Zwarte Crosser 2013

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Zwarte Crosser 2013

#1 Bericht door Chrismetzwarteletters » 10 dec 2012, 09:48

Hallo heren, hierbij open ik een nieuw topic wat over een crosser zal gaan. Samen met Maarten (Jovink op het forum) gaan wij dit jaar mee doen met de brommerklasse van de Zwarte Cross. Je kunt dan natuurlijk een oud Hondaatje kopen, maar wij willen een Kreidler gaan preparen om mee te gaan doen. Het zal in ieder geval een low-budget project worden. De bedoeling is om een straat Kreidler om te bouwen naar een crosser, een Gebben of een VHS Kreidler ligt ver buiten het budget.

Door de jaren heen hebben zowel Jovink als ik een flinke hoeveelheid reserve onderdelen gespaard en zijn op de plank terecht gekomen. Ondanks dat we een grote stapel van onderdelen kunnen maken, missen we toch nog het een en ander om er een direct een crosser van te kunnen bouwen. Maar we zijn eerst opzoek naar een zo compleet mogelijk rijwiel gedeelte. Omdat hij niet over de openbare weg hoeft te rijden, hoeft er ook geen kenteken op te zitten. Dus heb je nog een oude brommer van vroeger staan en staat hij eigenlijk vreselijk in de weg? Neem effe contact op en dan help je mij en Jovink naar de overwinning van de brommerklasse van de Zwarte Cross. 8)

Andere foto's van zelf gebouwde crossers zijn zeer welkom, dat geeft ons weer nieuwe ideeën.
Zwarte crosser 2013 verkleint.jpg
Zwarte crosser 2013 verkleint.jpg (98.23 KiB) 18378 keer bekeken
Zwarte crosser 2 2013 verkleint.jpg
Zwarte crosser 2 2013 verkleint.jpg (85.05 KiB) 18379 keer bekeken
Zwarte crosser 3 2013 verkleint.jpg
Zwarte crosser 3 2013 verkleint.jpg (92.98 KiB) 18379 keer bekeken
En nog een filmpje van de baan, waar de uiteindelijke strijd der brommers zal gestreden worden.

[youtube]PpxjMFrdbgw[/youtube]

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#2 Bericht door KJ » 10 dec 2012, 10:21

daar rijden echte crossers mee.....Zou je ook met een Gebben de baan op mogen?

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#3 Bericht door Andre » 10 dec 2012, 12:57

volgens mij mag je ook met een gebben vhs, vanveen enz de baan op.
wel snel inschrijven het is zo vol.

zou mooi zijn een hoop kreidlers ertussen.

schitterend evenement trouwens.!

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#4 Bericht door Andre » 10 dec 2012, 12:58

op de foto hierboven zie ik trouwens een puch maxi met kreidler blok.
veel mag daar nog :)

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#5 Bericht door Chrismetzwarteletters » 10 dec 2012, 16:10

KJ schreef:daar rijden echte crossers mee.....Zou je ook met een Gebben de baan op mogen?
Ja hoor, dat is geen enkel probleem. De enige drie technische eisen waaraan het voertuig moet doen is: er moet een degelijke uitlaat opzitten, de maximale cilinderinhoud moet niet meer dan 50cc zijn en het voertuig moet 2 goede remmen hebben. Over de uitlaat moet er aan een geluidsnorm voldaan worden, maar als je gewoon een uitlaat monteert zijn de keurmeesters al gauw tevreden. Een beetje herrie uit de auspuff hoort er immers bij. Elektrische voertuigen zijn dan ook uitgesloten van deelname aan de Cross. :mrgreen:

Wat betreft de regels zijn er meer regels voor de veiligheid dan technische regels. Hier is het hele reglement voor de brommers te bekijken: http://www.zwartecross.nl/uploads/docum ... klasse.pdf.

kleinepim
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 apr 2009, 21:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#6 Bericht door kleinepim » 10 dec 2012, 18:08

hoi zwartecrossers

ik heb meerdere jaren met de zwarte cross mee gedaan . eerder met mijn gebben . drie jaar geleden is mij uitdrukkelijk gezegt als ik noch een keer met een originele crosser kwam ik gewijgert werd er was toen ook een jongen met een puch cobra die het zelfde te horen kreeg . sinds dien heb ik twee keer met een formule kreidler mee gedaan . hier maken ze geen probleem over
je neemt een standaard frame verplaatst het veerpunt op de achterbrug . verlenght de binnenpoten van de voorvork . 17 inch achter en 19 inch voor en je hebt een perfecte crosser waar je goed mee kunt sturen en springen
mannen veel plezier

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#7 Bericht door Andre » 11 dec 2012, 19:42

nou duidelijk :)

Gebruikersavatar
Mark.
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:26
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#8 Bericht door Mark. » 16 dec 2012, 14:08

barre plannen chris!
Hou je hem wel gewoon na de cross ook of moet die dan de deur weer uit?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#9 Bericht door Henk 3bakvoet » 16 dec 2012, 18:17

Nou Chris hier hoef je zelfs met je togus niet de stoel voor uit.
Ze brengen het ook nog.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... m=2&pos=19

Gebruikersavatar
Lacsap
Berichten: 1244
Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
Locatie: Berkel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Zwarte Crosser 2013

#10 Bericht door Lacsap » 16 dec 2012, 22:25

Gaaf Chris! Super dik evenement, wij gaan dit jaar uiteraard ook weer. Hebben we wat leuks om te bewonderen op de baan!

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#11 Bericht door Chrismetzwarteletters » 17 dec 2012, 09:44

Henk 3bakvoet schreef:Nou Chris hier hoef je zelfs met je togus niet de stoel voor uit.
Ze brengen het ook nog.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... m=2&pos=19
Dat is een raar verhaal Henk. Het afhaal adres is van een ander huis (geen garagebox/loods oid) dan waar de verkoper woont en het rekeningnummer is van zijn "vriendin". Omdat het ook niet mogelijk is voor de verkoper om betere foto's te maken is het wel een grote gok om het op te laten sturen. Persoonlijk ophalen geniet dus de voorkeur, dat je eerst kunt voelen voordat de partij koopt. Tel daar bij op dat de afstand van Maasland naar Meeden een goede 260 kilometer is, doe dat maal 2 en dan kost het me meer aan peut voor de Oldsmobile dan wat ik feitelijk aan onderdelen ga kopen. :mrgreen:

Maar ik heb wel een kleine update over het project. Jovink is afgelopen weekend naar Vehikel geweest om te kijken of er een potentieel oud lor stond. Het aanbod viel hem vies tegen en hij heeft dus niks aangeschaft, het moet wel low-budget blijven natuurlijk. Ikzelf heb contact opgenomen met Arie, een kennis die al meerdere jaren meedoet met een Gebben Kreidler aan de cross. Een maatje tipte mij dat hij nog een oud cross frame had staan. Helaas zit Arie nog in Libië, dat duurt dus nog even voordat ik bij hem kan buurten.

Wat betreft het kenteken, het zou mooi zijn als we een frame met kenteken te pakken kunnen krijgen. Dat kost echter wel een paar duiten meer, plus dat er een verzekering voor moet worden afgesloten. Dat houden we voorlopig nog even open.

Gebruikersavatar
Jovink
Berichten: 1029
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
Locatie: schipluiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#12 Bericht door Jovink » 18 dec 2012, 23:53

na al een poosje afwezig te zijn meld ik me ook weer eens hier...

kreidler staat in de winterstalling, even een ander project in de schuur nu, en straks een zwarte cross kreidler...
zowat geen tijd meer om t forum in de gaten te houden!

maar goed, tot op heden nog niets gevonden wat ons aanstaat
van het weekend nog op de autotron geweest... maar dat vehikel scoort ook bij mij de laatste paar keren geen punten.
zoals chris al zei, zoeken we wat voor enkele honderden euro's

een rijwielgedeelte, met of zonder los blok, een brommer in onderdelen of wat dan ook

iets waar met een paar dagen sleutelen en wat klein spul een leuke crosser van te maken is.

het liefst een beetje in de buurt. (zuid holland)

graag een pb'tje naar mij of chris als je wat hebt of wat weet, alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#13 Bericht door Chrismetzwarteletters » 07 jan 2013, 09:40

Even een update hoe de zaken er nu voor staan. De basis is aangeschaft, het is het omgebouwde Yamaha DT rijwielgedeelte van Tijmen geworden. Gisteravond ben ik langs geweest en het frame met wielen opgehaald. Eigenlijk hebben we dus geen volledige Kreidler crosser meer, maar een Kreimaha of Yamadler, noem het zoals je het wil noemen. :lol:

Daarnaast hebben we ook nog de omgelaste Homoet 6p meegenomen die op de tweede foto te zien is. Volgende stappen zullen het in orde maken van het rijwielgedeelte, dit houd in dat het achterwiel even opgefrist moet worden. En natuurlijk de aanschaf van een motorblok met bij behorende onderdelen. We willen uiteraard voor een superbreitwand gaan, maar eerst maar zorgen dat we überhaupt een motorblok hebben dat hufterproof bevonden is.

Dit is het rijwielgedeelte wat we gekocht hebben, zonder het blok.
Kreidler DT.JPG
Kreidler DT.JPG (94.92 KiB) 17407 keer bekeken
Kreidler DT2.JPG
Kreidler DT2.JPG (98.15 KiB) 17407 keer bekeken
En een sfeer plaatje hoe wij hem gisteravond vervoert hebben. :mrgreen:
Kreidler DT3 verkleint.jpg
Kreidler DT3 verkleint.jpg (95.76 KiB) 17407 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#14 Bericht door Andy » 07 jan 2013, 12:09

Das mijn oude crosser ,,, dacht dat ie allang op de schroot zou liggen, heeft die toch nog een mooi doel gekregen :)

Andy,

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#15 Bericht door Chrismetzwarteletters » 14 jan 2013, 09:10

Even een kleine update, het achterwiel vertoonde wat moeite wanneer je dit rond wilde draaien. Maar na een nieuw wiellager draait deze weer in de rondte als nieuw. Toen het achterwiel er toch uit lag heeft Maarten ook even het 53-tands achtertandwiel opgefrist. De conditie van het tandwiel bleek gelukkig minder versleten te zijn dan we dachten. Ook beide remmen zijn weer volledig werkend, al ga ik binnenkort wel even langs een maatje om een koppelings zijde van een blokhendel te halen.

Afgelopen zondag samen met Maarten naar de beurs in Rosmalen geweest met het idee om te kijken voor een blokje voor dit project. Helaas net achter het net gevist, al snel na binnenkomst kwamen we een potentiële kandidaat tegen. Toch maar even verder gekeken, je zal altijd zien dat er 4 stands verder op een beter blok ligt wanneer je de potentiële kandidaat gekocht had. Nadat we de beurs hadden gezien liepen we terug naar de verkoper om over de prijs te praten. Komt er een oud baasje naast ons staan, voelt en schud wat aan het blok, vraagt hoeveel de verkoper voor dat blok moet hebben en koopt vervolgens dat blok recht onder onze neuzen vandaan. #-o

Juli is nog ver zullen we maar zeggen.

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#16 Bericht door Kreidler » 15 jan 2013, 19:35

Mooi project Chris! Wat voor mooie amerikaan rij jij dan? Dikke bak zo te zien! :twisted: Kon je dat blok niet kopen die onder de crosser zat? Dan was je toch klaar geweest 8) Maar goed heeft kees niks liggen trouwens? Je vindt vast wel iets.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#17 Bericht door Andy » 15 jan 2013, 20:57

Waarom gebruik je niet gewoon een 4bak, daar wordt je ermee doodgegooit en op top met een 5bak scheelt dat niet veel.
En nog een voordeel een langere 1 in combi met een groot tandwiel :idea:

Andy,

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#18 Bericht door Kreidler » 15 jan 2013, 22:55

Andy schreef:Waarom gebruik je niet gewoon een 4bak, daar wordt je ermee doodgegooit en op top met een 5bak scheelt dat niet veel.
En nog een voordeel een langere 1 in combi met een groot tandwiel :idea:

Andy,
Dat is geen gek idee! Dat scheelt niet veel en heb je veel sneller gevonden idd 8)

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#19 Bericht door Chrismetzwarteletters » 16 jan 2013, 09:04

Kreidler schreef:Mooi project Chris! Wat voor mooie amerikaan rij jij dan? Dikke bak zo te zien! :twisted: Kon je dat blok niet kopen die onder de crosser zat? Dan was je toch klaar geweest 8) Maar goed heeft kees niks liggen trouwens? Je vindt vast wel iets.
Die van de foto is een Chevrolet Suburban K10 uit 1986 van een maatje van mij, ikzelf rij in een Oldsmobile 98 Recency (6,6 liter) uit 1978.

Het blok uit van de foto komt uit 2009, die was allang weg. Ik ben al bij Kees geweest maar die had alleen een directe 5 bak liggen en een 4 bak trapperblok. De 5 bak zouden we zeker willen hebben maar daar vraagt Kees zijn normale prijs voor een gereviseerde 5 bak voor en dat ligt wel een pietsie buiten ons budget. Toevallig sprak ik Claus bij Kees en die ging zijn werkplaats doorspitten of hij nog wat voor ons kon vinden. Maar daar binnenkort meer over... :-$
Andy schreef:Waarom gebruik je niet gewoon een 4bak, daar wordt je ermee doodgegooit en op top met een 5bak scheelt dat niet veel.
En nog een voordeel een langere 1 in combi met een groot tandwiel :idea:
Maarten zijn straatbrommer heeft een directe 4 bak, maar op ten duur wil hij zich ook aan een 5 bak gaan wagen. Het plan was dus om een redelijke 5 bak te kopen, daarmee de Cross te rijden en daarna zou Maarten z'n 4 bak gewisseld worden met de 5 bak. En jij zegt dat je er mee wordt dood gegooid, ik houd al een paar weken marktplaats in de gaten maar dat aanbod valt nog vies tegen. Trapperblokken en indirecte geschakelde blokken zijn natuurlijk niet ideaal voor de cross. En voor de prijs van een goede directe 4 bak met kickstart zit je bijna tegen de prijs van een directe 5 bak aan, een verschil van hooguit 50 euro. Dan hebben we toch liever een 5- ipv een 4 bak. ;)

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#20 Bericht door Henk 3bakvoet » 16 jan 2013, 10:11

Jullie nemen die zwarte cross veel te serieus, driebak vierbak vijfbak, dat is bij de zwarte cross helemaal niet van belang, het is een carnavaleske “wedstrijd”, ook is het de bedoeling dat je verkleed aan de start verschijnt, dus leuk uitgedost voor de amusement waarde, het lach gehalte moet hoog zijn.

Hebben jullie daar al over nagedacht hoe ga ik verkleed, hoe dos ik mij uit? ik ben daar wel benieuwd naar.
Ik begrijp dat het low budget moet, ik heb daarom nog wel een idee, ga verkleed als lucifer, hoe? ga spiernaakt op die crosser zitten, dan krijg je vanzelf een rooie kop.

Kost helemaal niets.

Ik had ook begrepen dat jullie al heel veel op de plank hadden liggen om een crosser te bouwen, is dat niet meer bruikbaar?
Terug lezende gaat het dus om een directe vijfbak voor Maarten zijn eigen kreidler en niet voor de crosser, de topic is toch iets anders gestart Chris.
Wat is de volgende zoektocht, een complete elektronische ontsteking voor de crosser?.

Maak even een lijstje wat jullie wel en niet hebben, dit wordt een draadloos eindje zo.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#21 Bericht door Andy » 16 jan 2013, 12:58

Dat bedoel ik dus Henk, 3 4 of 5bak maakt allemaal niet uit. Zie ze ook niet met een gang van 80/90 voorbij komen.
Als je 40/50 gaat is hard genoeg, meedoen is belangrijker dan als eerste over de finisch.

Ik bedoelde ook een 4bak trapperblok, de 4bak kick blokken zijn zeker een niet veel te koop staande onderdeel.

Andy,

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3749
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#22 Bericht door jamojamo » 16 jan 2013, 20:12

IMG_6372 (Medium).JPG
IMG_6372 (Medium).JPG (89.75 KiB) 16982 keer bekeken
Ik kan ook wel meedoen met mijn 4-bak trapperblok. :wink: Eric

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Zwarte Crosser 2013

#23 Bericht door Maarten » 16 jan 2013, 20:14

De keer dat wij op de Zwarte Cross zijn gaan kijken, ging het inderdaad meer om de lol, en niet zo zeer om de snelheid. Heel de Zwarte Cross draait om lol maken.
Mee doen, lol hebben, lekker gek verkleed gaan, daar gaat de Zwarte Cross om (nou ja, ook om drank, vrouwen, kermis, muziek, stunts, modder, cabaret), dus ik zou me niet al te druk maken om die 4- of 5-bak mannen! :-)
Veel plezier!

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Zwarte Crosser 2013

#24 Bericht door Kreidler » 18 jan 2013, 01:06

Chrismetzwarteletters schreef:
Kreidler schreef:Mooi project Chris! Wat voor mooie amerikaan rij jij dan? Dikke bak zo te zien! :twisted: Kon je dat blok niet kopen die onder de crosser zat? Dan was je toch klaar geweest 8) Maar goed heeft kees niks liggen trouwens? Je vindt vast wel iets.
Die van de foto is een Chevrolet Suburban K10 uit 1986 van een maatje van mij, ikzelf rij in een Oldsmobile 98 Recency (6,6 liter) uit 1978.
Zo dan! Jij rijdt luxe! Dikke bak man! Kom je dan ook vaak op de werf? Van de Cruise brothers. Ik ben bezig om een 66 charger te kopen wel een restauratie project maar super leuk Mopar or no car en bezit nu geen auto :lol:

Hopelijk heeft clause dan wat voor je liggen! Jammer dat Kees niks had, maar goed om te weten heb zelf nog een 5 bak nodig :lol:

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zwarte Crosser 2013

#25 Bericht door Chrismetzwarteletters » 21 jan 2013, 10:00

Henk 3bakvoet schreef:Jullie nemen die zwarte cross veel te serieus, driebak vierbak vijfbak, dat is bij de zwarte cross helemaal niet van belang, het is een carnavaleske “wedstrijd”, ook is het de bedoeling dat je verkleed aan de start verschijnt, dus leuk uitgedost voor de amusement waarde, het lach gehalte moet hoog zijn.

Hebben jullie daar al over nagedacht hoe ga ik verkleed, hoe dos ik mij uit? ik ben daar wel benieuwd naar.
Ik begrijp dat het low budget moet, ik heb daarom nog wel een idee, ga verkleed als lucifer, hoe? ga spiernaakt op die crosser zitten, dan krijg je vanzelf een rooie kop.

Kost helemaal niets.

Ik had ook begrepen dat jullie al heel veel op de plank hadden liggen om een crosser te bouwen, is dat niet meer bruikbaar?
Terug lezende gaat het dus om een directe vijfbak voor Maarten zijn eigen kreidler en niet voor de crosser, de topic is toch iets anders gestart Chris.
Wat is de volgende zoektocht, een complete elektronische ontsteking voor de crosser?.

Maak even een lijstje wat jullie wel en niet hebben, dit wordt een draadloos eindje zo.
Ach Henk, weet je wat het is. De een gaat opzoek naar een aluminium frame strip om op een bij elkaar geraapte eitank te zetten. De ander zoekt vervolgens naar een leuk blokje om mee te crossen. Ieder z'n zin toch, maar laat elkaar in z'n waarde. Je bent aardig op weg op het zoveelste topic naar de gallemiezen te helpen met dat geblaat van je. Doe mij een lol en klik dit topic niet meer aan, want aan dit soort sarcastische berichten gaat de sfeer van het hele forum achteruit.
Andy schreef:Dat bedoel ik dus Henk, 3 4 of 5bak maakt allemaal niet uit. Zie ze ook niet met een gang van 80/90 voorbij komen.
Als je 40/50 gaat is hard genoeg, meedoen is belangrijker dan als eerste over de finisch.

Ik bedoelde ook een 4bak trapperblok, de 4bak kick blokken zijn zeker een niet veel te koop staande onderdeel.

Andy,
Gelukkig had Maarten nog een kennis die nog een blokje had liggen. Heeft wel een poos onder de tuintafel gelegen, dus sommige onderdelen hebben een wat rood/bruin karakter gekregen zullen we maar zeggen. :lol: Het blok is een directe 4 trapper blok (die op brede steek staat) geworden. Geen speling op het bigend en het blok schakelt in ieder geval. De trapas zagen we er nog vanaf, je kunt nu niet lekker op de stepjes staan. Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan, maar mocht 1 van ons een keer omvallen dan is de kans aanwezig dat die trapper as je enkel verbrijzeld en dat willen we natuurlijk niet.

Daarnaast hebben we nog een nieuwe KT sb cilinder meegenomen, die gaat richting Claus voor een liposuctie behandeling. Voor de prijs hadden we het niet hoeven laten, low-budget is het project nog zeker. De volgende onderdelen die we op gaan snorren is een ontsteking en een carburateur. Over de carburateur gaan we nog met Claus in conclaaf wat het beste resultaat zal geven met onze plannen. Volgens Claus was een 20mm Mikuni een makkelijk af te stellen teur die ook een goed resultaat voor het vermogen geeft.
Blok verkleint.jpg
Blok verkleint.jpg (168.26 KiB) 16804 keer bekeken

Plaats reactie