebben behaald.
Nu weet ik niet meer de volgorde van het in elkaar zetten van de schokdempers van de voorvork.
Sorry als ik een domme vraag stel maar geef dan maar een intelligente reactie.
Ik zie bv bij Henk dat afdekkapje helemaal niet zitten op zijn voorvork. (kan best aan mij liggen natuurlijk)
Ik zie ook dat hij een spanstift door de kunststof bus heeft getikt bij mij zat daar een boutje M5 .
En Gijs jij had het over een werkinstructie om die kunststof busjes te monteren. Wat is de juiste manier.
Ik heb hier het afdekkapje even op een oude maar wel zelfde vork gezet hoort dat.
Is dit de juiste volgorde ?
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi,
Deze voorvork is van een wat jonger type.
De enigste spanstift die jij gebruikt is om de kop op je schokbrekerstang vast te zetten.
Dus eerst gaat het stootrubber er op over de stang heen, dan het veerelement, dan de verchroomde schokbrekerbus.
Dan zet je de schokbrekerbus met veer onder spanning, zo ver dat het gaatje in de schokbrekerstang voldoende vrij is om
de kogelkop er op te plaatsen en het kleine spanstiftje er in te tikken.
Dan zit je schokbreker in elkaar.
En is de volgorde van opbouw zoals aangegeven op de tekening.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, mocht je er niet uitkomen dan kom je maar bij me aan.
Gijs.
Deze voorvork is van een wat jonger type.
De enigste spanstift die jij gebruikt is om de kop op je schokbrekerstang vast te zetten.
Dus eerst gaat het stootrubber er op over de stang heen, dan het veerelement, dan de verchroomde schokbrekerbus.
Dan zet je de schokbrekerbus met veer onder spanning, zo ver dat het gaatje in de schokbrekerstang voldoende vrij is om
de kogelkop er op te plaatsen en het kleine spanstiftje er in te tikken.
Dan zit je schokbreker in elkaar.
En is de volgorde van opbouw zoals aangegeven op de tekening.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, mocht je er niet uitkomen dan kom je maar bij me aan.
Gijs.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:23
- Locatie: Budel Noord Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoe moeten de veren gemonteerd worden zoals links of zoals rechts. dus wat is de onderkant van de veer
Met vr gr
Han
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Han,
Volgens mij maakt het niet zo heel erg veel uit maar als ik mij goed herinner is de manier van de linker veer de goede.
Dus de zware wikkeling onderin.
Als ze alletwee maar gelijk zitten.
Volgens mij maakt het niet zo heel erg veel uit maar als ik mij goed herinner is de manier van de linker veer de goede.
Dus de zware wikkeling onderin.
Als ze alletwee maar gelijk zitten.
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Han.
Linker veer is goed dan spreekt de vering eerst soepel aan door grotere windingen en word dan steeds stugger.Dit zijn Progressieve veren of tewel twee veren in één.
Gr-Kees.
Linker veer is goed dan spreekt de vering eerst soepel aan door grotere windingen en word dan steeds stugger.Dit zijn Progressieve veren of tewel twee veren in één.
Gr-Kees.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Kees, leg eens uit waarom dat is. Ik begrijp het niet...
Wel het soepel inkomen enzo, maar waarom maakt het verschil of ze zo of andersom zitten.
Wel het soepel inkomen enzo, maar waarom maakt het verschil of ze zo of andersom zitten.
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi danahidanahi schreef:Kees, leg eens uit waarom dat is. Ik begrijp het niet...
Wel het soepel inkomen enzo, maar waarom maakt het verschil of ze zo of andersom zitten.
Omdat de windingen eerst ver uitelkaar liggen veren gaan dan gemakkellijk in elkaar(soepel)Als de vering verder inelkaar gaat,windingen kommen dichter opelkaar te liggen word vering stugger.
Gr-Kees.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Kees
Dat begrijp ik wel, maar zou het verschil maken als ze zo of op z'n kop zitten? Ik denk namelijk van niet.
Ik denk trouwens dat het geen progressieve maar dual rate veren zijn.
Dat begrijp ik wel, maar zou het verschil maken als ze zo of op z'n kop zitten? Ik denk namelijk van niet.
Ik denk trouwens dat het geen progressieve maar dual rate veren zijn.
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Danahi
Volgens mij maakt het ook niet veel uit,maar ze worden altijd met de grootste windingen naar boven geplaatst.
Gr-Kees.
Volgens mij maakt het ook niet veel uit,maar ze worden altijd met de grootste windingen naar boven geplaatst.
Gr-Kees.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
ik ben een keer bij de Hagon leverancier geweest en hij had er een theorie nover.
Alleen ik weet niet meer welke.
Maar er is wel een verschil.
Alleen ik weet niet meer welke.
Maar er is wel een verschil.
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:23
- Locatie: Budel Noord Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Bedankt voor jullie reacties, de uitleg van Cees lijkt me het meest voor de hand liggend. Ik had er natuurlijk op moeten letten bij het demonteren, maar toen dacht ik nog dat onthoud ik wel!
Inmiddels ben ik er achter dat het geheugen soms op bepaalde gebieden minder wordt.
Een andere vraag, ik heb een keer gezien op het Forum dat iemand deze voorschokdempers uit elkaar had geghaald/gedemonteerd. di had er ook een hulpstukje voor gemaakt. dat zal me ook wel lukken maar dat draadje kan ik niet meer vinden,
de zoekfunctie geeft mij niet het gewenste resultaat.
Misschien iemand die beter kan zoeken of het nog weet.
Bedankt weer voor juliie reacties.
Met vr gr
Han
Inmiddels ben ik er achter dat het geheugen soms op bepaalde gebieden minder wordt.
Een andere vraag, ik heb een keer gezien op het Forum dat iemand deze voorschokdempers uit elkaar had geghaald/gedemonteerd. di had er ook een hulpstukje voor gemaakt. dat zal me ook wel lukken maar dat draadje kan ik niet meer vinden,
de zoekfunctie geeft mij niet het gewenste resultaat.
Misschien iemand die beter kan zoeken of het nog weet.
Bedankt weer voor juliie reacties.
Met vr gr
Han
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
De windingen die kort bij elkaar liggen horen boven .
het eerste gedeelte (zeg maar " uit "elkaar ) zijn slapper oftewel minder stug
Heet ook wel "progressieve veer "
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
dolle aad schreef:
De windingen die kort bij elkaar liggen horen boven .
het eerste gedeelte (zeg maar " uit "elkaar ) zijn slapper oftewel minder stug
Heet ook wel "progressieve veer "
Dit zijn geen progressieve veren... en het maakt ook niks uit hoe je ze monteert. Het enige verschil is dan dat je het gewicht van het stuk veer met de windingen dichter op elkaar extra op het andere deel hebt, maar dat gaat niemand merken zul je begrijpen.
oh en Aad, juist het deel waar de windingen dichter op elkaar zitten is slapper...
Maargoed iedereen heeft zijn of haar mening over het monteren van veren, dus doe vooral wat je zelf het beste lijkt. Dan voelt het in ieder geval goed
nu maar weer ontopic denk ik?
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Han.motorhan schreef:Bedankt voor jullie reacties, de uitleg van Cees lijkt me het meest voor de hand liggend. Ik had er natuurlijk op moeten letten bij het demonteren, maar toen dacht ik nog dat onthoud ik wel!
Inmiddels ben ik er achter dat het geheugen soms op bepaalde gebieden minder wordt.
Een andere vraag, ik heb een keer gezien op het Forum dat iemand deze voorschokdempers uit elkaar had geghaald/gedemonteerd. di had er ook een hulpstukje voor gemaakt. dat zal me ook wel lukken maar dat draadje kan ik niet meer vinden,
de zoekfunctie geeft mij niet het gewenste resultaat.
Misschien iemand die beter kan zoeken of het nog weet.
Bedankt weer voor juliie reacties.
Met vr gr
Han
Hier staat de foto bij hoe ik het gedaan heb met de veer.
viewtopic.php?f=4&t=39241
Gr-Kees.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoe is het met de eitank super4 Gijs? staat jou exceptionele Kreidler Florett Super4 in de PiPP stand?
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Nou Henk ik zit heerlijk in mijn verwarmde werkplaats bij mijn Supertje te genieten en
te wachten op mooi weer.
te wachten op mooi weer.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Gloeiende, gloeiende, gloeiende, gisteren telefoontje gehad; uw uitlaat is klaar meneer, verchroomd.
Moeten we hem opsturen of komt u hem ophalen?
Nee, ik wil hem graag hebben, ik haal hem wel op.
Wat is er goed, het achterpotje en de bocht.
De uitlaat op zich daar was van afgesproken, dat er een minuscuul klein gaatje cq deukje en nog een klein deukje gerepareerd moest worden.
Dus ik haal het spul op, en wat denk je..... uitlaat verchroomd met deuken en gaatje er nog in.
225km gereden, ja..sorry Meneer, dan doen we het wel weer opnieuw, verdien ik er ook niets meer aan.
Maar....gloeiende, gloeiende, wiens stommiteit is dit nou...?
Dit is de 3e verchromer die ik probeer, het is allemaal 1 pot nat.
'T is om te janken.
Moeten we hem opsturen of komt u hem ophalen?
Nee, ik wil hem graag hebben, ik haal hem wel op.
Wat is er goed, het achterpotje en de bocht.
De uitlaat op zich daar was van afgesproken, dat er een minuscuul klein gaatje cq deukje en nog een klein deukje gerepareerd moest worden.
Dus ik haal het spul op, en wat denk je..... uitlaat verchroomd met deuken en gaatje er nog in.
225km gereden, ja..sorry Meneer, dan doen we het wel weer opnieuw, verdien ik er ook niets meer aan.
Maar....gloeiende, gloeiende, wiens stommiteit is dit nou...?
Dit is de 3e verchromer die ik probeer, het is allemaal 1 pot nat.
'T is om te janken.
- Bijlagen
-
- Photo1.jpg (63.99 KiB) 9067 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Zo die bocht is behoorlijk ingezaagd voor de klem.
Kan je nog niks definitief monteren.
Maar op zich weer waardeloos dat mensen zich niet aan de afspraak kunnen houden.
Enzo
Kan je nog niks definitief monteren.
Maar op zich weer waardeloos dat mensen zich niet aan de afspraak kunnen houden.
Enzo
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoezo te ver ingezaagd?Enzo-tvdzijden schreef:Zo die bocht is behoorlijk ingezaagd voor de klem.
Kan je nog niks definitief monteren.
Maar op zich weer waardeloos dat mensen zich niet aan de afspraak kunnen houden.
Enzo
Hoever moet hij volgens jou ingezaagd zijn?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 189 keren
- Ontvangen waarderingen: 572 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Er wordt een werkopdracht gemaakt en een werknummer aangemaakt lijkt mij. Waar gaat zo iets nou fout, heb je dat niet gevraagd?
Uiteindelijk zal alles wel goed komen, ik hoop alleen niet dat je nu weer acht weken moet wachten.
Die pijp moet er natuurlijk wel onder als we 30 juni de kreidler eitank Concours d'Elegance gaan rijden.
@Tjerry
De tuit van de cilinder is 2 cm lang, de aanslag in de bocht bij een origineel zit ook op 2 cm, je moet het wel samen kunnen knijpen.
Uiteindelijk zal alles wel goed komen, ik hoop alleen niet dat je nu weer acht weken moet wachten.
Die pijp moet er natuurlijk wel onder als we 30 juni de kreidler eitank Concours d'Elegance gaan rijden.
@Tjerry
De tuit van de cilinder is 2 cm lang, de aanslag in de bocht bij een origineel zit ook op 2 cm, je moet het wel samen kunnen knijpen.