Eitank Super4 1964 op motorkenteken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Tja, origineel hergebruiken van 50 jaar oud blijft lastig, de weg van de minste weerstand was een Jamacol geweest, deze weg die veruit door de meeste word bewandeld gaat ook niet over rozen, al helemaal als je weet dat het karakter van je 4.2 pk om zeep wordt geholpen.
Daarom Gijs, volhouden, de pijp retour, en als alles klaar is ben je dit ook weer snel vergeten.
Daarom Gijs, volhouden, de pijp retour, en als alles klaar is ben je dit ook weer snel vergeten.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Gijs bedoel je dit nu algemeen of specifiek op mijn reactie. Anders wordt ik niet blij.gijsvanzanten schreef:Ja, ik ben inderdaad opgefokt en zeker van dit soort reacties.
Want weet je wat ik mis op het forum; dat we met z'n allen eens een vuist maken tegen dit soort praktijken.
Nee, we proberen elkaar af te zeiken en in een hoek te schijten.
Een forum is bedoeld om te helpen en elkaar bij te staan en daar dragen dit soort reacties niet aan bij.
Dat noemt men ook wel eens; geen toegevoegde waarde.
Met een nog vriendelijker groet, Gijs.
Anders graag een pb
Want dit was wel degelijk toegevoegde waarde.
Enzo
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Enzo, ik zet er een punt achter, ik heb geen zin in dit soort discussies.
Met of zonder PB, we verschillen hier toch van mening.
Met of zonder PB, we verschillen hier toch van mening.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Je kan het met ja of nee beantwoordengijsvanzanten schreef:Enzo, ik zet er een punt achter, ik heb geen zin in dit soort discussies.
Met of zonder PB, we verschillen hier toch van mening.
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Volgens mij sta je hier, ook als groepje Kreidlerliefhebbers, vrij machteloos tegenover. Ik vermoed dat de oldtimerliefhebbers slechts een klein groepje van zijn clientèle is.gijsvanzanten schreef:Ja, ik ben inderdaad opgefokt en zeker van dit soort reacties.
Want weet je wat ik mis op het forum; dat we met z'n allen eens een vuist maken tegen dit soort praktijken.
Nee, we proberen elkaar af te zeiken en in een hoek te schijten.
Een forum is bedoeld om te helpen en elkaar bij te staan en daar dragen dit soort reacties niet aan bij.
Dat noemt men ook wel eens; geen toegevoegde waarde.
Met een nog vriendelijker groet, Gijs.
Aan de andere kant, jij hebt nu misschien erg veel pech gehad, de andere 99 van de honderd klanten zijn misschien wel erg tevreden.
Foutje kan gemaakt worden, terwijl u wacht, maar die moet natuurlijk wel hersteld worden.
En inderdaad, knoeiwerk is minstens zo frustrerend als perfectie nastreven (en het niet altijd bereiken).
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
hermanp schreef:Volgens mij sta je hier, ook als groepje Kreidlerliefhebbers, vrij machteloos tegenover. Ik vermoed dat de oldtimerliefhebbers slechts een klein groepje van zijn clientèle is.gijsvanzanten schreef:Ja, ik ben inderdaad opgefokt en zeker van dit soort reacties.
Want weet je wat ik mis op het forum; dat we met z'n allen eens een vuist maken tegen dit soort praktijken.
Nee, we proberen elkaar af te zeiken en in een hoek te schijten.
Een forum is bedoeld om te helpen en elkaar bij te staan en daar dragen dit soort reacties niet aan bij.
Dat noemt men ook wel eens; geen toegevoegde waarde.
Met een nog vriendelijker groet, Gijs.
Aan de andere kant, jij hebt nu misschien erg veel pech gehad, de andere 99 van de honderd klanten zijn misschien wel erg tevreden.
Foutje kan gemaakt worden, terwijl u wacht, maar die moet natuurlijk wel hersteld worden.
En inderdaad, knoeiwerk is minstens zo frustrerend als perfectie nastreven (en het niet altijd bereiken).
Ik weet niet wat jij onder perfectie verstaat, maar ik vraag gewoon om het repareren van een uitlaat, waar 2 kleine deukjes inzitten, dat te herstellen en te verchromen. Dat heeft toch niets met perfectie te maken. Dat is gewoon normaal je werk doen waar je voor betaald word.
Er is een spreekwoord; een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen, maar goed ook een spreekwoord dat zegt; 3 x is scheepsrecht. dus......
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hallo Gijs ,
Niet alleen jij had pech met een verchroomerij .
Ik heb een bagagerekje laten verchromen bij een bekend bedrijf en na de montage constateerde ik dat het chroom er op diverse plaatsen van af bladerde .
Terug gestuurd en werd onder garantie opgelost .
Gewoon terug ermee dus !
Alleen jammer van de tijd en ergernis .
Gr, Leopold .
Niet alleen jij had pech met een verchroomerij .
Ik heb een bagagerekje laten verchromen bij een bekend bedrijf en na de montage constateerde ik dat het chroom er op diverse plaatsen van af bladerde .
Terug gestuurd en werd onder garantie opgelost .
Gewoon terug ermee dus !
Alleen jammer van de tijd en ergernis .
Gr, Leopold .
- pascal
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
- Locatie: Vlak bij Lochem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Goed is goed,en dit is niet goed.
Laat ze het maar mooi oplossen.
Zoek ook naar een goed verchroom adresje,blijf nog even zoeken.
Succes verder met de mooie eitank.
Groet uut Barchem
Laat ze het maar mooi oplossen.
Zoek ook naar een goed verchroom adresje,blijf nog even zoeken.
Succes verder met de mooie eitank.
Groet uut Barchem
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hallo Leopold,
Ik heb het gemeld bij de verchromer via mail met foto's.
Nu kijken of hij Dinsdag reageert en of hij hem nog gaat herstellen voor de 3e keer.
Maarja, dat word dan ontchromen en weer slijpen en ik ben bang dat mijn mooie ori uitlaat steeds dunner van materiaal word.
Maar dat weet ik ook niet dus ik moet maar even afwachten.
Gr. Gijs
Ik heb het gemeld bij de verchromer via mail met foto's.
Nu kijken of hij Dinsdag reageert en of hij hem nog gaat herstellen voor de 3e keer.
Maarja, dat word dan ontchromen en weer slijpen en ik ben bang dat mijn mooie ori uitlaat steeds dunner van materiaal word.
Maar dat weet ik ook niet dus ik moet maar even afwachten.
Gr. Gijs
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Zo ligt de originele uitlaat van de
super 4.2 er onder.
Ziet er netjes uit he.
Alleen zit er nu een gaatje te veel in.
Jammer dat het bovenop zit als het aan de onderkant had gezeten had ik het zelf wel dicht gemaakt.
Maar dit is naar mijn idee hoe een uitlaat van een super 4 er onder hoort te liggen.
En let er op, het geheel moet spanningsloos zitten
super 4.2 er onder.
Ziet er netjes uit he.
Alleen zit er nu een gaatje te veel in.
Jammer dat het bovenop zit als het aan de onderkant had gezeten had ik het zelf wel dicht gemaakt.
Maar dit is naar mijn idee hoe een uitlaat van een super 4 er onder hoort te liggen.
En let er op, het geheel moet spanningsloos zitten
- Bijlagen
-
- Photo1.jpg (69.51 KiB) 8605 keer bekeken
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Gijs.
Ik heb even op site van het "Kreidler Museum "gekeken volgens mij loopt bij de Super 4 Bj 1962/1964 uitlaat iets omhoog en bij Bj 1964 recht??
Gr-Kees.
Ik heb even op site van het "Kreidler Museum "gekeken volgens mij loopt bij de Super 4 Bj 1962/1964 uitlaat iets omhoog en bij Bj 1964 recht??
Gr-Kees.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Gijs wat een prachtig gezicht zo een originele uitlaat.
Er staat wel weer even een eitank super 4 in Culemborg.
Er staat wel weer even een eitank super 4 in Culemborg.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Mannen, hoe je het ook wend of keert, en hier spreekt een ouwe monteur, je zet eerst je bocht aan je cilinder, netjes vastgeklemd en dan
moet je 1 lijn vanuit de bocht naar achteren trekken. Komt het niet uit met de bevestiging van je uitlaat moet je daar iets aan veranderen
zodat je uitlaat spanningsvrij gemonteerd kan worden. En dat is echt de enigste juiste manier. Mocht het niet lukken moet je hoogstwaarschijnlijk een
andere bocht gaan zoeken.
moet je 1 lijn vanuit de bocht naar achteren trekken. Komt het niet uit met de bevestiging van je uitlaat moet je daar iets aan veranderen
zodat je uitlaat spanningsvrij gemonteerd kan worden. En dat is echt de enigste juiste manier. Mocht het niet lukken moet je hoogstwaarschijnlijk een
andere bocht gaan zoeken.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Nou hij moet natuurlijk wel onder een bepaalde hoek liggen, daar was nogal discussie over.dolle aad schreef:Precies en niet anders om ,
hoe die dan zit recht of schuin zou me dan ook niet boeie
Maar het is je bocht die dat bepaald.
Dat is wat ik eigenlijk bedoel
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
niet boeie,dan leg je de lat niet laag maar heb je helemaal geen latdolle aad schreef:Precies en niet anders om ,
hoe die dan zit recht of schuin zou me dan ook niet boeie
zo,n prachtige eitank als gijs heeft en de manier waarop gijs alles heeft gedaan dwingt respect af
helaas werken de toelever bedrijven en de kreidler gerelateerde bedrijven er niet allemaal aan mee wat toch eigenlijk schandalig is
een exemplaar wat gijs heeft daar moet alles aan kloppen en dus ook de uitlaat
dan spreekt men van zeldzaam en een kreidler waar het niet boeit kan men op elke straathoek vinden
dirk
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hoi Dirk,
Ik heb natuurlijk wel het geluk dat ik een originele bocht en uitlaat heb.
Dan heb je natuurlijk een beter referentie kader, hoe een uitlaat er eigenlijk onder moet liggen.
Ook moet ik even zeggen, de bocht die er ontzettend slecht uit zag die is wel heel erg mooi geworden.
Ik heb natuurlijk wel het geluk dat ik een originele bocht en uitlaat heb.
Dan heb je natuurlijk een beter referentie kader, hoe een uitlaat er eigenlijk onder moet liggen.
Ook moet ik even zeggen, de bocht die er ontzettend slecht uit zag die is wel heel erg mooi geworden.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Ik weet het Erik.super5 schreef:Hallo Gijs , de uitlaat zit er netjes onder ! Je moet wel de kettingspanner goed zetten ! Deze zit verkeerd om. groet Erik.
Maar dat rechthoekige lipje wat er aan zit die zijn wat omgezet.
En die staat bij deze de verkeerde kant op.
Moet ik nog een keer aanpassen.
Goed opgelet
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Hier een tekening van een ori uitlaat Eitank 4,2 1964.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het is misschien een beetje puzzelen maar met een beetje goede wil is er wel uit te komen.
Mochten er toch nog vragen zijn, hoor ik het wel.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het is misschien een beetje puzzelen maar met een beetje goede wil is er wel uit te komen.
Mochten er toch nog vragen zijn, hoor ik het wel.
- Bijlagen
-
- Photo1.jpg (40.17 KiB) 8445 keer bekeken
-
- Photo2.jpg (39.91 KiB) 8445 keer bekeken
-
- Photo3.jpg (39.57 KiB) 8445 keer bekeken
-
- Photo4.jpg (37.51 KiB) 8445 keer bekeken
-
- Photo5.jpg (39.15 KiB) 8445 keer bekeken
- KreidlerBOY
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 18:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- gijsvanzanten
- Berichten: 2054
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Nou heb ik nog een vraagje over de uitlaat van een 4.2
In mijn ophanging is een B ingeslagen, weet iemand hier iets van?
Wat is dat voor een kenmerk?
In mijn ophanging is een B ingeslagen, weet iemand hier iets van?
Wat is dat voor een kenmerk?
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank Super4 1964 op motorkenteken
Goedenavond.
Ik heb ook nog even een vraagje over rechter motorscherm, ik zie dat gijs een horizontal opening bij de carburateur heeft voor de afstelling Ik heb een vertikale opening voor de afstelling carburateur,ik kan door deze opening alleen bij afstelschroef komen vlotteren gaat niet.Ik heb bij diverse afbeeldingen van een Super 4 deze rechter motorscherm met vertikale openingen gezien.Mijn vraag is klopt het dat dit scherm op een Super 4 hoord of helemaal niet,of misschien op een ander type ??
Gr-Kees
Ik heb ook nog even een vraagje over rechter motorscherm, ik zie dat gijs een horizontal opening bij de carburateur heeft voor de afstelling Ik heb een vertikale opening voor de afstelling carburateur,ik kan door deze opening alleen bij afstelschroef komen vlotteren gaat niet.Ik heb bij diverse afbeeldingen van een Super 4 deze rechter motorscherm met vertikale openingen gezien.Mijn vraag is klopt het dat dit scherm op een Super 4 hoord of helemaal niet,of misschien op een ander type ??
Gr-Kees
- Bijlagen
-
- 1365190613NKiesterzijl_23_3_12.jpg (188.37 KiB) 8340 keer bekeken