TM 1968 Aanpakken!
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Als deze al eerder gereviseerd zijn is het simpel om dat zelf te doen.Beide dempers zijn door Paul Hendriks gereviseerd. Ik heb hem proberen te bellen, maar hij neemt niet op. Zijn er nog andere adressen hiervoor?
En anders de bekende schokkelateur, Jan Droog in Pijnacker, de absolute top van Nederland om dat hij in Zuid-Holland zit.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
mvl schreef:Paul draait er toch schroefdraad in. Dus los draaien en pakking controleren? Heb je een foto?
- Bijlagen
-
- IMG_1219.JPG (177.24 KiB) 2968 keer bekeken
-
- IMG_1220.JPG (184.26 KiB) 2968 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 31 dec 2015, 10:02
- Locatie: Kortrijk
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Hallo,Melvin schreef:Carburateurtje even mooi schoon gemaakt en goed doorgeblazen
En bijna klaar.
Zoals gezegd.
Ik zoek nog een mooie grijze kettingkast en blauwe kentekenplaat boutjes.
Het kenteken heb ik al laten maken en ik heb al een nos kentekenplaat houdertje liggen.
Ik zit nog wel met een probleem met de schakelpook.
Ik heb er een andere onderbouw onder gezet omdat de oude krom en verlast was.
Nu komt alleen het schakelpedaal tegen de onderbouw aan met terugschakelen.
Iemand dit al is eerder meegemaakt en hoe is dat opgelost?
Denk niet dat ik veel kan buigen aan de onderbouw..
Mooie foto's komen pas als ik een mooie kettingkast heb
Wat heb je gedaan met je korte buddy en baggagerek?
mvg
Frédéric
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
We zijn inmiddels weer een aantal jaar verder en het wordt tijd voor een voorvorkrevisie. Een van de voorvorkkeerringen begint te lekken en de aanslag klapt bij een klinkerweg.
De zuigerplaatjes zijn gekrompen dus moeten sowieso vervangen worden. De demping is dus minimaal dus dit veroorzaakt het klappen.
De kunstof aanslagen zijn keihard, maar wel in goede staat. Waren ze origineel ook van hard kunstof gemaakt of van zachter materiaal? Ik zie dat ze namelijk nu ook in zachter materiaal verkocht worden.
Heel zacht? https://www.kreidlerparts.com/parts/57. ... js-per-set
Hard? https://www.kreidlerparts.com/parts/57. ... s-per-stuk....
De zuigerplaatjes zijn gekrompen dus moeten sowieso vervangen worden. De demping is dus minimaal dus dit veroorzaakt het klappen.
De kunstof aanslagen zijn keihard, maar wel in goede staat. Waren ze origineel ook van hard kunstof gemaakt of van zachter materiaal? Ik zie dat ze namelijk nu ook in zachter materiaal verkocht worden.
Heel zacht? https://www.kreidlerparts.com/parts/57. ... js-per-set
Hard? https://www.kreidlerparts.com/parts/57. ... s-per-stuk....
- Bijlagen
-
- A39D070C-DD8B-4013-B6CB-9EF1C691A326.jpeg (157.62 KiB) 1060 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: TM 1968 Aanpakken!
Origineel waren ze ook hard. Klapperen lossen wij op door de veer te modificeren. Nemen de korte van een lange voorvork en maken die op maat van de dunnere veer van de buffel vork.
Die heeft wat dikkere veren waardoor betere voorspanning.
Enzo
Die heeft wat dikkere veren waardoor betere voorspanning.
Enzo